--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Sprzęgło Haldex
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lis 2020, o 06:38
- Auto: Insignia opc
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kielce
Re: Sprzęgło Haldex
Witam, proszę o pomoc. Moje auto to Insignia 2010r opc 2.8T
Napęd tylko na przód, zero błędów, dźwięków itp.
Wczoraj wymieniłem, olej 400ml, uszczelkę oraz filtr. Nic się nie zmieniło. Jutro mam zamiar sprawdzić czy pompa pracuje. Ale kilka dni temu uruchomiłem ją przez komputer diagnostyczny i było słychać "brzęczenie". Jaki powinien docierać prąd na nią? Może jakieś sugestie co sprawdzić? Dodam, że jak auto jest na podnośniku i zacznę kręcić którymś z tylnych kół, po krótkim czasie zaczynają kręcić się wszystkie koła. Sprawdzałem również w taki sposób, że autko podniesione, odpalone, jedynka włączona delikatnie hamulec tylne koła stanęły, dodałem gazu żeby uruchomić tył, wał się kręci i tył nic nie reaguje.
Napęd tylko na przód, zero błędów, dźwięków itp.
Wczoraj wymieniłem, olej 400ml, uszczelkę oraz filtr. Nic się nie zmieniło. Jutro mam zamiar sprawdzić czy pompa pracuje. Ale kilka dni temu uruchomiłem ją przez komputer diagnostyczny i było słychać "brzęczenie". Jaki powinien docierać prąd na nią? Może jakieś sugestie co sprawdzić? Dodam, że jak auto jest na podnośniku i zacznę kręcić którymś z tylnych kół, po krótkim czasie zaczynają kręcić się wszystkie koła. Sprawdzałem również w taki sposób, że autko podniesione, odpalone, jedynka włączona delikatnie hamulec tylne koła stanęły, dodałem gazu żeby uruchomić tył, wał się kręci i tył nic nie reaguje.
-
- Klubowicz
- Posty: 1871
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Sprzęgło Haldex
Wał się będzie kręcić, bo jest napędzany ze skrzynki rozdzielczej, a dopiero haldex dopina tylną oś.
Nominalnie wlewa się 350 ml, a prąd na pompce powinien zmieniać się od 0 (wyłączona) do 2500-3500 mA (włączona). Jeżeli jest poniżej 2500 mA na włączonej, to dolać 50 ml.
Po wymianie oleju samochód powinien pochodzić 5 min na jałowym, a potem należy mu 5 razy na krótko otworzyć do oporu , żeby układ się przedmuchał.
Nominalnie wlewa się 350 ml, a prąd na pompce powinien zmieniać się od 0 (wyłączona) do 2500-3500 mA (włączona). Jeżeli jest poniżej 2500 mA na włączonej, to dolać 50 ml.
Po wymianie oleju samochód powinien pochodzić 5 min na jałowym, a potem należy mu 5 razy na krótko otworzyć do oporu , żeby układ się przedmuchał.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lis 2020, o 06:38
- Auto: Insignia opc
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kielce
Re: Sprzęgło Haldex
Czyli jutro sprawdzę pompę, zasilanie, poziom oleju. Zanim wyjechałem to trochę na jałowym popracował. Do oporu to on ma co chwilę
-
- Klubowicz
- Posty: 1871
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Sprzęgło Haldex
Zapomniałem dopisać, na postoju, bez obciążenia. Przy okazji sprawdź, czy poziom oleju w dyfrze masz OK, bo lubiło z haldexu przez uszczelniacz przepuścić.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lis 2020, o 06:38
- Auto: Insignia opc
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kielce
Re: Sprzęgło Haldex
Olej byl równo ze stanem, minimalnie dolałem żeby sprawdzić. Pompa wyjęta, wyczyszczona. Sprawna. Uruchomiona komputerem działa, raz dłużej, raz przez kilkanaście sekund. Na podnośniku, przy próbie jedynka hamulec, koła tylne się zatrzymują i wtedy gaz. Coś czuć trzymając rękę na pompie, że próbuje robić ale koła stoją. Po zdjęciu i próbach na sniegu bez problemu można się autem zakopać, tył napęd nawet nie drgnie.
