--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Sprzęgło Haldex

ODPOWIEDZ
Airboozik
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 25 sie 2017, o 23:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Oświęcim
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Sprzęgło Haldex

Post autor: Airboozik » 19 paź 2020, o 14:16

Witajcie,

Mam problem z AWD. 2.0T 250 KM

Wyskakuje błąd sprawdź system AWD.
po odczytaniu opcom wskazuje na C0407 0B

Gdzie szukać przyczyny, oraz czy ktoś z Was ma może rozwiązanie na taką bolączkę?

Kupiłem już nie sprawną maszynę. Uderzona od spodu. Najechane na jakąś przeszkodzę która uszkodziła obudowę reduktora oraz Wał tuż przy wejściu do reduktora. Wał wymieniony, Reduktor wymieniony. Auto jeździ, ale obcina go na mocy. Przez chwilę idzie jak porąbane, ale po wskazaniu błędu w/w wchodzi jakby w tryb awaryjny. Jakby turbo się nie włączało. Chyba, że to nie ma wspływu, ale innych błędów brak. Skanowane opcom od myfrienda

Chyba, że jest ktoś z okolic Wadowic kto zna się na temacie?

Może jakiś dobry mechanik do tego typu usterek?

Patrzyłem na cewkę a dokladniej na cenę. U nas 3200 zł, z USA 250 $ z przesyłką, ale czy w tym w ogołe kierunku szukać usterki?

Może pompa?

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Sprzęgło Haldex

Post autor: xul » 19 paź 2020, o 15:33

C0407 0B - prąd silnika pompy oleju jest większy niż 7,0 A przez 2 s w 10 kolejnych cyklach testowania
sugerowałoby to zwiększony pobór prądu/zwarcie w układzie

gogomonter
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 18 lip 2020, o 10:37
Auto: Insigna 2.0 Turbo x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdynia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Sprzęgło Haldex

Post autor: gogomonter » 19 paź 2020, o 17:01

Witajcie mam po wymianie Oleju uszczelki i filtra błąd Haldex C0403-62 (AWD Oil Filter Reverse Valve)
Przed wymianą było C0407-64 ( przeczytałem gdzieś na innych forach że za mało oleju ) teraz pojawił się ten powyżej... czy to znaczy że mechanik zamontował odwrotnie filtr czy filtr jest przytkany czy coś innego może być przyczyna?

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Sprzęgło Haldex

Post autor: xul » 19 paź 2020, o 17:48

C0403 - moduł sterowania tylnym sprzęgłem mechanizmu różnoniciowego wykrywa napięcie w obwodzie sterowania sprzęgła mechanizmu różnicowego 20 s po tym, jak pompa została dezaktywowana, wskazując, że pompa pracuje w przeciwnym kierunku
Filtra chyba nie da się zamontować odwrotnie. Zacząłbym od sprawdzenia poziomu oleju w haldexie i dyfrze.

gogomonter
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 18 lip 2020, o 10:37
Auto: Insigna 2.0 Turbo x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdynia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Sprzęgło Haldex

Post autor: gogomonter » 19 paź 2020, o 22:57

Bardzo dziękuje xul za wskazówki.
I tu mam dylemat bo poprzedni błąd c0407-64 wskazywał na ubytek oleju (przeciekała uszczelka) tu zamontowana nowa i nowy filtr i zalane blisko 400ml oleju...
Czy dolewać ?
Sprawdzę w rewizji w sobotę. zastanawia mnie tylko że błąd wystąpił przy 3 jeździe pierwsza i druga łącznie 350 km nic nie generowały teraz wystarczy silnik uruchomić i od razu "sprawdź moduł tylnego napędu" i ten błąd. A poprzedni po dłuższej jeździe był.
Pytanie do osób z doświadczeniem co jeśli więcej oleju będzie w układzie? ( wypluje przez odpowietrznik czy będzie jakiś błąd?)

