--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia biegów F40
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Zawsze warto jest zacząć od najprostszych i najtańszych rzeczy.
Synchronizatory - zaczyna się od problemów z wbiciem biegu aż w końcu biegi wyskakują lub w ogóle nie można wbić.
Może być wiele rzeczy.
Możesz dolewac co tam chcesz, smarować i regulować cięgna , może też być wina samego wybieraka i jego łączeń ale poza tym cała resztę to niestety skrzynię trzeba wywalić aby sprawdzić i usunąć usterkę. A jak już będzie wymontowana to wtedy dokładniej można się przyjrzeć sprawie.
Nie wiem jak strasznie jest u ciebie i jakie autko i rok i przebieg ale prawdopodobnie ja bym jeździł tak długo aż padnie całkiem skrzynia biegów a w międzyczasie szukał już drugiej na wymiane. Czasami regeneracja nie opłaca się. Czasem lepiej oryginalną używaną kupić niż regenerowane. Przy regenaracji każdy luz ma znaczenie a nie wszyscy zrobią to dobrze.
Synchronizatory - zaczyna się od problemów z wbiciem biegu aż w końcu biegi wyskakują lub w ogóle nie można wbić.
Może być wiele rzeczy.
Możesz dolewac co tam chcesz, smarować i regulować cięgna , może też być wina samego wybieraka i jego łączeń ale poza tym cała resztę to niestety skrzynię trzeba wywalić aby sprawdzić i usunąć usterkę. A jak już będzie wymontowana to wtedy dokładniej można się przyjrzeć sprawie.
Nie wiem jak strasznie jest u ciebie i jakie autko i rok i przebieg ale prawdopodobnie ja bym jeździł tak długo aż padnie całkiem skrzynia biegów a w międzyczasie szukał już drugiej na wymiane. Czasami regeneracja nie opłaca się. Czasem lepiej oryginalną używaną kupić niż regenerowane. Przy regenaracji każdy luz ma znaczenie a nie wszyscy zrobią to dobrze.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Przez forum to wróżenie z fusów, ale zanim zaczniesz rozbierać skrzynie by wydać niepotrzebnie kasę koniecznie sprawdź wysprzęglik i odpowietrz układ sprzęgła. Z diagnozą usterki wysprzęglika może być problem ponieważ jeśli ma nieszczelność i zapowietrza się układ to nie koniecznie to zobaczysz.
Jeśli skrzynia przy wyłączonym silniku działa precyzyjnie, a problemy zaczynają się gdy silnik jest w ruchu to może świadczyć o problemie z wysprzęglaniem. Potwierdzać to może fakt, że przy wciśniętym sprzęgle na jedynce lub wstecznym samochód ciągnie czyli sprzęgło nie rozłącza do końca skrzyni. Przecież to typowy obiad nieprawidłowego wysprzęglania Jeśli tak jest to na pewno będą występowały problemy z wrzuceniem biegów,
Nie wysprzęgla bo powinieneś:
- wyregulować linki,
- odpowietrzyć układ sprzęgła,
- znaleźć nieszczelność w układzie, naprawić i odpowietrzyć.
Pedał mógł się zapaść również z powodu zapowietrzonego układu.
Pod wpływem naciskania sprzęgła płyn jest ściskany, rozgrzewa się, a co za tym idzie zwiększa swoją objętość i to może wystarczyć, by po krótkiej jeździe biegi zaczynały wchodzić prawidłowo.
Zwróci na to uwagę, zanim wpakujesz się w niepotrzebne koszty.
Jeśli skrzynia przy wyłączonym silniku działa precyzyjnie, a problemy zaczynają się gdy silnik jest w ruchu to może świadczyć o problemie z wysprzęglaniem. Potwierdzać to może fakt, że przy wciśniętym sprzęgle na jedynce lub wstecznym samochód ciągnie czyli sprzęgło nie rozłącza do końca skrzyni. Przecież to typowy obiad nieprawidłowego wysprzęglania Jeśli tak jest to na pewno będą występowały problemy z wrzuceniem biegów,
Nie wysprzęgla bo powinieneś:
- wyregulować linki,
- odpowietrzyć układ sprzęgła,
- znaleźć nieszczelność w układzie, naprawić i odpowietrzyć.
Pedał mógł się zapaść również z powodu zapowietrzonego układu.
Pod wpływem naciskania sprzęgła płyn jest ściskany, rozgrzewa się, a co za tym idzie zwiększa swoją objętość i to może wystarczyć, by po krótkiej jeździe biegi zaczynały wchodzić prawidłowo.
Zwróci na to uwagę, zanim wpakujesz się w niepotrzebne koszty.
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Kolego bardzo dziękuję za rzetelny pakiet informacji. Takie właśnie miałem podejrzenia. Jak się uporam z problemem, to napiszę co i jak. @panek tobie też dziękuję!
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 sie 2018, o 06:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
F40
Witam,
Od maja jestem szczęśliwym posiadaczem insigni z 2013 2.0 160KM.
