--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------Popularny prezenter Richard Hammond jest fanem Opla - zobacz
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Klapy w zderzaku

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Klapy w zderzaku

Post autor: szymek1976 » 13 kwie 2018, o 20:39

Witam mam pytanie czy ktoś wie do czego służą teklapki w dolnej części zderzaka i jak one są sterowane...nr na obrazku 27

Obrazek
Moja czarna

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2572
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Klapy w zderzaku

Post autor: Alex » 13 kwie 2018, o 22:27

Nie wiem jak tutaj, ale w Peugeocie 508 również jest taki system i klapki otwierają się przy 120 km/h aby wpuścić więcej powietrza.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Klapy w zderzaku

Post autor: szymek1976 » 13 kwie 2018, o 23:53

No ja mam je otwarte i myśle że to coś na zasadzie jak przekroczy określoną prędkość to się zamnkną
Moja czarna

Radek84
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 2 razy

Re: Klapy w zderzaku

Post autor: Radek84 » 22 lut 2021, o 01:23

Temat stary, ale odgerzeje.
Wcześniej jakoś się nad tym nie zastanawiałem, ale ostatnio w aucie żony reno clio zauważyłem, że ta żaluzja zamyka się zaraz po odpaleniu zimnego silnika i otwiera dopiero jak silnik osiągnie 90°C. Natomiast w iście jeszcze nie widziałem, żeby ta żaluzja kiedykolwiek się zamknęła. Pytanie czy ona wogole działa? Czy zasada jej działania jest inna? Jeżeli chodzi tylko i wyłącznie o aerodynamike to szkoda, że opel nie wykorzystał jej do ułatwienia łapania temp przez silnik jak ma to miejsce w clio.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ ogrzewania + chłodzenia”