Edit:
Pojawianie się błędu ustało nic nie robiąc-przejechałem tylko około 1000 km
Ostatnio zmieniony 3 lis 2020, o 17:03 przez gogomonter, łącznie zmieniany 1 raz.

Serek89
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 25 sie 2020, o 02:23
Auto: Opel Isignia 2.0T
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Szczecin

Re: Sprzęgło Haldex

Post autor: Serek89 » 22 paź 2020, o 09:58

lutor77 pisze:
15 paź 2020, o 16:49
Żadnych zamienników nie używaj , w tamtym roku zalałem olej od VW do Haldex jeździła rok czasu i zaczął rozłączać napęd . Spuściłem stary olej i zalałem nowy BorgWarner 184 zł z wysyłką , było już lepiej ale raz na jakiś czas znowu rozłączał , przejechałem około 2 tys. km. Więc kupiłem nowy filtr z uszczelką za 115 zł i zabrałem się za wymianę i czyszczenie Haldex od tamtej pory wszystko gra .
Tak wygląda olej po 2 tys. km. a jest prawie przezroczysty i dodam jeszcze że jest jeszcze w tym pojemniku około 300 ml bezbarwnego płynu do czyszczenia 🧐.

Dodano po 6 minutach 19 sekundach:
Jeśli ktoś potrzebuje uszczelki do przelewania oleju
Haldex-Dyfer to posiadam taki w sprzedaży w dobrej cenie bo mi się na razie nie przyda🙃
Ja tez wymieniłem olej i pół roku był spokój. A ta uszczelkę od dyfra też wymieniłeś?? I jak czysciles haldex zdejmowales to całego???

lutor77
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 1 sie 2018, o 06:58
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Lubin 889-036-156

Re: Sprzęgło Haldex

Post autor: lutor77 » 8 lis 2020, o 20:01

Nie ściągałem całego Haldex , ja mam akurat OPC i bez opuszczania tłumika i dyfra dojście jest bardzo trudne . Otworzyłem Haldex (już drugi raz także mam wprawę już 🙃) wyciągnąłem filtr i czyściłem zmywaczem do hamulców w aerozolu

Dodano po 1 minucie 2 sekundach:
Uszczelki nie wymieniałem bo mi nie przelewa , ale jak ktoś potrzebuje to mam

Dodano po 2 minutach 42 sekundach:
Tak wygląda ten olej po niecałych 2 tys.km
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

auto-tech
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 10 maja 2019, o 20:47
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Ropczyce
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Sprzęgło Haldex

Post autor: auto-tech » 13 lis 2020, o 21:15

gogomonter pisze:
19 paź 2020, o 22:57
Bardzo dziękuje xul za wskazówki.
I tu mam dylemat bo poprzedni błąd c0407-64 wskazywał na ubytek oleju (przeciekała uszczelka) tu zamontowana nowa i nowy filtr i zalane blisko 400ml oleju...
Czy dolewać ?
Sprawdzę w rewizji w sobotę. zastanawia mnie tylko że błąd wystąpił przy 3 jeździe pierwsza i druga łącznie 350 km nic nie generowały teraz wystarczy silnik uruchomić i od razu "sprawdź moduł tylnego napędu" i ten błąd. A poprzedni po dłuższej jeździe był.
Pytanie do osób z doświadczeniem co jeśli więcej oleju będzie w układzie? ( wypluje przez odpowietrznik czy będzie jakiś błąd?)

