Podaj proszę więcej szczegółów, ponieważ sama Zielona Góra niewiele mówi, a można zrobić komuś, niechcący, złą opinię.tomeks922 pisze: ↑23 gru 2021, o 18:40Odradzam naprawę w Zielonej Górze, chłop nakręcił moim autem prawie 500km bez mojej zgody i wiedzy, przy prośbie wystawienia fv najpierw przytakuje a potem kręci, po odbiór auta stawiłem się z gotówką w ręku, auto było nie sprawne, 2 miesiące próbował naprawić bo powiedziałem mu że nie zobaczy ani złotówki bo wziął auto do naprawy i chciał oddać bardziej popsute jak było. Finalnie naprawy dokonała druga firma, fv nie mam do dzisiaj, straszy policją itd. szczerze odradzam
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia automatyczna AF-40
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 26 maja 2020, o 21:24
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pruszcz Gdański
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Planuję skasować adaptację skrzyni - po ostatniej "aktualizacji"(chip) softu silnika zacząłem mieć dziwne objawy, a mianowicie przy zmianie biegu z 2-3 oraz 3-4 skrzynia na moment wrzuca jakby "luz" po czym dopiero zapina bieg z dość mocnym szarpnięciem.
Przed chipem nie miałem podobnych objawów, więc mam nadzieję, iż samo skasowanie adaptacji skrzyni i przyuczenie jej na nowo da radę.
Pytanie co do wykonania, bo nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi:
1) rozgrzewam olej w skrzyni do temperatury roboczej
2) gaszę auto, podpinam interfejs i w GDS kasuję adaptację skrzyni
3) robię około godziny jazdy w koło komina w trybie "D" - idealnie jakby skrzynia parę razy przeszła przez wszystkie biegi, starał się będę utrzymywać do 3k RPM
4) następne 300-400km jeżdżę dość delikatnie
Czy powyższy sposób jest prawidłowy?
EDIT:
powyższe objawy mam tylko przyśpieszając bardzo dynamicznie (but w podłogę) - przy normalnej jeździe skrzynia biegi zmienia ładnie i płynnie
Przed chipem nie miałem podobnych objawów, więc mam nadzieję, iż samo skasowanie adaptacji skrzyni i przyuczenie jej na nowo da radę.
Pytanie co do wykonania, bo nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi:
1) rozgrzewam olej w skrzyni do temperatury roboczej
2) gaszę auto, podpinam interfejs i w GDS kasuję adaptację skrzyni
3) robię około godziny jazdy w koło komina w trybie "D" - idealnie jakby skrzynia parę razy przeszła przez wszystkie biegi, starał się będę utrzymywać do 3k RPM
4) następne 300-400km jeżdżę dość delikatnie
Czy powyższy sposób jest prawidłowy?
EDIT:
powyższe objawy mam tylko przyśpieszając bardzo dynamicznie (but w podłogę) - przy normalnej jeździe skrzynia biegi zmienia ładnie i płynnie
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 26 maja 2020, o 21:24
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pruszcz Gdański
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Przeprowadziłem reset zapamiętanych ustawień w skrzyni biegów i zrobiłem ok. 80 km - po tym dystansie dałem "do odcięcia" i objawy "przeciągania ustały". Pytanie do bardziej doświadczonych - czy podczas adaptacji skrzyni jeździć tak jak zawsze, tzn. czasami kręcić auto pod czerwone pole czy póki co raczej tego unikać?
Dodam, że na codzień jeżdżę bardzo dynamicznie, więc nie chciałbym "zamulić" skrzynii
Dodam, że na codzień jeżdżę bardzo dynamicznie, więc nie chciałbym "zamulić" skrzynii
- VipoSek
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 5 cze 2021, o 09:27
- Auto: Country Tourer 4x4
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Pomorskie
- Postawił piwo: 12 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
@kubiak2007
Co dokładnie rozumiesz, że podczas zmiany wrzuca krótko na luz?
