--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Skrzynia biegów M32

ODPOWIEDZ
Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Bartol » 18 gru 2020, o 14:08

W sprawie uszkodzeń obudowy nowego typu dostałem taką informację, argumentowaną tym, że łożyska są większe i nie ma miejsca na pierścień zabezpieczający jak to miało miejsce w starej wersji skrzyni. Łożyska są nabijane na wałki i nie zabezpieczone prą na obudowę uszkadzając ją z czasem.
Nie rozumiem dlaczego nie może robić dla ASO? Chyba nic dziwnego jeśli pozyskał sobie takiego klienta. Przetaczałem tarcze niedaleko ASO Opla i gość mówił, że Opel przysyła do niego auta oraz serwis BMW.

Dodano po 12 minutach 22 sekundach:
Aaa, rzeczywiście napisałem wcześniej, że są zmienione na mniejsze, sorry, pomyłka.

Dodano po 9 minutach 20 sekundach:
pawel794032032 pisze:
17 gru 2020, o 19:29
Skrzynie M32 same w sobie nie są takie strasznie awaryjne jak się wszędzie pisze, przy regularnych wymianach oleju i w ogóle przy prawidłowym poziomie oleju potrafią wytrzymać pod 300 000km. Ale najczęściej olej nie wymieniany i często już w fabryce za mało nalane :)
Opinia o awaryjności nie wzięła się z nikąd, bo w innych skrzyniach manualnych mało kto wymienia olej i jeżdżą bezawaryjnie, a m32 jest wyjątkowo delikatna. Podejrzewam, że większości awarii jest właśnie na fabrycznym oleju po 50 000- 150 000 km(loteria), a ten kto wymienia jeździ i nie ma na co narzekać.

Spadi
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 10 sty 2021, o 22:05
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Płock

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Spadi » 11 sty 2021, o 06:55

Jestem świeżo po regeneracji skrzyni biegów M32 w mojej Insigni 1,8 B. Regeneracja obejmowała wymianę łożysk, wymianę kół zębatych 2 i 3 biegu, wymianę piasty 1/2 oraz 3/4, wymianę satelit mechanizmu różnicowego oraz wszystkich uszczelniaczy. Dodatkowo przy montażu wymieniłem dwumasowe koło zamachowe oraz komplet sprzęgła.
Samochód dostał nowe życie. Po montażu przejechałem około 500 km i niepokoi mnie jedna rzecz. W dolnych położeniach dźwigni zmiany biegów czyli na biegach 2,4,6 widać delikatne ruchy lewarka (około 2-3 mm) po wrzuceniu biegu. Najbardziej jest to widoczne na biegu 2.
Pytanie: Czy "ten typ tak ma" i należy się tym przejmować ?

Awatar użytkownika
pawel794032032
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 16 gru 2020, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: pawel794032032 » 11 sty 2021, o 11:13

Niewielkie ruchy lewarka nie są powodem do obawy, nawet przy prawidłowym naprężeniu łożysk koła zębate muszą mieć nieco luzy i skośne zęby powodują niewielki ruch koła razem z piastą co dalej się przenosi na widełki, wybierak, linki i dźwignię zmiany biegów. Przy zużytych/cienkich łożyskach skok ten się mocno zwiększa bo cały wałek zaczyna się przemieszczać. W tym przypadku raczej nie należy się tym przejmować.
Jeszcze dwa słowa odnośnie satelit mechanizmu różnicowego które Wymieniałeś - nie spotkałem się z satelitami dobrej jakości, zestawy z internetu oddawałem na politechnikę do ekspertyzy i niestety nie za bardzo nadają się do stosowania - materiał jest niejednorodny a hartowane były chyba w ognisku , taka satelita pokruszy się szybciej niż stara oryginalna i ja nie odważyłem się montować czegoś takiego klientom i montuję tylko nowe oryginalne kompletne mechanizmy różnicowe.
Zwróćcie uwagę na zdjęcia w powiększeniu:

https://www.insignia-club.pl/download/f ... w&id=15976
https://www.insignia-club.pl/download/f ... w&id=15977
https://www.insignia-club.pl/download/f ... w&id=15978
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

wojaczekpl
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 13 sty 2021, o 11:33
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: bialystok

