--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Chłodne poranki a działanie nawiewu

ODPOWIEDZ
Imrahill
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 8 kwie 2017, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Chłodne poranki a działanie nawiewu

Post autor: Imrahill » 29 wrz 2019, o 08:34

Witam,

Skończyło się lato i zauważyłem dziwne działanie układu ogrzewania. Wsiadając rano do samochodu - temp. na zewnątrz np. 7 stopni, na panelu ustawione 22 i nawiew praktycznie nie dmucha - wątpię, żeby w samochodzie parkowanym na zewnątrz rano było w kabinie przynajmniej 20 C - dopiero po ustawieniu np 27 C na panelu auto samo zaczyna dmuchać, chodź nie jest tak jak np. latem podczas upałów, gdzie przy każdym ustawieniu dmucha na maxa. Wasze auta też rano tak słabo dmuchają na ustawieniu auto ?

Awatar użytkownika
Sothis87
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
Auto: Opel Insignia 2.0 CD
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kalety
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu

Post autor: Sothis87 » 29 wrz 2019, o 08:40

U ustawieniach komfortu można zmienić moc nadmuchu.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu

Post autor: Bartol » 29 wrz 2019, o 08:51

Być może, mimo temperatury zewnętrznej 7 stopni w samochodzie utrzymuje się kilkanaście stopni i dlatego nie czujesz intensywnego nadmuchu. Samochód po jeździe stygnie kilka godzin.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu

Post autor: Rooff_ » 29 wrz 2019, o 09:00

No ale skoro na dworze jest zimno i w aucie zimno, a do tego silnik zimny to skąd się ma wziąć ciepło? ;)
Trochę bez sensu żeby nawiewało mocno/szybko zimne powietrze z zewnątrz. Musisz chwilę poczekać żeby się nagrzało auto, wtedy będzie dmuchać ciepłym. Ale i do tego czasu wolny nawiew spowoduje powolny wzrost temperatury w środku.
Musiałbyś mieć webasto lub grzałkę elektryczną w nawiewie np. przedniej szyby, to wtedy miałoby co grzać.

Podsumowując i odpowiadając krócej - u mnie też tak jest :D
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Imrahill
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 8 kwie 2017, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu

Post autor: Imrahill » 29 wrz 2019, o 13:12

Rooff_ pisze:
29 wrz 2019, o 09:00
No ale skoro na dworze jest zimno i w aucie zimno, a do tego silnik zimny to skąd się ma wziąć ciepło? ;)
Trochę bez sensu żeby nawiewało mocno/szybko zimne powietrze z zewnątrz. Musisz chwilę poczekać żeby się nagrzało auto, wtedy będzie dmuchać ciepłym. Ale i do tego czasu wolny nawiew spowoduje powolny wzrost temperatury w środku.
Musiałbyś mieć webasto lub grzałkę elektryczną w nawiewie np. przedniej szyby, to wtedy miałoby co grzać.

Podsumowując i odpowiadając krócej - u mnie też tak jest :D
Wiem, że są istnieją dodatki typu webasto, czy dodatkowa nagrzewnica, chodzi o to, że w aucie na pewno nie ma 22 stopni rano i nawet po rozgrzaniu silnika, jeśli sam nie zwiększę siły nadmuchu to sterownik także tego nie zrobi w celu szybkiego uzyskania zadanej temperatury :)

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu

Post autor: rataj73 » 29 wrz 2019, o 13:46

No tak, ale zanim silnik osiągnie 85C to dmuchawa wieje na 1 może 2 i jakoś tam dogrzewa wnętrze . W ,,auto" wiało by mocniej gdyby temperatura żądaną i rzeczywista różniła się 10-15C. Przyjdą mrozy będzie wiać mocniej. Latem jak w aucie masz 50C a żądaną 22 to nic dziwnego że dmuchawa daje na maksa.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3043
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu

Post autor: Zbyszek01 » 29 wrz 2019, o 13:58

Mocniejszy nawiew ciepłego powietrza zaczyna się jak temp silnika osiąga 50°C
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu

Post autor: rataj73 » 29 wrz 2019, o 14:16

Pod warunkiem że różnica między żądaną temperaturą a rzeczywistą jest ponad 10C, w przeciwnym razie nie ma potrzeby żeby wiało mocniej niż 1-2.

Imrahill
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 8 kwie 2017, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu

Post autor: Imrahill » 29 wrz 2019, o 14:19

Oki, dzięki za info, jeżdżę nią już 3 lata, ale jakoś miałem wrażenie, że kiedyś mocniej wiało, ten typ widocznie tak ma :P temat do zamknięcia. Pozdro

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu

Post autor: rataj73 » 29 wrz 2019, o 15:32

Przyjdą mrozy - będzie wiało.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu

Post autor: Rooff_ » 29 wrz 2019, o 18:14

Teoretycznie mogą być jeszcze dwie przyczyny - filtr kabinowy oraz wentylator. Filtr możesz mieć albo inny niż kiedyś, albo przypchany.
Co do wentylatora, to on z czasem się trochę zużywa (szczotki, komutator), a do tego samo "śmigło" pokrywa się brudnym nalotem, który na pewno nie pomaga w uzyskaniu dobrej prędkości obrotowej. Receptą jest rozebrać i wyczyścić ww.
Bardziej bym tu obwiniał ten nalot na "śmigle". Ono jest zdejmowalne i można je potraktować wodą (bo nalot też jest od wewnątrz).
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
marcinmg
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
Auto: Insignia BiTurbo ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: mazowieckie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu

Post autor: marcinmg » 29 wrz 2019, o 18:21

Jak jest niska temperatura to ja przełączam na na nawiew na przód i wtedy załącza się nagrzewnica elektryczna i szybko robi się ciepło. Na auto przełączam jak się już nagrzeje.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu

Post autor: rataj73 » 29 wrz 2019, o 19:13

Rooff_ pisze:
29 wrz 2019, o 18:14
Teoretycznie mogą być jeszcze dwie przyczyny - filtr kabinowy oraz wentylator. Filtr możesz mieć albo inny niż kiedyś, albo przypchany.
Co do wentylatora, to on z czasem się trochę zużywa (szczotki, komutator), a do tego samo "śmigło" pokrywa się brudnym nalotem, który na pewno nie pomaga w uzyskaniu dobrej prędkości obrotowej. Receptą jest rozebrać i wyczyścić ww.
Bardziej bym tu obwiniał ten nalot na "śmigle". Ono jest zdejmowalne i można je potraktować wodą (bo nalot też jest od wewnątrz).

Ale wcześniej napisał że jak ustawić wyższą temperaturę to wentylator przyspiesza i dmucha mocniej, więc to ani zapchany filtr, ani wentylator tylko po prostu ten układ tak działa. Mała różnica między temperaturą żądaną a rzeczywistą to i dmuchawa wolno kręci.
Dzisiaj specjalnie sprawdzałem jak to działa i do 5C różnicy dmuchawa chodzi na najwolniejszym biegu i potem przyspiesza co 2C w górę czyli jak ustawisz 21C a wewnątrz auta jest 16C to dmuchawa chodzi na najniższym biegu i żeby naprawdę było czuć to trzeba ustawić co najmniej 25C.
Inna sprawa że na auto grzanie daje nadmuch na nogi więc z kratek to leci tylko zefirek .

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu

Post autor: Bartol » 29 wrz 2019, o 19:25

Tryb auto działa na różne sposoby w zależności od egzemplarza/rocznika.
U mnie dmucha z nawiewów skierowanych na kabinę w pierwszym i drugim rzędzie.
Przy ręcznym ustawieniu na kabinę również dmucha w pierwszym i drugim rzędzie. Niektórzy pisali, że w celu nadmuchu na tył muszą włączyć nawiew na nogi co dla mnie jest co najmniej dziwne.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu

Post autor: Rooff_ » 29 wrz 2019, o 20:18

rataj73 pisze:
29 wrz 2019, o 19:13
Rooff_ pisze:
29 wrz 2019, o 18:14
Teoretycznie mogą być jeszcze dwie przyczyny - filtr kabinowy oraz wentylator. Filtr możesz mieć albo inny niż kiedyś, albo przypchany.
Co do wentylatora, to on z czasem się trochę zużywa (szczotki, komutator), a do tego samo "śmigło" pokrywa się brudnym nalotem, który na pewno nie pomaga w uzyskaniu dobrej prędkości obrotowej. Receptą jest rozebrać i wyczyścić ww.
Bardziej bym tu obwiniał ten nalot na "śmigle". Ono jest zdejmowalne i można je potraktować wodą (bo nalot też jest od wewnątrz).

Ale wcześniej napisał że jak ustawić wyższą temperaturę to wentylator przyspiesza i dmucha mocniej, więc to ani zapchany filtr, ani wentylator tylko po prostu ten układ tak działa. Mała różnica między temperaturą żądaną a rzeczywistą to i dmuchawa wolno kręci.
Dzisiaj specjalnie sprawdzałem jak to działa i do 5C różnicy dmuchawa chodzi na najwolniejszym biegu i potem przyspiesza co 2C w górę czyli jak ustawisz 21C a wewnątrz auta jest 16C to dmuchawa chodzi na najniższym biegu i żeby naprawdę było czuć to trzeba ustawić co najmniej 25C.
Inna sprawa że na auto grzanie daje nadmuch na nogi więc z kratek to leci tylko zefirek .
Ale napisał też, że miał wrażenie że kiedyś jakoś mocniej wiało. Dlatego sugeruje co się mogło "zepsuć". I piszę z doświadczenia, bo jak u mnie wentylator zaczął wydawać nieprzyjemne dźwięki i byłem zmuszony go naprawić, to i również go umyłem. I wrażenie miałem i mam takie, że wieje mocniej (i ciszej też).
A to że działa tak, a nie inaczej, to też fakt. I w pierwszej wypowiedzi napisałem m.in. dlaczego.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

lukisczest
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 23 cze 2020, o 07:03
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: teraz już śląskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu

Post autor: lukisczest » 20 wrz 2020, o 10:48

Imrahill pisze:
29 wrz 2019, o 08:34
Witam,

Skończyło się lato i zauważyłem dziwne działanie układu ogrzewania. Wsiadając rano do samochodu - temp. na zewnątrz np. 7 stopni, na panelu ustawione 22 i nawiew praktycznie nie dmucha - wątpię, żeby w samochodzie parkowanym na zewnątrz rano było w kabinie przynajmniej 20 C - dopiero po ustawieniu np 27 C na panelu auto samo zaczyna dmuchać, chodź nie jest tak jak np. latem podczas upałów, gdzie przy każdym ustawieniu dmucha na maxa. Wasze auta też rano tak słabo dmuchają na ustawieniu auto ?
Tak ma dmuchać rano delikatnie, bo program jest tak ustawiony, że w przypadku potrzeby ogrzania powietrza przy jeszcze zimnym silniku, auto dmucha bardzo delikatnie żeby powietrze zdążyło się ogrzać w nagrzewnicy, jak auto się rozgrzeje i nagrzewnica to zaczyna dmuchać szybciej.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ ogrzewania + chłodzenia”