--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Dogrzewanie elektryczne silnika grzałką DEFA
Dogrzewanie elektryczne silnika grzałką DEFA
Mam w swoim autku gniazdko z takim dziwnym okrągłym wejściem plus zielony kabel do 230V.
Po podłączeniu do sieci działa to jak Webasto? Czyli jak włożę do gniazda o 22 godzinie to całą noc będzie grzało? Jak nastawić temperaturę, bo prócz kabla nic innego do tego auta nie posiadam:) ?
Po podłączeniu do sieci działa to jak Webasto? Czyli jak włożę do gniazda o 22 godzinie to całą noc będzie grzało? Jak nastawić temperaturę, bo prócz kabla nic innego do tego auta nie posiadam:) ?
Re: Dogrzewacz silnika w CDTI, jakiej model?
Jeśli chodzi Ci o to gniazdo to nie nie. Ja też to mam ale jest to gniazdo do którego możesz podłączyć np laptopa itp - max 150 W. Nie ma to nic wspólnego z ogrzewaniem postojowym, no chyba że nie o to gniazdo Ci chodzi?
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Dogrzewacz silnika w CDTI, jakiej model?
Jeżeli masz zielony kabel i gniazdo rozumiem masz a zderzaku ( kratce) z przodu to masz ogrzewanie elektryczne DEFA. Najlepiej do tego zwykły zegar sterujący i podłączasz. Ustawiasz np. żeby grzałka zaczęła grzać 30 min przed tym niż ruszasz i silnik powinien być ciepły. Musisz szukać polskiej strony DEFA, albo zobaczyć w intercarsie bo oni tym handlują.
-- 23 sty 2014, o 11:51 --
http://www.intercars.com.pl/#/ajax_str. ... =INTERCARS
-- 23 sty 2014, o 11:51 --
http://www.intercars.com.pl/#/ajax_str. ... =INTERCARS
Re: Dogrzewacz silnika w CDTI, jakiej model?
@luk59. Mailowo zadaj pytanie to Tobie na 100% odpowiedzą, spróbuj
Tak to DEFA, tak jak w tym linku. Wystarczy taki czasowy włącznik z tymi szpileczkami, które co 15 minut można ustawić na gnieździe i w środku mamy ciepło, nawet bez odpalania silnika?
Tak to DEFA, tak jak w tym linku. Wystarczy taki czasowy włącznik z tymi szpileczkami, które co 15 minut można ustawić na gnieździe i w środku mamy ciepło, nawet bez odpalania silnika?
Re: Dogrzewacz silnika w CDTI, jakiej model?
W porównaniu do Webasto to taniocha. Tyle tylko, że skierowane jest to do właścicieli posiadających garaż z instalacją elektryczną, lub podwórko własne.
Dla mieszkańców bloków (w naszym pięknym kraju, że za 15 sekund kable pokradną wraz z gniazdem) raczej bezużyteczne są.
Dla mieszkańców bloków (w naszym pięknym kraju, że za 15 sekund kable pokradną wraz z gniazdem) raczej bezużyteczne są.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Dogrzewacz silnika w CDTI, jakiej model?
Podłączasz pod zegar sterujący, tak żeby grzałka zaczęła grzać na 30 min przed tym niż rano ruszasz. Przychodzisz rani i płyn w układzie chłodzenia powinien być ciepły. Jak będzie miał temp. to trudno mi powiedzieć, będziesz musiał sam dojść do tego czy wystarczy 30 min, może mniej albo więcej. Raczej nie zagotuje płynu bo podobno jest jakieś zabezpieczenie. Najprostszy zestaw - czyli grzałka + kable to koszt ok 500-600 zł i mamy ciepły silnik. Montaż nie jest ciężki bo grzałka wchodzi w wąż, gdzieś mam instrukcje. Poźniejsze bajery kosztują więcej, czyli sterowanie, farelek, ładowanie aku. W tym momencie wolę dać 1400 zł za dobre używane webasto.
Re: Dogrzewacz silnika w CDTI, jakiej model?
Wystarczy tylko włączyć do zasilania, czy trzeba gdzieś w środku pogrzebać aby włączyć grzanie silnika.
Żona sobie Webasto wymarzyła, ale jak powiedziałem, że koszt 4,5k to jej szczena opadła
Żona sobie Webasto wymarzyła, ale jak powiedziałem, że koszt 4,5k to jej szczena opadła
Re: Dogrzewacz silnika w CDTI, jakiej model?
Tak. Wtedy to Webasto pełną gębą.
A tak jeżeli masz w garażu 20 stopni to ogrzewanie elektryczne mija się z celem.
