--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Zacinający się pedał sprzęgła

ODPOWIEDZ
pinek5

Zacinający się pedał sprzęgła

Post autor: pinek5 » 22 wrz 2016, o 21:59

Witam
Koledzy proszę o pomoc ,a mianowicie od pół roku obserwuję co jakiś czas średni dwa trzy razy w miesiącu utwardza się pedał sprzęgła. Wygląda to tak iż jadę samochodem sprzęgło działa normalnie a w pewnych chwili zaczyna pracować coraz ciężej i staje się dosyć twarde , skok sprzęgła skraca się o połowę i w pewnym momencie coś jakby się dosłownie zacięło po wciśnięciu na dole i tak zostaje aż po pewnej chwili jakby odskoczyło i wraca do normalnej pracy.
Zaobserwowałem jak pedał zaczyna robić się twardszy to wystarczy włączyć pierwszy bieg i mocniej depnąć raz lub dwa na pedał gazu i sprzęgło działa super i lekko. Próbowałem odpowietrzyć sprzęgło i jakiś czas było lepiej lecz problem powraca.
Dodatkowo od jakiegoś czasu lecz nie zawsze słychać podczas rozruchu silnika metaliczne uderzenie- grzechot jakby metal uderzał o metal trwa to około sekundy. Podczas gaszenia jest cisza, pedał nie drży . W ASO powiedzieli że to jest dwumasa ale nie słychać nic oprócz tego klepnięcia przy zapalaniu. Jak myślicie czy to Dumas, ale czy nie powinien też stukać przy gaszeniu ,próbowałem jechać na piątym biegu obroty 1000 i pedał w podłogę autko ładnie przyśpiesz nie szarpie, na wolnych obrotach też nic nie stuka.
Dodam, że podczas wysokich temperatur na zewnątrz jadąc na 2 lub 3 biegu obroty 1800-2000 z równą prędkością po równej drodze słychać jakieś minimalne huczenie gdy zdejmuję nogę pedału gazu lub przyśpieszam to jest cisza, teraz jak jest chłodniej cisza jest cały czas. Zastanawiam się czy to jest na pewno dwumas , żeby nie wyrzucić kasy na darmo.
Aktualny przebieg 76 000 skrzynia M32. silnik 2,0 Cdti 131 KM Rozrząd wymieniony , oleje w silniku i skrzyni wymienione.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Zacinający się pedał sprzęgła

Post autor: wassermann » 23 wrz 2016, o 04:47

U mnie problem podobnej kategorii.
Pewnego dnia pedał sprzęgła nie odbił do końca, został w połowie. Stało się to podczas ruszania (na pierwszym biegu). Efektem było prześliźnięcie sprzęgła, aż zapach powstał, bo sytuacja zaskakująca. Pedał odbił sam po paru sekundach. Od tamtego czasu, bardzo nieregularnie, pedał czasami nie odbijał do końca. Było tak, że nie odbił 3 razy na przestrzeni 15 kilometrów jazdy po mieście, a bywało i tak że później zrobiłem 1300 km trasy i też "tylko" 3 razy nie odbił w tym czasie. To, że pedał nie odbije, tylko "zawiśnie" w połowie drogi, da się wyczuć przy naciśnięciu sprzęgła. Nie jest ono wówczas "sprężyste", tylko takie "martwe". Wysprzęgla normalnie, nie ma zgrzytów, ale pedał potem nie wraca - trzeba albo poczekać żeby sam odskoczył, albo sprawdzać nogą (tyle że odciąganie nie pomaga), albo najlepiej kopnąć pedał jeszcze raz, a wówczas odskoczy już normalnie do pełna.
Z tego względu auto poszło do serwisu i czekam na odbiór.
I teraz najlepsze - samochód niecałe 25 tys. przebiegu. Pierwsze objawy wystąpiły krótko po przekroczeniu 20 tys. Ale potem zrobiłem dwie trasy i 4 tys. kilometrów szybko zleciało.
ASO i GM nie znają przypadku, zdecydowano o demontażu sprzęgła. Co ujawniono? Masakrę, tyle tylko powiem, do wymiany na gwarancji komplet sprzęgła z dwumasą, wszystko w stanie agonalnym.
Co dziwne, nie było tego czuć podczas jazdy, dopiero ten nie odbijający pedał był pierwszym objawem. Przy zapalaniu, gaszeniu, zmianie biegów - żadnych odgłosów. Ale to benzyna i mniej trzęsie.
Co mnie natomiast niepokoiło od samego początku (nowości) to silne stuki z układu napędowego podczas pracy sprzęgłem przy ruszaniu i jeździe w korkach, na parkingach. Fatalnie działające sprzęgło, jakbym nie umiał jeździć samochodem. To samo moja żona, jeździmy 20+ lat, przeróżne auta i szroty przerobiliśmy, a Insignia postawiła przed nami wyzwanie "nauczyć się nią ruszać żeby nie stukało". Kurna, samolotem łatwiej wystartować niż płynnie i sprawnie zarazem ruszyć tą kobyłą. Może to było przyczyną tak szybkiego zużycia się dwumasy i tarczy sprzęgła. Jednocześnie najwyraźniej nie jest to dobry układ dla 250 KM/400 Nm w połączeniu ze skrzynią manualną i masą samochodu. Mam wrażenie, że od początku trafiła nam się felerna sztuka, ASO też przyznawało, że "w tych modelach stuka, ale w twoim samochodzie głośniej niż w innych". Od nowości.