Edit:
Pojawianie się błędu ustało nic nie robiąc-przejechałem tylko około 1000 km
Jeżeli jest za duzo oleju to przez odpowietrznik go nie wyrzuci będą błędy od zaworu gdyż nie będzie mógł się przestawić w pozycję wyłączenia napędu i będzie następowało zakleszczenie napędu nadmiar oleju nie jest wskazany

Dodano po 14 minutach 51 sekundach:
lutor77 pisze:
8 lis 2020, o 20:04
Nie ściągałem całego Haldex , ja mam akurat OPC i bez opuszczania tłumika i dyfra dojście jest bardzo trudne . Otworzyłem Haldex (już drugi raz także mam wprawę już 🙃) wyciągnąłem filtr i czyściłem zmywaczem do hamulców w aerozolu

Dodano po 1 minucie 2 sekundach:
Uszczelki nie wymieniałem bo mi nie przelewa , ale jak ktoś potrzebuje to mam

Dodano po 2 minutach 42 sekundach:
Tak wygląda ten olej po niecałych 2 tys.km
Jeżeli nie wymieniłeś uszczelki to chociaż masa posmarować by należało a potem odczekać po zamontowaniu 24h bo ta część uszczelki do około filtra ma za zadanie utrzymać ciśnienie tam jest do 40 atmosfer jeżeli będzie nie szczelne bo używasz kolejny raz uszczelki to ciśnienie z akumulatora ciśnienia wróci do misy oleju haldex i nie masz czym sterować haldexem gdy pompa haldex nie pracuje.

Dodano po 4 minutach 45 sekundach:
xul pisze:
19 paź 2020, o 17:48
C0403 - moduł sterowania tylnym sprzęgłem mechanizmu różnoniciowego wykrywa napięcie w obwodzie sterowania sprzęgła mechanizmu różnicowego 20 s po tym, jak pompa została dezaktywowana, wskazując, że pompa pracuje w przeciwnym kierunku
Filtra chyba nie da się zamontować odwrotnie. Zacząłbym od sprawdzenia poziomu oleju w haldexie i dyfrze.

Pompa pracuje w przeciwnym kierunku dlatego że zapewne zastosowany został zamiennik filtra oleju w filtrze jest zawór zwrotny który trzyma ciśnienie w akumulatorze ciśnienia jeżeli wróci to ciśnienie to pompa będzie się kręciła w lewą strone i wytwarza prąd który obserwuje się na wykresie. Po załączeniu pompy następuje jej cykl ładowania potem się wyłącza a na wykresie będzie pokazane że jednak dalej jest napiecie zazwyczaj połowa wartości. Oczywiście opel złapie to po kilku cyklach i zgłosi błąd zawór filtra oleju uszkodzony

Reluk
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 7 kwie 2019, o 16:54
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Sprzęgło Haldex

Post autor: Reluk » 7 gru 2020, o 17:46

Część wszystkim,
Czytam i mam podobne problemy do was, po wymianie pierwszej (sama wymiana oleju bez czyszczenia) przez jakieś pół roku był spokój. Ostatnio zaczęło mi coś hrobotac. Poczytałem o tych wymianach w haldexie, powrót na serwis, czyszczenie haldexa, nowy olej, uszczelka... Po pewnym czasie w trakcie jazdy mam komunikacji Usługa Układ Napędu AWD, Tylna Oś. To wszystko, check engine się nie zapala, błędów nie ma :( powrót do serwisu - dolanie oleju. Niestety znów to samo, po jakiś 20-30 minutach jazdy ponownie ten sam komunikat, check engine - brak, błędów nie wykrywa.

Ktoś ma jakiś pomysł??
Dziękuję!!

Wysłane przy użyciu Tapatalka



Edit:
Jednak znalazłem błąd C0407 historyczny, ciekawe czy po skasowaniu będzie ok. Póki co dziś skasowałem. Czekam. Jakieś sugestie?Obrazek

dzamej
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
Auto: Insignia kombi 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wałbrzych
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Sprzęgło Haldex

Post autor: dzamej » 9 gru 2020, o 16:22

Albo wlałeś nieoryginalny olej, albo pompa siada albo padł uszczelniacz i mieszają ci się oleje

BartiKapi1985
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 5 sty 2017, o 16:07
Auto: Opel Insignia ST 4x4
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Sprzęgło Haldex