Mi jak skrzynia nadmiernie ociągała się z zapięciem Lockupu to mogłem w D jeździć w trybie normalny, sport, jeździć spokojnie, umiarkowanie, dynamicznie, i jak osioł i nic nie pomagało dopiero jak przerzuciłem w tryb ręczny i świrowałem z łopatkami, zmiany biegów przy różnych obrotach, różne przyspieszania, pod 4tys. hamowanie itp. i po takiej krótkiej zabawie wrażenie jakby się zaadaptowała do różnych parametrów, na nowy rok zmieniam olej w skrzyni to to samo mnie czeka i zobaczymy czy coś się zmieni w pracy. Póki co nie narzekam, ale lepszy świeże olej, niż jeździć na starym i oczekiwać, że będzie skrzynia działała wieczność.
Co dokładnie rozumiesz, że podczas zmiany wrzuca krótko na luz?
Mi jak skrzynia nadmiernie ociągała się z zapięciem Lockupu to mogłem w D jeździć w trybie normalny, sport, jeździć spokojnie, umiarkowanie, dynamicznie, i jak osioł i nic nie pomagało dopiero jak przerzuciłem w tryb ręczny i świrowałem z łopatkami, zmiany biegów przy różnych obrotach, różne przyspieszania, pod 4tys. hamowanie itp. i po takiej krótkiej zabawie wrażenie jakby się zaadaptowała do różnych parametrów, na nowy rok zmieniam olej w skrzyni to to samo mnie czeka i zobaczymy czy coś się zmieni w pracy. Póki co nie narzekam, ale lepszy świeże olej, niż jeździć na starym i oczekiwać, że będzie skrzynia działała wieczność.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 26 maja 2020, o 21:24
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pruszcz Gdański
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Olej w skrzyni zmieniałem dynamicznie 5tys km temu, więc jest świeży. Auto zaczęło świrować po chipie, jak jeździłem spokojnie to biegi przerzucało OK, natomiast przy pełnym bucie przy 6tys obrotów wrzucał jakby luz, auto wkręciło się do 7tys obrotów i dopiero zapielo wyższy bieg z dużym szarpnięciem.
Być może skrzynia musiała się nauczyć, że auto ma teraz więcej Nm.
W każdym razie - dziś zrobilem resetowanie nauczonych wartości przez GDS2 i wygląda jakby było lepiej (przeciągnąłem auto do czerwonego pola tylko raz, pojeżdżę trochę spokojnie, żeby skrzynia nauczyła się na nowo).
Zastanawiam się tylko, czy rzeczywiście podczas adaptacji jeździć spokojnie czy raczej jak zawsze, tzn. często kręcąc auto powyżej 4tys rpm.
Być może skrzynia musiała się nauczyć, że auto ma teraz więcej Nm.
W każdym razie - dziś zrobilem resetowanie nauczonych wartości przez GDS2 i wygląda jakby było lepiej (przeciągnąłem auto do czerwonego pola tylko raz, pojeżdżę trochę spokojnie, żeby skrzynia nauczyła się na nowo).
Zastanawiam się tylko, czy rzeczywiście podczas adaptacji jeździć spokojnie czy raczej jak zawsze, tzn. często kręcąc auto powyżej 4tys rpm.
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 26 maja 2020, o 21:24
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pruszcz Gdański
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Może komuś przyda się informacja na przyszłość - nawet po resecie skrzyni po jakimś czasie "szarpanie" wróciło... pojechałem do tunera, aby wgrać serię i... skrzynia zaczęła działać jak marzenie...
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 lis 2021, o 21:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: LLU
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Witam...Czy aktualizację sterownika skrzyni biegów ( o ile taka jest ) wgra mi tylko serwis? szukam kogoś w lubelskim ( północ ) lub w mazowieckim ( południe ) kto by mi ogarnął ten temat... Insignia 2.0 dth 2011 skrzynia automat...
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 maja 2020, o 15:26
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Rzeszów
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Witam, ostatnio miałem problem na trasie ze skrzynią, a nie mogę znaleźć przyczyny. Przez około 1000 km trasy nie działo się nic, jechałem sobie elegancko 130-140/H na tempomacie. Nagle obroty błyskawicznie skoczyły do góry, a samochód nadal jechał z tą samą prędkością. Wcisnąłem gaz i puściłem no i problem ustał. Niestety ale na dalszym odcinku znowu było to samo, nawet jak chciałem dodać gazu to tak jakby biegi się ślizgały. Ale do tego doszedł też jeszcze problem, że gdy silnik jest rozgrzany to podczas ruszania z miejsca i jednocześnie skręcania czuć jak coś przeskakuje (prawdopodobnie w skrzyni), nieważne czy kręcę w lewo czy w prawo to stukot jest ten sam. Dziwi mnie tylko to że na zimnym nic takiego nie ma miejsca, czy miał ktoś może taki przypadek i pomoże zdiagnozować? Żadnych błędów nie ma. 2.0CDTI 160 km, napęd 4x4
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 maja 2020, o 15:26
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Rzeszów
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
W tej skrzyni są dwa kosze sprzęgłowe. Jeden jest od biegów 1-3, drugi od 4-6. Tam w tym koszu są gumowe uszczelniacze, które eksploatacyjnie tracą swoje właściwości - konkretnie robią się twarde i przepuszczają olej. Nie ma wtedy odpowiedniego ciśnienia i może być efekt uślizgu tarcz.