Ale jeżeli masz własne podwórko, lub wiatę/garaż nieogrzewanie to jak najbardziej może się przydać
A tak jeżeli masz w garażu 20 stopni to ogrzewanie elektryczne mija się z celem.
Ale jeżeli masz własne podwórko, lub wiatę/garaż nieogrzewanie to jak najbardziej może się przydać
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Dogrzewacz silnika w CDTI, jakiej model?
Wystarczy dać prąd żeby grzałka zaczęła grzać, a ile potrzeba czasu to metodą prób. Jak ktoś potrzebuje instrukcji montażu to mam w pdp z strony DEFA,
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Dogrzewacz silnika w CDTI, jakiej model?
to się nazywa quick heat - mam to w Insigni oraz w Vectrzewojtassss pisze:Eeee czyli to lipa jakaś. Co mi to daje jak w garażu mam 20 stopni.
Bardziej chodzi mi o to, że jak gdzieś zaparkuję na x godzin i np kliknę z daleka pilotem z 15 min wcześniej to wrócę do auta i ciepełko Wtedy to jest webasto rozumiem tak?
Webasto = full wypas i ustawiam godzinę stojąc na mrozie bez prądu i nagrzeje
Dogrzewacz = podłączony do prądu podgrzeje tak?
A jeszcze pytanie. Ojciec miał kiedyś dogrzewanie silnika (bez prądu itp) Odpalał na mrozie a grzała w bloku silnika podgrzewała układ i w ciągu 2 minut wskazówka leciała w górę. Takie coś jak się nazywa?
Webesto - ma trochę inne działanie - przede wszystkim zasilany jest olejem napędowym więc nie potrzebujesz prądu tylko ustawiasz na pilocie temp. i dajesz mu ok i już się nie martwisz niczym
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Dogrzewacz silnika w CDTI, jakiej model?
quick heat - to grzałka która dmucha ciepłym powietrzem na szybę. A auta miały dogrzewacz silnika - takie mini webasto, które idzie rozbudować do pełnego.
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Dogrzewacz silnika w CDTI, jakiej model?
P405- dokładnie tak. Były systemy webasto dogrzewające tylko silnik a nie nagrzewające auto - mój Wujek ma taki w Peugeocie.
krótka notka o QH:
Quickheat czyli system szybkiego nagrzewania.
Pod nazwą tą kryje się dodatkowa grzałka, która w jesienne i zimowe poranki sprawia, że samochód nagrzewa się już chwilę po uruchomieniu silnika lub błyskawicznie odmraża nam przednią szybę. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, gdyż sam silnik, z którego normalnie brane jest ciepło, rozgrzewa się dużo dłużej.
Grzałka uruchamia się automatycznie przy włączonym nawiewie w zależności od temperatury silnika (do ok. 70 ºC), otoczenia oraz docelowej ustawionej w samochodzie.
Moc tej grzałki to ok. 1 KW, czyli maksymalny pobór prądu może dochodzić nawet do 80 A. Skutek tego jest taki, że podczas działania systemu Quickheat bardzo często praktycznie nie ma ładowania akumulatora, a napięcie w instalacji spada nawet poniżej 12V.
Idąc dalej uruchomienie zimnego silnika pochłania bardzo dużo prądu. Aby "odrobić" ten ubytek akumulator powinien być ładowany mniej więcej przez ok. 5-10 km. Jeżdżąc głównie po mieście lub na krótkich odcinkach z włączonym ogrzewaniem możemy nie mieć szans w ogóle doładować akumulatora.
Skutek może być taki, że bardzo szybko któregoś ranka akumulator może się poddać i samochód nie odpali.
Podsumowując, systemu tego należy używać rozważnie. Jeśli wyjeżdżamy w dłuższą trasę, to jak najbardziej możemy z niego korzystać bez obaw. W mieście należy być ostrożnym.
Jeśli potrzebujemy odparować szyby, to czasem, gdy silnik już chwilę popracuje, wystarczy skierować na nie chłodne (nieogrzewane) powietrze. Grzałka wtedy się nie włączy.
krótka notka o QH:
Quickheat czyli system szybkiego nagrzewania.
Pod nazwą tą kryje się dodatkowa grzałka, która w jesienne i zimowe poranki sprawia, że samochód nagrzewa się już chwilę po uruchomieniu silnika lub błyskawicznie odmraża nam przednią szybę. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, gdyż sam silnik, z którego normalnie brane jest ciepło, rozgrzewa się dużo dłużej.
Grzałka uruchamia się automatycznie przy włączonym nawiewie w zależności od temperatury silnika (do ok. 70 ºC), otoczenia oraz docelowej ustawionej w samochodzie.
