--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Temperatura płynu chłodzącego

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: rataj73 » 22 sie 2018, o 09:20

Jak temperatura spadła to się włączył.
Benzyniaki ogólnie mają skłonność do łapania temperatury w przeciwieństwie do diesli.
Ja zawszę jeżdżę z włączoną klimą czyli i wentylatorem i 100C nigdy nie widziałem.

Awatar użytkownika
mirasmaniak82
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 31 sty 2018, o 23:51
Auto: Zafira Tourer
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Wolsztyn
Postawił piwo: 2 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: mirasmaniak82 » 1 wrz 2018, o 22:50

Czy to normalne że u mnie podczas jazdy poza miastem ok 100km/h a temp mam ok 105-107 stopni ,temp na zewnątrz 17 stopni?
p.s.
Sprawdze jeszcze ale chyba mi się nie włącza 1 stopień wentyltora przy 100 chyba dopiero ok 110

Dodano po 1 minucie 45 sekundach:
Radzio1983 pisze:
28 maja 2018, o 12:26
Dla osób potrzebujących pomocy w podobnym temacie opisze rozwiązanie mojego problemu. Bo niestety pseudo administratorzy tego mizernego forum potrafią tylko zwracać uwage o przecinki i literówki bo na niczym innym sie nie znają. A napewno nie na mechanice. I powołuja się na regulamin forum, którego nikt i tak nie czyta.

Wracając do tematu za wychylanie się wskazówki temperatury poza 90 stopni (odczyt z komputera 114 stopni) odpowiedzialny był wadliwie działający rezystor wentylatora, który odpowiedzialny jest za załączanie 1 i 2 biegu wentylatora. U mnie nie załączał sie 1 bieg (który powinien załączyć sie przy 108 stopniach). Niestety rezystor jest zintegrowany z obudową i musiałem wymienić cały wentylator. Teraz już jest wszystko ok. Pozdrawiam i dziękuję za okazaną pomoc 😁
108 pierwszy bieg?
kiedy drugi?

Radzio1983

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: Radzio1983 » 15 wrz 2018, o 14:29

Witam. U mnie A18XER wentylator 1 bieg włącza przy 108 stopniach a drugi jak przekroczy 114 stopni. W tym silniku termostat otwiera się przy 105 stopniach więc normalna temperatura podczas jazdy to jest 106-107 stopni. Nawet jak nie jest bardzo gorąco na zewnątrz. Jeśli zaobserwujesz że wskazówka temperatury wychyla się poza 90stopni to znaczy że temperatura realna minęła 110stopni. I jeśli dzieje ci się to podczas jazdy lub na postoju to możesz mieć problem z rezystorem wentylatorów chłodnicy, który odpowiada za załączanie 1 i 2 biegu. Ja 3 miesiące walczyłem z tym problemem ;)

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: Bartol » 15 wrz 2018, o 20:23

Dodatkowo w silniku 1.8 termostat zintegrowany jest z grzałką, która przy dużym obciążeniu otwiera obieg nawet przy 90 stopniach.

artiwie15
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 12 sie 2018, o 17:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: artiwie15 » 22 wrz 2018, o 19:42

Witam, mam dziwny problem z Insignia NFT. Tak więc uruchamiam silnik rozgrzewa się. Wskazówka dojdzie do 90 stopni czyli do normalnego położenia. Po czym po chwili cofnie się o może milimetr czyli pokazuje tak z 85 stopni. Przejadę jeszcze wtedy z 5 km i powróci do 90 stopni. Wygląda to tak jakby od razu termostat puszczał na duży obieg. Po rozgrzaniu wszystkie węże ciepłe, miękkie. Po naciśnięciu węża widzę jak bąbelki wylatują do zbiornika wyrównawczego. Dodam , że była wymieniana chłodnica wody, tamta miała delikatny wyciek.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8412
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: dokia » 22 wrz 2018, o 19:46

sprawdź apką rzeczywistą temperaturę, bo ta oplowska wskazówka jest zaczarowana i ona chyba nie idzie dalej niż 90. U mnie też zawsze stoi na 90 max a między zegarami na wyświetlaczu pokazuje i 105 czasem. Ja mam niepotrzebnie założoną osłonę pod silnikiem której nie było oryginalnie i to chyba dlatego tak się rozgrzewam :) ale zdejmę osłonę już po zimie, zmieniając opony znowu na letnie.
Radio 357 :)

artiwie15
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 12 sie 2018, o 17:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: artiwie15 » 23 wrz 2018, o 11:17

Tylko, ze ja nie mam mozliwosci sprawdzenia na srodkowym wyswietlaczu.... rozumiem, ze moze to dokladnie nie pokazywac ale dlaczego sie cofa..

