--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Temperatura płynu chłodzącego
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Jak temperatura spadła to się włączył.
Benzyniaki ogólnie mają skłonność do łapania temperatury w przeciwieństwie do diesli.
Ja zawszę jeżdżę z włączoną klimą czyli i wentylatorem i 100C nigdy nie widziałem.
Benzyniaki ogólnie mają skłonność do łapania temperatury w przeciwieństwie do diesli.
Ja zawszę jeżdżę z włączoną klimą czyli i wentylatorem i 100C nigdy nie widziałem.
- mirasmaniak82
- Użytkownik
- Posty: 103
- Rejestracja: 31 sty 2018, o 23:51
- Auto: Zafira Tourer
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Wolsztyn
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Czy to normalne że u mnie podczas jazdy poza miastem ok 100km/h a temp mam ok 105-107 stopni ,temp na zewnątrz 17 stopni?
p.s.
Sprawdze jeszcze ale chyba mi się nie włącza 1 stopień wentyltora przy 100 chyba dopiero ok 110
Dodano po 1 minucie 45 sekundach:
kiedy drugi?
p.s.
Sprawdze jeszcze ale chyba mi się nie włącza 1 stopień wentyltora przy 100 chyba dopiero ok 110
Dodano po 1 minucie 45 sekundach:
108 pierwszy bieg?Radzio1983 pisze: ↑28 maja 2018, o 12:26Dla osób potrzebujących pomocy w podobnym temacie opisze rozwiązanie mojego problemu. Bo niestety pseudo administratorzy tego mizernego forum potrafią tylko zwracać uwage o przecinki i literówki bo na niczym innym sie nie znają. A napewno nie na mechanice. I powołuja się na regulamin forum, którego nikt i tak nie czyta.
Wracając do tematu za wychylanie się wskazówki temperatury poza 90 stopni (odczyt z komputera 114 stopni) odpowiedzialny był wadliwie działający rezystor wentylatora, który odpowiedzialny jest za załączanie 1 i 2 biegu wentylatora. U mnie nie załączał sie 1 bieg (który powinien załączyć sie przy 108 stopniach). Niestety rezystor jest zintegrowany z obudową i musiałem wymienić cały wentylator. Teraz już jest wszystko ok. Pozdrawiam i dziękuję za okazaną pomoc
kiedy drugi?
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Witam. U mnie A18XER wentylator 1 bieg włącza przy 108 stopniach a drugi jak przekroczy 114 stopni. W tym silniku termostat otwiera się przy 105 stopniach więc normalna temperatura podczas jazdy to jest 106-107 stopni. Nawet jak nie jest bardzo gorąco na zewnątrz. Jeśli zaobserwujesz że wskazówka temperatury wychyla się poza 90stopni to znaczy że temperatura realna minęła 110stopni. I jeśli dzieje ci się to podczas jazdy lub na postoju to możesz mieć problem z rezystorem wentylatorów chłodnicy, który odpowiada za załączanie 1 i 2 biegu. Ja 3 miesiące walczyłem z tym problemem
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Dodatkowo w silniku 1.8 termostat zintegrowany jest z grzałką, która przy dużym obciążeniu otwiera obieg nawet przy 90 stopniach.
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 12 sie 2018, o 17:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Witam, mam dziwny problem z Insignia NFT. Tak więc uruchamiam silnik rozgrzewa się. Wskazówka dojdzie do 90 stopni czyli do normalnego położenia. Po czym po chwili cofnie się o może milimetr czyli pokazuje tak z 85 stopni. Przejadę jeszcze wtedy z 5 km i powróci do 90 stopni. Wygląda to tak jakby od razu termostat puszczał na duży obieg. Po rozgrzaniu wszystkie węże ciepłe, miękkie. Po naciśnięciu węża widzę jak bąbelki wylatują do zbiornika wyrównawczego. Dodam , że była wymieniana chłodnica wody, tamta miała delikatny wyciek.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8412
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Temperatura płynu chłodzącego
sprawdź apką rzeczywistą temperaturę, bo ta oplowska wskazówka jest zaczarowana i ona chyba nie idzie dalej niż 90. U mnie też zawsze stoi na 90 max a między zegarami na wyświetlaczu pokazuje i 105 czasem. Ja mam niepotrzebnie założoną osłonę pod silnikiem której nie było oryginalnie i to chyba dlatego tak się rozgrzewam ale zdejmę osłonę już po zimie, zmieniając opony znowu na letnie.
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 12 sie 2018, o 17:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Tylko, ze ja nie mam mozliwosci sprawdzenia na srodkowym wyswietlaczu.... rozumiem, ze moze to dokladnie nie pokazywac ale dlaczego sie cofa..
