Tym, że koncentrat możesz rozrobić 1:1 i będzie miał odpowiednie właściwości. Jest dobry na dolewki bo obniży temperaturę krzepnięcia jeśli płyn jej nie trzyma, poza tym łatwiej wozić litrową butelkę w bagażniku niż baniak 5l. Jak chcesz zmieniać całość to jednak cenowo lepiej wychodzi gotowy płyn.Alex pisze:Czym różnią się te dwa płyny ?
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Rodzaj i ilość płynu chłodniczego
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Rodzaj i ilość płynu chłodniczego
- aras 2
- Użytkownik
- Posty: 115
- Rejestracja: 3 wrz 2014, o 09:04
- Auto: Astra J Sedan
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Rodzaj i ilość płynu chłodniczego
Ja bym koncentratu nie nalał bezpośrednio do zbiorniczka z prostego powodu. Tutaj akurat autor z Dixi car nie popisał się wiedzą. Po co rozcieńczać koncentrat choćby po to bo koncentrat krystalizuje w temperaturze -18°C i dopiero dodanie wody (50%) powoduje jej obniżenie do -35°C. Wniosek jest jeden - zbyt duża zawartość glikolu w płynie chłodniczym i temperatura zamarzania zamiast spadać - rośnie. Inna sprawą jest to że czysty koncentrat słabo odprowadza ciepło. Chłodnicę albo zalewamy gotowym płynem albo koncentratem rozcieńczonym z wodą mineralizowaną. Wodę z koncentratem mieszamy dobrze na zewnątrz a nie przypadkiem wlewamy bezpośrednio do auta 1l koncentratu i 1 l wody.Alex pisze:Mam zagwozdkę, a przynajmniej tak mi się wydaję Mam nadzieję, że ktoś mi to sensownie wytłumaczy. Czym różnią się te dwa płyny ? - jeden koncentrat, drugi gotowy do użycia. Co najciekawsze, koncentrat również można lać bezpośrednio do zbiornika, informacja potwierdzona z kilku źródeł. Także pytam się, o co chodzi ?
http://sklep.dixi-car.pl/koncentrat-ply ... p-387.html
http://sklep.dixi-car.pl/plyn-chlodzacy ... p-388.html
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Rodzaj i ilość płynu chłodniczego
ASO leje bezpośrednio do zbiorniczka
W taki układzie, który płyn kupić na dolewkę ? - koncentrat i rozrobić z wodą 1:1 czy gotowy płyn do użycia ? Wielkość bańki nie ma dla mnie znaczenia.
W taki układzie, który płyn kupić na dolewkę ? - koncentrat i rozrobić z wodą 1:1 czy gotowy płyn do użycia ? Wielkość bańki nie ma dla mnie znaczenia.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- Gregs
- Użytkownik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Rodzaj i ilość płynu chłodniczego
Zauważ, że koncentrat w połączeniu z wodą (najlepiej demineralizowaną) jest bezpieczny do -38 stopni. A ten gotowy tylko do -27. Ja bym kupił na dolewkę koncentrat i rozcieńczyłbym 1:1 z wodą demineralizowaną.
- aras 2
- Użytkownik
- Posty: 115
- Rejestracja: 3 wrz 2014, o 09:04
- Auto: Astra J Sedan
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Rodzaj i ilość płynu chłodniczego
To zależy co Ci poręczniej, ja mam zawsze w domu wodę mineralizowaną to wybrałem koncentrat 1l, rozrobiłem w butelce po wodzie mineralnej 1:1 i wlałem do zbiorniczka.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Rodzaj i ilość płynu chłodniczego
skąd masz te dane?aras 2 pisze: koncentrat krystalizuje w temperaturze -18°C i dopiero dodanie wody (50%) powoduje jej obniżenie do -35°C
40% glikol etylowy ma temperaturę krzepnięcia -25 stopni
50% glikol etylowy ma temperaturę krzepnięcia -37 stopni
60% glikol etylowy ma temperaturę krzepnięcia -55 stopni
- aras 2
- Użytkownik
- Posty: 115
- Rejestracja: 3 wrz 2014, o 09:04
- Auto: Astra J Sedan
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Rodzaj i ilość płynu chłodniczego
Karta charakterystyki, temp. Krzepnięcia Dex col -20 stopni
http://www.ifz-berlin.de/pol_pdf/pol_S09163330.pdf
Trochę teori:
http://www.borygo.pl/poradnik#show5
Dla Petrygo koncentrat temp. Krzepnięcia -18 stopni, rozcieńczenie z wodą w stosunku 1:1 - 35 stopni.
http://www.ifz-berlin.de/pol_pdf/pol_S09163330.pdf
Trochę teori:
http://www.borygo.pl/poradnik#show5
Dla Petrygo koncentrat temp. Krzepnięcia -18 stopni, rozcieńczenie z wodą w stosunku 1:1 - 35 stopni.
- lcr
- Użytkownik
- Posty: 895
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ruda Śląska
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Rodzaj i ilość płynu chłodniczego
Wybieram się w długą trasę i chyba też skuszę się na butelkę koncentratu. Rozkopię go w domu i w razie potrzeby będę mi na dolewkę.
