--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Ubytek płynu chłodniczego
Re: Ubytek płynu chłodniczego
Ktoś na grupie na fejsie przerabiał ten sam problem, oddał zbiornik i kupił inny - taki jak trzeba. Zrób tak samo.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 7 cze 2019, o 13:38
- Auto: Insignia Liftback1.8
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Warszawa
Re: Ubytek płynu chłodniczego
OK. Już wszystkiego się dowiedziałem, sprawdziłem. W niektórych insygniach montowane są zbiorniki bez czujnika poziomu płynu chłodniczego, stąd też są zbiorniki bez pływaka. Zabawne jest to, że to dokładnie taki sam zbiornik, tyle, że nie ma zainstalowanego w środku pływaka z magnesem pierścieniowym. Niestety pływaka nie da się zdemontować, przenieść ze starego zbiornika, ponieważ instalowany jest podczas produkcji i dopiero zgrzewany (nie przechodzi przez otwór wlewu płynu chłodniczego, a można było by go spokojnie nasunąć na króciec, gdyby przeszedł).
- Coolman
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 9 sty 2019, o 18:00
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Rzeszów
Re: Ubytek płynu chłodniczego
Podpinam się pod temat Garsi-ego , jak auto się nagrzeje wyrzuca mi płyn przez rurkę w zbiorniku wyrównawczym ta od korka normalnie wylewa się, jak auto nie nagrzane to ubytków brak, korek wymieniony na oryginal i poprawy brak. Węże wszystkie ciepłe,gorące, więc termostat chyba ok. Ale wygląda że nie ma ciśnienia w wężach, jak odkrece korek od zbiorniczka jak auto nagrzane to nic nie syknie nawet. Żadnego oleju w zbiorniczku nie zauważyłem. Może zbiorniczek gdzieś się rozszczelnił i nie ma ciśnienia ? Może nowy korek też walneity?Ma ktoś jakiś pomysł ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 cze 2019, o 15:05
- Auto: Insignua
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Norymberga
- Postawił piwo: 5 razy
Re: Ubytek płynu chłodniczego
Mam właśnie to samogpawel pisze: ↑2 kwie 2019, o 12:20Jestem winny informacje, bo pewnie zajrzy tu ktoś kiedyś z podobnym problemem:
problemem była uszczelka na kolektorze ssącym. Koszt wymiany 98 zł za uszczelkę i 300 zł robocizna.
Po wymianie uszczelki (przejechałem 500 km) płyn nie ucieka. Nie ma także śladów wycieku jak na w/w zdjęciach.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 maja 2019, o 20:18
- Auto: cdti 2.0
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Grodzisk Maz.
Re: Ubytek płynu chłodniczego
Przy 84 tyś spotkało i mnie, przegnita lewa strona chłodnicy. Wymiana na oryginalną.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 sie 2020, o 13:13
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Łąkorz
Re: Ubytek płynu chłodniczego
Mam opla insignie 2014r 140kh i mam problem z błędem p0402 tylko wymieniony egr i błąd dalej sie pojawia po przejechaniu 50km przy drugim rozkręcenie egr pojawiła sie woda w kanale egr skąd ta woda moze byc czy to chłodnicza egr
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 paź 2020, o 21:39
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Płock
Usterka kombo!
Witam szanownych forumowiczów,
Posiadam auto O.Insignia 2011 1,8 benzyna plus gaz BRC (zamontowany na początku roku) + lubryfikant. Do czasu montażu instalacji auto działało ok. Po instalacji miałem taki przypadek: wyjechałem z serwisu i po 10 km. skoczyła temperatura i wywaliło cały płyn chłodniczy ( na komputerze info zatrzymaj samochód, uszkodzony silnik). Zatrzymałem, zalałem płynem, i tak co ok 5km dolewałem po troszku. Przez dłuższy czas było ok. Teraz znów zaczęło ubywać płynu, zauważyłem budyń pod korkiem, czarny osad w zbiorniczku, twarde przewody i jakiś wyciek. Wszystko wrzucam na forum.
Nadmienię, ze podobno mam uszkodzone coś tam od klimatyzacji i ten wyciek to może być tym czymś z klimy (nie pamiętam nazwy,ale mechanik powiedział że coś się rozszczelniło ).
Jak próbowaliśmy sprawdzić płynem UPG, to po zdjęciu korka zaczęło po ok 30 sekundach wywalać płyn chłodniczy.
Nadmienię również, że po przejechaniu kilkunastu km pod maską wydaje się być jakoś wyjątkowo bardzo gorąco.