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: wojaczekpl » 13 sty 2021, o 15:02

Witam Co jakiś czas mam dziwny problem z biegami. Gdy wrzucam 1 bieg wskakuje mi bieg wsteczny i dopiero po kilku próbach udaje się wbić 1. Nie zdarza się to często ale jak już się zdarzy jest to bardzo uciążliwe. Czy wie pan moze co jest powodem? Auto to opel insignia 2.0 diesel 160km

Awatar użytkownika
pawel794032032
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 16 gru 2020, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: pawel794032032 » 13 sty 2021, o 17:51

Jeśli ten przycisk w lewarku od wstecznego biegu blokuje prawidłowo skrajną lewą pozycję to najbardziej prawdopodobna możliwość to rozregulowane lub zużyte linki zmiany biegów.

Skycru121
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 10 kwie 2021, o 13:39
Auto: Inaignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bialystok

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Skycru121 » 10 kwie 2021, o 14:24

Witam. Panowie mam pewien problem ze swoją insignią 1.8 . Jestem po regeneracji skrzyni M32. Minął rok czasu i zrobione 8 tyś km. Od jakiegoś czasu zauważyłem dziwny dźwięk podczas przyspieszania od prędkości 30km/h. Dźwięk ten ciężko określić coś trochę jakby turbina się załączała, albo coś podobnego. Dźwięk narasta wraz z zwiększającą się prędkością przy 100 km naprawdę dość mocno słychać, po otwarciu okien dźwięk jest jeszcze głośniejszy. Bieg na jakim jadę nie ma znaczenia na każdym to samo, tak samo na luzie czy po wciśnięciu sprzęgła. Dźwięk zmienia się / narasta tylko przy coraz większej prędkości. Lewarek się nie giba wszystko stoi sztywno, a biegi wchodzą bez zgrzytów itd. Jakie jest prawdopodobieństwo że znowu skrzynia się rozsypała i ten odgłos idzie od niej. Myślałem że może to łożyska w przednim kole ew. opony.
Zamieszczam link do dźwięku jaki jest podczas przyspieszania w samochodzie:




ravsawicki
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 19 lis 2018, o 18:33
Auto: Vauxhall Insignia
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2009
Miasto: Isleworth

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: ravsawicki » 17 maja 2021, o 18:37

Łożysko to napewno, teraz tylko pytanie czy w skrzyni czy w kole.

LUKAS
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 31 maja 2021, o 05:06
Auto: OPEL INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: TARNÓW

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: LUKAS » 31 maja 2021, o 09:32

Witam ja ma problem z M32 z dziwnym odgłosem dobiegającym ze skrzyni. Problem polega na tym że podczas ruszania bądź cofania wydobywa się dziwne huczenie. Pojawia się to jak trzymam na półsprzęgle. Na dodatek zauważyłem że jak jest ładna pogoda dźwięk jest bardziej wyrazisty a podczas deszczowej mniejszy. Biegi wchodzą ładnie, lewarek żadnych ruchów nie wykazuje a sprzęgło żadnych drgań .Dźwięk raz jest a raz nie zależy jak umiejętnie ruszysz.

Awatar użytkownika
Rudnik80
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 2 kwie 2021, o 15:43
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Stalowa Wola

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Rudnik80 » 28 cze 2021, o 06:57

Z uwagi na głośną pracę skrzyni wymieniałem komplet łożysk (a więc zmieony też był olej). Ponadto wymieniany był komplet sprzęgła (tarcza, docisk, wysprzęglik) oraz dwumasa - wszystko Sachs. Po tych naprawach przejechałem ok. 700 km. Wszystko pracuje dobrze na zimno, ale po przejechaniu kilkudziesięciu km (jak olej w skrzyni jest już dobrze rozgrzany) bardzo ciężko wchodzi bieg wsteczny. Czuć także opór/haczenie przy zrzucaniu wstecznego na luz. Bywa, że jedynka i dwójka też ciężej wchodzi. Najgorzej jest ze wstecznym. Boję się, żeby coś się nie uszkodziło bo na prawdę muszę "na chama" wrzucać ten bieg.
Sądzicie, że może to być spowodowane olejem syntetycznym Ravenol 75w85? Do suchej skrzyni mechanik wlał 2,5 litra. Z tego co widzę w większości rekomenduje się FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 API GL5. Jest sens wymieniać olej na Fuchsa? A może coś pokombinować z ilością obecnie zalanego oleju? Proszę o sugestie.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


