--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 19 kwie 2016, o 18:31
- Auto: Insignia ST 2.0 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Koronowo
Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Witam wszystkich,
Czy ktoś wie jak sprawdzić poziom oleju w reduktorze? Niestety mam wyciek i do czasu naprawy chciałem dolać.
Moja Insignia to rocznik 2011/MY2012 2.0 CDIT 161PS, Automat 4x4.
Czy ktoś wie jak sprawdzić poziom oleju w reduktorze? Niestety mam wyciek i do czasu naprawy chciałem dolać.
Moja Insignia to rocznik 2011/MY2012 2.0 CDIT 161PS, Automat 4x4.
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Cześć,
Udalo Ci się poradzić z wyciekiem?
Ja mam ten sam problem. Wyciek oleju z przekładni kątowej (reduktora) zastanawiam sie jakie sa koszty uszczelnienia. Naprawileś już u siebie?
Udalo Ci się poradzić z wyciekiem?
Ja mam ten sam problem. Wyciek oleju z przekładni kątowej (reduktora) zastanawiam sie jakie sa koszty uszczelnienia. Naprawileś już u siebie?
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Temat umarł a szkoda, bo też mnie czeka uszczelnienie wału przy reduktorze bo się poci. Do zakupu:
Olej - ASO podało mi numer 93165383 (około 100zł netto)
Oring o numerze 55586757, oznaczony na schemacie numerem 29 (około 75zł netto) - proszę was o potwierdzenie
Jak wyżej, możecie mi potwierdzić czy faktycznie ten oring to uszczelniacz wału? Bo dzwoniłem do kilku mechaników / serwisów i już nawet były głosy że uszczelniacze do wału to numery 20, 21 i 17 na schemacie Upewnijcie mnie, bo nie chce kupić i potem bawić się w wymiany części
Poniżej schemat:
Olej - ASO podało mi numer 93165383 (około 100zł netto)
Oring o numerze 55586757, oznaczony na schemacie numerem 29 (około 75zł netto) - proszę was o potwierdzenie
Jak wyżej, możecie mi potwierdzić czy faktycznie ten oring to uszczelniacz wału? Bo dzwoniłem do kilku mechaników / serwisów i już nawet były głosy że uszczelniacze do wału to numery 20, 21 i 17 na schemacie Upewnijcie mnie, bo nie chce kupić i potem bawić się w wymiany części
Poniżej schemat:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
No i dobrze mówią - uszczelnienia wału to 17, 20 i 21.
29 dotyczy półośki, ale to jest chyba nawet nie uszczelniacz, tylko zwykła osłona i jej wymiana nic nie da.
Przerabiałem temat już kilka razy. U mnie poci się prawa półośka. Wymieniano u mnie dwa razy uszczelniacze, raz zewnętrzny półosi 14, później i zewnętrzny i wewnętrzny 13 i 14. Nic to nie dało, po dwóch, trzech miesiącach znów jest pocenie.
Każda wymiana w ASO to około 1000 pln i cały dzień roboty (trzeba zwalić reduktor i chyba skrzynię, z obu rzeczy schodzi olej, choć pewnie nie cały), na szczęście robili to na gwarancji (tak, w 4-letniej Insigni).
Teraz będę miał trzecie podejście i zastanawiam się właśnie, czy jechać z tym znów do ASO, które tylko partaczy sprawę, czy do swojego mechanika, który jednak włącza myślenie w trakcie pracy.
Pozdro.,
MxW.
Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.
29 dotyczy półośki, ale to jest chyba nawet nie uszczelniacz, tylko zwykła osłona i jej wymiana nic nie da.
Przerabiałem temat już kilka razy. U mnie poci się prawa półośka. Wymieniano u mnie dwa razy uszczelniacze, raz zewnętrzny półosi 14, później i zewnętrzny i wewnętrzny 13 i 14. Nic to nie dało, po dwóch, trzech miesiącach znów jest pocenie.
Każda wymiana w ASO to około 1000 pln i cały dzień roboty (trzeba zwalić reduktor i chyba skrzynię, z obu rzeczy schodzi olej, choć pewnie nie cały), na szczęście robili to na gwarancji (tak, w 4-letniej Insigni).
Teraz będę miał trzecie podejście i zastanawiam się właśnie, czy jechać z tym znów do ASO, które tylko partaczy sprawę, czy do swojego mechanika, który jednak włącza myślenie w trakcie pracy.
Pozdro.,
MxW.
Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Ok dzięki. To ASO widzę że nic nie wie i nie odróżnia półośki od wału dobra zamawiam olej i części 17,20 i 21
Wysłano przez Tapatalk z Samsung Galaxy S7 Edge
Wysłano przez Tapatalk z Samsung Galaxy S7 Edge
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Kurde... ze nie mieszkamy blizej siebie... sami byśmy opanowali temat!
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
No dokładnie jeszcze trochę to serwis napędu AWD w Insignii otworzymy bo po tylu naprawach to będziemy mieć to w jednym palcu
Wysłano przez Tapatalk z Samsung Galaxy S7 Edge
Wysłano przez Tapatalk z Samsung Galaxy S7 Edge
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Ja chciałem wyciągnąć znowu zepsutego haldexa od serwisu ale nie mogli bo to na gwarancji i do producenta musza wysłac. :/
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Maddox
- Użytkownik
- Posty: 142
- Rejestracja: 7 mar 2016, o 12:12
- Auto: BiTurbo 4x4
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Piaseczno
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Ja z tym "poceniem" jade w przyszłym miesiącu na wymianę do NSO Wesoła pod Warszawą.
