--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia biegów F40
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 18 lis 2020, o 20:14
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 10 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia biegów F40
Polecacie jakiś serwis do wymiany oleju na śląsku + adaptacja / diagnostyka (czasem szarpie przy redukcji z 4 -> 3) i delikatnie przeciąga a nie był wymieniany olej najprawdopodobniej od nowości. 200tk Jakie są związane z tym koszta w przypadku statycznej i dynamicznej wymiany?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 25 cze 2021, o 09:10
- Auto: Insignia 2.0 Turbo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
Re: Skrzynia biegów F40
Witam wszystkich forumowiczów, może ktoś zna odpowiedz na taką bolączkę. Skrzynia F40, manual, przebieg ok 100k, auto 2011r. Na trzecim biegu taka historia: jak puszczam gaz drzy drążek zmiany biegów w granicach 2 tysięcy obrotów. Dodatkowo przy dodawaniu i odejmowaniu gazu drążek przesuwa się lekko przód - tył. To wszystko tylko trzeci bieg. Poduszki eleganckie, olej w skrzyni wymieniony nówka. Czyżby już luzy na łożyskach ?
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 829
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Ta skrzynie nie miewala raczej problemów. Co więcej przy tym przebiegu. Ciekaw jestem opinii bardziej doświadczonych kolegów i koleżanek.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 31 maja 2021, o 21:29
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Śrem
Re: Skrzynia biegów F40
Potwierdzam, te skrzynie nie miały problemów. Sprawdź czy aby na pewno masz skrzynię F40 może ktoś włożył F32.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2021, o 17:56 przez mati_hopek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 5 wrz 2020, o 09:26
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Warszawa
Re: Skrzynia biegów F40
Cześć, mam w swojej Insignii (2012 2.0cdti 160km) takowy problem:
W skrócie: przy wyższych temperaturach zewnętrznych i po porządnym rozgrzaniu auta, np. 100km trasy, lewarek zaczyna ciężej chodzić i przestaje wracać. Mój mechanik rozłożył ręce, a fachowcy od skrzyni nie zaobserwowali problemu... olej zmieniony na świeży, ale zero poprawy.
Ktoś ma jakiś pomysł?
W skrócie: przy wyższych temperaturach zewnętrznych i po porządnym rozgrzaniu auta, np. 100km trasy, lewarek zaczyna ciężej chodzić i przestaje wracać. Mój mechanik rozłożył ręce, a fachowcy od skrzyni nie zaobserwowali problemu... olej zmieniony na świeży, ale zero poprawy.
Ktoś ma jakiś pomysł?
Ostatnio zmieniony 2 lip 2021, o 20:10 przez gofer, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 752
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Jest na forum, poszukaj co trzeba nasmarować. Podpowiem że wodziki i wybierak przy skrzyni biegów. U mnie było to samo, po smarowaniu spokój od trzech lat.
Re: Skrzynia biegów F40
Czym smarowałeś? Białym smarem jak polecają chłopaki na forum? W wybieraku sciagaleś ten czarny kapturek i smarowałeś w środku?
Dodano po 1 minucie 29 sekundach:
Panowie ten warsztat BCS Skrzynie, o którym wspominacie to jest warsztat w Sosnowcu na ul. Mikołajczyka? Chciałem się upewnić. U mnie coś szarpie sprzęgło i chcę jechać na diagnozę.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2021, o 19:17 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
-
- Użytkownik
- Posty: 752
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Dokładnie biały smar w sprayu aplikacja w otwór w skrzyni przy wybieraku ten pod tym czarnym kapturkiem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 5 wrz 2020, o 09:26
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Warszawa
Re: Skrzynia biegów F40
Dzięki za podpowiedź. Mechanior powalczył z tematem i chodzi jak złotoMaverick_86 pisze: ↑2 lip 2021, o 20:06Jest na forum, poszukaj co trzeba nasmarować. Podpowiem że wodziki i wybierak przy skrzyni biegów. U mnie było to samo, po smarowaniu spokój od trzech lat.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 4 gru 2020, o 17:44
- Auto: Insignia my 2009
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia biegów F40
Przestało gibać gałka zmiany biegów ? akurat mam skrzynie na wierzchu i zastanawiam sie jak to ogarnąć zeby nie gonił drążek od biegów.skrzynie F40 manual
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Wysprzeglik jest mocowany na 3 śruby m6
Jakim momentem należy dokręcić wysprzeglik w skrzyni f40?
