--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2235
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: KaMYk » 1 sie 2017, o 10:08

Fakt, że te skrzynie nie są idealne, swoją astrę z tym automatem kupiłem jak miała 1600km i od początku czasem się poczuje lekkie szarpnięcie przy redukcji w dół, u mnie najczęściej przy zmianie z 4 na 3.
Jednakże nie za każdym razem i nie jest to jakość szczególnie uciążliwe. Chyba nie do końca dobrze są zgrane synchronizatory ze sprzęgłem hydrodynamicznym :) i czasem wskoczy nie w ten ząbek :)

Poziom oleju mam poprawny, olej wymieniam statycznie co 30 tys. km, aktualny przebieg 74 tys. ( jestem po 2 wymianach oleju)

Głodny

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Głodny » 1 sie 2017, o 11:51

Kolega ma VW z DSG i mimo, że to naprawdę fajne skrzynie, również potrafi się pogubić i szarpnąć. Nie ma ideałów :)

Awatar użytkownika
szmerol
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 19 maja 2017, o 20:46
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Sieradz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: szmerol » 1 sie 2017, o 14:07

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Insigni w automacie. Mam przejechane 180 tys km . Samochód był przytargany z Niemiec i nie wiem czy olej w skrzyni był kiedykolwiek wymieniany. W książce serwisowej nic o tym nie ma. Rozrząd, oleje w silniku i filtry oraz jakieś paski to widnieją wpisy. Pokrywa się to z historią w serwisie. Moje pytanie brzmi - co z olejem w skrzyni czy wymieniać czy nie?
Dodam że poziom oleju sprawdzałem i że jak na zimnym silniku skrzynia potrafi dziwnie się zachować. Czyli dość mocno przeciąga i delikatnie szarpnięcie się odczuwa. Na manualu śmiga ładnie.
Mam już nie miłe doświadczenia ze skrzynią automatyczną z dużym przebiegiem w Audi a ta w Oplu jest dość przestarzała kondycyjnie niż ta co była w Audi. Skrzynie w Insigni pracuje jak w starych passatach czy mercedesach. Przejechałem się inną Insignia w której olej był wymieniany co 3kkm i wrażenia podobne co w Moim.
Co radzicie ? Wymieniać olej czy nie ? I Jak już wymieniać to u kogo w okolicy Łodzi? Pomożecie? ;)
Pozdrawiam .

Awatar użytkownika
KenyBDG
Użytkownik
Posty: 658
Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
Auto: Insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: KenyBDG » 1 sie 2017, o 14:24

Oczywiście, wymień olej, jeśli samochód był serwisowany w ASO to olej na 90% nie był wymieniany. Najlepiej ze dwa razy -drugi raz po 5kkm...

Pioter_PL
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 30 mar 2017, o 14:03
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Pioter_PL » 7 sie 2017, o 18:45

Dołączam do tematu. 2.0 CDTI 160KM, 2011, automat, przebieg 157 000km. Najpierw miałem problemy z szarpaniem przy ruszaniu, bardziej po dynamicznej jeździe i częściej podczas jazdy w trasie niż w mieście. Zacząłem od wymiany oleju w skrzyni statycznej czyli coś około 3l-4l. Wymiana była w ASO i okazało się po wymianie, że brakowało około 300ml oleju. Po tym jak wymienili olej, problemy z szarpaniem przy ruszaniu w 90% ustąpiły. Sporadycznie jeszcze zdarzy się, że szarpnie ale w porównaniu z tym co było jest pod tym względem o wiele lepiej. Nie wiem czy podczas wymiany oleju standardowo jest robiona jakaś adaptacja nie dopytałem.
Mam jednak subiektywne wrażenie, że automat do końca nie zmienia dobrze biegów. Ciężko to opisać ale mam wrażenie, że dziwnie pracuje w zakresie obrotów do 3000rpm. Jak wciskam gaz do oporu to idzie całkiem nieźle zmienia biegi przy około 4500rpm płynnie. Gorzej jak lekko wciskam gaz i raz nie wiem po co przeciąga do 3000rpm a raz np. wciskam gaz mocniej i zmienia już przy 1800rpm. Mam wrażenie też, że po zmianie biegów obroty lekko spadają.

Pytanie do Was co robić dalej na komputerze nie było błędów od skrzyni, niedawno miałem wymieniany przewód od intercoolera i zawór do sterowania turbiną. Wcześniej na komputerze miałem błąd związany z czujnikiem położenia pedału gazu ale teraz już go nie ma. Może te rzeczy mają jakiś związek?

Pytanie co dalej i najlepiej teraz zrobić:
- podpiąć jeszcze raz pod kompa może będą jakieś nowe błędy (to i tak zamierzam zrobić)
- czy pojechać jeszcze raz na kolejną wymianę oleju statyczną tak jak niektórzy tu napisali?
- czy pojechać na jakąś adaptację skrzyni?
- czy sprawdzić sterownik do skrzyni i ewentualnie zaktualizować program/ wymienić?
- inne rozwiązanie?