Szwagier
Użytkownik
Posty: 163
Rejestracja: 29 mar 2019, o 19:14
Auto: Opel insignia A
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Łuków
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Szwagier » 28 cze 2021, o 13:59

Mam nadzieję że ten ravenol, którym Ci zalał mechanik nie jest do automatów? Ja zmieniłem olej w skrzyni w zeszłym roku a w intercarsie według katalogu sprzedawca znalazł właśnie ravenol chyba 75W85 i okazało się że to olej do skrzyń automatycznych, zresztą było nawet info na naklejce, chociaż sprzedawca upierał się że to właśnie odpowiedni olej (jeśli masz jeszcze butelki po oleju to sprawdź co tam dokładnie jest napisane). Wziąłem jednak motula 75W80 bo tylko taki mieli od ręki do skrzyń manualnych i wszystko jest ok. A zrobiłem już przeszło 15000 km. Jak dobrze pamiętam, ten ravenol w porównaniu z motulem był o wiele "rzadszy"

Awatar użytkownika
Rudnik80
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 2 kwie 2021, o 15:43
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Stalowa Wola

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Rudnik80 » 28 cze 2021, o 14:03

Nie jest do automatów. Jest napisane na etykiecie, że odpowiada m.in olejowi GM 1940182, czyli takiemu jakim w fabryce zalewali skrzynie M32.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


Szwagier
Użytkownik
Posty: 163
Rejestracja: 29 mar 2019, o 19:14
Auto: Opel insignia A
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Łuków
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Szwagier » 28 cze 2021, o 14:08

No to udaj się z reklamacją do mechanika, który "robił" skrzynię i opisz mu objawy.

greeno
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 7 cze 2019, o 13:38
Auto: Insignia Liftback1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Warszawa

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: greeno » 28 cze 2021, o 16:09

Witajcie. Aktualnie i mnie chyba dopadł problem ze skrzynią biegów. Aktualnie mam 82 kkm przebiegu. Z racji, że głownie jeżdżę po mieście (Warszawa), praktycznie używam tylko biegów 1-4. Dzisiaj wybrałem się za miasto i zacząłem słyszeć wycie łożyska na 5 i 6 biegu przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Moja insignia to 1.8 benzyna, 2014 r., skrzynia prawdopodobnie (nie sprawdzałem) M32. Orientuje się ktoś gdzie najlepiej naprawiać skrzynię w Warszawie i jaki jest orientacyjny koszt.
Znalazłem ofertę firmy: guest-serwis na kwotę 3500 zł.
https://quest-serwis.pl/wp-content/uplo ... signia.jpg

Czy przerabiał już ktoś ten temat, żeby mi coś podpowiedzieć ?

Awatar użytkownika
pondek91
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
Auto: Opel Insignia COSMO
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Chorzów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: pondek91 » 29 cze 2021, o 10:56

U mnie też ostatnio pojawiło się huczenie przy dodawaniu gazu lub odejmowaniu, byłem pewien , że to coś w kole , mechanik (zajmują się tylko Oplami) stwierdził, że to skrzynia i żeby póki co nic z tym nie robić bo jak się zacznie grzebać to przy M32 się to może źle skończyć...

Awatar użytkownika
pawel794032032
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 16 gru 2020, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: pawel794032032 » 29 cze 2021, o 11:22

Ten mechanik chyba nie ma pojęcia o skrzyniach biegów, jak się nic z tym nie zrobi to łożysko się rozleci i skrzynia do wyrzucenia bo naprawa będzie już nie opłacalna. Oczywiście temu mechanikowi w to graj bo skasuje za przekładkę na jakąś używkę która także za długo nie wytrzyma...

