--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia biegów M32
- lcr
- Użytkownik
- Posty: 895
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ruda Śląska
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Skrzynia biegów M32
Cały temat masz o tym ;P tak, naprawili.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 29 paź 2017, o 12:07
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Tuchola
Re: Skrzynia biegów M32
Naprawiłem też. Mi chodziło o koszta wszystko kompletnie wymienione ( sprzeglo dwumasa łożysko elementy w skrzyni i co najważniejsze łożyska w skrzyni.) Koszt 5400zl Nie Aso
- lcr
- Użytkownik
- Posty: 895
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ruda Śląska
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Skrzynia biegów M32
Wydatek spory, ale przynajmniej wszystko na tip top teraz:)
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Skrzynia biegów M32
jak dwumasa sachsa to długo się jej ciszą nie nacieszysz
ps to i tak jakoś drogo nie wyszło patrząc na to że samo sprzęgło z DM i olejem to jakieś 2600
ps to i tak jakoś drogo nie wyszło patrząc na to że samo sprzęgło z DM i olejem to jakieś 2600
Posiadam części do Insigni, wykonuje dokładanie wyposażenia: grzane fotele, lusterka składane itp
Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu
Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 29 paź 2017, o 12:07
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Tuchola
Re: Skrzynia biegów M32
lepiej sachs niz Luk uwazam, 2200 skrzynia komplet i 3200 dwumasa + sprzeglo i reszta rzeczy. Myślę że tanio nie bylo...
Ostatnio zmieniony 10 cze 2019, o 00:30 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 cze 2019, o 10:34
- Auto: Astra
- Kod silnika: B14NET
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
Re: Skrzynia biegów M32
Czy ktoś orientuje się, czy takie klikanie z okolic skrzyni jest normalne:
Dźwięk ten występuje tylko na rozgrzanym silniku i cichnie po wciśnięciu sprzęgła (na zimnym jest cisza). Na otwartej przestrzeni jest praktycznie niesłyszalny stojąc przy lewym kole (trzeba przykucnąć, żeby go usłyszeć).
Silnik to B14NET, oczywiście z M32 na pokładzie.
Dźwięk ten występuje tylko na rozgrzanym silniku i cichnie po wciśnięciu sprzęgła (na zimnym jest cisza). Na otwartej przestrzeni jest praktycznie niesłyszalny stojąc przy lewym kole (trzeba przykucnąć, żeby go usłyszeć).
Silnik to B14NET, oczywiście z M32 na pokładzie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 cze 2019, o 08:18
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
Re: Skrzynia biegów M32
Sagan07, pytam czy znalazłeś może rozwiązanie problemu? Mam w swojej Isi dokładnie ten sam objaw od jakichś kilkuset kilometrów, dodam, że skrzynię mam już po regeneracji w BCS nieco ponad 1,5 roku temu. Jeden warsztat wykluczył wstępnie dwumasę i stawia na łożysko wałka sprzęgłowego - ale tak czy tak powiedzieli, żeby potwierdzić to trzeba zdjąć skrzynię i wszystko przeglądnąć do czego się przymierzam.
Choć u Ciebie w dwuletnim aucie to trochę dziwne to stukanie tak wcześnie.
Choć u Ciebie w dwuletnim aucie to trochę dziwne to stukanie tak wcześnie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 cze 2019, o 10:34
- Auto: Astra
- Kod silnika: B14NET
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
Re: Skrzynia biegów M32
U mnie serwis stwierdził, że problem jest związany z napinaczem paska osprzętu. Wymienili napinacz oraz pasek. Oczywiście problem pozostał nierozwiązany (aby być precyzyjnym to rozwiązało to inne problemy, ale nie ten). Ciekawostka jest taka, że jak się stanie przy kole od strony pasażera to też słychać ten dźwięk.
Dzisiaj zaobserwowałem inną rzecz. Rano było chłodniej, po trasie do pracy zatrzymałem auto i jak co dzień nasłuchuje czy coś klika - praktycznie nie klika (niewykluczone, że słyszałem bardzo ciche kliki siłą sugestii). Co się zmieniło w stosunku do dni poprzednich? Nie pracował wentylator chłodnicy. Włączyłem klimatyzację, od razu uruchomił się wentylator chłodnicy, silnik zaczął wyraźnie się trząść i zaczęło klikać jak na filmie. Drgania silnika są wyraźnie widoczne na rurze zaznaczonej strzałką na poniższym zdjęciu.
