--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju
Witam kolegów ma pytanko ile wchodzi oleju do skrzyni automatycznej AF 40 oczywiście po prawidłowym spuszczeniu tego oleju i oczywiście jaki olej zalać ?
Re: Automat AF 40
Olej Dexron VI.
A ile wchodzi nie wiem dokładnie, ale ma też znaczenie jaką metodą będziesz wymieniał
A ile wchodzi nie wiem dokładnie, ale ma też znaczenie jaką metodą będziesz wymieniał
Re: Automat AF 40
Opisze swoja przygode z wymiana oleju w skrzyni F40 automat .
Pierwsza wymiane zrobilem w serwisie przy ok 60 tys ,niby wlali 2,4 l (tyle na fv) ,bylo ok przez ok 10-15tys, potem zauwazylem ze jakos dziwnie pracuje ,lekke przeciagania ,dziwne przezucania ,lekke stuki.
przy 80 tys postanowilem wymienic jeszcze raz
Poczytalem troche na nacie na temat wymiany ,ile litrow (pisza od 2,2 do 4) itp. W moim serwisie potwierdzili ze 2,4 l,w innym ze nie wiedza ,jeszcze innym ze sie nie wymienia !
Auto na kanal i odkrecam srube (jest 2w1) najpierw mala potem wieksza ,co ciekawe zlecialo prawie 5 litrow (skrzynia rozgrzana po ok 20km jazdy) no nic pewnie cos przelali w aso,
Wkrecilem ta wieksza srube z tulejka (ok 10cm) i zaczalem nalewac olej od gory ,do momentu przelwania weszlo tylko 1,5l. Skrzynie puscilem przez wszystkie biegi i dalej sie przelewalo , no to zakrecilem i na jazde probna
niestety nie dalo sie jezdzic ,skrzynia mocno stukala przy przezucaniu biegiow .Powrot na warsztat i dolewka 1l
bylo znacznie lepiej .Dnia nastepnego jak skrzynia byla zimna chodzila ladnie chodz miala lekki uslizg przy zmianie z 3na 4,po nagrzaniu bylo ok,ale nie dawalo mi to spokoju i dolalem jeszcze 0,5l. teraz po przejechaniu ok 1000km moge powiedziec ze jest idealnie nic nie szarpie ,stuka,przeciaga itp. nie wazne czy ciepla czy zimna .
Podsumowanko
Czyli u mnie wylalem 5l wlalem 3l (olej oryginalny z ASO) i jest wszystko ok
Stary olej byl normalnie czerwony bez opilkow itp.
Prawdopodobnie problemy ze skrzynia mialem z powodu nadmiaru oleju po poprzedniej wymianie w ASO
Pierwsza wymiane zrobilem w serwisie przy ok 60 tys ,niby wlali 2,4 l (tyle na fv) ,bylo ok przez ok 10-15tys, potem zauwazylem ze jakos dziwnie pracuje ,lekke przeciagania ,dziwne przezucania ,lekke stuki.
przy 80 tys postanowilem wymienic jeszcze raz
Poczytalem troche na nacie na temat wymiany ,ile litrow (pisza od 2,2 do 4) itp. W moim serwisie potwierdzili ze 2,4 l,w innym ze nie wiedza ,jeszcze innym ze sie nie wymienia !
Auto na kanal i odkrecam srube (jest 2w1) najpierw mala potem wieksza ,co ciekawe zlecialo prawie 5 litrow (skrzynia rozgrzana po ok 20km jazdy) no nic pewnie cos przelali w aso,
Wkrecilem ta wieksza srube z tulejka (ok 10cm) i zaczalem nalewac olej od gory ,do momentu przelwania weszlo tylko 1,5l. Skrzynie puscilem przez wszystkie biegi i dalej sie przelewalo , no to zakrecilem i na jazde probna
niestety nie dalo sie jezdzic ,skrzynia mocno stukala przy przezucaniu biegiow .Powrot na warsztat i dolewka 1l
bylo znacznie lepiej .Dnia nastepnego jak skrzynia byla zimna chodzila ladnie chodz miala lekki uslizg przy zmianie z 3na 4,po nagrzaniu bylo ok,ale nie dawalo mi to spokoju i dolalem jeszcze 0,5l. teraz po przejechaniu ok 1000km moge powiedziec ze jest idealnie nic nie szarpie ,stuka,przeciaga itp. nie wazne czy ciepla czy zimna .
Podsumowanko
Czyli u mnie wylalem 5l wlalem 3l (olej oryginalny z ASO) i jest wszystko ok
Stary olej byl normalnie czerwony bez opilkow itp.
Prawdopodobnie problemy ze skrzynia mialem z powodu nadmiaru oleju po poprzedniej wymianie w ASO
Re: Automat AF 40
opiłków nie ma prawa być bo w misce olejowej musi być magnes który zbiera te wszystkie opiłki. Wypadałoby ten magnes też wyczyścić.... chociażby co drugą wymianę oleju
Re: Automat AF 40
HeAdam10 pisze:opiłków nie ma prawa być bo w misce olejowej musi być magnes który zbiera te opiłki
Re: Automat AF 40
Młody to i zdziwiony
dokładnie w misce olejowej jest magnes (przynajmniej w automacie) który wychwytuje opiłki metalu powstałe wskutek pracy skrzyni (powiedzmy normalne zjawisko),Oczywiście jak magnes jest oblepiony opiłkami to skrzynia do remontu
np. jak rozbierałem skrzynie w audi to były 3 magnesy (na rogach)w misce olejowej
dokładnie w misce olejowej jest magnes (przynajmniej w automacie) który wychwytuje opiłki metalu powstałe wskutek pracy skrzyni (powiedzmy normalne zjawisko),Oczywiście jak magnes jest oblepiony opiłkami to skrzynia do remontu
np. jak rozbierałem skrzynie w audi to były 3 magnesy (na rogach)w misce olejowej
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Automat AF 40
Nawet w Ursusach ten patent przechodził, a dziś ma go raczej większość, jak nie wszystkie auta
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
Re: Automat AF 40
marcinsobi pisze:Młody to i zdziwiony
dokładnie w misce olejowej jest magnes (przynajmniej w automacie) który wychwytuje opiłki metalu powstałe wskutek pracy skrzyni (powiedzmy normalne zjawisko),Oczywiście jak magnes jest oblepiony opiłkami to skrzynia do remontu
np. jak rozbierałem skrzynie w audi to były 3 magnesy (na rogach)w misce olejowej
Magnes jest w każdej misce olejowej gdzie występuje takie tarcie. Jest on też np w mostach. Opiłki nie świadczą o tym że skrzynia jest do remontu. Opiłki będą zawsze bo muszą być... w końcu tarczki w ASB się zużywają i gdzieś ten odpad musi się znaleźć... i takie właśnie zadanie ma ten magnes, dlatego trzeba go czyścić żeby skutecznie te opiłki wyłapywał
Re: Automat AF 40
Witam, odnośnie skrzyni AF40 automat przebieg 90 tysi w serwisie powiedzieli mi że nie wymienia się oleju jak nic sie nie dzieje ze skrzynią . Co wy Panie i Panowie na to?
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Automat AF 40
serwis jak serwis zawsze mają dziwne filozofie.
Ciekawe czy jakby skrzynia się rozleciała to czy spytają " a olej Pan zmieniał ?"
Ciekawe czy jakby skrzynia się rozleciała to czy spytają " a olej Pan zmieniał ?"
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Automat AF 40
Wymieniaj i nie słuchaj co mówią. Na ten temat jest sporo na forach.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Automat AF 40
U mnie serwis zaleca wymianęMarek pisze:Witam, odnośnie skrzyni AF40 automat przebieg 90 tysi w serwisie powiedzieli mi że nie wymienia się oleju jak nic sie nie dzieje ze skrzynią . Co wy Panie i Panowie na to?
Re: Automat AF 40
serwisy niegdy nie zalecają wymiany, bo jak się skrzynia rozleci to mają klienta
i to samo robią wszystkie serwisy
olej w ASB polecam wymieniać co 80-100tyś w zależności od tego czy auto jeździ więcej po mieście czy w trasie
i to samo robią wszystkie serwisy
olej w ASB polecam wymieniać co 80-100tyś w zależności od tego czy auto jeździ więcej po mieście czy w trasie
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Automat AF 40
Adam10 pisze:serwisy niegdy nie zalecają wymiany, bo jak się skrzynia rozleci to mają klienta
i to samo robią wszystkie serwisy
norbi333 pisze: U mnie serwis zaleca wymianę
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Automat AF 40
Osobiście znam dwa serwisy ,w których zalecają wymianę oleju w skrzyni.Co do innych to trudno mi powiedzieć.Nie miałem z nimi kontaktu
-
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 8 kwie 2014, o 21:55
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Automat AF 40
Witam!
W Olsztynie Opel Mibo również zaleca wymianę oleju bez gadania, że jak jest ok to nie ruszać. Po prostu otwarcie mówią, że trzeba wymienić (wg. mechanika co 70-80k km), bo o automat należy dbać.
Ja u siebie wymieniłem przy 139k km - auto używane, nie widziałem w historii aby ktoś robił to wcześniej, chociaż skrzynia pracowała poprawnie. Przypuszczam, że pojeżdżę pewnie z 6 miesięcy i powtórka.
Sama wymiana - w serwisie Opla, bez problemu zlano ile zleciało, wlano zgodnie z fakturą 3 litry, dokonano weryfikacji oleju i ewentualnych opiłków, etc. Diagnoza - wszystko w normie, pacjent przeżył.
Efekt - zmiana przełożeń z trochę większą kulturą oraz zdecydowanie łatwiej zmienia się tryb jazdy lewarkiem.
Koszt operacji (wymiana typu "zlewka dolewka" + usługa) 260 pln. Lepsze samopoczucie i praca - bezcenne.
W Olsztynie Opel Mibo również zaleca wymianę oleju bez gadania, że jak jest ok to nie ruszać. Po prostu otwarcie mówią, że trzeba wymienić (wg. mechanika co 70-80k km), bo o automat należy dbać.
Ja u siebie wymieniłem przy 139k km - auto używane, nie widziałem w historii aby ktoś robił to wcześniej, chociaż skrzynia pracowała poprawnie. Przypuszczam, że pojeżdżę pewnie z 6 miesięcy i powtórka.
Sama wymiana - w serwisie Opla, bez problemu zlano ile zleciało, wlano zgodnie z fakturą 3 litry, dokonano weryfikacji oleju i ewentualnych opiłków, etc. Diagnoza - wszystko w normie, pacjent przeżył.
Efekt - zmiana przełożeń z trochę większą kulturą oraz zdecydowanie łatwiej zmienia się tryb jazdy lewarkiem.
Koszt operacji (wymiana typu "zlewka dolewka" + usługa) 260 pln. Lepsze samopoczucie i praca - bezcenne.
_________________________________________________________________
...::: Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 160KM AT FlexRide MY2009 :::....
...::: Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 160KM AT FlexRide MY2009 :::....
Re: Automat AF 40
to akurat efekt placebo :p Wymiana oleju nie ma żadnego wpływu na pracę wybierakavinisurf pisze: zdecydowanie łatwiej zmienia się tryb jazdy lewarkiem.
Inne sugestie są ok
-
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 8 kwie 2014, o 21:55
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Automat AF 40
No być może, że i efekt placebo, niemniej jednak gorzej nie pracuje, a wręcz lepiej w całokształcie przynajmniej takie mam odczucia po 3 dniach od wymiany. W weekend prawdopodobnie sprawdzę jak radzi sobie po wymianie na trasie, bo na tą chwilę latam tylko w około komina.
_________________________________________________________________
...::: Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 160KM AT FlexRide MY2009 :::....
...::: Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 160KM AT FlexRide MY2009 :::....