--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
AF40 Pytania i odpowiedzi
-
- Klubowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 maja 2020, o 19:41
- Auto: insignia hb
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Dąbrowa Białostocka
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
-
- Klubowicz
- Posty: 1871
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: AF40 Pytania i odpowiedzi
Załóżmy, że masz stałą prędkość obrotową silnika 2000 rpm i przełożenie 1:1 w obu przypadkach (pomijając stałe, istotna jest proporcja) [obroty / przełożenie główne * średnica koła]:
VC na 205/55R16 - 2000 / 2.666 * 0.632 = 474
IA na 245/45R18 - 2000 / 3.200 * 0.678 = 424
Z tego wynika, że IA przy tej samej prędkości obrotowej jedzie realnie jakieś 12% wolnej, na to co pokazuje licznik należy jeszcze nałożyć przekłamanie licznika, które może być różne. Mniej więcej się to pokrywa z Twoim obserwacjami.
VC na 205/55R16 - 2000 / 2.666 * 0.632 = 474
IA na 245/45R18 - 2000 / 3.200 * 0.678 = 424
Z tego wynika, że IA przy tej samej prędkości obrotowej jedzie realnie jakieś 12% wolnej, na to co pokazuje licznik należy jeszcze nałożyć przekłamanie licznika, które może być różne. Mniej więcej się to pokrywa z Twoim obserwacjami.
-
- Klubowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 maja 2020, o 19:41
- Auto: insignia hb
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Dąbrowa Białostocka
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: AF40 Pytania i odpowiedzi
Super dziękuję za odpowiedź.
Wysłane z mojego motorola one fusion+ przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego motorola one fusion+ przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 2 wrz 2020, o 19:37
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: 64560
Re: AF40 Pytania i odpowiedzi
Witam Wszystkich,
Jestem posiadaczem Opel Insignia 2.0 cdti biturbo 190 ps 2013 rocznikowo 2014 od ponad roku , aktualny przebieg 156000.
W książce nie ma żadnego info o wymianie oleju .
Zaraz po zakupie przy przebiegu 139000 wymieniłem 2x olej statycznie ( olej niby oryginalny GM ) i nie jestem zadowolony z pracy skrzyni biegów.
Przeciąganie na obrotach przy zmianie biegów ,
Czasami zdąża się przy rozpędzaniu redukcja zamiast zmiany na wyższy bieg , zjazd że skrzyżowania - noga z gazu opuszczam skrzyżowanie wciskam gaz i efekt jak na skuterze obroty rosną aczkolwiek nie nue przyśpiesza.
Dodam że na zimnym silniku objawy te są mniej odczuwalne .
Zainteresował mnie wpis kolegi palesiak o zwiększeniu ciśnienia oleju skrzyni biegow.
Czy ktoś już przerabiał ten temat ?
Dodam że aktualnie przebywam za granicą PL i ciężko o firmę lub osoby które mają pojęcie, z góry diagnoza regeneracja skrzyni i kwoty w tys € .
Z góry dziękuję za wszystkie wskazówki czy też podpowiedzi.
Pozdrawiam
Jestem posiadaczem Opel Insignia 2.0 cdti biturbo 190 ps 2013 rocznikowo 2014 od ponad roku , aktualny przebieg 156000.
W książce nie ma żadnego info o wymianie oleju .
Zaraz po zakupie przy przebiegu 139000 wymieniłem 2x olej statycznie ( olej niby oryginalny GM ) i nie jestem zadowolony z pracy skrzyni biegów.
Przeciąganie na obrotach przy zmianie biegów ,
Czasami zdąża się przy rozpędzaniu redukcja zamiast zmiany na wyższy bieg , zjazd że skrzyżowania - noga z gazu opuszczam skrzyżowanie wciskam gaz i efekt jak na skuterze obroty rosną aczkolwiek nie nue przyśpiesza.
Dodam że na zimnym silniku objawy te są mniej odczuwalne .
Zainteresował mnie wpis kolegi palesiak o zwiększeniu ciśnienia oleju skrzyni biegow.
Czy ktoś już przerabiał ten temat ?
Dodam że aktualnie przebywam za granicą PL i ciężko o firmę lub osoby które mają pojęcie, z góry diagnoza regeneracja skrzyni i kwoty w tys € .
Z góry dziękuję za wszystkie wskazówki czy też podpowiedzi.
Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 sie 2019, o 07:45
- Auto: Insignia ST MY2016
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
Re: AF40 Pytania i odpowiedzi
Witam wszystkich
Jestem posiadaczem opla Insigni A silnik B20DTH.
Mam taki mały lub nie mały problem który pojawił się dzisiaj. Mianowicie odpaliłem auto wrzuciłem wsteczny wyjechałem z parkingu ale gdy wrzuciłem na D nic się nie stało skrzynia dalej była na wstecznym o dziwo po przełączeniu na P i zgaszeniu silnika mogłem go wepchnąć na miejsce parkingowe tak jakby był na N teraz po włączeniu zapłonu mruga R i nic nie mogę zrobić.
Jest na to jakiś sposób czy tylko serwis. Błędów żadnych nie pokazuje po przeskanowaniu aplikacja Pinga.
Jestem posiadaczem opla Insigni A silnik B20DTH.
Mam taki mały lub nie mały problem który pojawił się dzisiaj. Mianowicie odpaliłem auto wrzuciłem wsteczny wyjechałem z parkingu ale gdy wrzuciłem na D nic się nie stało skrzynia dalej była na wstecznym o dziwo po przełączeniu na P i zgaszeniu silnika mogłem go wepchnąć na miejsce parkingowe tak jakby był na N teraz po włączeniu zapłonu mruga R i nic nie mogę zrobić.
Jest na to jakiś sposób czy tylko serwis. Błędów żadnych nie pokazuje po przeskanowaniu aplikacja Pinga.