Moc tej grzałki to ok. 1 KW, czyli maksymalny pobór prądu może dochodzić nawet do 80 A. Skutek tego jest taki, że podczas działania systemu Quickheat bardzo często praktycznie nie ma ładowania akumulatora, a napięcie w instalacji spada nawet poniżej 12V.
Idąc dalej uruchomienie zimnego silnika pochłania bardzo dużo prądu. Aby "odrobić" ten ubytek akumulator powinien być ładowany mniej więcej przez ok. 5-10 km. Jeżdżąc głównie po mieście lub na krótkich odcinkach z włączonym ogrzewaniem możemy nie mieć szans w ogóle doładować akumulatora.
Skutek może być taki, że bardzo szybko któregoś ranka akumulator może się poddać i samochód nie odpali.
Podsumowując, systemu tego należy używać rozważnie. Jeśli wyjeżdżamy w dłuższą trasę, to jak najbardziej możemy z niego korzystać bez obaw. W mieście należy być ostrożnym.
Jeśli potrzebujemy odparować szyby, to czasem, gdy silnik już chwilę popracuje, wystarczy skierować na nie chłodne (nieogrzewane) powietrze. Grzałka wtedy się nie włączy.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Dogrzewacz silnika w CDTI, jakiej model?
Żeby doładować aku Insignia trzyma wtedy obroty powyżej 1000, nawet jak silnik jest rozgrzany.
Re: Dogrzewacz silnika w CDTI, jakiej model?
widzę że całkiem o czym innym myślałem heheGrzegorz pisze:Mam w swoim autku gniazdko z takim dziwnym okrągłym wejściem plus zielony kabel do 230V.
Po podłączeniu do sieci działa to jak Webasto? Czyli jak włożę do gniazda o 22 godzinie to całą noc będzie grzało? Jak nastawić temperaturę, bo prócz kabla nic innego do tego auta nie posiadam:) ?
Dogrzewanie silnika grzałką DEFA
Założyłem dogrzewanie silnika grzałką DEFA, tylko silnik, bez ładowania aku oraz grzania środka. Koszt 750zł z montażem. Jak na razie jestem zadowolony. Przy ostatnich mrozach po starcie szybkie nagrzewanie się silnika, ciepłe powietrze z nawiewów zaraz po uruchomieniu, spokojna praca silnika. Grzałka włącza się na godzinę przed wyjazdem.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Ogrzewanie postojowe (Webasto)
Po godzinie jaką masz temperaturę silnika po odpaleniu.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Re: Ogrzewanie postojowe (Webasto)
Teraz przy temperaturach rzędu od 0 do 3stC mam temp. ok. 55-60stC. wcześniej przy mrozach -7 wskaźnik temp. wychylał się po przejechaniu ok 400 metrów i pokazywał ponad 50stC. Bez uruchamiania grzałki dojeżdżałem do pracy (jakieś 2,5 km) i wskaźnik temperatury nawet nie drgnął.
-
- Użytkownik
- Posty: 257
- Rejestracja: 16 wrz 2017, o 07:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Dogrzewanie elektryczne wnętrza / silnika
Mam na wyposażeniu tą grzałkę,czy mamy możliwość nią sterować włącz/wyłącz ?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Dogrzewanie elektryczne wnętrza / silnika
Chyba nie ma czego tu demonizować. Mam analogiczną grzałkę na wyposażeniu Octavii TDI, już 9 zim na powietrzu auto ma za sobą, a akumulator (Varta - tylko 60 Ah) wciąż oryginalny - doładowałem go może 3 czy 4 razy, przez pierwsze pięć lat w ogóle, przy czym nigdy się nie wyczerpał. Dawniej jeździłem prawie codziennie, teraz sporadycznie, a w zimie są to zawsze krótkie jazdy po mieście i dużo odpaleń. Grzałka również ma 1000 Watt mocy, ale prawdę mówiąc nigdy nie czułem ciepłego powietrza, tylko najwyżej letnie. Szału to nie robi. Nie wiem jak w Oplu, ale VAG uzależnia moc oddawaną przez grzałkę od chwilowych warunków ładowania. Może pracować na kilku stopniach mocy. W szczególności włączenie tylnej szyby i lusterek ogrzewanych sprawia, że moc grzałki jest obniżana, żeby nie generować nadmiernego poboru prądu.
M.
M.
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Dogrzewanie elektryczne wnętrza / silnika
W Oplu również leci letnie. Jedyna zaleta, że jak oskrobiesz wszystkie boczne to na przedniej już wystarczy delikatnie się pobawić. Oczywiście przy nie dużych mrozach