------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska 11-13.09 - fotorelacja
--------------------
------------------------Opel poszerza paletę zespołów napędowych w modelu Insignia - KLIK
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Ubytek płynu chłodniczego

ODPOWIEDZ
gpawel

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: gpawel » 21 lis 2019, o 12:35

Ktoś na grupie na fejsie przerabiał ten sam problem, oddał zbiornik i kupił inny - taki jak trzeba. Zrób tak samo.

greeno
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 7 cze 2019, o 13:38
Auto: Insignia Liftback1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Warszawa

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: greeno » 22 lis 2019, o 11:59

OK. Już wszystkiego się dowiedziałem, sprawdziłem. W niektórych insygniach montowane są zbiorniki bez czujnika poziomu płynu chłodniczego, stąd też są zbiorniki bez pływaka. Zabawne jest to, że to dokładnie taki sam zbiornik, tyle, że nie ma zainstalowanego w środku pływaka z magnesem pierścieniowym. Niestety pływaka nie da się zdemontować, przenieść ze starego zbiornika, ponieważ instalowany jest podczas produkcji i dopiero zgrzewany (nie przechodzi przez otwór wlewu płynu chłodniczego, a można było by go spokojnie nasunąć na króciec, gdyby przeszedł).

Awatar użytkownika
Coolman
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 9 sty 2019, o 18:00
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2019
Miasto: Rzeszów

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Coolman » 18 sty 2020, o 20:52

Podpinam się pod temat Garsi-ego , jak auto się nagrzeje wyrzuca mi płyn przez rurkę w zbiorniku wyrównawczym ta od korka normalnie wylewa się, jak auto nie nagrzane to ubytków brak, korek wymieniony na oryginal i poprawy brak. Węże wszystkie ciepłe,gorące, więc termostat chyba ok. Ale wygląda że nie ma ciśnienia w wężach, jak odkrece korek od zbiorniczka jak auto nagrzane to nic nie syknie nawet. Żadnego oleju w zbiorniczku nie zauważyłem. Może zbiorniczek gdzieś się rozszczelnił i nie ma ciśnienia ? Może nowy korek też walneity?Ma ktoś jakiś pomysł ?

Pawretto
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 10 cze 2019, o 15:05
Auto: Insignua
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Norymberga
Postawił piwo: 5 razy

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Pawretto » 31 sty 2020, o 18:49

gpawel pisze:
2 kwie 2019, o 12:20
Jestem winny informacje, bo pewnie zajrzy tu ktoś kiedyś z podobnym problemem:
problemem była uszczelka na kolektorze ssącym. Koszt wymiany 98 zł za uszczelkę i 300 zł robocizna.
Po wymianie uszczelki (przejechałem 500 km) płyn nie ucieka. Nie ma także śladów wycieku jak na w/w zdjęciach.
Mam właśnie to samo

lukasz.b
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 28 maja 2019, o 20:18
Auto: cdti 2.0
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Grodzisk Maz.

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: lukasz.b » 30 maja 2020, o 08:12

Przy 84 tyś spotkało i mnie, przegnita lewa strona chłodnicy. Wymiana na oryginalną.

Piotrraczkowski
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 27 sie 2020, o 13:13
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Łąkorz

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Piotrraczkowski » 21 wrz 2020, o 19:57

Mam opla insignie 2014r 140kh i mam problem z błędem p0402 tylko wymieniony egr i błąd dalej sie pojawia po przejechaniu 50km przy drugim rozkręcenie egr pojawiła sie woda w kanale egr skąd ta woda moze byc czy to chłodnicza egr

AdamSz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 15 paź 2020, o 21:39
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2011
Miasto: Płock

Usterka kombo!

Post autor: AdamSz » 16 paź 2020, o 14:59

Witam szanownych forumowiczów,
Posiadam auto O.Insignia 2011 1,8 benzyna plus gaz BRC (zamontowany na początku roku) + lubryfikant. Do czasu montażu instalacji auto działało ok. Po instalacji miałem taki przypadek: wyjechałem z serwisu i po 10 km. skoczyła temperatura i wywaliło cały płyn chłodniczy ( na komputerze info zatrzymaj samochód, uszkodzony silnik). Zatrzymałem, zalałem płynem, i tak co ok 5km dolewałem po troszku. Przez dłuższy czas było ok. Teraz znów zaczęło ubywać płynu, zauważyłem budyń pod korkiem, czarny osad w zbiorniczku, twarde przewody i jakiś wyciek. Wszystko wrzucam na forum.
Nadmienię, ze podobno mam uszkodzone coś tam od klimatyzacji i ten wyciek to może być tym czymś z klimy (nie pamiętam nazwy,ale mechanik powiedział że coś się rozszczelniło ;D ).
Jak próbowaliśmy sprawdzić płynem UPG, to po zdjęciu korka zaczęło po ok 30 sekundach wywalać płyn chłodniczy.
Nadmienię również, że po przejechaniu kilkunastu km pod maską wydaje się być jakoś wyjątkowo bardzo gorąco.

Czy ktoś z Panów/Pań miał podobne kombo? A może narzucają Wam się jakieś "Pewniaki". To przeczytaniu forum mam nadzieję na chłodniczkę oleju i korek od zbiorniczka (dziś wymienię i sprawdzę co się dzieje)

Jeśli ktoś mnie pokieruje jak wrzucić foto to podrzucę zdjęcia spod maski.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 5493
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 41 razy

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: mazmarcin » 16 paź 2020, o 17:01

https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=9&t=2217
Serio tak ciężko to znaleźć :?:

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1422
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 19 razy

Re: Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Bartol » 17 paź 2020, o 11:15

To napraw to "coś tam" czego nie zrobił mechanik.
Jeśli rozleciała się np. pompa wody, z tego powodu gotuję się płyn i wywala go otworem przelewowym w zbiorniczku, a ty jeździsz i dolewasz nowego to gratuluję pomysłu :lol:
Być może już masz po silniku lub niebawem nastąpi jego awaria, a pompa raptem kilkadziesiąt złotych... jakakolwiek naprawa układu chłodzenia w 1.8 to kilkadziesiąt złotych.

Dodano po 52 sekundach:
Budyń to może właśnie być oznaką zajechania przez Ciebie głowicy.

Dodano po 1 minucie 2 sekundach:
Komunikat zakazujący dalszej jazdy, "uszkodzony silnik", a ty jedziesz i co 5 km dolewasz płynu. Szok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ ogrzewania + chłodzenia”