Jadę w tym celu do ASO i chciałbym wiedzieć co najlepiej zrobić, żeby wyeliminować definitywnie to szarpanie przy ruszaniu i to dziwne działania skrzyni. Może ktoś z Was będzie w stanie coś poradzić.

Głodny

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Głodny » 7 sie 2017, o 20:28

Warto zaktualizować oprogramowanie skrzyni biegów, sam w ubiegłym tygodniu to zrobiłem. Skrzynia pracuje dużo lepiej. Wiem też, że w 2011 roku chciano poprawić soft ale efekt był odwrotny, dlatego aktualizacja może pomóc. W poprzednim aucie (BMW) też aktualizowałem soft skrzyni, potrafi to naprawdę zdziałać cuda :)

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: rataj73 » 8 sie 2017, o 06:12

Odłącz na noc akumulator, sterownik się zresetuje i wróci do nastaw fabrycznych. Powinno pomóc. Osobiście profilaktycznie odłączam akumulator 2 razy w roku i jest to ,,małe spa" dla wszystkich urządzeń elektronicznych. :D

MisiekInsignia1976
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 20 kwie 2017, o 18:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: MisiekInsignia1976 » 9 sie 2017, o 08:23

Witam koledzy. rok 2011 silnik 2.0 cdti 16ps automat.
U mnie zaczęło coś złego się dziać, a mianowicie po wymianie oleju w skrzyni f40 wszystko chodziło ok ale.... spieszyło mi się do Łodzi i przeciągnąłem suczkę 200km/h przez autostradę i nagle zaczęło się szarpanie przy hamowaniu lub dodawaniu gazu. dokładnie dzieje się to TYLKO przy 4ym biegu!!! a tak wszytko IDEALNIE. Nie mam pojęcia co to może być. Pomocy???

titanium
Użytkownik
Posty: 134
Rejestracja: 18 cze 2015, o 21:01
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: titanium » 9 sie 2017, o 16:40

A temperaturę oleju w przekładni kolega widzi ? ,po rozszerzeniu komputera , jak jest wysoka dzieją się cuda , miałem awarię akumulatora temperatura była powyżej 130 C , wtedy szarpało po resecie kompa wróciło do normy max 109C

81andrzejek
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 20 kwie 2017, o 17:36
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: 81andrzejek » 22 sie 2017, o 23:47

Witam u mnie podobne objawy jak u kolegów szarpie przy zmianie biegu z wyższego na mniejszy. Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni, jaki olej do skrzyni i ile wchodzi. Pozdrawiam

-- 22 sie 2017, o 23:48 --

Witam u mnie podobne objawy jak u kolegów szarpie przy zmianie biegu z wyższego na mniejszy. Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni, jaki olej do skrzyni i ile wchodzi. Pozdrawiam

Pioter_PL
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 30 mar 2017, o 14:03
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Pioter_PL » 25 sie 2017, o 18:05

wracając do mojego przypadku przyznam, że nie byłem jeszcze w ASO. Narazie odpiąłem tylko aku na noc ale raczej nie pomogło to za wiele. Zaobserwowałem coś takiego, że przyśpieszając spokojnie jednostajnie (trzymam nogę na gazie w tym samym położeniu) obroty wzrastają np do 3000rpm po czym na chwilę spadają do 2800rpm potem znowu wzrastają do 3000rpm i następuję zmiana biegu. Czym to wyeliminować czy lepsza będzie adaptacja skrzyni czy wgranie nowego softu czy coś innego?

Awatar użytkownika
dragi
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 18 lip 2014, o 21:04
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: dragi » 10 wrz 2017, o 11:16

Panowie mam problem, ponieważ walczyłem ze skrzynia i jej szarpaniem i w końcu wymieniono mi sterownik i było ok.
Wczoraj jadąc obwodnicą trójmiejską i ciągle przyspieszając 110km/h, 120km/h ...itd w pewnym momencie skrzynia zmienia bieg i jest wszystko ok, ale nagle traci moc (po zmianie biegu) i gwałtownie wytraca prędkość (która spadła do poniżej 100km/h) i nagle jest dość mocne uderzenie i moc wraca i auto dalej przyspiesza i dzieje się tak przy każdej zmianie biegów przy wyższych prędkościach.
Nie do końca wiem czy to aby problem w samej skrzyni był. Czy macie jakiś pomysł na takie zachowanie ??

Będę wdzięczny za jakieś sugestie, ponieważ raz na jakiś czas tak się dzieje a serwis nie widzi żadnego błędu w komputerze i nie wiedzą co mają zrobić.

Jestem po diagnozie w zakladzie automatycznych skrzyn oraz po diagnozie w ASO. Podejscie takie, że skoro nie ma błędu w modułach to nie ma usterki. Ja już autem jeździć nie mogę. Nikt nie ma pomyslu ?

Szukran
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 2 wrz 2016, o 14:53
Auto: Isia ST 195KM 4x4
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Szukran » 12 maja 2018, o 17:39

Czy ktoś rozważał zasadność montażu dodatkowej chłodnicy oleju skrzyni biegów? U mnie szarpniecie na światłach zdarza się latem kiedy jest ponad 20 st C. załączona jest klimatyzacja itp. To nasunęło mi pomysł rodem z Vectry aby dodać chłodnice....
Macie jakieś opinie lub doświadczenie w tej kwestii?

evo

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: evo » 16 maja 2018, o 17:18

Witam walczę z ta skrzynia i nadal nic .