Kilka dni temu były upały po 35 stopni i wtedy miałem wrażenie, że ten dźwięk był bardzo wyraźny (stojąc 2 metry od auta było słychać wyraźne klikanie). Ostatnie 2-3 dni temperatura spadła poniżej 30 stopni i wydaje mi się że to klikanie jest mniej wyraźne. Moja hipoteza robocza jest taka, że uruchomiony wentylator wprowadza coś w drgania co klika (łączy się to pośrednio lub bezpośrednio ze skrzynią biegów). Naciskam sprzęgło co odłącza skrzynie, więc sama skrzynia nie generuje drgań i klikanie cichnie. Być może częstotliwość klikania jest związana z prędkością pracy wentylatora - to muszę jeszcze zaobserwować.
W poniedziałek jestem umówiony na kolejną wizytę w innym serwisie. Podpowiem im ten trop.
Dzisiaj zaobserwowałem inną rzecz. Rano było chłodniej, po trasie do pracy zatrzymałem auto i jak co dzień nasłuchuje czy coś klika - praktycznie nie klika (niewykluczone, że słyszałem bardzo ciche kliki siłą sugestii). Co się zmieniło w stosunku do dni poprzednich? Nie pracował wentylator chłodnicy. Włączyłem klimatyzację, od razu uruchomił się wentylator chłodnicy, silnik zaczął wyraźnie się trząść i zaczęło klikać jak na filmie. Drgania silnika są wyraźnie widoczne na rurze zaznaczonej strzałką na poniższym zdjęciu.
Kilka dni temu były upały po 35 stopni i wtedy miałem wrażenie, że ten dźwięk był bardzo wyraźny (stojąc 2 metry od auta było słychać wyraźne klikanie). Ostatnie 2-3 dni temperatura spadła poniżej 30 stopni i wydaje mi się że to klikanie jest mniej wyraźne. Moja hipoteza robocza jest taka, że uruchomiony wentylator wprowadza coś w drgania co klika (łączy się to pośrednio lub bezpośrednio ze skrzynią biegów). Naciskam sprzęgło co odłącza skrzynie, więc sama skrzynia nie generuje drgań i klikanie cichnie. Być może częstotliwość klikania jest związana z prędkością pracy wentylatora - to muszę jeszcze zaobserwować.
W poniedziałek jestem umówiony na kolejną wizytę w innym serwisie. Podpowiem im ten trop.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Skrzynia biegów M32
Może koło dwumasowe się rozsypuje... Posłuchaj tego passerati od 55 sekundy.
W komentarzach podtrzymuje, że pukanie na jałowych pochodziło od dwumasy.
W komentarzach podtrzymuje, że pukanie na jałowych pochodziło od dwumasy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 cze 2019, o 10:34
- Auto: Astra
- Kod silnika: B14NET
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
Re: Skrzynia biegów M32
Być może to koło dwumasowe tylko, czy nie byłoby innych objawów? Skrzynia pracuje idealnie (jak nie M32), ruszanie bez problemów, zero wibracji na luzie, zero wibracji podczas przyśpieszania (nawet podczas gazu w podłogę z 1000 obrotów na 6 biegu), brak jakichkolwiek dźwięków przy gaszeniu auta bez wciśniętego sprzęgła (oczywiście zawsze gaszę auto z wciśniętym sprzęgłem). Generalnie żadnych objawów oprócz dźwięku na ciepłym silniku na luzie.
I kolejne pytanie - czy w ASO nie powinni tego łatwo rozpoznać i wymienić na gwarancji? Oni albo udają, że tego nie słyszą albo mówią że rzeczywiście stuka ale do naprawy to się będzie kwalifikowało jak stanę na środku skrzyżowania.
Przykładowy dźwięk DKZ dla 1.6 Turbo:
I kolejne pytanie - czy w ASO nie powinni tego łatwo rozpoznać i wymienić na gwarancji? Oni albo udają, że tego nie słyszą albo mówią że rzeczywiście stuka ale do naprawy to się będzie kwalifikowało jak stanę na środku skrzyżowania.
