--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza

ODPOWIEDZ
Dragster
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 19 kwie 2016, o 18:31
Auto: Insignia ST 2.0 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Koronowo

Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza

Post autor: Dragster » 21 lip 2016, o 18:46

Witam wszystkich,

Czy ktoś wie jak sprawdzić poziom oleju w reduktorze? Niestety mam wyciek i do czasu naprawy chciałem dolać.

Moja Insignia to rocznik 2011/MY2012 2.0 CDIT 161PS, Automat 4x4.

Hipek

Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza

Post autor: Hipek » 3 sty 2017, o 19:50

Cześć,
Udalo Ci się poradzić z wyciekiem?
Ja mam ten sam problem. Wyciek oleju z przekładni kątowej (reduktora) zastanawiam sie jakie sa koszty uszczelnienia. Naprawileś już u siebie?

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza

Post autor: Engine » 2 mar 2017, o 16:53

Temat umarł a szkoda, bo też mnie czeka uszczelnienie wału przy reduktorze bo się poci. Do zakupu:

:arrow: Olej - ASO podało mi numer 93165383 (około 100zł netto)
:arrow: Oring o numerze 55586757, oznaczony na schemacie numerem 29 (około 75zł netto) :?: - proszę was o potwierdzenie

Jak wyżej, możecie mi potwierdzić czy faktycznie ten oring to uszczelniacz wału? Bo dzwoniłem do kilku mechaników / serwisów i już nawet były głosy że uszczelniacze do wału to numery 20, 21 i 17 na schemacie :D Upewnijcie mnie, bo nie chce kupić i potem bawić się w wymiany części ]:-<

Poniżej schemat:
17092242_1416201311763859_177731909_n.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza

Post autor: mxw » 3 mar 2017, o 01:02

No i dobrze mówią - uszczelnienia wału to 17, 20 i 21.

29 dotyczy półośki, ale to jest chyba nawet nie uszczelniacz, tylko zwykła osłona i jej wymiana nic nie da.

Przerabiałem temat już kilka razy. U mnie poci się prawa półośka. Wymieniano u mnie dwa razy uszczelniacze, raz zewnętrzny półosi 14, później i zewnętrzny i wewnętrzny 13 i 14. Nic to nie dało, po dwóch, trzech miesiącach znów jest pocenie.

Każda wymiana w ASO to około 1000 pln i cały dzień roboty (trzeba zwalić reduktor i chyba skrzynię, z obu rzeczy schodzi olej, choć pewnie nie cały), na szczęście robili to na gwarancji (tak, w 4-letniej Insigni).

Teraz będę miał trzecie podejście i zastanawiam się właśnie, czy jechać z tym znów do ASO, które tylko partaczy sprawę, czy do swojego mechanika, który jednak włącza myślenie w trakcie pracy. ;-)

Pozdro.,
MxW.

Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza

Post autor: Engine » 3 mar 2017, o 06:22

Ok dzięki. To ASO widzę że nic nie wie i nie odróżnia półośki od wału [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH] dobra zamawiam olej i części 17,20 i 21 ;)

Wysłano przez Tapatalk z Samsung Galaxy S7 Edge

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza

Post autor: kuba89 » 3 mar 2017, o 06:31

Kurde... ze nie mieszkamy blizej siebie... sami byśmy opanowali temat!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza

Post autor: Engine » 3 mar 2017, o 07:58

No dokładnie :D jeszcze trochę to serwis napędu AWD w Insignii otworzymy bo po tylu naprawach to będziemy mieć to w jednym palcu :D

Wysłano przez Tapatalk z Samsung Galaxy S7 Edge

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza

Post autor: kuba89 » 3 mar 2017, o 08:04

Ja chciałem wyciągnąć znowu zepsutego haldexa od serwisu ale nie mogli bo to na gwarancji i do producenta musza wysłac. :/


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Maddox
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 7 mar 2016, o 12:12
Auto: BiTurbo 4x4
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Piaseczno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza

Post autor: Maddox » 15 mar 2017, o 10:05

Ja z tym "poceniem" jade w przyszłym miesiącu na wymianę do NSO Wesoła pod Warszawą.
U nich robiłem uszczelkę pompy smoka.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza

Post autor: kuba89 » 22 kwie 2017, o 10:02

Po ostatniej wymianie Haldex zauwazylem, ze zaczęło sie pocić w miejscu gdzie na zdjęciu pokazuje wkrętakiem. Czy wyciągał ktos wał? Trzeba tam coś rozkręcać zeby go wyciągnąć? @Engine czy ty nie miales tez z tym problemu??
Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza

Post autor: Engine » 22 kwie 2017, o 11:39

Miałem problem taki sam. Trzeba wyciągnąć wał i wymienić oring ;)

Wysłano z Samsung Galaxy S7 Edge przez Tapatalk

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza

Post autor: kuba89 » 22 kwie 2017, o 13:35

Koszt? I oczywiście fotoporady nie zrobiłeś... :(


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza

Post autor: mxw » 1 maja 2017, o 11:41

Hehe, Kuba, "to Insignia jest, zawsze musi gdzieś lecieć" ;-)
Daj Pan spokój. :D

Pozdro.,
MxW.

Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.

MaNiEk91

Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza

Post autor: MaNiEk91 » 12 cze 2017, o 13:18

Panowie dziś po wymianie oleju a skrzyni wlazłem pod auto i cieknie mi reduktor dość mocno w miejscu łączenia ze skrzynia. Myślałem sam to ogarnąć ale czy obejdzie się bez wyciągania skrzyni ?

BartiKapi1985
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 5 sty 2017, o 16:07
Auto: Opel Insignia ST 4x4
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza

Post autor: BartiKapi1985 » 22 cze 2017, o 12:35

Witam!
Panowie mam hadexa po regeneracji, ostatnio było robione uszczelnienie ciekło na połączeniu haldex/dyfer., bylo dwa dni spokoju. Dzisiaj w czasie jazdy wywaliło mi cały olej na jezdnię. Co o tym sądzicie?
Ostatnio zmieniony 24 cze 2017, o 12:20 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: wywaliło...

Patryk274

Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza

Post autor: Patryk274 » 1 paź 2017, o 20:12

Witam Panowi. Ja rownież sie przymierzam do wymiany tego oringa. Albo i nawet uszczelniacza. Powiedzcie mi, czy oleju do reduktora sie nalewa tak jak wszędzie? Czyli aż sie zacznie wylewać czy jakoś inaczej? Bo różne głosy słyszałem.

R1985
Użytkownik
Posty: 179
Rejestracja: 16 cze 2016, o 22:49
Auto: ST 2.0T 4x4 Cosmo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: SKMKraków
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza

Post autor: R1985 » 2 paź 2017, o 08:42

Tak, nalewasz przez korek zalewowy aż zacznie z niego wypływać. Tak samo jest w tylnym moście.

spigot
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 8 lis 2017, o 20:31
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Kontakt:

Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza

Post autor: spigot » 27 sty 2018, o 05:59

Czołem wszystkim
Piszę raczej pierwszego posta, tak więc DZIEŃ DOBRY WSZYSTKIM nazywam się Rafał i jestem posiadaczem INSI z 2017 2.0 sport-touer 4x4.

Jak w temacie mam ten sam problem wyciek w reduktorze. Czy wymiana uszczelek pomogła, bo widzę temat umarł ostatnim postem w październiku.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza

Post autor: kuba89 » 27 sty 2018, o 11:28

W reduktorze masz teoretycznie 3 miejsca gdzie moze byc wyciek. Od strony półosi prawej jak np. Kolega @mxw, oraz tak jak ja i @Engine z uszczelniacze lub O-ringu. Sa inne tematy dot napedu 4x4 jak i u mnie w temacie sa zdjecia. Przeszukaj, poczytaj i bedziesz wszystko wiedział ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Artuurroo
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 9 gru 2017, o 17:02
Auto: Insignia ST 2.0CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Blisko morza

Re: Reduktor 4x4 - wymiana oleju i uszczelniacza

Post autor: Artuurroo » 16 sty 2019, o 09:52

Witajcie,
Jako że noszę się z wymianą całości olejów w napędzie 4x4 podkleję się do tematu z pytaniem o olej.

Po poszukiwaniach oleju do tylnego dyferencjału (nie mylić ze sprzęgłem Haldex), natknąłem się na olej: https://www.opel-e-sklep.pl/olej-do-tyl ... p-100.html GM9121965 (19 42 387).
Na etykiecie widnieje napis, że olej nadaje się się do osi przedniej i tylnego mostu. Cena jest atrakcyjna - stąd pytanie - czy ten olej zastępuje olej 93165383, który jest de facto trzykrotnie droższy. I czy można go użyć w insigni?

pozdr.

A.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”