To tyle, możliwe więc, że problem u Ciebie będzie podobny. Gdyby tylko pedał nie odbijał, to może hydraulika wchodziłaby w grę (choć dostęp do łożyska wysprzęglającego i tak wymaga demontażu całości). Ale odgłosów być nie powinno. Po demontażu nie musisz wcale wymieniać dwumasy, jeśli ta okaże się w granicach tolerancji.

Masz auto o niedużej mocy, dziwne byłoby gdyby ta dwumasa była już zużyta. Nie masz chipa?
Ale nie próbuj więcej tych "podwórkowych testów" z wciskaniem gazu do deski przy tak niskich obrotach - bo raz dwa załatwisz tę dwumasę i faktycznie będzie nadawała się do wymiany. Tak się nie robi, to porady Mirków dla Januszy.

M.

pinek5

Re: Zacinający się pedał sprzęgła

Post autor: pinek5 » 23 wrz 2016, o 17:56

Ok dzięki.
Byłem dzisiaj u trzech mechaników jednak jednoznacznej diagnozy nikt nie postawił.

Awatar użytkownika
ICEMANIK
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zacinający się pedał sprzęgła

Post autor: ICEMANIK » 23 wrz 2016, o 19:41

Miałem ten problem kilka miesięcy temu. Najpierw nie odbijalo czasem i trzeba było noga odciągnąć. Odpowietrzenie nic nie dało. Co jakiś czas nie odbijało i wtedy jechało się zero jedynkowo jak w sportowym aucie. Wreszcie takie odbijanie noga skończyło się tym że wyskoczyła sprężyna przy pedale a że mocno nacisnalem pedal to urwalem ośkę pomki wysprzeglika. Trzeba było wymienić również pedały. BTW wysprzeglik nie pasuje od Anglika:-) niestety to nie było przyczyną. Okazało się że sam wysprzeglik puszczal płyn bo był niedokrecony i skończyło się zdjęciem skrzyni. 12 h i sprzęgło działa do dziś. Najgorsze było w tym to że czasem podczas odpalania przy wcisnietym sprzegle auto pozostawało w zapietym biegu i łatwo można było przywalic jeśli coś stało blisko auta.
Z moich doświadczeń wynika, że może być
1. układ zapowietrzony- optymistycznie
2. pompa wysprzeglika nieszczelna- dostęp nieciekawy ale da się ją obgadać
3. przewód łączący wysprzeglik i pompę ma nieszczelnosc- łatwo sprawdzić tylko trzeba odpiac zbiornik hamulcowy
4. Wysprzeglik- lub jego uszczelnienie ale żeby to zdiagnozować trzeba obserwować czy nie leje płyn że skrzyni podczas pompowania sprzęgłem. Wtedy niestety skrzynia do zrzucenia.
Powodzenia z tematem - ja na szczęście mam go już za sobą ;-)

el_guapo
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 14 kwie 2017, o 16:51
Auto: Insignia SW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Zacinający się pedał sprzęgła

Post autor: el_guapo » 18 maja 2017, o 20:34

Panowie, chyba i mnie to dopadło.