Skrzynia mi szarpie gdy ruszam z świateł i czasami jak zrzuca biegi

A wiec kupiłem sterownik używany podmieniłem sterownik i dalej takie same objawy .
Teraz zakupiłem skrzynie Rzekomo po regeneracji wsadziłem ja . Ale niestety dalej szarpie gdy ruszam ze świateł ale poprawiło się przerzucanie biegów . Ale sterownik elektryczny przerzuciłem z swojej skrzyni i bez adaptacji .

moje pytania sa następujące :
czy to możne być wada sterownika elektronicznego ?
czy moze sza prac bo nie zrobiłem adaptacji skrzyni i jeszcze świeży olej się układa ?

kazim
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 1 wrz 2018, o 07:49
Auto: Insignia 2.0T
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Małopolska

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: kazim » 3 paź 2018, o 19:12

Moi drodzy doradźcie..
wymieniłem olej w skrzyni w ASO i teraz jak wrzucam D to autem szarpie ;/ I tylko przy wrzuceniu D. Biegi zmieniają się ok. Wcześniej nie miałem tego problemu. Miał ktoś tak? Dodam, że to mój pierwszy automat więc nie mam porównania z innymi.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Rooff_ » 3 paź 2018, o 19:32

Wymiana statyczna czy dynamiczna? Ile przejechane po wymianie? Zrobiony reset ustawień wyuczonych?

Gorzej by było, jakby Ci auto zaczęło walić po/przy wrzuceniu biegu. A szarpanie - musiałbyś precyzyjniej opisać np. czy to jest jedno szarpnięcie czy wiele? Jakieś inne negatywne objawy podczas jazdy?

kazim
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 1 wrz 2018, o 07:49
Auto: Insignia 2.0T
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Małopolska

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: kazim » 3 paź 2018, o 19:42

Wymiana statyczna. Po wymianie przejechane 60km (pewnie mało?) Ja resetu ustawień nie robiłem. (chodzi o odłączenie akumulatora np. na noc?)
Na obecną chwilę to przy jeździe zmiana biegów jest płynna. Szarpanie występuje na postoju i tylko wtedy jak np. z P wrzucam D albo z R na D to wtedy szarpnie a potem już spokój.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Rooff_ » 3 paź 2018, o 20:35

Fakt, trochę mało tych km. Generalnie nie powinno szarpać, ale "darcie" auta do przodu lub tyłu po wbiciu biegu nie jest czymś nienormalnym. Jak już wspomniałem - ważniejsze, że nie ma takich mocnych uderzeń w skrzyni. No i że podczas jazdy też nie ma niepokojących objawów. Gdzieś kojarzę, że jeśli bieg zaskakuje do 1,5 sekundy od momentu przerzucenia, to jest w normie.

Jeśli tą wymianę robiłeś w ASO, to oni mają możliwość skasowania wyuczenia skrzyni poprzez soft diagnostyczny. Ale możesz to spróbować zrobić sam właśnie poprzez odłączenie aku na dłuższy czas (na noc będzie super).

Jeżeli jednak Cię te objawy niepokoją, to podjedź do nich i niech się wypowiedzą czy jest ok. A najlepiej niech Ci to gdzieś napiszą (będą się pewnie bronić). I niech to będzie w ramach gwarancji na wykonaną usługę, a nie dodatkowo płatne.
Nawet jak Ci każą pojeździć jeszcze trochę, to jednak upierałbym się przy zapisaniu tego na jakimś papierze.

Zobacz tylko czy nie masz gdzieś na zleceniu wymiany zapisu, że ASO nie odpowiada za uszkodzenia powstałe po wymianie oleju (czy coś w tym stylu). Niestety GM/Opel dla Insignii nie posiadało procedury wymiany oleju w ASB. Zazwyczaj robili to na wyraźne polecenie użytkownika, przerzucając w pewien sposób na niego odpowiedzialność za skutki takiej wymiany.

Alternatywnie umów się z kimś z Małopolski (temat Oddział Małopolska), kto ma podobny silnik/skrzynię jak Twoja i zobaczysz, czy jest duża różnica.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: mcrace » 3 paź 2018, o 21:25

kazim pisze:
3 paź 2018, o 19:42
Szarpanie występuje na postoju i tylko wtedy jak np. z P wrzucam D albo z R na D to wtedy szarpnie a potem już spokój.
używasz ręcznego na postoju?

kazim
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 1 wrz 2018, o 07:49
Auto: Insignia 2.0T
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Małopolska

Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów

Post autor: kazim » 4 paź 2018, o 16:18

Odnośnie ręcznego czasem używam. Ale czy jest ręczny czy nie to szarpanie i tak występuje. Dzisiaj zauważyłem ze na zimnym oleju nie ma szarpnięcia albo jest takie delikatne natomiast jak olej w skrzyni sie rozgrzeje to wtedy jest jest mocne szarpnięcie ale tez nie zawsze bo czasem jest łagodniejsze.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”