--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Skrzynia biegów M32

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
lcr
Użytkownik
Posty: 895
Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ruda Śląska
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: lcr » 25 maja 2019, o 07:57

Cały temat masz o tym ;P tak, naprawili.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


kris16125
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 29 paź 2017, o 12:07
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Tuchola

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: kris16125 » 28 maja 2019, o 07:14

Naprawiłem też. Mi chodziło o koszta 😉 wszystko kompletnie wymienione ( sprzeglo dwumasa łożysko elementy w skrzyni i co najważniejsze łożyska w skrzyni.) Koszt 5400zl Nie Aso🙂

Awatar użytkownika
lcr
Użytkownik
Posty: 895
Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ruda Śląska
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: lcr » 28 maja 2019, o 14:06

Wydatek spory, ale przynajmniej wszystko na tip top teraz:)

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Buluś » 28 maja 2019, o 21:29

jak dwumasa sachsa to długo się jej ciszą nie nacieszysz
ps to i tak jakoś drogo nie wyszło patrząc na to że samo sprzęgło z DM i olejem to jakieś 2600
Posiadam części do Insigni, wykonuje dokładanie wyposażenia: grzane fotele, lusterka składane itp

Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu

kris16125
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 29 paź 2017, o 12:07
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Tuchola

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: kris16125 » 9 cze 2019, o 09:58

lepiej sachs niz Luk uwazam, 2200 skrzynia komplet i 3200 dwumasa + sprzeglo i reszta rzeczy. Myślę że tanio nie bylo...
Ostatnio zmieniony 10 cze 2019, o 00:30 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Sagan07
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 11 cze 2019, o 10:34
Auto: Astra
Kod silnika: B14NET
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Sagan07 » 11 cze 2019, o 12:34

Czy ktoś orientuje się, czy takie klikanie z okolic skrzyni jest normalne:





Dźwięk ten występuje tylko na rozgrzanym silniku i cichnie po wciśnięciu sprzęgła (na zimnym jest cisza). Na otwartej przestrzeni jest praktycznie niesłyszalny stojąc przy lewym kole (trzeba przykucnąć, żeby go usłyszeć).

Silnik to B14NET, oczywiście z M32 na pokładzie.

hurricane
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 18 cze 2019, o 08:18
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: hurricane » 18 cze 2019, o 14:07

Sagan07, pytam czy znalazłeś może rozwiązanie problemu? Mam w swojej Isi dokładnie ten sam objaw od jakichś kilkuset kilometrów, dodam, że skrzynię mam już po regeneracji w BCS nieco ponad 1,5 roku temu. Jeden warsztat wykluczył wstępnie dwumasę i stawia na łożysko wałka sprzęgłowego - ale tak czy tak powiedzieli, żeby potwierdzić to trzeba zdjąć skrzynię i wszystko przeglądnąć do czego się przymierzam.

Choć u Ciebie w dwuletnim aucie to trochę dziwne to stukanie tak wcześnie.

Sagan07
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 11 cze 2019, o 10:34
Auto: Astra
Kod silnika: B14NET
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Sagan07 » 19 cze 2019, o 06:42

U mnie serwis stwierdził, że problem jest związany z napinaczem paska osprzętu. Wymienili napinacz oraz pasek. Oczywiście problem pozostał nierozwiązany (aby być precyzyjnym to rozwiązało to inne problemy, ale nie ten). Ciekawostka jest taka, że jak się stanie przy kole od strony pasażera to też słychać ten dźwięk.

Dzisiaj zaobserwowałem inną rzecz. Rano było chłodniej, po trasie do pracy zatrzymałem auto i jak co dzień nasłuchuje czy coś klika - praktycznie nie klika (niewykluczone, że słyszałem bardzo ciche kliki siłą sugestii). Co się zmieniło w stosunku do dni poprzednich? Nie pracował wentylator chłodnicy. Włączyłem klimatyzację, od razu uruchomił się wentylator chłodnicy, silnik zaczął wyraźnie się trząść i zaczęło klikać jak na filmie. Drgania silnika są wyraźnie widoczne na rurze zaznaczonej strzałką na poniższym zdjęciu.

Obrazek

Kilka dni temu były upały po 35 stopni i wtedy miałem wrażenie, że ten dźwięk był bardzo wyraźny (stojąc 2 metry od auta było słychać wyraźne klikanie). Ostatnie 2-3 dni temperatura spadła poniżej 30 stopni i wydaje mi się że to klikanie jest mniej wyraźne. Moja hipoteza robocza jest taka, że uruchomiony wentylator wprowadza coś w drgania co klika (łączy się to pośrednio lub bezpośrednio ze skrzynią biegów). Naciskam sprzęgło co odłącza skrzynie, więc sama skrzynia nie generuje drgań i klikanie cichnie. Być może częstotliwość klikania jest związana z prędkością pracy wentylatora - to muszę jeszcze zaobserwować.

W poniedziałek jestem umówiony na kolejną wizytę w innym serwisie. Podpowiem im ten trop.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Bartol » 19 cze 2019, o 10:43

Może koło dwumasowe się rozsypuje... Posłuchaj tego passerati od 55 sekundy.
W komentarzach podtrzymuje, że pukanie na jałowych pochodziło od dwumasy.

