--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Chłodne poranki a działanie nawiewu
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 8 kwie 2017, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Chłodne poranki a działanie nawiewu
Witam,
Skończyło się lato i zauważyłem dziwne działanie układu ogrzewania. Wsiadając rano do samochodu - temp. na zewnątrz np. 7 stopni, na panelu ustawione 22 i nawiew praktycznie nie dmucha - wątpię, żeby w samochodzie parkowanym na zewnątrz rano było w kabinie przynajmniej 20 C - dopiero po ustawieniu np 27 C na panelu auto samo zaczyna dmuchać, chodź nie jest tak jak np. latem podczas upałów, gdzie przy każdym ustawieniu dmucha na maxa. Wasze auta też rano tak słabo dmuchają na ustawieniu auto ?
Skończyło się lato i zauważyłem dziwne działanie układu ogrzewania. Wsiadając rano do samochodu - temp. na zewnątrz np. 7 stopni, na panelu ustawione 22 i nawiew praktycznie nie dmucha - wątpię, żeby w samochodzie parkowanym na zewnątrz rano było w kabinie przynajmniej 20 C - dopiero po ustawieniu np 27 C na panelu auto samo zaczyna dmuchać, chodź nie jest tak jak np. latem podczas upałów, gdzie przy każdym ustawieniu dmucha na maxa. Wasze auta też rano tak słabo dmuchają na ustawieniu auto ?
- Sothis87
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
- Auto: Opel Insignia 2.0 CD
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kalety
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu
U ustawieniach komfortu można zmienić moc nadmuchu.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu
Być może, mimo temperatury zewnętrznej 7 stopni w samochodzie utrzymuje się kilkanaście stopni i dlatego nie czujesz intensywnego nadmuchu. Samochód po jeździe stygnie kilka godzin.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu
No ale skoro na dworze jest zimno i w aucie zimno, a do tego silnik zimny to skąd się ma wziąć ciepło?
Trochę bez sensu żeby nawiewało mocno/szybko zimne powietrze z zewnątrz. Musisz chwilę poczekać żeby się nagrzało auto, wtedy będzie dmuchać ciepłym. Ale i do tego czasu wolny nawiew spowoduje powolny wzrost temperatury w środku.
Musiałbyś mieć webasto lub grzałkę elektryczną w nawiewie np. przedniej szyby, to wtedy miałoby co grzać.
Podsumowując i odpowiadając krócej - u mnie też tak jest
Trochę bez sensu żeby nawiewało mocno/szybko zimne powietrze z zewnątrz. Musisz chwilę poczekać żeby się nagrzało auto, wtedy będzie dmuchać ciepłym. Ale i do tego czasu wolny nawiew spowoduje powolny wzrost temperatury w środku.
Musiałbyś mieć webasto lub grzałkę elektryczną w nawiewie np. przedniej szyby, to wtedy miałoby co grzać.
Podsumowując i odpowiadając krócej - u mnie też tak jest
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 8 kwie 2017, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu
Wiem, że są istnieją dodatki typu webasto, czy dodatkowa nagrzewnica, chodzi o to, że w aucie na pewno nie ma 22 stopni rano i nawet po rozgrzaniu silnika, jeśli sam nie zwiększę siły nadmuchu to sterownik także tego nie zrobi w celu szybkiego uzyskania zadanej temperaturyRooff_ pisze: ↑29 wrz 2019, o 09:00No ale skoro na dworze jest zimno i w aucie zimno, a do tego silnik zimny to skąd się ma wziąć ciepło?
Trochę bez sensu żeby nawiewało mocno/szybko zimne powietrze z zewnątrz. Musisz chwilę poczekać żeby się nagrzało auto, wtedy będzie dmuchać ciepłym. Ale i do tego czasu wolny nawiew spowoduje powolny wzrost temperatury w środku.
Musiałbyś mieć webasto lub grzałkę elektryczną w nawiewie np. przedniej szyby, to wtedy miałoby co grzać.
Podsumowując i odpowiadając krócej - u mnie też tak jest
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu
No tak, ale zanim silnik osiągnie 85C to dmuchawa wieje na 1 może 2 i jakoś tam dogrzewa wnętrze . W ,,auto" wiało by mocniej gdyby temperatura żądaną i rzeczywista różniła się 10-15C. Przyjdą mrozy będzie wiać mocniej. Latem jak w aucie masz 50C a żądaną 22 to nic dziwnego że dmuchawa daje na maksa.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3043
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu
Mocniejszy nawiew ciepłego powietrza zaczyna się jak temp silnika osiąga 50°C
Insignia MY2012
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu
Pod warunkiem że różnica między żądaną temperaturą a rzeczywistą jest ponad 10C, w przeciwnym razie nie ma potrzeby żeby wiało mocniej niż 1-2.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 8 kwie 2017, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu
Oki, dzięki za info, jeżdżę nią już 3 lata, ale jakoś miałem wrażenie, że kiedyś mocniej wiało, ten typ widocznie tak ma temat do zamknięcia. Pozdro
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu
Teoretycznie mogą być jeszcze dwie przyczyny - filtr kabinowy oraz wentylator. Filtr możesz mieć albo inny niż kiedyś, albo przypchany.
Co do wentylatora, to on z czasem się trochę zużywa (szczotki, komutator), a do tego samo "śmigło" pokrywa się brudnym nalotem, który na pewno nie pomaga w uzyskaniu dobrej prędkości obrotowej. Receptą jest rozebrać i wyczyścić ww.
Bardziej bym tu obwiniał ten nalot na "śmigle". Ono jest zdejmowalne i można je potraktować wodą (bo nalot też jest od wewnątrz).
Co do wentylatora, to on z czasem się trochę zużywa (szczotki, komutator), a do tego samo "śmigło" pokrywa się brudnym nalotem, który na pewno nie pomaga w uzyskaniu dobrej prędkości obrotowej. Receptą jest rozebrać i wyczyścić ww.
Bardziej bym tu obwiniał ten nalot na "śmigle". Ono jest zdejmowalne i można je potraktować wodą (bo nalot też jest od wewnątrz).
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- marcinmg
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
- Auto: Insignia BiTurbo ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: mazowieckie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu
Jak jest niska temperatura to ja przełączam na na nawiew na przód i wtedy załącza się nagrzewnica elektryczna i szybko robi się ciepło. Na auto przełączam jak się już nagrzeje.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu
Rooff_ pisze: ↑29 wrz 2019, o 18:14Teoretycznie mogą być jeszcze dwie przyczyny - filtr kabinowy oraz wentylator. Filtr możesz mieć albo inny niż kiedyś, albo przypchany.
Co do wentylatora, to on z czasem się trochę zużywa (szczotki, komutator), a do tego samo "śmigło" pokrywa się brudnym nalotem, który na pewno nie pomaga w uzyskaniu dobrej prędkości obrotowej. Receptą jest rozebrać i wyczyścić ww.
Bardziej bym tu obwiniał ten nalot na "śmigle". Ono jest zdejmowalne i można je potraktować wodą (bo nalot też jest od wewnątrz).
Ale wcześniej napisał że jak ustawić wyższą temperaturę to wentylator przyspiesza i dmucha mocniej, więc to ani zapchany filtr, ani wentylator tylko po prostu ten układ tak działa. Mała różnica między temperaturą żądaną a rzeczywistą to i dmuchawa wolno kręci.
Dzisiaj specjalnie sprawdzałem jak to działa i do 5C różnicy dmuchawa chodzi na najwolniejszym biegu i potem przyspiesza co 2C w górę czyli jak ustawisz 21C a wewnątrz auta jest 16C to dmuchawa chodzi na najniższym biegu i żeby naprawdę było czuć to trzeba ustawić co najmniej 25C.
Inna sprawa że na auto grzanie daje nadmuch na nogi więc z kratek to leci tylko zefirek .
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu
Tryb auto działa na różne sposoby w zależności od egzemplarza/rocznika.
U mnie dmucha z nawiewów skierowanych na kabinę w pierwszym i drugim rzędzie.
Przy ręcznym ustawieniu na kabinę również dmucha w pierwszym i drugim rzędzie. Niektórzy pisali, że w celu nadmuchu na tył muszą włączyć nawiew na nogi co dla mnie jest co najmniej dziwne.
U mnie dmucha z nawiewów skierowanych na kabinę w pierwszym i drugim rzędzie.
Przy ręcznym ustawieniu na kabinę również dmucha w pierwszym i drugim rzędzie. Niektórzy pisali, że w celu nadmuchu na tył muszą włączyć nawiew na nogi co dla mnie jest co najmniej dziwne.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu
Ale napisał też, że miał wrażenie że kiedyś jakoś mocniej wiało. Dlatego sugeruje co się mogło "zepsuć". I piszę z doświadczenia, bo jak u mnie wentylator zaczął wydawać nieprzyjemne dźwięki i byłem zmuszony go naprawić, to i również go umyłem. I wrażenie miałem i mam takie, że wieje mocniej (i ciszej też).rataj73 pisze: ↑29 wrz 2019, o 19:13Rooff_ pisze: ↑29 wrz 2019, o 18:14Teoretycznie mogą być jeszcze dwie przyczyny - filtr kabinowy oraz wentylator. Filtr możesz mieć albo inny niż kiedyś, albo przypchany.
Co do wentylatora, to on z czasem się trochę zużywa (szczotki, komutator), a do tego samo "śmigło" pokrywa się brudnym nalotem, który na pewno nie pomaga w uzyskaniu dobrej prędkości obrotowej. Receptą jest rozebrać i wyczyścić ww.
Bardziej bym tu obwiniał ten nalot na "śmigle". Ono jest zdejmowalne i można je potraktować wodą (bo nalot też jest od wewnątrz).
Ale wcześniej napisał że jak ustawić wyższą temperaturę to wentylator przyspiesza i dmucha mocniej, więc to ani zapchany filtr, ani wentylator tylko po prostu ten układ tak działa. Mała różnica między temperaturą żądaną a rzeczywistą to i dmuchawa wolno kręci.
Dzisiaj specjalnie sprawdzałem jak to działa i do 5C różnicy dmuchawa chodzi na najwolniejszym biegu i potem przyspiesza co 2C w górę czyli jak ustawisz 21C a wewnątrz auta jest 16C to dmuchawa chodzi na najniższym biegu i żeby naprawdę było czuć to trzeba ustawić co najmniej 25C.
Inna sprawa że na auto grzanie daje nadmuch na nogi więc z kratek to leci tylko zefirek .
A to że działa tak, a nie inaczej, to też fakt. I w pierwszej wypowiedzi napisałem m.in. dlaczego.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 23 cze 2020, o 07:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: teraz już śląskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Chłodne poranki a działanie nawiewu
Tak ma dmuchać rano delikatnie, bo program jest tak ustawiony, że w przypadku potrzeby ogrzania powietrza przy jeszcze zimnym silniku, auto dmucha bardzo delikatnie żeby powietrze zdążyło się ogrzać w nagrzewnicy, jak auto się rozgrzeje i nagrzewnica to zaczyna dmuchać szybciej.Imrahill pisze: ↑29 wrz 2019, o 08:34Witam,
Skończyło się lato i zauważyłem dziwne działanie układu ogrzewania. Wsiadając rano do samochodu - temp. na zewnątrz np. 7 stopni, na panelu ustawione 22 i nawiew praktycznie nie dmucha - wątpię, żeby w samochodzie parkowanym na zewnątrz rano było w kabinie przynajmniej 20 C - dopiero po ustawieniu np 27 C na panelu auto samo zaczyna dmuchać, chodź nie jest tak jak np. latem podczas upałów, gdzie przy każdym ustawieniu dmucha na maxa. Wasze auta też rano tak słabo dmuchają na ustawieniu auto ?