Ktoś kiedyś pisał że 20Nm. Wydaje mi się, że to za dużo przy tak małej śrubie.
Jakim momentem należy dokręcić wysprzeglik w skrzyni f40?
Ktoś kiedyś pisał że 20Nm. Wydaje mi się, że to za dużo przy tak małej śrubie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 paź 2021, o 17:14
- Auto: Opel Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Toruń
Re: Skrzynia biegów F40
Witam. Jestem po wymianie oleju w skrzyni F40. Olej GM 1940004. Mechanik wlał 2,7l. Drugi bieg teraz praktycznie nie haczy, a inne biegi wchodzą bez problemu. Wcześniej miałem wrażenie, że wajcha zmiany biegów chodzi aż za luźno, jak w jakimś szrocie, teraz jest sztywniejsza, jakby mu odpadło ze 100tyś km. Ogólnie wymiana na duży plus. (przebieg 186tys km)
- Citek
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Lublin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Ciekawa obserwacja z dzisiaj.
Auto mam od kilku miesięcy, działanie skrzyni biegów to w mojej ocenie dramat. Haczy, wbijanie biegów to dosłownie ,,wbijanie", zero precyzji, biegi bardziej ,,wpadają" niż ładnie są zmieniane.
Natomiast dzisiaj, przy temperaturze w okolicy 0 stopni na dworze wielkie zdziwienie. Skrzynia nie do poznania. Biegi przyjemnie wchodzą, precyzja wzrosła, nic nie haczy, nie trzeba się siłować z lewarem.
O co to chodzi?
W Signumie miałem M32 i to była jedna z lepszych rzeczy- działała mega przyjemnie.
Auto mam od kilku miesięcy, działanie skrzyni biegów to w mojej ocenie dramat. Haczy, wbijanie biegów to dosłownie ,,wbijanie", zero precyzji, biegi bardziej ,,wpadają" niż ładnie są zmieniane.
Natomiast dzisiaj, przy temperaturze w okolicy 0 stopni na dworze wielkie zdziwienie. Skrzynia nie do poznania. Biegi przyjemnie wchodzą, precyzja wzrosła, nic nie haczy, nie trzeba się siłować z lewarem.
O co to chodzi?
W Signumie miałem M32 i to była jedna z lepszych rzeczy- działała mega przyjemnie.
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 829
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Skrzynia biegów F40
To przyjemne działanie jak na M32 jet czymś.... niecodziennym.
Może olej "zgestniał" przy nizszej temp i to poprawiło pracę skrzyni. Pytanie czy wymiana oleju z AR nie poprawiła by u ciebie sytuacji.
Osobiscie uważam, że f40 nie jest wybtna, ale zła tez nie jest - na pewno nie tak jak w opisie.
Może olej "zgestniał" przy nizszej temp i to poprawiło pracę skrzyni. Pytanie czy wymiana oleju z AR nie poprawiła by u ciebie sytuacji.
Osobiscie uważam, że f40 nie jest wybtna, ale zła tez nie jest - na pewno nie tak jak w opisie.
- Citek
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Lublin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Skrzynia biegów F40
co to jest olej z AR?
Tej skrzyni daleko jest do precyzji działania M32 z mojego byłego Signuma.
Mam też jako drugie auto Corsę C i nawet w niej przyjemniej operuje się lewarem.
Spróbuję wymienić olej w skrzyni i uszlachetnić go dwusiarczkiem molibdenu. Jak to nie pomoże to znaczy, że za bardzo się przyzwyczaiłem do M32 ; )
Tej skrzyni daleko jest do precyzji działania M32 z mojego byłego Signuma.
Mam też jako drugie auto Corsę C i nawet w niej przyjemniej operuje się lewarem.
Spróbuję wymienić olej w skrzyni i uszlachetnić go dwusiarczkiem molibdenu. Jak to nie pomoże to znaczy, że za bardzo się przyzwyczaiłem do M32 ; )
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 829
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Uuuuuuu to jak juz przyjemniej jest w corsie (wiem miałem) to coś jest nie tak.
AR to dodatek do oleju a nie olej. Oliwe musisz dobrać.
Oliwę mozna zmienić. Na napewno to nie zaszkodzi.
AR to dodatek do oleju a nie olej. Oliwe musisz dobrać.
Oliwę mozna zmienić. Na napewno to nie zaszkodzi.
- Citek
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Lublin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Jakby działała tak jak działa w mroźne poranki byłoby super. Dodam tylko, że auto jest garażowane w ciepłym garażu podziemnym także to nie tak, że auto jest zmarznięte po całej nocy na mrozie.
Przeczytałem cały wątek i wychodzi, że odpowiednim olejem będzie Fuchs Sintofluid 75W80.
Przeczytałem cały wątek i wychodzi, że odpowiednim olejem będzie Fuchs Sintofluid 75W80.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 9 sty 2020, o 20:02
- Auto: Zafira C Tourer
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kozienice/Brzóza
Re: Skrzynia biegów F40
Witam szanownych forumowych znawców i szpeniów
Niestety...ale muszę podzielić się z Wami moim problemem...a zatem:
Wczoraj i dzisiaj rano wsiadaj do samochodu zauważyłem, że drążek zmiany biegów w pozycji poziomej (pozycja neutralna) ciężko chodzi.
Żeby ruszyć nim trzeba przyłożyć więcej siły niż normalnie. Podczas ruchu w pozycji poziomej/neutralnej drążek chodzi po prostu ciężko.
Żeby było śmiesznie we wtorek taka sytuacja nie występowała.
W pozycji pionowej (roboczej) chodzi...normalnie bez żadnych oporów.
Biegi 1-2, 3-4 oraz 5-6 wchodzą lekko i płynnie.
W momencie przełączania biegów 2-3 oraz 4-5...czyli przez pozycję poziomą/neutralną...biegi wchodzą ciężko.
Żeby było ciekawie, po przejechaniu ok 15-20km, czyli jak już cały olej w miarę zagrzeje się, to wszystko wraca do normy. Drążek w pozycji neutralnej zachowuje się normalnie, biegi 2-3 oraz 4-5 wchodzą płynnie.
I teraz pytanie:
Czy to jest oznaka zużytego/wypracowanego oleju w skrzyni czy nie daj Boże coś gorszego?
Ktoś miał taką przypadłość?
Pacjent to Zafira C 251kkm nalotu.
Zakupiona z przebiegiem 214kkm.
Dziękuję za pomoc
Niestety...ale muszę podzielić się z Wami moim problemem...a zatem:
Wczoraj i dzisiaj rano wsiadaj do samochodu zauważyłem, że drążek zmiany biegów w pozycji poziomej (pozycja neutralna) ciężko chodzi.
Żeby ruszyć nim trzeba przyłożyć więcej siły niż normalnie. Podczas ruchu w pozycji poziomej/neutralnej drążek chodzi po prostu ciężko.
Żeby było śmiesznie we wtorek taka sytuacja nie występowała.
W pozycji pionowej (roboczej) chodzi...normalnie bez żadnych oporów.
Biegi 1-2, 3-4 oraz 5-6 wchodzą lekko i płynnie.
W momencie przełączania biegów 2-3 oraz 4-5...czyli przez pozycję poziomą/neutralną...biegi wchodzą ciężko.
Żeby było ciekawie, po przejechaniu ok 15-20km, czyli jak już cały olej w miarę zagrzeje się, to wszystko wraca do normy. Drążek w pozycji neutralnej zachowuje się normalnie, biegi 2-3 oraz 4-5 wchodzą płynnie.
I teraz pytanie:
Czy to jest oznaka zużytego/wypracowanego oleju w skrzyni czy nie daj Boże coś gorszego?
Ktoś miał taką przypadłość?
Pacjent to Zafira C 251kkm nalotu.
Zakupiona z przebiegiem 214kkm.
Dziękuję za pomoc