--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Niski poziom płynu chłodniczego
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Też dolewam jakieś 150 ml. na miesiąc może dwa lecz uważam iż to normalne przy tym silniku a tym bardziej iż u mnie tak jakby wyrzucał zbiorniczkiem gdyż jest nalot Pewnie potrafi się gotować po zgaszeniu gdyż jest blisko turbiny jak się mocniej zagrzeje a od razu zgaszę bo muszę zobaczę zimą co będzie a przy tych ilościach to na pewnie nie uszczelka, korek (nowy w ASO) wymieniłem bo na starym ubywało znacznie więcej
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 24 sty 2018, o 13:49
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Eee że ubywa to normalne raczej nie coś musi być nie tak sprawdze z tym korkiemchyba podjadę do aso po nowy jutro
Dodano po 31 minutach 36 sekundach:
Na tym kruccu czysto brak nalotu , no nic iske trzeba oddać do diagnozy heh
Dodano po 31 minutach 36 sekundach:
Na tym kruccu czysto brak nalotu , no nic iske trzeba oddać do diagnozy heh
Ostatnio zmieniony 2 wrz 2018, o 17:26 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 14:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: polska
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
panowie podepnę się pod pytanie.
u mnie podobna sytuacja.
pojawił się komunikat za niski poziom płynu - dolałem. na drugi dzień po zrobieniu 40km znów komunikat za niski poziom. znów dolałem, trochę za dużo, więc wyrzucił tylnym ujściem. w tej chwili jest na linii więc na razie spokój. po odkręceniu korka troszkę zasysa i pobulgocze, ale poziom trzyma.
białego/sinego dymu z tyłu przy odpalaniu nie widać (ani na zimnym ani na ciepłym silniku).
troszkę się stresuję, bo miałem focusa, gdzie przy 250tys zaczęły się jaja, skończyło rozwalonej uszczelce pod głowicą i pękniętą głowicą (taniej wyszło inny używany silnik założyć).
dlatego jak zobaczyłem te objawy to trochę delirki dostałem.
na razie na szybko zamówiłem nowy korek i zobaczę.
a silnik ma dopiero 170tys oryginalnego przebiegu, więc też trochę dziwna sprawa....
u mnie podobna sytuacja.
pojawił się komunikat za niski poziom płynu - dolałem. na drugi dzień po zrobieniu 40km znów komunikat za niski poziom. znów dolałem, trochę za dużo, więc wyrzucił tylnym ujściem. w tej chwili jest na linii więc na razie spokój. po odkręceniu korka troszkę zasysa i pobulgocze, ale poziom trzyma.
białego/sinego dymu z tyłu przy odpalaniu nie widać (ani na zimnym ani na ciepłym silniku).
troszkę się stresuję, bo miałem focusa, gdzie przy 250tys zaczęły się jaja, skończyło rozwalonej uszczelce pod głowicą i pękniętą głowicą (taniej wyszło inny używany silnik założyć).
dlatego jak zobaczyłem te objawy to trochę delirki dostałem.
na razie na szybko zamówiłem nowy korek i zobaczę.
a silnik ma dopiero 170tys oryginalnego przebiegu, więc też trochę dziwna sprawa....
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
U mnie było podobnie, żadnego dymu, nic. Płyn ubywał. Do wymiany uszczelka na kolektorze ssącym. Jak zdjąłem pokrywę na górze silnika, tą plastikową z logiem Opla to było widać płyn od góry. Koszt z wymianą 400 zł.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
W takim przypadku należy kontrolować układ chłodzenia po każdej jeździe, bo miejsc wycieku bywa wiele. W wielu przypadkach były opisywane rozszczelnienia trudne do zlokalizowania z powodu szybkiego odparowywania płynu. Nie musi to być poważna awaria.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 23 maja 2019, o 05:18
- Auto: Insignia 2.0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Łódź
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Cześć też niedawno miałem problem z komunikatem od niskiego poziomu plynu chłodniczego, pomimo tego że wcale go nie ubywało.
Problem zaczął się po wymianie rozrządu oraz samego płynu chłodniczego.
Wymieniłem czujnik, korek i nic nie pomagało. Okazało się, że na pływaku w samym zbiorniku pojawił się osad i pływak opadł po zlaniu płynu i już się nie podniósł. Ręką go przeczysciłem i jest wszystko ok.
Problem zaczął się po wymianie rozrządu oraz samego płynu chłodniczego.