Post autor: BartiKapi1985 » 11 gru 2020, o 23:03

Witam! Mam taki problem a mianowicie... Insignia CDTI 4x4 118kw, we wrześniu tego roku wymieniłem skrzynię kątową z uwagi na to, że w mojej było bardzo dużo opiłków metalu w oleju. Kupiłem używkę po przebiegu 21tkm, tak twierdził sprzedawca-choć tak może mówić każdy. Do sedna... Ostatnie przy temp. poniżej zera po ruszeniu po dłuższym postoju słychać szum przez jakieś 2-3 km jazdy, A potem szumienie zanika. Szumienie dochodzi ze środkowej części pojazdu od spodu na wys lewarka zmiany biegów. Nie wiem gdzie szukać? Czy to wał napędowy, jakiś przegub, łożysko czy ponownie skrzynia kątowa tzw. reduktor? Czy macie jakieś propozycje? Przerabiał ktoś ten temat?

siwek331
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 19 sie 2020, o 11:22
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Rybnik

Re: Sprzęgło Haldex

Post autor: siwek331 » 17 gru 2020, o 19:00

We wrześniu robiłem serwis haldex, ponieważ wyskakiwał błąd C0407-64.mimo tego błędu auto normalnie działało na 4 buty, nic nie stukalo itp.
Po wymianie oleju błąd zniknął i nie pojawiał się do teraz, wyskoczyl mi komunikat sprawdź moduł napędowy tylniej osi, podpiąłem wiec pod kompa i znowu ten sam błąd co wyżej,odrecilem korek wlewowy z haldexu i dolałem 100ml oleju i póki co komunikat nie wyświetla się,na kompie tez błędów brak,skąd mogl się wziąść ubytek oleju? Mial ktoś podobny przypadek? Haldex jest suchy jedyny wyciek który zauważyłem to na gumie jest lekko zapocona, a co do oleju to poprzednio i teraz do dolewki używałem firmy FEBI to być tez wina tego oleju? Bo czytałem gdzieś na necie kiedyś ze najlepiej lać olej firmy BornWager.
Odrecilem tez korek wlewowy z tylnego dyfra i zaczął lecieć olej, to znaczy ze olej się przelewa i haldex nadaje się do regeneracji?

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Sprzęgło Haldex

Post autor: xul » 17 gru 2020, o 20:44

Wygląda na to, że masz do wymiany uszczelniacz między haldexem, a dyfrem - znana przypadłość do któregoś rocznika, potem była poprawka. Mogło się też coś zadziać z dyfrem ze względu na zmieszanie olejów i jego za dużą ilość.
BorgWarner jest producentem Haldexu, najlepiej w komplecie kupić olej + filtr + uszczelka.

Reluk
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 7 kwie 2019, o 16:54
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Sprzęgło Haldex

Post autor: Reluk » 18 gru 2020, o 19:29

U mnie olej, filtr, uszczelka FEBI. Olej przelewany był już 3x, do tego wymieniony został olej w dyfrze. Teoretycznie nie mieszają mi się oleje z tego co rozmawiałem z mechanikiem bo też zarzucilem ten temat. Pompa ma prąd, wszystkie wtyki, gniazda czyste itp. Niestety błąd dalej wyskakuje. Brak już pomysłów. Chyba muszę odwiedzić NSO z Józefowa. Chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

Wysłane przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
hubi_pl
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
Auto: Panama
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Sprzęgło Haldex

Post autor: hubi_pl » 18 gru 2020, o 19:56

Mój pomysł to Józefow i będziesz miał problem z głowy.