Czy ktoś z Panów/Pań miał podobne kombo? A może narzucają Wam się jakieś "Pewniaki". To przeczytaniu forum mam nadzieję na chłodniczkę oleju i korek od zbiorniczka (dziś wymienię i sprawdzę co się dzieje)
Jeśli ktoś mnie pokieruje jak wrzucić foto to podrzucę zdjęcia spod maski.
Posiadam auto O.Insignia 2011 1,8 benzyna plus gaz BRC (zamontowany na początku roku) + lubryfikant. Do czasu montażu instalacji auto działało ok. Po instalacji miałem taki przypadek: wyjechałem z serwisu i po 10 km. skoczyła temperatura i wywaliło cały płyn chłodniczy ( na komputerze info zatrzymaj samochód, uszkodzony silnik). Zatrzymałem, zalałem płynem, i tak co ok 5km dolewałem po troszku. Przez dłuższy czas było ok. Teraz znów zaczęło ubywać płynu, zauważyłem budyń pod korkiem, czarny osad w zbiorniczku, twarde przewody i jakiś wyciek. Wszystko wrzucam na forum.
Nadmienię, ze podobno mam uszkodzone coś tam od klimatyzacji i ten wyciek to może być tym czymś z klimy (nie pamiętam nazwy,ale mechanik powiedział że coś się rozszczelniło ).
Jak próbowaliśmy sprawdzić płynem UPG, to po zdjęciu korka zaczęło po ok 30 sekundach wywalać płyn chłodniczy.
Nadmienię również, że po przejechaniu kilkunastu km pod maską wydaje się być jakoś wyjątkowo bardzo gorąco.
Czy ktoś z Panów/Pań miał podobne kombo? A może narzucają Wam się jakieś "Pewniaki". To przeczytaniu forum mam nadzieję na chłodniczkę oleju i korek od zbiorniczka (dziś wymienię i sprawdzę co się dzieje)
Jeśli ktoś mnie pokieruje jak wrzucić foto to podrzucę zdjęcia spod maski.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8945
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Ubytek płynu chłodniczego
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=9&t=2217
Serio tak ciężko to znaleźć
Serio tak ciężko to znaleźć
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Ubytek płynu chłodniczego
To napraw to "coś tam" czego nie zrobił mechanik.
Jeśli rozleciała się np. pompa wody, z tego powodu gotuję się płyn i wywala go otworem przelewowym w zbiorniczku, a ty jeździsz i dolewasz nowego to gratuluję pomysłu
Być może już masz po silniku lub niebawem nastąpi jego awaria, a pompa raptem kilkadziesiąt złotych... jakakolwiek naprawa układu chłodzenia w 1.8 to kilkadziesiąt złotych.
Dodano po 52 sekundach:
Budyń to może właśnie być oznaką zajechania przez Ciebie głowicy.
Dodano po 1 minucie 2 sekundach:
Komunikat zakazujący dalszej jazdy, "uszkodzony silnik", a ty jedziesz i co 5 km dolewasz płynu. Szok.
Jeśli rozleciała się np. pompa wody, z tego powodu gotuję się płyn i wywala go otworem przelewowym w zbiorniczku, a ty jeździsz i dolewasz nowego to gratuluję pomysłu
Być może już masz po silniku lub niebawem nastąpi jego awaria, a pompa raptem kilkadziesiąt złotych... jakakolwiek naprawa układu chłodzenia w 1.8 to kilkadziesiąt złotych.
Dodano po 52 sekundach:
Budyń to może właśnie być oznaką zajechania przez Ciebie głowicy.
Dodano po 1 minucie 2 sekundach:
Komunikat zakazujący dalszej jazdy, "uszkodzony silnik", a ty jedziesz i co 5 km dolewasz płynu. Szok.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 31 paź 2020, o 17:38
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kolbuszowa
Re: Ubytek płynu chłodniczego
Witam, ostatnio zakupiłem Opla Insignię 1.8 140KM i tam taki problem: po krótkiej jeździe, gdy auto złapie temperaturę, tworzy się duże ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym i wywali mi płyn przez przelew. Wymieniłem czujnik temperatury i korek, ale problem dalej jest. Ktoś coś może poradzić co z tym zrobić?
Edit:
Problemem był nieszczelny zbiornik wyrównawczy, kupiłem zamiennik Febi (koszt 140 zł) i jest ok.
Edit:
Problemem był nieszczelny zbiornik wyrównawczy, kupiłem zamiennik Febi (koszt 140 zł) i jest ok.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2022, o 07:58 przez szymon961113, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 lis 2017, o 18:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Ubytek płynu chłodniczego
Jak wymontować zbiorniczek wyrównawczy w A18XER? Jest to jakaś głębsza filozofia?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Ubytek płynu chłodniczego
Wyciągasz do góry zawleczkę mocującą, manewrując staranie wyciągasz zbiorniczek zrównując jego dół z kielichem amortyzatora. I to wszystko.