Sagan07
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 11 cze 2019, o 10:34
Auto: Astra
Kod silnika: B14NET
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Sagan07 » 19 cze 2019, o 12:16

Być może to koło dwumasowe tylko, czy nie byłoby innych objawów? Skrzynia pracuje idealnie (jak nie M32), ruszanie bez problemów, zero wibracji na luzie, zero wibracji podczas przyśpieszania (nawet podczas gazu w podłogę z 1000 obrotów na 6 biegu), brak jakichkolwiek dźwięków przy gaszeniu auta bez wciśniętego sprzęgła (oczywiście zawsze gaszę auto z wciśniętym sprzęgłem). Generalnie żadnych objawów oprócz dźwięku na ciepłym silniku na luzie.

I kolejne pytanie - czy w ASO nie powinni tego łatwo rozpoznać i wymienić na gwarancji? Oni albo udają, że tego nie słyszą albo mówią że rzeczywiście stuka ale do naprawy to się będzie kwalifikowało jak stanę na środku skrzyżowania.

Przykładowy dźwięk DKZ dla 1.6 Turbo:


morrow
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 19 wrz 2018, o 12:10
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdynia

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: morrow » 19 cze 2019, o 14:40

ja podobne odgłosy miałem przy padającym kole pasowym, koło wyglądało na zdrowe ale miało bicie ( tylko to była vectra :) )

i to koło miało by punkt wspólny z wentylatorami klimą bo silnik jest obciążony plus opory sprężarki i koło dostaje po tyłku = dostaje bicia

Sagan07
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 11 cze 2019, o 10:34
Auto: Astra
Kod silnika: B14NET
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Sagan07 » 19 cze 2019, o 14:42

Podobne do tych z moich filmików, czy tego z dwumasem z 1.6 Turbo?

morrow
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 19 wrz 2018, o 12:10
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdynia

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: morrow » 19 cze 2019, o 14:56

Sagan07 pisze:
19 cze 2019, o 14:42
Podobne do tych z moich filmików, czy tego z dwumasem z 1.6 Turbo?
do Twoich filmików i dalszych problemów po zmianie paska i napinacza

Sagan07
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 11 cze 2019, o 10:34
Auto: Astra
Kod silnika: B14NET
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Sagan07 » 19 cze 2019, o 18:28

Ja jestem zdania, że obciążenie generowane przez napęd osprzętu może przenosić pewne niedogodności (szczególnie dźwięki) na stronę skrzyni. Niemniej będę walczył o fachową diagnozę i naprawę usterki w ASO Opla. Niestety walczył, bo normalne wizyty nie przynoszą żadnego rezultatu.

Jeszcze takie ciekawostki udało mi się znaleźć w czeluściach Internetu:





W powyższym wypadku winny okazał się wysprzęglik.

Sagan07
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 11 cze 2019, o 10:34
Auto: Astra
Kod silnika: B14NET
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Sagan07 » 27 cze 2019, o 10:12

Byłem u dilera u którego kupiłem auto. Okazało się, że w skrzyni brakowało 200 ml oleju. Po uzupełnieniu oleju stukanie nadal występuje.

Na naprawę jestem umówiony dopiero na 08.07, więc dopiero po tej dacie będzie wiadomo co było.

Awatar użytkownika
pondek91
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
Auto: Opel Insignia COSMO
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Chorzów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: pondek91 » 2 lip 2019, o 11:52

Jestem od niedawna posiadaczem Insigni A i chciałbym niebawem dokonać wymiany oleju w skrzyni tak profilaktycznie , przeczytałem kilka stron tematu i już zgłupiałem, który olej polecacie ostatecznie ?

SAE 75W85 API GL-4 (nowy GM 1940004 zastępujący GM 1940182)https://allegro.pl/oferta/olej-przeklad ... 7699515253

FUCHS SINTOFLUID 75W80 API GL-5 https://allegro.pl/oferta/olej-przeklad ... 8103788840

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Bartol » 2 lip 2019, o 16:22

Dobre pytanie. Praktycznie wszyscy zalewają Fuchs GL-5 zgodnie z tym co polecają serwisy specjalizujące się w naprawie skrzyń. Na ich stronach można znaleźć nawet informację, że jakościowo jest lepszy od innych m.in. GM.
Niestety jeden z kolegów zachwiał tą, jedyną słuszną teorią zamieszczając film opisujący negatywny wpływ GL-5 na skrzynie do których zalacany jest GL-4.

GM ma dwa typu oleju z których jeden jest "ulepszony", GL-4 i również polecany przez serwisy naprawiające skrzynie, więc może ten jako kompromis.

Dodano po 2 minutach 16 sekundach:
To ten z pierwszego linku.