Jechałem w korku, sprzęgło-jedynka-sprzeglo-jedynka...
W którymś momencie wyrzuciłem na luz, pedał wrocił, ale dało się słyszeć cichy pisk, wciśnięcie pedalu 'wylaczalo' pisk...
Za którymś razem pedał zoatal w podłodze. Jakoś przy 'okazji' zgasł mi silnik. Wcisnalem 'wcisniety' pedał i przekrecilem kluczyk...auto zasadzilo kangura, tak jakby był zapięty bieg, ale odpalilło. Po tej akcji pedał jest twardszy, zakres działania roboczego pedalu się zmniejszył, ale biegi wchodzą plynnie.
A najlepsze jest to, że 20min przed usterka odebrałem auto od mechanika który m.in. żeby wymienić uszczelke smoka nawiercal obudowę skrxyni, ale zarzeka się że jej nie odkrecal, opuszczał, luzował czy co tam jeszcze.

Zacznę od odpowietrzenia pompy wysprzeglika i lokalizacji ew. wycieków. Czy w samej pompie ma się co popsuć? Kiedyś w Mareii 'spuchly' mi uszczelki na tłoczku pompy i efekt był podobny.

UPDATE
Pompka sprzęgła została odpowietrzona. Pedał chodzi lekko, zmienił się in-plus zakres roboczy pracy pedału (nie działa już praktycznie 0-1).
Coś co mnie nadal niepokoi: czasem na pedale jest większy, a czasem mniejszy "luz" - wciskając czasem opór pojawia się po 1cm wciśnięcia, a czasem po ok. 3cm. Sytuacja totalnie losowa.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Zacinający się pedał sprzęgła

Post autor: wassermann » 23 wrz 2017, o 10:03

U mnie przyczyną zacinającego się pedału (przede wszystkim po tym, gdy wystąpiło przeciążenie w zakręcie w prawo) okazał się luz osiowy wału korbowego 6-krotnie przekraczający normę! Wał przesuwa się i utrudnia pracę wysprzęglika. Niekoniecznie pojmuję ten mechanizm ;) ale zapewniają mnie, że to jest przyczyną.

M.

taczer
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 6 paź 2017, o 21:23
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Jarocin

Re: Zacinający się pedał sprzęgła

Post autor: taczer » 17 lis 2017, o 15:34

Podepnę się pod temat, bo też mi niestety pedał sprzęgła czasami wariuje. Zdarza się, że odbija tylko do połowy i później muszę podciągnąć go nogą. Nigdy problem nie występuję w czasie rozpędzania auta i zmieniania biegów w górę. Sporadycznie pojawia się przy redukowaniu biegów, a najczęściej problem występuje przy wrzuceniu na luz. Układ już odpowietrzyłem, niestety chyba jednak to nie pomogło.

KamilR

Re: Zacinający się pedał sprzęgła

Post autor: KamilR » 15 sie 2018, o 21:17

Witam serdecznie - mam niestety kolejny problem z swoją insignią. Po przejechaniu około 100 km trasy i pozostawieniu samochodu na kilka godzin po jego zgaszeniu na przykładowo 1 biegu - pedał sprzęgła nie odbija po uruchomieniu silnika.

Pedał sprzęgła zostaję w podłodze i muszę go wspomóc unosząc do góry ręką - po tej operacji wszystko wraca do normy i brak problemów z pracą sprzęgła, pedała czy wrzucaniem biegów. Niema znaczenia na którym biegu pozostawiam samochód a po krótszych trasach problem nie występuje. Niestety niekiedy pedał nieco załapie i wówczas dochodzi do nieprzyjemnej sytuacji w której motor jest częściową połączony z skrzynią a ja nie mogę zmienić biegu i pozostaję tylko zgaszenie silnika.

Sam układ niema wycieku i został odpowietrzony.

Bardzo proszę o radę co może być przyczyną problemu - bowiem boję się że jeszcze po kilku takich niespodziankach skrzynia będzie się nadawała na żyletki.