Przykładowy dźwięk DKZ dla 1.6 Turbo:
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 wrz 2018, o 12:10
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdynia
Re: Skrzynia biegów M32
ja podobne odgłosy miałem przy padającym kole pasowym, koło wyglądało na zdrowe ale miało bicie ( tylko to była vectra )
i to koło miało by punkt wspólny z wentylatorami klimą bo silnik jest obciążony plus opory sprężarki i koło dostaje po tyłku = dostaje bicia
i to koło miało by punkt wspólny z wentylatorami klimą bo silnik jest obciążony plus opory sprężarki i koło dostaje po tyłku = dostaje bicia
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 cze 2019, o 10:34
- Auto: Astra
- Kod silnika: B14NET
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 wrz 2018, o 12:10
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdynia
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 cze 2019, o 10:34
- Auto: Astra
- Kod silnika: B14NET
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
Re: Skrzynia biegów M32
Ja jestem zdania, że obciążenie generowane przez napęd osprzętu może przenosić pewne niedogodności (szczególnie dźwięki) na stronę skrzyni. Niemniej będę walczył o fachową diagnozę i naprawę usterki w ASO Opla. Niestety walczył, bo normalne wizyty nie przynoszą żadnego rezultatu.
Jeszcze takie ciekawostki udało mi się znaleźć w czeluściach Internetu:
W powyższym wypadku winny okazał się wysprzęglik.
Jeszcze takie ciekawostki udało mi się znaleźć w czeluściach Internetu:
W powyższym wypadku winny okazał się wysprzęglik.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 cze 2019, o 10:34
- Auto: Astra
- Kod silnika: B14NET
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
Re: Skrzynia biegów M32
Byłem u dilera u którego kupiłem auto. Okazało się, że w skrzyni brakowało 200 ml oleju. Po uzupełnieniu oleju stukanie nadal występuje.
Na naprawę jestem umówiony dopiero na 08.07, więc dopiero po tej dacie będzie wiadomo co było.
Na naprawę jestem umówiony dopiero na 08.07, więc dopiero po tej dacie będzie wiadomo co było.
- pondek91
- Użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
- Auto: Opel Insignia COSMO
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chorzów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Skrzynia biegów M32
Jestem od niedawna posiadaczem Insigni A i chciałbym niebawem dokonać wymiany oleju w skrzyni tak profilaktycznie , przeczytałem kilka stron tematu i już zgłupiałem, który olej polecacie ostatecznie ?
SAE 75W85 API GL-4 (nowy GM 1940004 zastępujący GM 1940182)https://allegro.pl/oferta/olej-przeklad ... 7699515253
FUCHS SINTOFLUID 75W80 API GL-5 https://allegro.pl/oferta/olej-przeklad ... 8103788840
SAE 75W85 API GL-4 (nowy GM 1940004 zastępujący GM 1940182)https://allegro.pl/oferta/olej-przeklad ... 7699515253
FUCHS SINTOFLUID 75W80 API GL-5 https://allegro.pl/oferta/olej-przeklad ... 8103788840
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Skrzynia biegów M32
Dobre pytanie. Praktycznie wszyscy zalewają Fuchs GL-5 zgodnie z tym co polecają serwisy specjalizujące się w naprawie skrzyń. Na ich stronach można znaleźć nawet informację, że jakościowo jest lepszy od innych m.in. GM.
Niestety jeden z kolegów zachwiał tą, jedyną słuszną teorią zamieszczając film opisujący negatywny wpływ GL-5 na skrzynie do których zalacany jest GL-4.
GM ma dwa typu oleju z których jeden jest "ulepszony", GL-4 i również polecany przez serwisy naprawiające skrzynie, więc może ten jako kompromis.
Dodano po 2 minutach 16 sekundach:
To ten z pierwszego linku.
Dodano po 1 godzinie 36 minutach 43 sekundach:
Jeśli wierzyć informacjom zawartym na stronie to jednak można go stosować...
https://www.skrzynie.com.pl/fuchs-titan ... 75w80.html
Niestety jeden z kolegów zachwiał tą, jedyną słuszną teorią zamieszczając film opisujący negatywny wpływ GL-5 na skrzynie do których zalacany jest GL-4.
GM ma dwa typu oleju z których jeden jest "ulepszony", GL-4 i również polecany przez serwisy naprawiające skrzynie, więc może ten jako kompromis.
Dodano po 2 minutach 16 sekundach:
To ten z pierwszego linku.
Dodano po 1 godzinie 36 minutach 43 sekundach:
Jeśli wierzyć informacjom zawartym na stronie to jednak można go stosować...
https://www.skrzynie.com.pl/fuchs-titan ... 75w80.html
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 cze 2019, o 10:34
- Auto: Astra
- Kod silnika: B14NET
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
Re: Skrzynia biegów M32
Niestety serwis się na mnie wypiął i naprawy nie będzie. Mam jeździć ze stukaniem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 cze 2019, o 08:18
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
Re: Skrzynia biegów M32
Sagan07, szkoda, że tak to się kończy, bo czekałem na Twoją diagnozę. Nie da się wyegzekwować jakoś na serwisie wykonania naprawy?