Zobacz na ostatnim filmiku tu:
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 46#p241446
Zobacz na ostatnim filmiku tu:
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 46#p241446
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 lut 2022, o 10:24
- Auto: Insignia 2012
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Lublin
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Witam Panowie, mam taki problem, ostatnio na światłach 2 razy bardzo mocno uderzyła skrzynia po czym wyświetlił się komunikat sprawdź skrzynie, później jak wracałem z pracy pokazało mi to samo ale auto bardzo mocno drgało, nawet był brak biegu wstecznego, dziś na zimnym silniku po nocy wsteczny wrócił ale szarpania po przełączeniu z P na R i na D są ogromne, także zauważyłem że wydaje mi się na zimnym silniku skrzynia łapie trochę lepiej i niema takich szarpnięć między przełączeniem biegu z R na D, do tego jeszcze dodam że obecnie mam 1 i drugi bieg i w teorii wsteczny którego już boję się włączać bo takie dźwięki straszne, moje pytanie polega na tym czy to sterownik, czy cała skrzynia do regeneracji? OPLmonitor wskazuje 2 błędy P0700-00 oraz U0402-71
i czy możecie polecić jakiegoś magika od skrzyń w samym Lublinie? bo nie dojade tym autem gdzieś dalej
i czy możecie polecić jakiegoś magika od skrzyń w samym Lublinie? bo nie dojade tym autem gdzieś dalej
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 lut 2022, o 10:24
- Auto: Insignia 2012
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Lublin
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Właśnie wycenili mi regeneracje, 8000tyś zł, koszt trochę przerażający, powiedzieli że do wymiany mechatronika oraz sprzęgło do naprawy, coś tam z tłokami i td. czy to jest możliwe czy tylko naciąganie na pieniądze?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Trochę jakby drogo. Regenerowana na aledrogo kosztuje 5700 zł brutto (+150 zł wysyłka i wymagany zwrot starej). Trzebaby się tam tylko dopytać o to co wchodzi w skład zestawu - czy jest hydrokinetyk oraz układ sterowania (elektrozawory), elektronika? Bo jak jest całość, to chyba bezsensu naprawiać Twoją. Myślę, że 1000 zł to Ci starczy na wymianę, więc 1000 zł by zostało na waciki
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 maja 2020, o 15:26
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Rzeszów
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Chciałbym dopytać, czy skrzynia z 2.0 CDTI sport/tourer 4x4 ma jakieś specjalne oznaczenia skrzyni? Ponieważ muszę wymienić i szukam jakiejś używanej, tylko nie wiem z jakim oznaczeniem dokładnie szukać
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 maja 2020, o 15:26
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Rzeszów
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Chyba się poddam bo się na tym kompletnie nie znam Samochód opel Insignia 2.0CDTi, kombi ,wersja sport/tour, 160 km z napędem 4x4, gdzie znajdę skrzynie automatyczną do niego i pod jakim oznaczeniem? Z tabliczki mogę jedynie wyczytac kod 55576368, czy muszę szukać pod takim samym kodem? Z góry dziękuję za pomoc
-
- Klubowicz
- Posty: 1870
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Identyfikator 1GKT na moje oko. Co do tego, czy z innymi numerami będą pasować, to musiałby się jakiś spec praktyk wypowiedzieć. Słyszałem o przypadku, że Opel potrafił przestawić jedną śrubkę o kilka milimetrów między rocznikami, numer części był oczywiście inny.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 maja 2020, o 15:26
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Rzeszów
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Okej, więc muszę szukać z oznaczeniem 1GKT najlepiej i taki będzie pasował na 100% ?