Sent from my iPhone using Tapatalk

dzamej
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
Auto: Insignia kombi 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wałbrzych
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Sprzęgło Haldex

Post autor: dzamej » 21 gru 2020, o 07:38

Reluk pisze:
18 gru 2020, o 19:29
U mnie olej, filtr, uszczelka FEBI. Olej przelewany był już 3x, do tego wymieniony został olej w dyfrze. Teoretycznie nie mieszają mi się oleje z tego co rozmawiałem z mechanikiem bo też zarzucilem ten temat. Pompa ma prąd, wszystkie wtyki, gniazda czyste itp. Niestety błąd dalej wyskakuje. Brak już pomysłów. Chyba muszę odwiedzić NSO z Józefowa. Chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

Wysłane przy użyciu Tapatalka


I 3500 zapłacisz za regenerację. Spuść olej z dyfra i wlej inny niż febi ale dedukowany do dyfrów.

Próbowałeś wlać ponad stan?

Błąd pojawia się na zimnym czy ciepłym oleju?

Reluk
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 7 kwie 2019, o 16:54
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Sprzęgło Haldex

Post autor: Reluk » 21 gru 2020, o 09:30

dzamej pisze:
21 gru 2020, o 07:38
Edit

Trochę obawiam się, że tak może być. Z tego co mi wiadomo to zrobiłem pierwszy serwis w haldexie od nowości (jestem 2gim właścicielem) przy przebiegu 125tys km.
Powoli suma kosztów olei i robocizny (sam nie mam za bardzo warunków i zdolności) to się wyrówna z większym serwisem, bo z tego co czytałem to koszt oleju Borgwarnera do haldexu to około 420pln do tego jeszcze do dyfra + robocizna.
Błąd pojawia się nieregularnie. Czasem przejadę 120km bez błędu ale najczęściej pojawia się już po paru kilometrach, myślę, że już wtedy wszystko jest rozgrzane.
Dziękuję Ci za poradę. Posprawdzam ceny i przekalkuluje to i podejmę decyzję.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2020, o 09:30 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
hubi_pl
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
Auto: Panama
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Sprzęgło Haldex

Post autor: hubi_pl » 21 gru 2020, o 10:53

Z doświadczenia własnego i klientów wiem że czasem lepiej przełknąć taki koszt, jak przywołany wyżej, i mieć problem z głowy, ponieważ jak się zaczyna kombinować i to potem sumarycznie wychodzi podobnie, a nie wiadomo czy się naprawi. Plus może się okazać że koniec końców i tak odstawisz gdzieś auto.

dzamej
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
Auto: Insignia kombi 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wałbrzych
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Sprzęgło Haldex

Post autor: dzamej » 21 gru 2020, o 16:07

Ja miałem problem z haldexem, byl czyszczony, wymienione sitko uszczelka i oleje na oryginalne, czyszczone elementy były w myjce ultradźwiękowej przez dobę, wszystko cacy, nagle pewnego dnia zaczął szarpać. Tak o, po prostu (wyświetl mój profil i tematy jakie założyłem) w końcu zmieniłem olej na ravenol. Szarpanie stopniowo się zmniejszało. Na ten moment po 1500km żadnych objawów.

Na wiosnę kolejna wymiana na ten sam by cały syf zlać.

Może i u ciebie pomoże. 1l kosztuje ok 80zl (ravenol awd-h) wymiana u mechanika to ok 50zl. Pamiętaj by najpierw wlać do momentu przelania, potem odpalić auto na ok 5 min (żeby pompa zassała i rozprowadziła olej) i dolać 50ml lub do przelania (ja lałem do przelania)

barth71
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 17:50
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Tarnobrzeg

Re: Sprzęgło Haldex

Post autor: barth71 » 10 sty 2021, o 12:16

Witam. Chciałem zapytać czy ktos potrafi pomóc lub podpowiedzieć odnośnie takiego bledu wyskakujacego w napedzie w insigni:
C0402-61 Transfer case solenoid valve - stuck . Czy teb blad dotyczy zaworu ktory jest pod sterownikiem napedu? Tak przynajmniej wnioskuje z opisow serwisowych. Bardzo prosze kogos o podpowiedz. Dzieki z gory

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”