Ja z kolei byłem na wymianie oleju i innych paru rzeczach u swojego mechanika i specjalnie przejechałem z 20 kilometrów przed wizytą żeby mu to stukanie pokazać. Powiedział, że na jego gust to po prostu skrzynia tak chodzi, gdy olej się rozgrzeje i jest rzadki. Choć ja tego stukania nie uważam za normalne. Zrobiliśmy kontrolę oleju w skrzyni, po upuszczeniu niewielkiej oleju ze skrzyni okazało się, że jest bardzo czysty (20 kkm po regeneracji w BCS - olej Fuchs Titan Sintofluid). Niemniej jednak mechanik dolał z 300 ml oleju do skrzyni, bo jak powiedział 2,4 l to za mało na te skrzynie (sam ma w jednym aucie M32 z nalotem ponad 200 kkm bez remontu jeszcze - więc wie jakie te skrzynie mają problemy). Więc tez dostałem prikaz jeździć - jak będzie głośniej się tłuc to ściągamy skrzynię i sprawdzamy dokładnie. Tylko nie za bardzo mi się uśmiecha taka sytuacja, gdy mam w sierpniu 1500 km na wakacje zrobić.
W zasadzie nie wiem od kiedy to stukanie się pojawiło, bo w okresie zimowo-wiosennym głównie się jeździ z zamkniętymi oknami i jakoś się nie wsłuchiwałem. Wsłuchiwać się zacząłem gdy po wymianie rury kolektorowej, gdy zaczęła mi się tłuc wykręcająca się sonda lambda z pozycji drugiej. Przy okazji wychwyciłem to stukanie początkowo przerażając się, że to pewnie dwumasa. Ale jak wspominałem wcześniej inny warsztat wstępnie wykluczył dwumasę, mój mechanik też, poza tym innych typowych objawów dwumasy nie stwierdzam.
No nic umówię się jeszcze w innym warsztacie, co ma dobre opinie w diagnozowaniu dziwnych przypadków. Choć bez rozbebeszenia wszystkiego chyba się nie obejdzie.
Ja z kolei byłem na wymianie oleju i innych paru rzeczach u swojego mechanika i specjalnie przejechałem z 20 kilometrów przed wizytą żeby mu to stukanie pokazać. Powiedział, że na jego gust to po prostu skrzynia tak chodzi, gdy olej się rozgrzeje i jest rzadki. Choć ja tego stukania nie uważam za normalne. Zrobiliśmy kontrolę oleju w skrzyni, po upuszczeniu niewielkiej oleju ze skrzyni okazało się, że jest bardzo czysty (20 kkm po regeneracji w BCS - olej Fuchs Titan Sintofluid). Niemniej jednak mechanik dolał z 300 ml oleju do skrzyni, bo jak powiedział 2,4 l to za mało na te skrzynie (sam ma w jednym aucie M32 z nalotem ponad 200 kkm bez remontu jeszcze - więc wie jakie te skrzynie mają problemy). Więc tez dostałem prikaz jeździć - jak będzie głośniej się tłuc to ściągamy skrzynię i sprawdzamy dokładnie. Tylko nie za bardzo mi się uśmiecha taka sytuacja, gdy mam w sierpniu 1500 km na wakacje zrobić.
W zasadzie nie wiem od kiedy to stukanie się pojawiło, bo w okresie zimowo-wiosennym głównie się jeździ z zamkniętymi oknami i jakoś się nie wsłuchiwałem. Wsłuchiwać się zacząłem gdy po wymianie rury kolektorowej, gdy zaczęła mi się tłuc wykręcająca się sonda lambda z pozycji drugiej. Przy okazji wychwyciłem to stukanie początkowo przerażając się, że to pewnie dwumasa. Ale jak wspominałem wcześniej inny warsztat wstępnie wykluczył dwumasę, mój mechanik też, poza tym innych typowych objawów dwumasy nie stwierdzam.
No nic umówię się jeszcze w innym warsztacie, co ma dobre opinie w diagnozowaniu dziwnych przypadków. Choć bez rozbebeszenia wszystkiego chyba się nie obejdzie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 cze 2019, o 10:34
- Auto: Astra
- Kod silnika: B14NET
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
Re: Skrzynia biegów M32
Bez zdjęcia skrzyni nie da się podjąć prawidłowej diagnozy.
