--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

ODPOWIEDZ
hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: hubertus » 23 mar 2018, o 20:02

Gdzie @Sizon przytoczył informację o włączonym tempomacie? Czy ty na każdym kroku musisz coś zmyślać? Daj se spokój z moją wyobraźnią bo na twoje bajki faktycznie jej nie starcza. Skoro piszesz bzdury, że jadąc 160 km/h napęd bez centralnego mechanizmu różnicowego łączy osie przednią i tylna to faktycznie nie ma o czym dyskutować.
Gdybyś szanował inteligencję ludzi czytających to forum nie pisał byś bzdur o drugim biegu. Tylko podał moment dla pierwszego. Ale tego świadomie nie zrobiłeś bo nie pasowało do twojej teorii. Więc wytłumacz to na czym sam się wyłożyłeś. Skoro haldex jak sam pisałeś potrafi przenieść do 2700 Nm na tylną oś. To jakim cudem przeniesie 4600 Nm dostępne na pierwszym biegu na tylną oś? Skoro jak twierdzisz możliwe jest przeniesienie 100 czy tam 90 % na tył?
O twinsterze możesz sobie sam poczytać. Nie wiem ile z tego zrozumiesz. Bo jak widać zasad działania napędu w aucie którym jak rozumiem jeździsz cały czas do dzisiaj nie znasz.
wassermann pisze: Nie, nie mam ludzi za głupków, ale czasami niektórzy starają się mnie o swych walorach usilnie przekonać :)
M.
Te słowa są znamienne. Ty wiesz swoje i nikt i nic cię nie przekona. Nie ważne, że udowodnisz swojej racji nie umiesz. Ale wiesz swoje i jak ktoś cię próbuje do swoich racji nie walorów przekonać to choćby i głupotę napiszesz ale przekonać się nie dasz.
PS weź słownik i poznaj znaczenie słowa walor. Bo ja cię nigdy o swoich walorach nie przekonywałem.

Awatar użytkownika
Sizon
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
Auto: Superb 3.6
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: WWL
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: Sizon » 23 mar 2018, o 23:07

hubertus pisze:Gdzie @Sizon przytoczył informację o włączonym tempomacie?
Spokojnie, Wassermanowi chodziło o "przeoczenie" info o tempomacie :D

Nie zmienia to faktu, że czytałem o teście przy tempomacie, ale zdania nie zmieniam.
Piszę specjalnie o VC, bo nie ma haldexu, nieważne czy jedzie się na tempomacie, czy po prostu utrzymuje się stałą prędkość - po uruchomieniu trybu sport spalanie wzrasta, ale prędkość nie. Manual to nie automat, że zredukuje sam bieg na niższy (co skutkuje wyższymi obrotami). Po prostu układy stają się bardziej czułe. A na postoju tryb Sport działa tak jak opisałem.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: hubertus » 24 mar 2018, o 09:05

Ok z tym przytoczył/przeoczył to akurat ja się pomyliłem. Co nie zmienia faktu, że jak piszesz w trybie sport zmienia się reakcja na pedał gazu, zmieniają się niektóre elementy mapy silnika.
Wielu kierowców zauważyło,że na trasie spalanie na tempomacie jest większe niż takie gdy trzymamy gaz nogą i sami kontrolujemy prędkość. A to z błahego powodu. Jeśli sami dozujemy gaz to trzymamy go tak samo. Nikt aż tak dokładnie nie kontroluje wskazówki na liczniku. I jeśli mamy pofałdowany teren lub podmuchy wiatru czołowego. To Jeśli trzymamy gaz tak samo to auto jadąc np z górki lub gdy akurat nie ma wiatru się nam rozpędza. Gdy dostaje opór tj górkę czy wiatr to przełamuje go po cześć siłą bezwładności.
Natomiast gdy mamy włączony tempomat to auto gdy nie ma oporów np jedziemy z górki hamuje nam do zadanej prędkości odcinając moc. Jeśli zacznie się górka to tempomat dodaje gazu. Jeśli więc mamy tryb sport to jest to robione gwałtowniej. To samo tyczy podmuchów wiatru od przodu itd. Oczywiście kierowca tego nie widzi bo elektronika kontroluje wszystko tak by otrzymać zadaną prędkość. I laikowi wydaje się, że przecież dawka jest taka sama bo prędkość się nie zmienia. Ale na pewno napęd się dołącza i dlatego spalanie wyższe. Karkołomna logika. Ale tak jest jak ktoś nie ma pojęcia o tym jak działa auto.
Co do jazdy ze stałą prędkością, żaden haldex nie spina napędów na stałe. Nie ma więc co dalej nad tymi bzdurami dyskutować. Nawet ciągniki rolnicze i inne tego typu maszyny, które jadą max 40 km/h powyżej 15 czy 20 jeśli napęd jest dołączany elektronicznie rozłączają go. A co dopiero w osobówce przy 160 km/h. Robi to tak samo wiele pick upów typu hilux itd. Dlatego, że te pojazdy nie mają mechanizmu różnicowego między osiowego i łączenie napędu przy 160 km/h powodowało by duże opory i szybkie zużycie układu napędowego. Gdyby tak było to co te 30 tys km trzeba by było dodatkowo tarcze haledexa wymieniać i nie wiem co jeszcze. Razem z olejem.

altar3

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: altar3 » 1 cze 2018, o 00:41

Sorki że lekko podgrzeje. Czy przypadkiem, foldery i filmiki o napędzie i jego możliwościach nie tworzyli ci sami ludzie co filmiki i foldery o Intellilink, tam też pokazywali że Android Auto działa i to nawet bardzo sprawnie. Tylko dlaczego od 2009 uruchomili to dopiero po 2016 skoro to tak działało super na tych folderach i filmikach. Mi to zalatuje oszustwem. Wiec skoro wciskali kit o Intellilinku, to czemu mieli by nie podkoloryzować działania napędu.

Awatar użytkownika
Maddox
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 7 mar 2016, o 12:12
Auto: BiTurbo 4x4
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Piaseczno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Napęd 4x4 w Insignii - dyskusja o możliwościach

Post autor: Maddox » 23 lip 2019, o 16:02


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”