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zacinający się pedał sprzęgła

Post autor: sychie » 8 sie 2019, o 21:57

udało się coś w tym temacie ? :)
dziś pierwszy raz miałem że podczas ruszania pedał zawiesił się w połowie a auto normalnie jechało. po kilku sek. sam odbił do góry. po zmianie biegu na kolejny wszystko już ok.
układ na pewno nie jest zapowietrzony bo od wymiany wysprzęglika minęło z 15kkm i nic do tej pory się nie działo.

Awatar użytkownika
Lewel
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2018, o 08:53
Auto: BiTurbo ST lift
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: KRK

Re: Zacinający się pedał sprzęgła

Post autor: Lewel » 3 paź 2019, o 08:53

U mnie w przedlifcie miałem podobny problem. Pedał nie wracał do swojej pozycji. Kupiłem pompkę sprzęgła i szukałem kogoś kto tego nie zepsuje. Co ciekawe w ASO (Kraków ul.Wodna) usługa wymiany pompki 200 netto. Długo się nie zastanawiałem. Po tej operacji wszystko wróciło do normy.

Awatar użytkownika
pondek91
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
Auto: Opel Insignia COSMO
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Chorzów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Zacinający się pedał sprzęgła

Post autor: pondek91 » 18 gru 2019, o 07:04

Samochód kupiłem w maju. Od tego czasu z 2 -3 razy po nocy jak wsiadałem do samochodu rano spotkała mnie taka sytuacja, że pedał sprzęgła zostawał w podłodze. Nie wiedziałem o co chodzi i podważając od dołu go nogą powracał do pierwotnej pozycji i nic się dalej nie działo, odpalałem i jechałem. Aż do wczoraj. Pedał z rana okazał się "wiotki" tj w połowie zakresu chodził baaaaardzo luźno a od połowy dopiero stawiał opór. Próbowałem znanych mi z poprzednich przypadków technik ale nadal był luźny. Odpaliłem samochód i dojechałem bez problemu do pracy. Po pracy pedał nadal wiotki i już nie dawało mi to spokoju. Wyjechałem na drogę spod pracy, pedał został w podłodze i nie mogłem wrzucić drugiego biegu. Niestety samochód wymaga holowania. Udało mi się stoczyć na pobliski parking. Zadzwoniłem do narzeczonej i pojechałem do domu w między czasie ogarniając jakiś hol/lawete oraz mechanika, który ogarnie to jeszcze w tym roku. Udało mi się dojechać na parking trzymając sprzęgło i próbując wrzucić bieg trzymałem dłonią drążek w kierunku pierwszego biegu i auto zaczęło powoli jechać, jednak żeby nie spalić sprzęgła i aby uniknąć uszkodzenia skrzyni puszczałem co jakiś czas. Po koniec mojej "szybkiej" 3km/h wycieczki udało mi się wrzucić pierwszy bieg i już przez głowę przeszła mi myśl, żeby jechać do domu jednak znów dwójka nie wchodziła więc zajechałem na parking i musiałem zostawić swoją Isię. Dzisiaj jestem umówiony na lawetę oraz podjazd do mechanika. Nie mam pojęcia co się mogło popsuć. Liczę, że to tylko ta pompka a być może linka spadła ?

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Zacinający się pedał sprzęgła

Post autor: coolmobil » 18 gru 2019, o 07:53

Problem z wysprzeglikiem lub właśnie z pompka. Możliwe ze tylko zapowietrzone ale raczej z historii która opisujesz wnioskuje ze padł ci wysprzeglik.
Jeśli tak to skrzynia w dół i wymiana wysprzeglika. Z drugiej strony jak wsio będzie rozebrane może warto zrobić całe sprzęgło i dwumas aby kiedyś już nie bawić się ponownie.
Po naprawie czeka cię jeszcze geometria.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

jefrey137261
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 26 cze 2021, o 13:10
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wałbrzych
Postawił piwo: 1 raz

Re: Zacinający się pedał sprzęgła

Post autor: jefrey137261 » 26 cze 2021, o 15:07

U mnie podobnie jak wyżej, wymienione dwumasa i wysprzęglik, po 15 tyś. pedał sprzęgła zaczął nieodbijać, dolałem płynu bo ubyło ale to zdało się tylko na chwilę, bo zaraz pedał wpadł całkowicie i pociekło przez "okienko" między skrzynią a miską jak na zdjęciu Myślicie że to wysprzęglik padł, albo się poluzował?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”