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Miałem taką samą sytuację z dwa, może trzy razy w okresie zimowym przy ujemnych temperaturach, z tym że w silniku A20DTH. Zweryfikowałem to wartościami na wyświetlaczu między zegarami - silnik rozgrzał się do 86'C, po przejechaniu kilku kilometrów temperatura spadła o 75'C i znowu wskoczyła na 86-87'C. Oczywiście wskazówka pokazywała wtedy zakres 90'C-80'C. Do tej pory nie wiem co było przyczyną bo nic niepokojącego nie znaleźliśmy pod maską i w kompie.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Otworzył się duży obieg i wtedy temp. spadła, za chwilę dogrzało i było dobrze. Normalna sytuacja.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Nie wiem czy ty akceptujesz normalna. Ja u siebie nigdy nie zauważyłem spadku wskazówki w żadnym aucie.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Wskazówka pewnie stoi nieruchomo, ale w momencie otwarcia dużego obiegu musi temperatura spaść jak wymiesza się ileś gorącego płynu z zimnym.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3030
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 20 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Czy fajnie by wam się jechało jak by wskazówka tak skakała co chwilę miedzy 100 a 70°C?
Czy to nie jest celowe aby zegar pokazywał właśnie tą średnią temp? Jak by się nie jeden kierowca zachował jak by zobaczył 100°C? Panika bo się gotuje?
A tak sobie jedzie spokojnie
Czy to nie jest celowe aby zegar pokazywał właśnie tą średnią temp? Jak by się nie jeden kierowca zachował jak by zobaczył 100°C? Panika bo się gotuje?
A tak sobie jedzie spokojnie
Insignia MY2012
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Dokładnie a każdy problem z temperaturą w maksymalnych granicach to przychód dla serwisu
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 12 sie 2018, o 17:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Oryginalny termostat do 2.0 turbo otwiera przy 82 stopniach i to by się zgadzało. Przy około 90 stopni wskazówka spada bo akurat otwiera duży obieg. Sprawdzałem na wężach i faktycznie tak jest. Więc myślę, że to normalna sytuacja.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
U mnie w 1.8 również nie zauważyłem żeby wskazówka spadała. W trakcie jazdy lub postoju z uruchomionym silnikiem pokazuje równo 90 stopni.
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Witam. Ewidentnie kolega ma problem z termostatem, który za szybko puszcza na duży obieg. Przerabiałem dzialanie wskazowki temperatury przy silniku 1.8. I wydaje mi sie ze ppdobnie powinno byc w kazdym jednym silniku. Wskazowka osiaga wartość równe 90 stopni przy realnym odczycie 78 stopni. A wychyla sie poza 90 przy odczycie 110 stopni. Jezdzilem kilka dni z podpietym kompem. Wiec jak koledze cofa sie wskzówka poniżej 90 stopni to znaczy ze tempetarura realna spadła poniżej 78 stopni. Nie wiem jak to jest w wiekszych silnikach z turbo ale w moim 1.8 prawidłowo działający termostat otwiera sie dopiero przy 105 stopniach.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2018, o 21:16 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 15 sie 2018, o 10:04
- Auto: Astra
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: OKR / Zdzieszowice
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Witam. Problem mam i ja. Dodsm ze ostatnie 3 zimy nie bylo tego problemu. 2.0 cdti strasznie dlugo lapie temperature a jak zlapie i stoi na 90 to np. stojac na swiatlach spada na 85...i tak sie buja
Jadac autostrada 110 na 6 biegu tem. spada na 85 i po chwili wraca na 90 a to wszystko przy 7 stopniach w + na dworze...nigdy wczesniej nie zaobserwowalem takich wachan igły...
Zdarzylo sie ze przy -4 auto wskazywalo 70 stopni na liczniku a jak wylaczylem silnik to wlanczal sie wentylator na chlodnicy i lecial z 3 minuty na maxa....
Nigdy tem. nie przekroczyla 90 ale spada.w dol
Ja bede wymienial termostat bo nie bardzo mi sie to cos podoba....
Jadac autostrada 110 na 6 biegu tem. spada na 85 i po chwili wraca na 90 a to wszystko przy 7 stopniach w + na dworze...nigdy wczesniej nie zaobserwowalem takich wachan igły...
Zdarzylo sie ze przy -4 auto wskazywalo 70 stopni na liczniku a jak wylaczylem silnik to wlanczal sie wentylator na chlodnicy i lecial z 3 minuty na maxa....
Nigdy tem. nie przekroczyla 90 ale spada.w dol
Ja bede wymienial termostat bo nie bardzo mi sie to cos podoba....
Ostatnio zmieniony 23 sty 2019, o 13:43 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Wymień termostat tak jak piszesz i będzie ok
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk