Panowie mam takie pytanie bo zastanawiam się jak to jest, jeżeli mamy klimatronika i ustawimy wszystko na auto to wtedy obieg zamknięty też jest otwierany zamykany automatycznie?
Nie wiem tak do końca jak to działa. Ostatnio jechałem dłuższą podróż i wydawało mi się, że obieg był cały czas zamknięty bo w samochodzie robiło się duszno. W zasadzie nie wiem jak to działa. Uważam że powinno być tak iż po dojściu do pewnej temperatury, komputer sterowania powinien otworzyć obieg otwarty żeby wpuszczać świeże powietrze z zewnątrz.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Climatronic na auto obieg zamknięty otwarty
- THOR78
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: 18 lis 2018, o 19:19
- Auto: Opel Insignia 2.0 T
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Reda
- marcinmg
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
- Auto: Insignia BiTurbo ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: mazowieckie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Climatronic na auto obieg zamknięty otwarty
Cały czas jeżdżę na auto i nie mam takich problemów, jak pada deszcz to włączam klimę lub nawiew na szybę.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 3 paź 2018, o 09:32
- Auto: Astra J Sedan
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Climatronic na auto obieg zamknięty otwarty
Zależenie od wersji wyposażenia jest kilka możliwości co do regulacji obiegu.
Pierwsza najprostrza opcja zależy od róznicy temperatury wewnętrznej i zewnetrznej i wtedy przełącza obiegi.
Druga z czujnikiem jakości powietrza ma odczyt wilgotności i temperatury i na podstawie tych wartosci reguluje przepływ.
Dziwne jest to, że ciepłe powietrze, przy trybie AUTO, płynie najniższym nawiewem (przy nogach) a chłodne leci albo przy szybie albo kratkami na kokpicie. Dopiero przy tęcznym ustawieniu działa to tak jak trzeba.
Tak jest w Astrze J i podejrzewam, że jest podobnie w Insigni.
Pierwsza najprostrza opcja zależy od róznicy temperatury wewnętrznej i zewnetrznej i wtedy przełącza obiegi.
Druga z czujnikiem jakości powietrza ma odczyt wilgotności i temperatury i na podstawie tych wartosci reguluje przepływ.
Dziwne jest to, że ciepłe powietrze, przy trybie AUTO, płynie najniższym nawiewem (przy nogach) a chłodne leci albo przy szybie albo kratkami na kokpicie. Dopiero przy tęcznym ustawieniu działa to tak jak trzeba.
Tak jest w Astrze J i podejrzewam, że jest podobnie w Insigni.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Climatronic na auto obieg zamknięty otwarty
Ja mam tak, że dopiero po jakimś czasie od ruszenia słychać jak obieg się otwiera (takie odklejanie klapek od uszczelek).
Oczywiście najbardziej jest to słyszalne w zimie
Oczywiście najbardziej jest to słyszalne w zimie
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Climatronic na auto obieg zamknięty otwarty
Jeśli jesteś przyzwyczajony i preferujesz równomierny nawiew przy ustalonej przez siebie prędkości wentylatora to do trybu auto musisz się również przyzwyczaić.
Działa on tak, że przy dużej różnicy pomiędzy żądaną temperaturą, a temperaturą rzeczywistą wewnątrz pojazdu wentylator mocno pracuje żeby w jak najkrótszym czasie schłodzić wnętrze. Po osiągnięciu celu zwalnia do minimum lub niemalże zamiera, więc nie odczujesz ruchu powietrza, który ja preferuję dlatego zazwyczaj korzystam z manualnych ustawień. Być może dlatego masz wrażenie, że robi się duszno.
Przy korzystaniu z auto muszę obniżyć temperaturę o dwa stopnie żeby odczucia były porównywalne do ustawień manualnych.
Działa on tak, że przy dużej różnicy pomiędzy żądaną temperaturą, a temperaturą rzeczywistą wewnątrz pojazdu wentylator mocno pracuje żeby w jak najkrótszym czasie schłodzić wnętrze. Po osiągnięciu celu zwalnia do minimum lub niemalże zamiera, więc nie odczujesz ruchu powietrza, który ja preferuję dlatego zazwyczaj korzystam z manualnych ustawień. Być może dlatego masz wrażenie, że robi się duszno.
Przy korzystaniu z auto muszę obniżyć temperaturę o dwa stopnie żeby odczucia były porównywalne do ustawień manualnych.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Climatronic na auto obieg zamknięty otwarty
Prawdopodobnie dlatego, że w ustawieniach pojazdu siłę nadmuchu w trybie auto mam ustawione na minimum.Przy korzystaniu z auto muszę obniżyć temperaturę o dwa stopnie żeby odczucia były porównywalne do ustawień manualnych.