Na pewno jest tak, że jak się go zrobi z wodą w stosunku 1:1 To będzie -35°C?
Na pewno jest tak, że jak się go zrobi z wodą w stosunku 1:1 To będzie -35°C?
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Rodzaj i ilość płynu chłodniczego
W lecie to można i wody dolać - byleby pamiętać że przed zimą trzeba sprawdzić temperaturę krzepnięcia. Z tych kart charakterystyki to za wiele nie wynika a glikol to glikol - jest podstawowym składnikiem koncentratu i płynu. Petrygo czy borygo mogą się inaczej zachowywać. Z praktyki to dolewałem zawsze koncentrat i nigdy problemów nie było a mierzona temp. krzepnięcia zawsze była ok -30. Pewnie jak bym dolał płyn to byłoby to samo. Nigdy w swoich autach nie wymieniałem całego płynu - bo po co skoro ma parametry.
-
- Forumowicz
- Posty: 71
- Rejestracja: 29 lip 2015, o 14:12
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Rodzaj i ilość płynu chłodniczego
Ja mam na dolewke Orlen PETRYGO plus różowy G12+ jest do minus 37 stopni, mieszalny z G11 i G12. Chyba ważne jedynie aby płyn był w standardzie minimum G12 i kolor różowy
- aras 2
- Użytkownik
- Posty: 115
- Rejestracja: 3 wrz 2014, o 09:04
- Auto: Astra J Sedan
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Rodzaj i ilość płynu chłodniczego
W karcie jest podana temp. Krzepnięcia -20 stopni. Natomiast po dodaniu wody w stosunku 1:1 otrzymujemy temp.nkrzepniecia -38 stopni.zubek pisze:. Z tych kart charakterystyki to za wiele nie wynika a glikol to glikol - jest podstawowym składnikiem koncentratu i płynu.
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Rodzaj i ilość płynu chłodniczego
Moje Aso nieoficjalnie zaleca Prestone. Oczywiście pomijając oryginalny koncentrat
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Rodzaj i ilość płynu chłodniczego
Dziś Isia przez chwilę powitała mnie komunikatem 'Coolant level low - add coolant' - fakt, stała dziobem do góry, a poziom płynu był niski (w życiu nie dolewałem) - ale pytanie - mój płyn jest czerwony, a na stacji był zielony, niebieski, Orlen i jeszcze jakiś - co najlepiej kupić na dolewkę?
Pozdro.,
MxW.
Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.
Pozdro.,
MxW.
Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Rodzaj i ilość płynu chłodniczego
Dolać możesz każdego płynu na bazie glikolu etylowego ale jak masz wybór to wlej taki jaki masz - czyli sądząc po kolorze pewnie GM. Jak dolejesz zielonego albo niebieskiego to efekt będzie sraczkoburaczkowy ale swoje funkcje spełni. moja propozycja - dolej koncentratu GM.
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Rodzaj i ilość płynu chłodniczego
Dzięki za info, sraczkoburaczkowy rulez.
Poszukam GM, albo Orlena.
Pozdro.,
MxW.
Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.
Poszukam GM, albo Orlena.
Pozdro.,
MxW.
Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.
-
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 31 gru 2016, o 14:17
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Rodzaj i ilość płynu chłodniczego
Witam.
Czy orientuje się ktoś ile wchodzi płynu chłodniczego do układu w wersji 2.0 Turbo 4x4?
skoro do 1.8 koło 7 litrów, a gdzieś, kiedyś, wyczytałem że z turbiny wyleci 2L płynu chłodzącego (przy okazji jakiejś wymiany)
To można stwierdzić że niespełna 10L ?
Czy orientuje się ktoś ile wchodzi płynu chłodniczego do układu w wersji 2.0 Turbo 4x4?
skoro do 1.8 koło 7 litrów, a gdzieś, kiedyś, wyczytałem że z turbiny wyleci 2L płynu chłodzącego (przy okazji jakiejś wymiany)
To można stwierdzić że niespełna 10L ?
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 13:50
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Rodzaj i ilość płynu chłodniczego
Cześć, dawno nie dolewałem i ostatnio na trasie zaczął mi się pojawiać komunikat o niskim, nie chciałem przeginać i na stacji zakupiłem PRESTONE z napisem, że "do każdego rodzaju samochodu i że można mieszać z każdym płynem"-dolałem jakieś 0.5 L, potem okazało się, że to był zielony, ale w żółtej butelce sprawiał wrażenie różowego.
Co o tym sądzicie? Da radę czy jakieś problemy...?
Co o tym sądzicie? Da radę czy jakieś problemy...?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Rodzaj i ilość płynu chłodniczego
Wydaje mi się, że nie powinno być problemów. Tymbardziej w zimie. No chyba, że zima będzie bardzo mroźna a Ty kupiłeś jakiś dla niższych temperatur, to może przymarznąć. Temperaturę zamarzania można sprawdzić testerem.
Na pewno lepiej, że wlałeś płyn chłodniczy niż jakbyś wlał wodę
Na pewno lepiej, że wlałeś płyn chłodniczy niż jakbyś wlał wodę