--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Sprzęgło Haldex
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 1 sie 2021, o 18:18
- Auto: Opel Insignia 2.0T
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Rypin
Re: Sprzęgło Haldex
Witam. U mnie pojawił się błąd C0403
-Zawór zwrotny filtra oleju AWD
-Zablokowane w położeniu otwartym
-Stałe
Zmieniłem rurki bo mi jedna pękła, i po założeniu nowych taki oto błąd. Dodam, ze Olej się nie miesza, pompa działa i napęd również, tylko po ostygnięciu tylnego napędu, chwile po uruchomieniu pojawia się błąd i po przejechaniu kilku kilometrów błąd sie nie pojawia. Prosiłbym o jakieś wskazówki. Pozdrawiam
-Zawór zwrotny filtra oleju AWD
-Zablokowane w położeniu otwartym
-Stałe
Zmieniłem rurki bo mi jedna pękła, i po założeniu nowych taki oto błąd. Dodam, ze Olej się nie miesza, pompa działa i napęd również, tylko po ostygnięciu tylnego napędu, chwile po uruchomieniu pojawia się błąd i po przejechaniu kilku kilometrów błąd sie nie pojawia. Prosiłbym o jakieś wskazówki. Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 lis 2021, o 19:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Pruszków
Re: Sprzęgło Haldex
Rozwiązałem problem z Haldexem, kupiłem fabrycznie nowy tylny most z Haldexem.
Ps. zgłosiłem problem z olejem do Haldexu i Ravenol odpisał że nie jest to problem oleju.
Ps. zgłosiłem problem z olejem do Haldexu i Ravenol odpisał że nie jest to problem oleju.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 8 wrz 2022, o 16:16
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Skierniewice
Re: Sprzęgło Haldex
Hej,
przychodzę do Was z zapytaniem o sprawdzony warsztat zajmujący się Haldexem ? Rozmawiałem z kilkoma ( m.in z Serwisem z Otwocka ) i zakres regeneracji w każdym wydaje się być róźny... a wszyscy twierdzą, że ich usługa będzie poprawna i dawać będzie odpowiednie wyniki....
Zapytam więc Was jako, że pewnie w większości jesteście już po zabiegu regeneracji...
czy robiąc haldex z eLSD konieczna jest wymiana tarczek i przekładek? Może wiecie na czym polega cała ta usługa regeneracji?
przychodzę do Was z zapytaniem o sprawdzony warsztat zajmujący się Haldexem ? Rozmawiałem z kilkoma ( m.in z Serwisem z Otwocka ) i zakres regeneracji w każdym wydaje się być róźny... a wszyscy twierdzą, że ich usługa będzie poprawna i dawać będzie odpowiednie wyniki....
Zapytam więc Was jako, że pewnie w większości jesteście już po zabiegu regeneracji...
czy robiąc haldex z eLSD konieczna jest wymiana tarczek i przekładek? Może wiecie na czym polega cała ta usługa regeneracji?
- hubi_pl
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
- Auto: Panama
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: Sprzęgło Haldex
Jak nie są popalone to nie ma potrzeby, ale serwis z Otwocka ogarniał to już X razy, myślę że wiedzą co robią.
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 11 gru 2018, o 14:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wyszkow
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Sprzęgło Haldex
Z tego co się zorientowałem to większość warsztatów montuje na miejscu zregenerowanego Haldexa, zabierając zużytego od klienta. Byłem w warsztacie pod Łodzią. 3 godzinki roboty, zdjęli mój uszkodzony, a założyli zregenerowany z 12 miesięczną gwarancją bez limitu kmPrzemek_4x4 pisze: ↑9 wrz 2022, o 09:44Hej,
przychodzę do Was z zapytaniem o sprawdzony warsztat zajmujący się Haldexem ? Rozmawiałem z kilkoma ( m.in z Serwisem z Otwocka ) i zakres regeneracji w każdym wydaje się być róźny... a wszyscy twierdzą, że ich usługa będzie poprawna i dawać będzie odpowiednie wyniki....
Zapytam więc Was jako, że pewnie w większości jesteście już po zabiegu regeneracji...
czy robiąc haldex z eLSD konieczna jest wymiana tarczek i przekładek? Może wiecie na czym polega cała ta usługa regeneracji?
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 6 lut 2021, o 13:00
- Auto: Antara
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Katowice
Re: Sprzęgło Haldex
W mojej Antarze z 2009r. 2.0 nic takiego chyba nie ma a jeśli jedt to załączenie napedu na tył następuje w skrzyni lub reduktorze. Przy okazji zapytam poczym poznać ze reduktor siada? podniosłem przednia oś i kręcę kołami czuję bardzo duży luz miedzy silnika a kołami , jeszcze większy luz miedzy dwoma kolami, luz na przegubach też może taki skutek pokazywać , dodam że również przy puszczaniu sprzęgła i zmianie biegów muszę bardzo wczuwać sie i delikatnie sprzęgło puszczać żeby nie było szarpnięcia . Czy w Antarze żeby skrzynię ściągnąć trzeba wyciągać silnik ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 maja 2022, o 16:04
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Busko Zdrój
Re: Sprzęgło Haldex
Witam
U mnie przy spokojnym ruszaniu na wprost słychać ok 4-5 stuknięć z tyłu po prawej stronie. Czasem też przy skrętach. To może być coś z Haldexem?
U mnie przy spokojnym ruszaniu na wprost słychać ok 4-5 stuknięć z tyłu po prawej stronie. Czasem też przy skrętach. To może być coś z Haldexem?
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 5 cze 2021, o 08:47
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Polska
Re: Sprzęgło Haldex
Czy znalazles u siebie przyczyne?BartiKapi1985 pisze: ↑6 sty 2017, o 19:18Witam!
Jestem szczęśliwym posiadaczem Insigni od lipca ub. roku, oczywiście 2.0 Cdti ST 4x4. Po ostatnich śnieg ach zauważyłem, że tylny napęd nie załącza mi się przy starcie na śliskiej nawierzchni. Co najlepszy nie wyrzuciło mi żadnych błędów na wyświetlaczu w aucie i wcześniej nie wyczułamek żadnego szarpania przy starcie. Poza tym przez ostatnie 2 dni słychać gdzieś przy tylnej osi dziwny dźwięk w momencie gdy silnik pracuje na biegu jałowym, tak jak by pracowała jakaś pompka.
Dodano po 3 godzinach 37 minutach 42 sekundach:
A ten zawor cisnienia w jaki sposob sie sprawdza?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 paź 2022, o 08:36
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Płock
Re: Sprzęgło Haldex
Cześć, problem - C0402-61 Transfer case solenoid valve - stuck - czy ktoś wie czego dokładnie dotyczy ten błąd?
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 9 gru 2022, o 15:34
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Sprzęgło Haldex
Dzień dobry wszystkim,
jestem właścicielem Insigni A, 2.8 Turbo ECOTEC 191kW/260 KM. Auto obecnie jest w naprawie u mechanika. Podczas naprawy okazało się, że nie działa pompa Haldex (mechanik podłączał do niej prąd jak i wymuszał działanie). Pompa się zatarła, wyciekł olej, resztki płynu zawierały opiłki. Auto przed oddaniem do warsztatu wydawało dziwny dźwięk podobny do dźwięku jaki słychać gdy na niskim biegu osiągamy prędkość wyższą niż przypisaną do tego biegu (posiłkuje się wiedzą z prowadzenia aut na manualu, u mnie akurat jest automat). Dźwięk pojawiał się już przy prędkości 40km/h. Prawdopodobnie za ten dźwięk odpowiadała zatarta pompa Haldex.
Z uwagi na to noszę się z zamiarem kupna pompy Haldex BorgWarner nr katalogowy 120878. Wcześniej ustaliłem, że numer katalogowy zepsutej pompy to 13285796 (auto nie posiada mechanizmu różnicowego z ograniczonym poślizgiem). Potencjalny sprzedawca poinformował mnie, że Haldex BorgWarner 120878 to odpowiednik Haldexu oryginalnego nr 13285796. W związku z tym mam pytania:
1 – czy Haldex BorgWarner 120878 to odpowiedni zamiennik,
2 – czy warto kupić Haldex BorgWarner łącznie z olejem i filtrem BorgWarner, czy też lepiej do tej pompy kupić oddzielnie olej i filtr GM,
3 – czy w powyższej sytuacji jakikolwiek sens ma regeneracja Haldexu.
4 – czy ktoś z forumowiczów spotkał się z tym wyżej opisanym dźwiękiem przy awarii Haldexu.
Będę wdzięczny za ewentualne odpowiedzi (zwłaszcza co do pyt. 1-3), bo muszę w miarę szybko zdecydować co dalej.
Dziękuję i Pozdrawiam,
jestem właścicielem Insigni A, 2.8 Turbo ECOTEC 191kW/260 KM. Auto obecnie jest w naprawie u mechanika. Podczas naprawy okazało się, że nie działa pompa Haldex (mechanik podłączał do niej prąd jak i wymuszał działanie). Pompa się zatarła, wyciekł olej, resztki płynu zawierały opiłki. Auto przed oddaniem do warsztatu wydawało dziwny dźwięk podobny do dźwięku jaki słychać gdy na niskim biegu osiągamy prędkość wyższą niż przypisaną do tego biegu (posiłkuje się wiedzą z prowadzenia aut na manualu, u mnie akurat jest automat). Dźwięk pojawiał się już przy prędkości 40km/h. Prawdopodobnie za ten dźwięk odpowiadała zatarta pompa Haldex.
