--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 21 sie 2018, o 20:10
- Auto: Insignia Eco flex
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
Może takie głupie pytanie. Jak postępować z automatem zima przy mrozie. Wiadomo zaciąganie ręcznego nie zabardzo jest wskazane... Mój pierwszy automat także proszę o wyrozumiałość
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 21 sie 2018, o 20:10
- Auto: Insignia Eco flex
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
Chodzi mi o to czy po zatrzymaniu samochód przelanczan na P i wyłączam.
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
Instrukcja obsługi:
A co do dbania, to tak jak o silnik, nie szaleć jak jest zimna, dać się jej zagrzać.Parkowanie
Zaciągnąć hamulec postojowy i ustawić dźwignię zmiany biegów w położeniu P.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 21 sie 2018, o 20:10
- Auto: Insignia Eco flex
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
Dokładnie. Ja dodatkowo jeszcze ręczny.Kropek1980 pisze: ↑22 sty 2019, o 16:50Chodzi mi o to czy po zatrzymaniu samochód przelanczan na P i wyłączam.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
Użytkuję automat od paru miesięcy - w garażu (równym) i na dłuższy postój na płaskim terenie włączam oczywiście P w skrzyni - i to wszystko.
Na co dzień przy krótkim parkowaniu gdzie popadnie i przy wysiadaniu z auta (np. przy otw/zamkn. bramy garażu) zaciągam dla bezpieczeństwa hamulec postojowy (elektryczny).
M.
Na co dzień przy krótkim parkowaniu gdzie popadnie i przy wysiadaniu z auta (np. przy otw/zamkn. bramy garażu) zaciągam dla bezpieczeństwa hamulec postojowy (elektryczny).
M.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
Na temat zaciągania ręcznego jest mowa od 33'20'' w poniższym filmie
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3030
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 20 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
Na mrozach przy parkowaniu pod górkę dwa razy mi się zdarzyło że auto mi zjechało jakieś 1,5-2 m czego w lecie nigdy nie było. Takie parkowanie mam w pracy czyli prawie codziennie. W zimie od tego czasu (2 lata) zaciągam ręczny. Bez problemów z zamarzaniem.
Insignia MY2012
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
Hamulca ręcznego trzeba używać, bo zacina się właśnie od nieużywania, a już kiedy stajemy na podjeździe to konieczność.
Na wzniesieniach kolejność zawsze taka że najpierw ręczny, potem dźwignia na P żeby układ napędowy nie był napięty.
Na wzniesieniach kolejność zawsze taka że najpierw ręczny, potem dźwignia na P żeby układ napędowy nie był napięty.
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
Również używam ręczny hamulec (elektryczny) przez cały rok i nie miałem z nim problemów.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 21 sie 2018, o 20:10
- Auto: Insignia Eco flex
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 sty 2019, o 15:27
- Auto: INSIGNIA automat 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
ciach
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2019, o 15:46 przez CODY, łącznie zmieniany 1 raz.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
No to spróbuj ustawić samochód przodem w dół na podjeździe do garażu, ustaw P i zgaś silnik. Samochód stoczy się kilka cm i napnie tą jak ją nazwałeś mechaniczną blokadę. Po uruchomieniu silnika będzie trzeba użyć znacznie większej siły żeby włączyć R czy D i do tego nie obejdzie się bez szarpnięcia. Oczywiście piszę o podjeździe a nie jakimś minimalnym wzniesieniu.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3030
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 20 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
Zostaw tak auto na stromym podjeździe na "P" jak jest duży mróz tak poniżej -5°C i zobaczysz czy się nic nie stanie. W lecie nie miałem takiego przypadku ale w zimie auto zjechało mi około 1,5 m do tyłu. Mam taki podjazd gdzie parkuję w pracy czyli 5 dni w tygodniu tak parkuję. Też nie zaciągałem ręcznego, teraz nawyk wszedł w krew i nawet w lecieCODY pisze: ↑13 kwie 2019, o 18:33Pozycja P to mechaniczna blokada , miałem już 4 automaty i nigdy na wzniesieniu czy górze/górce nie używałem ręcznego całą robotę robi automat ! I nic mu się nie stanie jak auto zostanie na P na wzniesieniu/górce . W nowszych autach jest asystent ruszania pod górkę ( wiem tylko o automatach , bo inne skrzynie dla mnie nie istnieją ) , który daje 3-4 sek . na przeniesienie nogi z hamulca na gaz potem napęd jest rozłączany i auto się cofa - tragiczne rozwiązanie . Na każdej górce/górze zatrzymam auto i ruszę bez hamulca - tylko operując gazem - to największa zaleta automatycznej skrzyni biegów .
Jeszcze pytanie co dla kogo oznacza górka ?
Tu gdzie ja parkuję może sobie wyliczycie, na odległości 6m teren podnosi się o jakieś 2,5m.
Insignia MY2012
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 sty 2019, o 15:27
- Auto: INSIGNIA automat 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
ciach
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2019, o 15:44 przez CODY, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3030
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 20 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
Zaraz po zatrzymaniu nie zjeżdża, po pracy to zauważyłem a widać było po śladach na śniegu. Nie zaciągałem aby klocki nie przymarzły.
Będziesz miał okazję to sprawdzisz i wtedy napiszesz czy się sprawdza
Testy przed zakupem tego nie są w stanie pokazać bo na tak długi czas nie dostaniesz auta do testów.
Będziesz miał okazję to sprawdzisz i wtedy napiszesz czy się sprawdza
Testy przed zakupem tego nie są w stanie pokazać bo na tak długi czas nie dostaniesz auta do testów.
Insignia MY2012
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
Ale o czym ty teraz piszesz?
To że podczas ruszania pod wzniesienie na D czy na R samochód się nie stoczy to oczywista oczywistość i w takich wypadkach nikt ręcznego nie zaciąga.
Opisywałem przypadek kiedy parkujesz na wzniesieniu, dajesz na P, gasisz silnik i jak puścisz hamulec samochód stoczy się kilka centymetrów napinąjc całą swoją masą blokadę układu napędowego. W manualnej skrzyni wsiadasz, wciskasz sprzęgło i wszystko się ładnie rozpina, a w automacie nie i dla tego na wzniesieniu po ustawieniu na P przed puszczeniem hamulca i zgaszeniem warto zaciągnąć ręczny.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3030
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 20 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
@rataj73 potwierdzam z tym ręcznym. Bez zaciągniętego ręcznego jest opór aby przestawić dźwignię a na dodatek może nastąpić stuk w skrzyni i szarpnięcie.
Insignia MY2012