W zależności co chcesz robić spuszczasz na samym początku płyn lub jego część(do uzyskania pustego zbiornika) oraz odpinasz wtyczkę od czujnika poziomu płynu.
Korek spustowy masz na dole chłodnicy po stronie pasażera.
W zależności co chcesz robić spuszczasz na samym początku płyn lub jego część(do uzyskania pustego zbiornika) oraz odpinasz wtyczkę od czujnika poziomu płynu.
Korek spustowy masz na dole chłodnicy po stronie pasażera.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 mar 2021, o 12:06
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
Re: Ubytek płynu chłodniczego
Aktualnie uporam się z tym samym problemem. Jak w końcu u ciebie wyszło?Piotrraczkowski pisze: ↑21 wrz 2020, o 19:57Mam opla insignie 2014r 140kh i mam problem z błędem p0402 tylko wymieniony egr i błąd dalej sie pojawia po przejechaniu 50km przy drugim rozkręcenie egr pojawiła sie woda w kanale egr skąd ta woda moze byc czy to chłodnicza egr
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 13:50
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 paź 2019, o 12:20
- Auto: Astra J
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
Re: Ubytek płynu chłodniczego
Witam,
Czy spotkał się ktoś z problemem wycieku płynu chłodniczego spod uszczelki pokrywy pompy oleju? Od jakiegoś czasu ubywało mi płynu chłodniczego i po zrobieniu próby ciśnieniowej wyszło, że ta uszczelka puszcza. Przy uszczelce wartej ok 150 zł, wycenili naprawę na ok 4500 zł z częściami, gdzie sama robota ok 1900 zł a reszta części, łącznie z kompletnym rozrządem, olejami i wszystkimi uszczelkami, które wyjdą po drodze. Czy ta kwota jest realna czy mocno zawyżona? Pacjent 1,6 Turbo A16LET.
Czy spotkał się ktoś z problemem wycieku płynu chłodniczego spod uszczelki pokrywy pompy oleju? Od jakiegoś czasu ubywało mi płynu chłodniczego i po zrobieniu próby ciśnieniowej wyszło, że ta uszczelka puszcza. Przy uszczelce wartej ok 150 zł, wycenili naprawę na ok 4500 zł z częściami, gdzie sama robota ok 1900 zł a reszta części, łącznie z kompletnym rozrządem, olejami i wszystkimi uszczelkami, które wyjdą po drodze. Czy ta kwota jest realna czy mocno zawyżona? Pacjent 1,6 Turbo A16LET.
- marcinmg
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
- Auto: Insignia BiTurbo ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: mazowieckie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ubytek płynu chłodniczego
Kompletny rozrząd w biturbo oraz olej i robiona uszczelka smoka to 3000 zł więc uważalem że dużo ale ASO nie dawno znowu podniosło ceny więc możliwe że u ciebie tak to na obecną chwilę wygląda, może spróbuj w norauto, będziesz miał gwarancje na robotę i pewnie z tysiaka taniej. U ciebie inny silnik ale robota myślę podobna.
Ostatnio zmieniony 15 sie 2021, o 10:16 przez marcinmg, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Ubytek płynu chłodniczego
Norauto już nie istnieje. Zostały chyba tylko jakieś pojedyńcze warsztaty, ale już pod innymi szyldami.
- marcinmg
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
- Auto: Insignia BiTurbo ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: mazowieckie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ubytek płynu chłodniczego
Faktycznie media expert je wykupil ale powstała sieć qservicecastrol nie raz nawet w tych samych lokalizacjach.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 paź 2019, o 12:20
- Auto: Astra J
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
Re: Ubytek płynu chłodniczego
@marcinmg chyba zapomniałem dopisać, że to nie była wycena ASO, ale nieautoryzowanego mechanika. Oczywiście nie "Cześka ze stodoły". W sumie wyslę prosbę o wycenę do, któregoś z ASO.
-
- Użytkownik
- Posty: 163
- Rejestracja: 29 mar 2019, o 19:14
- Auto: Opel insignia A
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Łuków
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Ubytek płynu chłodniczego
Jeżeli chodzi o rozrząd to w A16LET to koszt około 500 pln. Tam pompa wody jest gdzie indziej więc nie musisz wymieniać jeśli nie ma takiej potrzeby. Roboty jest z tym 2-3 godziny max, więc z wymianą pewnie zmieścisz się w kwocie 1000pln co do reszty to nie wiem ale jakoś drogo wyszło w tej wycenie.