Z uwagi na to noszę się z zamiarem kupna pompy Haldex BorgWarner nr katalogowy 120878. Wcześniej ustaliłem, że numer katalogowy zepsutej pompy to 13285796 (auto nie posiada mechanizmu różnicowego z ograniczonym poślizgiem). Potencjalny sprzedawca poinformował mnie, że Haldex BorgWarner 120878 to odpowiednik Haldexu oryginalnego nr 13285796. W związku z tym mam pytania:
1 – czy Haldex BorgWarner 120878 to odpowiedni zamiennik,
2 – czy warto kupić Haldex BorgWarner łącznie z olejem i filtrem BorgWarner, czy też lepiej do tej pompy kupić oddzielnie olej i filtr GM,
3 – czy w powyższej sytuacji jakikolwiek sens ma regeneracja Haldexu.
4 – czy ktoś z forumowiczów spotkał się z tym wyżej opisanym dźwiękiem przy awarii Haldexu.
Będę wdzięczny za ewentualne odpowiedzi (zwłaszcza co do pyt. 1-3), bo muszę w miarę szybko zdecydować co dalej.
Dziękuję i Pozdrawiam,
- hubi_pl
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
- Auto: Panama
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: Sprzęgło Haldex
Na 1 i 2 mogę Ci odpowiedzieć tak i tak. BW produkuje te napędy.
Co do reszty to na forum raczej nikt prosto nie odpowie.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Co do reszty to na forum raczej nikt prosto nie odpowie.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 9 gru 2022, o 15:34
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 sie 2021, o 13:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Opole
Re: Sprzęgło Haldex
Siamano, czy ktoś z was mial problem z elektrozaworem sprzęgła tylnego mostu ? Mój podobna pękł i musze chyba wymienić o ile się da
- hubi_pl
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
- Auto: Panama
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: Sprzęgło Haldex
Ja nie miałem osobiście, ale dużo ich sprzedajemy i można go wymienić w sterowniku. Nie wiem dlaczego mógłby pęknąć, jak jest w ECU....
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 9 gru 2022, o 15:34
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Sprzęgło Haldex
Dzień dobry wszystkim,
mam dwa pytania, z góry dziękuję za pomoc.
Wymieniłem pompę haldex, wlałem płyn ok. 350 ml (płyn i pompa BorgWarner). Podczas pierwszej jazdy (kilka kilometrów) komunikat „Sprawdź 4 WD” nie wyświetlał się. Podczas drugiej jazdy ok. 5 km ww. komunikat pojawił się i zniknął. Podczas trzeciej jazdy też ok. 5 km ww. komunikat zapalił się na stałe. Czy orientujecie się co może być przyczyną? Czy to kwestia konieczności kolejnego dolania płynu do pompy, czy coś innego?
Drugie pytanie. Podczas jazdy autem – jeszcze przed naprawą auta i wymianą pompy – auto powyżej 40 km/h zaczynało strasznie warczeć/wibrować. Trochę przypominało to dźwięk, gdy na manualu jedziemy z dużą prędkością na niskim biegu (u mnie jest automat). Nie dało się w zasadzie jeździć szybciej niż 40km/h Myślałem, że to kwestia awarii pompy haldex. Po wymianie pompy warczenie zostało. Jest co prawda trochę cichsze, da się jechać ale max 80-90km/h. Po wymianie pompy na komputerze nie wyskakiwał żaden błąd, więc to raczej chyba nie elektronika. Warczenie pochodzi jakby od prawej górnej części auta (od pasażera obok kierowcy).
Pozdrawiam,
mam dwa pytania, z góry dziękuję za pomoc.
Wymieniłem pompę haldex, wlałem płyn ok. 350 ml (płyn i pompa BorgWarner). Podczas pierwszej jazdy (kilka kilometrów) komunikat „Sprawdź 4 WD” nie wyświetlał się. Podczas drugiej jazdy ok. 5 km ww. komunikat pojawił się i zniknął. Podczas trzeciej jazdy też ok. 5 km ww. komunikat zapalił się na stałe. Czy orientujecie się co może być przyczyną? Czy to kwestia konieczności kolejnego dolania płynu do pompy, czy coś innego?
Drugie pytanie. Podczas jazdy autem – jeszcze przed naprawą auta i wymianą pompy – auto powyżej 40 km/h zaczynało strasznie warczeć/wibrować. Trochę przypominało to dźwięk, gdy na manualu jedziemy z dużą prędkością na niskim biegu (u mnie jest automat). Nie dało się w zasadzie jeździć szybciej niż 40km/h Myślałem, że to kwestia awarii pompy haldex. Po wymianie pompy warczenie zostało. Jest co prawda trochę cichsze, da się jechać ale max 80-90km/h. Po wymianie pompy na komputerze nie wyskakiwał żaden błąd, więc to raczej chyba nie elektronika. Warczenie pochodzi jakby od prawej górnej części auta (od pasażera obok kierowcy).
Pozdrawiam,
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 9 gru 2022, o 15:34
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Sprzęgło Haldex
Były tylko te 3 jazdy o których piszę. Umówiłem się z mechanikiem - ma robić jeszcze to brzęczenie - że doleje oleju.
Dzięki za sugestię.
Pozdrawiam
Dzięki za sugestię.
Pozdrawiam