U nich robiłem uszczelkę pompy smoka.
U nich robiłem uszczelkę pompy smoka.
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Po ostatniej wymianie Haldex zauwazylem, ze zaczęło sie pocić w miejscu gdzie na zdjęciu pokazuje wkrętakiem. Czy wyciągał ktos wał? Trzeba tam coś rozkręcać zeby go wyciągnąć? @Engine czy ty nie miales tez z tym problemu??
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Miałem problem taki sam. Trzeba wyciągnąć wał i wymienić oring
Wysłano z Samsung Galaxy S7 Edge przez Tapatalk
Wysłano z Samsung Galaxy S7 Edge przez Tapatalk
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Koszt? I oczywiście fotoporady nie zrobiłeś...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Hehe, Kuba, "to Insignia jest, zawsze musi gdzieś lecieć"
Daj Pan spokój.
Pozdro.,
MxW.
Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.
Daj Pan spokój.
Pozdro.,
MxW.
Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Panowie dziś po wymianie oleju a skrzyni wlazłem pod auto i cieknie mi reduktor dość mocno w miejscu łączenia ze skrzynia. Myślałem sam to ogarnąć ale czy obejdzie się bez wyciągania skrzyni ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 5 sty 2017, o 16:07
- Auto: Opel Insignia ST 4x4
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Witam!
Panowie mam hadexa po regeneracji, ostatnio było robione uszczelnienie ciekło na połączeniu haldex/dyfer., bylo dwa dni spokoju. Dzisiaj w czasie jazdy wywaliło mi cały olej na jezdnię. Co o tym sądzicie?
Panowie mam hadexa po regeneracji, ostatnio było robione uszczelnienie ciekło na połączeniu haldex/dyfer., bylo dwa dni spokoju. Dzisiaj w czasie jazdy wywaliło mi cały olej na jezdnię. Co o tym sądzicie?
Ostatnio zmieniony 24 cze 2017, o 12:20 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: wywaliło...
Powód: wywaliło...
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Witam Panowi. Ja rownież sie przymierzam do wymiany tego oringa. Albo i nawet uszczelniacza. Powiedzcie mi, czy oleju do reduktora sie nalewa tak jak wszędzie? Czyli aż sie zacznie wylewać czy jakoś inaczej? Bo różne głosy słyszałem.
-
- Użytkownik
- Posty: 179
- Rejestracja: 16 cze 2016, o 22:49
- Auto: ST 2.0T 4x4 Cosmo
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: SKMKraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Tak, nalewasz przez korek zalewowy aż zacznie z niego wypływać. Tak samo jest w tylnym moście.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 20:31
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Kontakt:
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Czołem wszystkim
Piszę raczej pierwszego posta, tak więc DZIEŃ DOBRY WSZYSTKIM nazywam się Rafał i jestem posiadaczem INSI z 2017 2.0 sport-touer 4x4.
Jak w temacie mam ten sam problem wyciek w reduktorze. Czy wymiana uszczelek pomogła, bo widzę temat umarł ostatnim postem w październiku.
Piszę raczej pierwszego posta, tak więc DZIEŃ DOBRY WSZYSTKIM nazywam się Rafał i jestem posiadaczem INSI z 2017 2.0 sport-touer 4x4.
Jak w temacie mam ten sam problem wyciek w reduktorze. Czy wymiana uszczelek pomogła, bo widzę temat umarł ostatnim postem w październiku.
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
W reduktorze masz teoretycznie 3 miejsca gdzie moze byc wyciek. Od strony półosi prawej jak np. Kolega @mxw, oraz tak jak ja i @Engine z uszczelniacze lub O-ringu. Sa inne tematy dot napedu 4x4 jak i u mnie w temacie sa zdjecia. Przeszukaj, poczytaj i bedziesz wszystko wiedział
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Artuurroo
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 9 gru 2017, o 17:02
- Auto: Insignia ST 2.0CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Blisko morza
Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza
Witajcie,
Jako że noszę się z wymianą całości olejów w napędzie 4x4 podkleję się do tematu z pytaniem o olej.
Po poszukiwaniach oleju do tylnego dyferencjału (nie mylić ze sprzęgłem Haldex), natknąłem się na olej: https://www.opel-e-sklep.pl/olej-do-tyl ... p-100.html GM9121965 (19 42 387).
Na etykiecie widnieje napis, że olej nadaje się się do osi przedniej i tylnego mostu. Cena jest atrakcyjna - stąd pytanie - czy ten olej zastępuje olej 93165383, który jest de facto trzykrotnie droższy. I czy można go użyć w insigni?
pozdr.
A.
Jako że noszę się z wymianą całości olejów w napędzie 4x4 podkleję się do tematu z pytaniem o olej.
Po poszukiwaniach oleju do tylnego dyferencjału (nie mylić ze sprzęgłem Haldex), natknąłem się na olej: https://www.opel-e-sklep.pl/olej-do-tyl ... p-100.html GM9121965 (19 42 387).
Na etykiecie widnieje napis, że olej nadaje się się do osi przedniej i tylnego mostu. Cena jest atrakcyjna - stąd pytanie - czy ten olej zastępuje olej 93165383, który jest de facto trzykrotnie droższy. I czy można go użyć w insigni?
pozdr.
A.