Pierwsza rejestracja 2015.
To moja pierwsza aktywność na forum tak więc witam wszystkich serdecznie.
Wczoraj byłem w ASO na drugiej wymianie oleju i zgłosiłem problem z drugim biegiem (czasami ciężko wchodzi potrafi wyskoczyć)
Pan wykonał jazdę próbną i stwierdził ,,temat znany Opel zaleca wymianę koła zebatego biegu drugiego ''
Moje pytanie czy ktokolwiek z forumowiczow spotkał się z podobną diagnoza?
Mój przebieg to niespełna 60 000 auto krajowe serwisowane w ASO.
Jeszcze raz wszystkich serdecznie pozdrawiam.
Od maja jestem szczęśliwym posiadaczem insigni z 2013 2.0 160KM.
Pierwsza rejestracja 2015.
To moja pierwsza aktywność na forum tak więc witam wszystkich serdecznie.
Wczoraj byłem w ASO na drugiej wymianie oleju i zgłosiłem problem z drugim biegiem (czasami ciężko wchodzi potrafi wyskoczyć)
Pan wykonał jazdę próbną i stwierdził ,,temat znany Opel zaleca wymianę koła zebatego biegu drugiego ''
Moje pytanie czy ktokolwiek z forumowiczow spotkał się z podobną diagnoza?
Mój przebieg to niespełna 60 000 auto krajowe serwisowane w ASO.
Jeszcze raz wszystkich serdecznie pozdrawiam.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8411
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: F40
Hej, witamy
Może tu znajdziesz informacje dla siebie http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f ... &hilit=f40
Może tu znajdziesz informacje dla siebie http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f ... &hilit=f40
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 sie 2018, o 06:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
Re: F40
Tak przeczytałam cały ten temat zanim pozwoliłem sobie napisać moje pytanie. Generalnie wszyscy polecają wymianę oleju w skrzyni biegów w różnych ilościach, niestety większość nie zaobserwowała poprawy.
A o diagnozie wymiany koła zebatego nie przeczytalem nigdzie.
W każdym razie dziękuję bardzo za reakcje i poświęcony czas.
A o diagnozie wymiany koła zebatego nie przeczytalem nigdzie.
W każdym razie dziękuję bardzo za reakcje i poświęcony czas.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8411
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: F40
Wydaje mi się więc, że pozostaje Ci zdać się na ASO w tym temacie skoro oni zdiagnozowali to jako coś typowego, chyba że zamierzałeś sam to naprawiać?
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 sie 2018, o 06:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
Re: F40
Myślę że mało kto odważy się grzebać w skrzyni biegów.
Wymienić olej przesmarowac linki to tak.
Ale wymiana kół zebatych pewnie oparta jest na trzech walkach z synchronizatorami.... To w brew pozorom skomplikowana część w naszej insigni.
No i części pewnie tylko do kupienia w ASO.
Wymienić olej przesmarowac linki to tak.
Ale wymiana kół zebatych pewnie oparta jest na trzech walkach z synchronizatorami.... To w brew pozorom skomplikowana część w naszej insigni.
No i części pewnie tylko do kupienia w ASO.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4186
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: F40
To po co zakładasz nowy, zamiast napisać w istniejącym? Zapoznałeś się z Regulaminem?Rafi pisze: ↑18 lis 2018, o 12:39Tak przeczytałam cały ten temat zanim pozwoliłem sobie napisać moje pytanie. Generalnie wszyscy polecają wymianę oleju w skrzyni biegów w różnych ilościach, niestety większość nie zaobserwowała poprawy.
A o diagnozie wymiany koła zebatego nie przeczytalem nigdzie.
W każdym razie dziękuję bardzo za reakcje i poświęcony czas.
Temat przenoszę.
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia biegów F40
Hmmm złapał lekki mróz i po nocnym postoju po odpaleniu auta nie chce wejść wsteczny (mam tak wyjazd ze muszę od razu cofać) więc chciałem wbić jedynkę też nie dało rady... Wbiłem trójkę i później wszystko działa bez problemu i tak codziennie rano wibije jakikolwiek bieg i później wszystko gra.
Sprzęgło i olej mają max 5tys km
Sprzęgło i olej mają max 5tys km
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Skrzynia biegów F40
No czyli chyba masz to samo co ja. Ja byłem się pytać, to gościu się ze mną przejechal i mówi, że skrzynia do remontu, ale nie chce kończyć na jednej opinii i w przyszłym tygodniu jadę do następnego magika. Nie uśmiech mi się wydać 3k na naprawe. Zapewne jak było ciepło to tak nie miałeś?
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Tutaj piszemy o F40
Kurcze 3k za naprawę. .. sporo.
Taniej chyba będzie używki poszukać.
Ale to tylko moje zdanie.
Jsk wcześniej ktoś pisał to grzebanie w skrzyni biegów to dość skomplikowany proces , tam każdy milimetr się liczy.
Choć z drugiej strony nie wiemy jak używana będzie długo chodzić.
Na twoim miejscu pochodził bym po szrotach i giełdach obejrzał kilka skrzyń, może coś się znajdzie.
Podobno im bielsza skrzynia tym lepiej(chodzi o taki osad nie o czystość skrzyni, dlatego że gdy skrzynie biegów leżą na deszczu długo to zaczynają 'siwieć') nie wiem jak innaczej wytłumaczyć. LoL
Kurcze 3k za naprawę. .. sporo.
Taniej chyba będzie używki poszukać.
Ale to tylko moje zdanie.
Jsk wcześniej ktoś pisał to grzebanie w skrzyni biegów to dość skomplikowany proces , tam każdy milimetr się liczy.
Choć z drugiej strony nie wiemy jak używana będzie długo chodzić.
Na twoim miejscu pochodził bym po szrotach i giełdach obejrzał kilka skrzyń, może coś się znajdzie.
Podobno im bielsza skrzynia tym lepiej(chodzi o taki osad nie o czystość skrzyni, dlatego że gdy skrzynie biegów leżą na deszczu długo to zaczynają 'siwieć') nie wiem jak innaczej wytłumaczyć. LoL
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia biegów F40
tak mam f40 teraz.
hm ale to tylko 1 włożenie biegu później nawet na zimnym działa ok. jak dla mnie to wina wybieraka.
regulacje linek robiłem, wiec to nie to.. poza tym u mnie tylko jedynka i wsteczny nie wchodzi. włożę cokolwiek i działa wszystko mimo ze zimno.
poza tym temat regeneracji f40 był poruszany na fb, żaden serwis nie chce sie tego podjąć a jak podjął to były problemy. m32 łatwiej zregenerował f40 nie bo się tak nie psują i warsztaty nie mają doświadczenia.
Edit: zrobiłem rano test, zanim odpaliłem auto zrobiłem test ze wstecznym i jedynka i weszła gladko odpaliłem auto i też bezproblemowo działalo.
hm ale to tylko 1 włożenie biegu później nawet na zimnym działa ok. jak dla mnie to wina wybieraka.
regulacje linek robiłem, wiec to nie to.. poza tym u mnie tylko jedynka i wsteczny nie wchodzi. włożę cokolwiek i działa wszystko mimo ze zimno.
poza tym temat regeneracji f40 był poruszany na fb, żaden serwis nie chce sie tego podjąć a jak podjął to były problemy. m32 łatwiej zregenerował f40 nie bo się tak nie psują i warsztaty nie mają doświadczenia.
Edit: zrobiłem rano test, zanim odpaliłem auto zrobiłem test ze wstecznym i jedynka i weszła gladko odpaliłem auto i też bezproblemowo działalo.
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Po odpaleniu auta pusciles sprzęgło i potem nacisnąłes jeszcze raz i też bieg wszedł bez problemu?
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia biegów F40
tak, gładko.
edit: na fb widze ten sam problem juz ktoś poruszył, wiec chyba tak musi byc
edit: na fb widze ten sam problem juz ktoś poruszył, wiec chyba tak musi byc
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Powiedzcie jak to w końcu jest z tym odpowietrzaniem sprzęgła w insigni?
Odpowietrza się czy nie?
Pojechałem do kilku mechaników i jedni mówią, że się odpowietrza, a inni że tego się nie robi - że to samo się odpowietrza, bo jakby było zapowietrzone do pedał zapadłby się. Pisałem do aso o wymianę płynu w układzie (hamulca i sprzęgła), to powiedzieli , że wymieniają, ale układu sprzęgła nie odpowietrzają. To jak to w końcu jest?
A drugie pytanie jakiego smaru najlepiej użyć to przesmarowania cięgien/wodzików biegów?
Odpowietrza się czy nie?
Pojechałem do kilku mechaników i jedni mówią, że się odpowietrza, a inni że tego się nie robi - że to samo się odpowietrza, bo jakby było zapowietrzone do pedał zapadłby się. Pisałem do aso o wymianę płynu w układzie (hamulca i sprzęgła), to powiedzieli , że wymieniają, ale układu sprzęgła nie odpowietrzają. To jak to w końcu jest?
A drugie pytanie jakiego smaru najlepiej użyć to przesmarowania cięgien/wodzików biegów?
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Skrzynia biegów F40
Odpowietrza się, jest odpowietznik tuż przy skrzyni od góry. Wodziki najlepiej smarem silikonowym ale takim w tubce bo te w aerozolu się nie sprawdzają.
Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka
- soulck
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 08:00
- Auto: 2.0 Ecoflex
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Skrzynia biegów F40
Łup w skrzyni szczególnie przy wbijaniu jedynki .... Olej w skrzyni jest zmieniany na nowy.
- soulck
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 08:00
- Auto: 2.0 Ecoflex
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Skrzynia biegów F40
Chłopaki.. Widzę że nikt nie ma pomysłu ... Gdzie moge kupić nową skrzynie pod moją Isię ?