U mnie sytuacja wyglądała tak, że byłem na weryfikacji 24.06.2019 (przed tym zgłosiłem sprawę do Opla, bo w dwóch poprzednich serwisach olano mnie). Dźwięk było słychać, uznano że nie jest to normalny dźwięk pracy, sprawdzono wszystkie mocowania, poduszki i tak dalej ale to nie to. Dodatkowo stwierdzono ubytek oleju w skrzyni 200 ml przy braku stwierdzenia wycieku (prawdopodobnie przejechałem 24 000 km z nieprawidłowym stanem oleju w skrzyni biegów). Po kilku dniach otrzymałem telefon z zaproszeniem na oddanie auta do serwisu w dniu 08.07.2019 z pełną zgodą Opla na zdjęcie skrzyni biegów i usunięcia usterki. Oddałem auto umówionego dnia. W trakcie zdawania auta poinformowano mnie, że naprawa nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni biegów. Informowano mnie, że zdejmowana będzie skrzynia i dokonywana naprawa. W związku z tym, aby dołożyć wszelkich starań z mojej strony by auto było w pełni sprawne i służyło mi jak najdłużej poprosiłem o wymianę płatną (360,15 zł). Około 15:00 otrzymałem telefon, że wymienili olej, przejechali się i że stuka ciszej i nic nie będą naprawiać. Oczywiście stuka dalej jak stukało, nic się nie zmieniło. Miałem jeszcze rozmowę z szefem serwisu gdzie zrobiono ze mnie idiotę i próbowano mi wmówić, że wszystko jest w porządku i tak duży przebieg ze zbyt małym stanem oleju na pewno nie ma negatywnego wpływu na skrzynię biegów. Problem w tym, że do tej pory nie mogę się doprosić pisemnego potwierdzenia wydania auta z wykazem czynności i wnioskiem, że auto jest w pełni sprawne. Centrala wie o całej sprawie, ale nie reaguje i w żaden sposób nie chcą mi pomóc w rozwiązaniu problemu. Całą sytuacją jestem załamany. Jako ciekawostkę mogę dodać, że opisana sytuacja miała miejsce w Serwisie gdzie kupiłem auto jako nowe. Jestem ciekaw, czy wykonanie przeglądu zerowego i wydanie auta klientowi z nieprawidłowym stanem oleju w skrzyni biegów jest prawidłowe?
U mnie sytuacja wyglądała tak, że byłem na weryfikacji 24.06.2019 (przed tym zgłosiłem sprawę do Opla, bo w dwóch poprzednich serwisach olano mnie). Dźwięk było słychać, uznano że nie jest to normalny dźwięk pracy, sprawdzono wszystkie mocowania, poduszki i tak dalej ale to nie to. Dodatkowo stwierdzono ubytek oleju w skrzyni 200 ml przy braku stwierdzenia wycieku (prawdopodobnie przejechałem 24 000 km z nieprawidłowym stanem oleju w skrzyni biegów). Po kilku dniach otrzymałem telefon z zaproszeniem na oddanie auta do serwisu w dniu 08.07.2019 z pełną zgodą Opla na zdjęcie skrzyni biegów i usunięcia usterki. Oddałem auto umówionego dnia. W trakcie zdawania auta poinformowano mnie, że naprawa nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni biegów. Informowano mnie, że zdejmowana będzie skrzynia i dokonywana naprawa. W związku z tym, aby dołożyć wszelkich starań z mojej strony by auto było w pełni sprawne i służyło mi jak najdłużej poprosiłem o wymianę płatną (360,15 zł). Około 15:00 otrzymałem telefon, że wymienili olej, przejechali się i że stuka ciszej i nic nie będą naprawiać. Oczywiście stuka dalej jak stukało, nic się nie zmieniło. Miałem jeszcze rozmowę z szefem serwisu gdzie zrobiono ze mnie idiotę i próbowano mi wmówić, że wszystko jest w porządku i tak duży przebieg ze zbyt małym stanem oleju na pewno nie ma negatywnego wpływu na skrzynię biegów. Problem w tym, że do tej pory nie mogę się doprosić pisemnego potwierdzenia wydania auta z wykazem czynności i wnioskiem, że auto jest w pełni sprawne. Centrala wie o całej sprawie, ale nie reaguje i w żaden sposób nie chcą mi pomóc w rozwiązaniu problemu. Całą sytuacją jestem załamany. Jako ciekawostkę mogę dodać, że opisana sytuacja miała miejsce w Serwisie gdzie kupiłem auto jako nowe. Jestem ciekaw, czy wykonanie przeglądu zerowego i wydanie auta klientowi z nieprawidłowym stanem oleju w skrzyni biegów jest prawidłowe?