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: Alex » 23 wrz 2018, o 11:35

Miałem taką samą sytuację z dwa, może trzy razy w okresie zimowym przy ujemnych temperaturach, z tym że w silniku A20DTH. Zweryfikowałem to wartościami na wyświetlaczu między zegarami - silnik rozgrzał się do 86'C, po przejechaniu kilku kilometrów temperatura spadła o 75'C i znowu wskoczyła na 86-87'C. Oczywiście wskazówka pokazywała wtedy zakres 90'C-80'C. Do tej pory nie wiem co było przyczyną bo nic niepokojącego nie znaleźliśmy pod maską i w kompie.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: P405 » 23 wrz 2018, o 12:21

Otworzył się duży obieg i wtedy temp. spadła, za chwilę dogrzało i było dobrze. Normalna sytuacja.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: norbi333 » 23 wrz 2018, o 13:11

Nie wiem czy ty akceptujesz normalna. Ja u siebie nigdy nie zauważyłem spadku wskazówki w żadnym aucie.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: P405 » 23 wrz 2018, o 13:48

Wskazówka pewnie stoi nieruchomo, ale w momencie otwarcia dużego obiegu musi temperatura spaść jak wymiesza się ileś gorącego płynu z zimnym.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: norbi333 » 23 wrz 2018, o 16:43

Chodzi mi właśnie o samą wskazówkę.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3030
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: Zbyszek01 » 23 wrz 2018, o 16:52

Czy fajnie by wam się jechało jak by wskazówka tak skakała co chwilę miedzy 100 a 70°C?
Czy to nie jest celowe aby zegar pokazywał właśnie tą średnią temp? Jak by się nie jeden kierowca zachował jak by zobaczył 100°C? Panika bo się gotuje?
A tak sobie jedzie spokojnie ;D
Insignia MY2012

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: kecraminsignia » 23 wrz 2018, o 17:19

Dokładnie a każdy problem z temperaturą w maksymalnych granicach to przychód dla serwisu

artiwie15
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 12 sie 2018, o 17:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: artiwie15 » 23 wrz 2018, o 19:23

Oryginalny termostat do 2.0 turbo otwiera przy 82 stopniach i to by się zgadzało. Przy około 90 stopni wskazówka spada bo akurat otwiera duży obieg. Sprawdzałem na wężach i faktycznie tak jest. Więc myślę, że to normalna sytuacja.

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: norbi333 » 23 wrz 2018, o 20:30

Ale mam 2.0 T i wskazówka nie spada. W 2.8 T również nie spadała

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: Bartol » 23 wrz 2018, o 21:12

U mnie w 1.8 również nie zauważyłem żeby wskazówka spadała. W trakcie jazdy lub postoju z uruchomionym silnikiem pokazuje równo 90 stopni.

Radzio1983

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: Radzio1983 » 23 wrz 2018, o 21:16

Witam. Ewidentnie kolega ma problem z termostatem, który za szybko puszcza na duży obieg. Przerabiałem dzialanie wskazowki temperatury przy silniku 1.8. I wydaje mi sie ze ppdobnie powinno byc w kazdym jednym silniku. Wskazowka osiaga wartość równe 90 stopni przy realnym odczycie 78 stopni. A wychyla sie poza 90 przy odczycie 110 stopni. Jezdzilem kilka dni z podpietym kompem. Wiec jak koledze cofa sie wskzówka poniżej 90 stopni to znaczy ze tempetarura realna spadła poniżej 78 stopni. Nie wiem jak to jest w wiekszych silnikach z turbo ale w moim 1.8 prawidłowo działający termostat otwiera sie dopiero przy 105 stopniach.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2018, o 21:16 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8

Dario3103
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 15 sie 2018, o 10:04
Auto: Astra
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: OKR / Zdzieszowice

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: Dario3103 » 23 sty 2019, o 13:43

Witam. Problem mam i ja. Dodsm ze ostatnie 3 zimy nie bylo tego problemu. 2.0 cdti strasznie dlugo lapie temperature a jak zlapie i stoi na 90 to np. stojac na swiatlach spada na 85...i tak sie buja
Jadac autostrada 110 na 6 biegu tem. spada na 85 i po chwili wraca na 90 a to wszystko przy 7 stopniach w + na dworze...nigdy wczesniej nie zaobserwowalem takich wachan igły...
Zdarzylo sie ze przy -4 auto wskazywalo 70 stopni na liczniku a jak wylaczylem silnik to wlanczal sie wentylator na chlodnicy i lecial z 3 minuty na maxa....
Nigdy tem. nie przekroczyla 90 ale spada.w dol
Ja bede wymienial termostat bo nie bardzo mi sie to cos podoba....
Ostatnio zmieniony 23 sty 2019, o 13:43 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Temperatura płynu chłodzącego

Post autor: kuba89 » 23 sty 2019, o 13:47

Wymień termostat tak jak piszesz i będzie ok ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ ogrzewania + chłodzenia”