Wymieniłem czujnik, korek i nic nie pomagało. Okazało się, że na pływaku w samym zbiorniku pojawił się osad i pływak opadł po zlaniu płynu i już się nie podniósł. Ręką go przeczysciłem i jest wszystko ok.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 wrz 2018, o 19:07
- Auto: Isia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Brzesko
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
U mnie też ubywa, zrobiłem jakieś 9 tys km i dolalem około 2 l płynu , wyciek zlokalizowany podobnie jak "gpawel" uszczelka kolektora ssacego wyciek widoczny od spodu kolektora, saczy się po silniku i odparowuje , bardzo ciężko zlokalizować. Żadnego zasysania czy wyzucania płynu z zbiorniczka nie stwierdziłem. Szykuje się demontaż i zaslepianie klap.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
- nomadzik34
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 25 sie 2019, o 10:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Cieszyn
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Witam,
Mam duży problem z Insignią (silnik 2.0 T) ,a więc ubywa płyn chłodniczy w dużych ilościach. Ewidentnie dostaję się do oleju ,widać gołym okiem na bagnecie .
Uszczelka pod głowicą wymieniona + reszta uszczelek ,teraz wymieniłem pompę wody dodatkowo i ciągle to samo .
Już ręce opadają i nie mam pomysłu co dalej ,pomóżcie proszę .
Już przeglądałem wszystkie fora i nic .
Mechanik sknocił robotę przy wymianie uszczelki ? raczej nie znam go już od dawna i nigdy nie było problemu z wszystkim co naprawiał.
Mam duży problem z Insignią (silnik 2.0 T) ,a więc ubywa płyn chłodniczy w dużych ilościach. Ewidentnie dostaję się do oleju ,widać gołym okiem na bagnecie .
Uszczelka pod głowicą wymieniona + reszta uszczelek ,teraz wymieniłem pompę wody dodatkowo i ciągle to samo .
Już ręce opadają i nie mam pomysłu co dalej ,pomóżcie proszę .
Już przeglądałem wszystkie fora i nic .
Mechanik sknocił robotę przy wymianie uszczelki ? raczej nie znam go już od dawna i nigdy nie było problemu z wszystkim co naprawiał.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8454
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Szukaj nowego silnika. Po prostu. To nie mechanik tylko mogło zrobić się pęknięcie co zdarza się w tych akurat silnikach.
Długo masz te auto?
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=17&t=1861
Na pewno nie możesz tak jeździć
https://www.motofakty.pl/artykul/gdzie-jest-plyn.html
Długo masz te auto?
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=17&t=1861
Na pewno nie możesz tak jeździć
https://www.motofakty.pl/artykul/gdzie-jest-plyn.html
Radio 357 :)
- nomadzik34
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 25 sie 2019, o 10:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Cieszyn
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Głowica splanowana ,test szczelności też . Pęknięcie musiało by być duże jak po 20 km ubywa 0,5l .Nic na zewnątrz nie widać.
Auto posiadam 1,5 roku (2009 r).
Piszesz o pęknięciu bloku ?
Auto posiadam 1,5 roku (2009 r).
Piszesz o pęknięciu bloku ?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8454
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Tak. Dlaczego myślisz że musiałoby być duże pęknięcie, gdy to jest alkohol a nie olej? I temperatura tam jest 90-100 minimum to inaczej ten alkohol schodzi jest też inna gęstość tego płynu. No i jak to widzisz na bagnecie? Opisz konsystencję i kolor. Jak majonez? Nie życzę ci tej najgorszej roboty, zwłaszcza że też mam taki silnik, ale lepiej przygotować się na najgorsze i pozytywnie się rozczarować. Przeczytaj tamten temat, od kilku lat on istnieje i podano też tam inne przyczyny. A widzisz gdzieś wycieki na zewnątrz?
Radio 357 :)
- nomadzik34
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 25 sie 2019, o 10:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Cieszyn
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Na bagnecie jest raczej kawa z mlekiem , nie jest gęsto . Na zewnątrz nic nie widać ,ani kropli.
Na postoju nic nie ubywa .
Na postoju nic nie ubywa .
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8454
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Płyny chłodzące są teraz na bazie glikolu propylenowego. Etylenowy był lepszy bo bardziej toksyczny więc znikał problem bakterii,ale nieekologiczny , natomiast z propylenowym wzrasta problem korozji i są dlatego do niego inne dodatki. Kolejne bazy to metanol i etanol czyli właśnie alkohole, kiedyś jeszcze był glicerol ale z tego co mi wiadomo bardzo skracał żywotność płynu czyli jego funkcje zasadnicze bardzo zubożał.
Tak czy inaczej jeśli chodzi o blok, to nie obserwuje się widocznych gołym okiem pęknięć, to są mikropęknięcia. I zobacz że sytuacja zachodzi w czasie pracy czyli w dużej temperaturze gdy te substancje chemiczne świetnie się czują i mogą być pobierane przez różne mikrodziurki jak przez kapilary. Wchodzi tu w grę mechanika płynów i rozszerzalność cieplna i cieczy i materiału bloku. Nie schodzi na zimnym silniku, nie leje się po uszczelkach, więc no jest to niepokojące. Tego najgorszego nikt ci nie życzy. Piszesz że był test szczelności, ja nie wiem jak to się wykonuje i na jakich zasadach i jaka miarodajność takiego testu. Ale może warto gdzieś sprawdzić wszystko jeszcze raz aby spokojnie spać.
Tak czy inaczej jeśli chodzi o blok, to nie obserwuje się widocznych gołym okiem pęknięć, to są mikropęknięcia. I zobacz że sytuacja zachodzi w czasie pracy czyli w dużej temperaturze gdy te substancje chemiczne świetnie się czują i mogą być pobierane przez różne mikrodziurki jak przez kapilary. Wchodzi tu w grę mechanika płynów i rozszerzalność cieplna i cieczy i materiału bloku. Nie schodzi na zimnym silniku, nie leje się po uszczelkach, więc no jest to niepokojące. Tego najgorszego nikt ci nie życzy. Piszesz że był test szczelności, ja nie wiem jak to się wykonuje i na jakich zasadach i jaka miarodajność takiego testu. Ale może warto gdzieś sprawdzić wszystko jeszcze raz aby spokojnie spać.
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 8 paź 2018, o 09:01
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: PIASECZNO
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Mam ten sam problem. Komunikat od mniej wiecej roku,właśnie po wymianie rozrządu. Jednak, wymieniłem zbiornik na nowy, nie pomoglo( w srodku nie ma żadnego plywaka), czujnik nowy, nie pomogło. Plynu nie ubywa. Po odpaleniu silnika komunikat... A 2.0 diesel 131 km, AT. Help!
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 cze 2020, o 22:33
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Watford
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Witam. Mam ten sam problem. Kiedy odpalam moja insignie wyskakuje komunikat niski poziom płynu chodniczego, płyn dolalem dosłownie troszkę bo był Ok. Od paru dni jest tyle ile powinno być poziom sie nie zmienia płynu jest tyle Ile powinno być a komunikat wyskakuje za każdym odpaleniem auta. Temperaturę trzyma dobrze po zagrzaniu silnika sie noe pojawia ponownie.. cos ktoś może doradzić
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 cze 2020, o 22:33
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Watford
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Dzięki, konsultowałem dzis z mechanikiem i usłyszałem taka samą odpowiedz, mamy nadzieje ze po wymianie będzie Ok. Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 27 cze 2019, o 17:34
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: KONOPNICA
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Witam, ja mam niestety trochę gorszą sytuację ale równie ciekawą jesienią zeszłego roku zaczęło ubywać mi płynu. Z racji braku czasu dolewałem płyn i jeździłem a tym miałem się zająć w wolnej chwili. Byłem nawet na podnośniku ale tak na szybko nie było widać żadnego wycieku. w sumie dolałem spokojnie z 5 litrów płynu przez ok 2 miesiące. Aż tu nagle samo się uspokoiło, zima spokój, lato gorączki, dłuższe trasy spokój. I znów przyszła jesień i wczoraj komunikat o niskim stanie płynu, znów ubyło i musiałem dolać z ok setkę. Ktoś miał może podobny przypadek? wie co to może być? Dodam że płyn do oleju nie idzie. Czy to może chłodniczka olejowa przepuszczać, czy gdzieś nieszczelność na chłodnicy?
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1021
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Mi latem też nigdy nie ubywało płynu ,przychodziła jesień odpalało się ogrzewanie i nagle ubytki płynu .W moim przypadku okazało się że mam nieszczelność na wlocie do nagrzewnicy wystarczyło wymienić oringi na zasilaniu i powrocie płynu przy nagrzewnicy i problem znikł.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Również podjąłem taki trop, ale pisał, że zimą, czyli gdy ogrzewanie pracuje na maksa jest ok, więc odpuściłem z pomysłami.