--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Chip a automatyczna skrzynia AF-40

ODPOWIEDZ
kozi1
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 17 wrz 2017, o 21:54
Auto: Insignia 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Chip a automatyczna skrzynia AF-40

Post autor: kozi1 » 15 sty 2018, o 21:34

Witam Was. Mam pytanie do wszystkich co mają chipa w 2.0cdti i skrzynie automatyczna czy zauważyliście jakieś zmiany w pracy skrzyni AF40 po chip-tuningu silnika?

Awatar użytkownika
Igorwlkp
Zapaleniec
Posty: 1273
Rejestracja: 20 gru 2016, o 16:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Chip a AF-40

Post autor: Igorwlkp » 15 sty 2018, o 21:41

a jakie zmiany masz na myśli??

kozi1
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 17 wrz 2017, o 21:54
Auto: Insignia 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Chip a AF-40

Post autor: kozi1 » 16 sty 2018, o 09:16

umnie na drugim biegu sprzęgło lock up zapina się bardzo późno, i drugi bieg działa tak jak by była skrzynia beztopniowa tj. utrzymuje stale obroty np 3000 auto w tym czasie oczywiście przyspiesza. tego problemu nie mam jak dynamicznie przyspieszam z zatrzymana,ale jak np zwonie z zaczne przyspieszać na 2 biegu to nie zasprzegla lock -up prawie wogóle moze przed sama zmiana biegu na 3,

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Chip a AF-40

Post autor: grzegorz13 » 16 sty 2018, o 09:29

Skrzynia af-40 jest adaptacyjne czyli zmienia biegi zależnie od stylu jazdy, ostatnio zauważyłem iż przy jeździe w górach działa całkiem inaczej zresztą jest o tym w instrukcji iż ma inny tryb do jazdy w górach
zimna przeciąga biegi by szybciej ją rozgrzać
u mnie przy spokojnej jeździe zmienia biegi lekko powyżej 2 tyś przy mocniejszym naciśnięciu ciągnie wyżej zależnie od stopnia wciśnięcia pedału gazu, zawsze też gdy przestanę przyspieszać lub cofnę nieznacznie pedał gazu wrzuca wyższy bieg, nawet gdy na 2,3 przyspieszy do 90 km/h to gdy ujmę gaz i jedzie równo to natychmiast włączy 6 bieg
skrzynia działa tak jak ty dusisz pedał gazu i to ty utrzymujesz obroty na 3 tyś a nie skrzynia
poczytaj o działaniu skrzyni na forum jest o tym temat

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Chip a AF-40

Post autor: KaMYk » 16 sty 2018, o 10:06

kozi1 pisze:czy zauważyliście jakieś zmiany w pracy skrzyni AF40 po chip-tuningu silnika?
Nie, nie zauważyłem zmian w pracy skrzyni po zmianie programu silnika.
I nie powinno mieć to wpływu, bo tuner nie ingeruje w program skrzyni.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Chip a AF-40

Post autor: norbi333 » 16 sty 2018, o 10:44

Ja również nie zauważyłem jakiś zmian.

kozi1
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 17 wrz 2017, o 21:54
Auto: Insignia 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Chip a AF-40

Post autor: kozi1 » 16 sty 2018, o 11:21

chodzi mi o to że jak jadę ok 15-20 km /h i dodam powiedzmy pół gazu to silnik na 2 biegu wkręca się na 3000 obrotów i te obroty utrzymuje cały czas , to znaczy prędkoś auta rośnie ale obroty utrzymują się na jednym poziomie dla tego mówie że działa jak przekąłdnia bezopniowa.

Awatar użytkownika
Igorwlkp
Zapaleniec
Posty: 1273
Rejestracja: 20 gru 2016, o 16:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Chip a AF-40

Post autor: Igorwlkp » 16 sty 2018, o 20:38

Takie coś może się zdarzyć z rana na zimnej skrzyni

kozi1
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 17 wrz 2017, o 21:54
Auto: Insignia 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Chip a AF-40

Post autor: kozi1 » 18 sty 2018, o 11:24

Niestety to dzieje się niezależnie od temperatury oleju,

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Chip a AF-40

Post autor: grzegorz13 » 18 sty 2018, o 21:38

Dziwne że tylko na niskich biegach
u mnie na zimnym przeciąga obroty i idzie tak jakby bezstopniowo lecz tylko chwilę na zimnym
potem normalnie obroty spadają na każdym z tym że na niskich do 2 obroty spadają mniej niż na tych wyższych lecz to pewnie zasługa przełożeń
próbowałeś wymusić zmianę poprzez ujęcie gazu ?

kozi1
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 17 wrz 2017, o 21:54
Auto: Insignia 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Chip a AF-40