Awatar użytkownika
Rudnik80
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 2 kwie 2021, o 15:43
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Stalowa Wola

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Rudnik80 » 29 cze 2021, o 12:09

Zgadzam się z przedmówcą. Zignorowanie tego zjawiska w skrzyni M32 prowadzi do uszkodzenia obudowy, w której podparte są wałki, na których osadzone są koła zębate. Jeśli "wybije dziurę" w tej obudowie to skrzynia do wymiany.
Do "greeno":
Serwis, o którym piszesz ma kanał na YouTube gdzie w odcinkach pokazują przebieg remontu skrzyni:
Goście wydają się być profesjonalni i temat mają obcykany. Jeśli oddasz do roboty skrzynię jakiemuś "ogólnemu mechanikowi", który robi wszystko i nic to efekt może być różny. Potem wychodzą jakieś problemy ze zmianami biegów i inne niepożądane zachowania.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
pawel794032032
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 16 gru 2020, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: pawel794032032 » 29 cze 2021, o 12:17

Tak, naprawiamy tych skrzyń po kilka tygodniowo, jak się to dobrze wyreguluje to temat zamknięty na lata.
Dla tego W Quest Auto Serwis dajemy gwarancję na 3 lata.
Samo uszkodzenie pokrywy nie jest największym problemem - oryginalna kosztuje około 1000zł i w tej samej cenie wymieniamy w razie czego na te nowsze pokrywy pod większe łożyska. Gorzej jak się łożysko rozpadnie i wałeczki powyłamują zęby na wielu biegach - wtedy już tylko wymiana na inną.

greeno
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 7 cze 2019, o 13:38
Auto: Insignia Liftback1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Warszawa

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: greeno » 29 cze 2021, o 13:08

Do tematu się trochę merytorycznie przygotowałem.
Pondek91 zerknij na te fotki, to o czym koledzy piszą po twoim poście.
https://www.skrzynie.com.pl/m32-wady-skrzyni.html

Staram sie ogarnąć temat naprawy skrzyni w Warszawie, stąd moje zapytanie. Quest-serwis na pewno dobrze to robi ale 3,5 koła sporo kasy. Wiadomo każdy grosz się liczy, co nie znaczy, że z Quest-serwis nie skorzystam, staram się ogarnąć rynek. Może jest ktoś na forum, kto jest z Warszawy i temat ogarniał. Sądzę, że jak jakaś firma naprawia skrzynie, to się w tym specjalizuje - taką ingormację uzyskałem od mechanika (rodzina, więc osoba wiarygodna). Znalazłem też ofertę firmy https://www.assco.com.pl/, wstępna wycena ~2000.
Na moje nieszczęście od poniedziałku mam wyjazd urlopowy na kilka dni, niby tylko 150 km ale bez 5 i 6 biegu ciężka jazda bedzie i kwestia czy mogę tak jeźdźić nie używając 5 i 6 biegu.
Na dodatek jeszcze dzisiaj jadąc do pracy silnik mi zaczął rwać (zapaliły się kontrolki: check engine i stabil. jazdy), zatrzymuję się sprawdzam kody błędów, a tu P0300, musiałem wymienić cewki zapłonowe, niestety komplet zespolony na listwie - 6 stówek w plecy (delphi) ;/.

Awatar użytkownika
pawel794032032
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 16 gru 2020, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: pawel794032032 » 29 cze 2021, o 14:19

W Quest dostaniesz auto zastępcze gratis na czas naprawy - mam wolną Astrę J sedan w najbliższych dniach.

greeno
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 7 cze 2019, o 13:38
Auto: Insignia Liftback1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Warszawa

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: greeno » 29 cze 2021, o 21:26

Rozumiem.
Pytanie do kolegi pawel794032032 z Quest-service,
czy przedstawiona lista z linku poniżej

https://quest-serwis.pl/wp-content/uplo ... signia.jpg

jest sztywna i zawsze wszystkie te części z usługami są realizowane w związku z czym kwota podana 3500 zł jest zawsze wyjściowa. Czy kwota za naprawę może być mniejsza albo jeszcze większa, jak to wygląda w praktyce ?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”