Dodano po 1 godzinie 36 minutach 43 sekundach:
Jeśli wierzyć informacjom zawartym na stronie to jednak można go stosować...
https://www.skrzynie.com.pl/fuchs-titan ... 75w80.html

Sagan07
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 11 cze 2019, o 10:34
Auto: Astra
Kod silnika: B14NET
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Sagan07 » 10 lip 2019, o 07:07

Niestety serwis się na mnie wypiął i naprawy nie będzie. Mam jeździć ze stukaniem.

hurricane
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 18 cze 2019, o 08:18
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: hurricane » 10 lip 2019, o 09:10

Sagan07, szkoda, że tak to się kończy, bo czekałem na Twoją diagnozę. Nie da się wyegzekwować jakoś na serwisie wykonania naprawy?

Ja z kolei byłem na wymianie oleju i innych paru rzeczach u swojego mechanika i specjalnie przejechałem z 20 kilometrów przed wizytą żeby mu to stukanie pokazać. Powiedział, że na jego gust to po prostu skrzynia tak chodzi, gdy olej się rozgrzeje i jest rzadki. Choć ja tego stukania nie uważam za normalne. Zrobiliśmy kontrolę oleju w skrzyni, po upuszczeniu niewielkiej oleju ze skrzyni okazało się, że jest bardzo czysty (20 kkm po regeneracji w BCS - olej Fuchs Titan Sintofluid). Niemniej jednak mechanik dolał z 300 ml oleju do skrzyni, bo jak powiedział 2,4 l to za mało na te skrzynie (sam ma w jednym aucie M32 z nalotem ponad 200 kkm bez remontu jeszcze - więc wie jakie te skrzynie mają problemy). Więc tez dostałem prikaz jeździć - jak będzie głośniej się tłuc to ściągamy skrzynię i sprawdzamy dokładnie. Tylko nie za bardzo mi się uśmiecha taka sytuacja, gdy mam w sierpniu 1500 km na wakacje zrobić.

W zasadzie nie wiem od kiedy to stukanie się pojawiło, bo w okresie zimowo-wiosennym głównie się jeździ z zamkniętymi oknami i jakoś się nie wsłuchiwałem. Wsłuchiwać się zacząłem gdy po wymianie rury kolektorowej, gdy zaczęła mi się tłuc wykręcająca się sonda lambda z pozycji drugiej. Przy okazji wychwyciłem to stukanie początkowo przerażając się, że to pewnie dwumasa. Ale jak wspominałem wcześniej inny warsztat wstępnie wykluczył dwumasę, mój mechanik też, poza tym innych typowych objawów dwumasy nie stwierdzam.

No nic umówię się jeszcze w innym warsztacie, co ma dobre opinie w diagnozowaniu dziwnych przypadków. Choć bez rozbebeszenia wszystkiego chyba się nie obejdzie.

Sagan07
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 11 cze 2019, o 10:34
Auto: Astra
Kod silnika: B14NET
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Sagan07 » 10 lip 2019, o 11:05

Bez zdjęcia skrzyni nie da się podjąć prawidłowej diagnozy.

U mnie sytuacja wyglądała tak, że byłem na weryfikacji 24.06.2019 (przed tym zgłosiłem sprawę do Opla, bo w dwóch poprzednich serwisach olano mnie). Dźwięk było słychać, uznano że nie jest to normalny dźwięk pracy, sprawdzono wszystkie mocowania, poduszki i tak dalej ale to nie to. Dodatkowo stwierdzono ubytek oleju w skrzyni 200 ml przy braku stwierdzenia wycieku (prawdopodobnie przejechałem 24 000 km z nieprawidłowym stanem oleju w skrzyni biegów). Po kilku dniach otrzymałem telefon z zaproszeniem na oddanie auta do serwisu w dniu 08.07.2019 z pełną zgodą Opla na zdjęcie skrzyni biegów i usunięcia usterki. Oddałem auto umówionego dnia. W trakcie zdawania auta poinformowano mnie, że naprawa nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni biegów. Informowano mnie, że zdejmowana będzie skrzynia i dokonywana naprawa. W związku z tym, aby dołożyć wszelkich starań z mojej strony by auto było w pełni sprawne i służyło mi jak najdłużej poprosiłem o wymianę płatną (360,15 zł). Około 15:00 otrzymałem telefon, że wymienili olej, przejechali się i że stuka ciszej i nic nie będą naprawiać. Oczywiście stuka dalej jak stukało, nic się nie zmieniło. Miałem jeszcze rozmowę z szefem serwisu gdzie zrobiono ze mnie idiotę i próbowano mi wmówić, że wszystko jest w porządku i tak duży przebieg ze zbyt małym stanem oleju na pewno nie ma negatywnego wpływu na skrzynię biegów. Problem w tym, że do tej pory nie mogę się doprosić pisemnego potwierdzenia wydania auta z wykazem czynności i wnioskiem, że auto jest w pełni sprawne. Centrala wie o całej sprawie, ale nie reaguje i w żaden sposób nie chcą mi pomóc w rozwiązaniu problemu. Całą sytuacją jestem załamany. Jako ciekawostkę mogę dodać, że opisana sytuacja miała miejsce w Serwisie gdzie kupiłem auto jako nowe. Jestem ciekaw, czy wykonanie przeglądu zerowego i wydanie auta klientowi z nieprawidłowym stanem oleju w skrzyni biegów jest prawidłowe?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”