Post autor: kozi1 » 18 sty 2018, o 22:23

jak ujmę gaz to zmieni bieg oczywiste, ale ja chce przyspieszać a nie utrzymywać stałą prędkość, co ciekawe jak na manuału włączę 2 bieg to on działa na sztywno czyli lock-up jest zapięty, dziwne działanie następuje tylko w trybie automatycznym za wyjątkiem dynamicznego ruszania od 1 biegu, czyli mój objaw występuje po redukcji z wyższego biegu na niższy po redukcji najniższy zredukowany bieg nie zapina lock up ewentualnie bardzo późno tuż przed zmianą biegu na wyższy , a następny bieg działa już normalnie z lock up - mam nadzieje ze dobrze wytłumaczyłem ( redukcja z 3 na 2 -2 ślizga, redukcja z 4-3 3 ślizga)

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chip a AF-40

Post autor: Rooff_ » 18 sty 2018, o 22:44

Spróbuj może filmik nakręcić?

luke2001
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 9 lip 2019, o 19:41
Auto: Isia Kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Wołomin

Re: Chip a AF-40

Post autor: luke2001 » 9 lip 2019, o 20:42

kozi1 pisze:
18 sty 2018, o 22:23
jak ujmę gaz to zmieni bieg oczywiste, ale ja chce przyspieszać a nie utrzymywać stałą prędkość, co ciekawe jak na manuału włączę 2 bieg to on działa na sztywno czyli lock-up jest zapięty, dziwne działanie następuje tylko w trybie automatycznym za wyjątkiem dynamicznego ruszania od 1 biegu, czyli mój objaw występuje po redukcji z wyższego biegu na niższy po redukcji najniższy zredukowany bieg nie zapina lock up ewentualnie bardzo późno tuż przed zmianą biegu na wyższy , a następny bieg działa już normalnie z lock up - mam nadzieje ze dobrze wytłumaczyłem ( redukcja z 3 na 2 -2 ślizga, redukcja z 4-3 3 ślizga)
Cześć kozi1, sory że odgrzewam kotleta , ale mam od roku ten sam problem co ty. Staram się aby unikać uślizgów stylem jazdy ale problemu nie rozwiązałem do dziś , poradziłeś sobie z tematem ?

pawto
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 12 lip 2018, o 21:24
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Chip a automatyczna skrzynia AF-40

Post autor: pawto » 10 lip 2019, o 20:39

Objawy zużytego konwertera.

kozi1
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 17 wrz 2017, o 21:54
Auto: Insignia 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Chip a automatyczna skrzynia AF-40

Post autor: kozi1 » 15 lip 2019, o 15:26

Nic sie nie zmnieniło. uślizgi mam przy redukcjach z 6 -5. 5-4. Z 4-3 i 3-2 nie ma. Zaobserwowałem tez ze jak olej jest zimny tak do 60 stopni to redukuje bez uślizgu. Rowniez przy temp pow 107 stopni ale nie zawsze. Ja obstawiam elekrozawory. Chyba ze skrzynia głupieje po chipie. Raczej wykluczam konwerter. Problem mam tylko przy redukcjach. Zauważyłem ze jadac 90 km na 6 biegu czasami chcac lekko przyspieszyć skrzynia redukuje na 4 bieg z uślizgiem oczywiście a powinna na 5.

poloPL
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 26 maja 2020, o 18:54
Auto: Insignia 4x4 163km
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Myszków

Re: Chip a automatyczna skrzynia AF-40

Post autor: poloPL » 3 gru 2020, o 11:53

Witam. Też mam objawy jak użytkownik kozi1, czyli skrzynia działa jak "CVT" przy przyśpieszaniu z 2, wchodzi na 3k obrotów do kolejnej zmiany biegów. Pytanie czy ktoś ma jakieś rozwiązanie tego tematu? Dodam, że mam przycisk sport i po jego aktywacji skrzynia działa normalnie, sztywno zapina lock-up na każdym biegu. Może nowy program do skrzyni u tunera poprawił by sytuacje? Skoro na "sport" działa dobrze, a bez jak CVT to chyba problem z softem, nie mechaniczny?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chip a automatyczna skrzynia AF-40

Post autor: Rooff_ » 3 gru 2020, o 19:05

Wygląda jakby były zużyte sprzęgła albo za małe ciśnienia na nich.
Jeśli nie ma żadnych błędów w skrzyni można najpierw spróbować skasować adaptacje i zobaczyć jak się będzie zachowywać.

piotrb90
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 27 cze 2021, o 08:38
Auto: Insignia OPCline
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Częstochowa

Re: Chip a automatyczna skrzynia AF-40

Post autor: piotrb90 » 24 mar 2024, o 09:58

Czy znalazł ktoś przyczynę wyżej wymienionych objawów związanych ze zmianą drugiego biegu i zachowania jak cvt?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”