Jakieś pomysły co dalej?
Czy zostaje tylko demontaż haldexu rozebranie na części pierwsze.
Jakieś pomysły co dalej?
Czy zostaje tylko demontaż haldexu rozebranie na części pierwsze.
-
- Klubowicz
- Posty: 1871
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Sprzęgło Haldex
Wcześniej napęd Ci działał wcześniej czy kupiłeś w takim stanie?
Może być też problem z zaworkiem, pompka działa prawidłowo (sprawdzałeś pobór prądu?), buduje ciśnienie, ale zawór nie wysterowuje sprzęgieł.
PS.: Dużo syfu miałeś przed wymianą? U mnie to wyglądało tak viewtopic.php?f=16&t=2166&start=460#p217677
Może być też problem z zaworkiem, pompka działa prawidłowo (sprawdzałeś pobór prądu?), buduje ciśnienie, ale zawór nie wysterowuje sprzęgieł.
PS.: Dużo syfu miałeś przed wymianą? U mnie to wyglądało tak viewtopic.php?f=16&t=2166&start=460#p217677
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lis 2020, o 06:38
- Auto: Insignia opc
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kielce
Re: Sprzęgło Haldex
Mam tak od początku, już taki kupiłem.
Syfu bardzo nie było, troszkę się oliwa świeciła od opiłków malutkich. Śmierdziała bardzo przepracowanym. Pobór prądu zmierzę jutro. Sprawdzę też ten zawór. Na jakiej zasadzie on działa? Też mam opcję uruchomienia go kompem.
Syfu bardzo nie było, troszkę się oliwa świeciła od opiłków malutkich. Śmierdziała bardzo przepracowanym. Pobór prądu zmierzę jutro. Sprawdzę też ten zawór. Na jakiej zasadzie on działa? Też mam opcję uruchomienia go kompem.
-
- Klubowicz
- Posty: 1871
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Sprzęgło Haldex
Domyślam się, że puszcza ciśnienie w celu zasprzęglenia sterując stopniem "spięcia" napędu. Może poprzedni właściciel wykończył tarczki sprzęgła.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 maja 2019, o 20:47
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Ropczyce
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Sprzęgło Haldex
Panowie... po pierwsze. pompa oleju w sile wieku ma pompować z prądem 2500-2700 mA 3500mA to agonia pompy lub oleju haldex. jak napędy się nie spinają to Opel zgłosi błąd ale niestety po jakimś czasie. Sam juz nie wiem czy coś mnie zaskoczy w tym napędzie ale zawsze coś może być nie mówię że wiem wszystko ale większość gdyby ktoś potrzebował jakieś części to posiadam uszczelniacze główne jak i zestaw rurek szpery lsd i dużą wiedzę o tym napędzie zapraszam do kontaktu 889563007
Dodano po 4 minutach 58 sekundach:
auto - tech ropczyce 2 godzuiny wymiana na regenerowany bez wariactwa zapraszam 889563007
Dodano po 4 minutach 58 sekundach:
auto - tech ropczyce 2 godzuiny wymiana na regenerowany bez wariactwa zapraszam 889563007
- Krznnn
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 17 wrz 2017, o 08:11
- Auto: Insignia ST OPC Line
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: BDG/SOLEC
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Sprzęgło Haldex
Witam, mam do robienia podpore bądź podpory wału, pech chciał że chyba w mojej isi niee są wymienialne (chyba tylko w 2,8T). I teraz czeka mnie wyciągnięcie wału i niee wiem czy wał do regeneracji i te podpory czy jak to wygląda. Z tego co wiem można w isi jeździć na samym przód napędzie i teraz pytanie aby rozłączyć tył napęd, haldex wystarczy bezpiecznik nr 33 czy jeszcze jakiś? Drugie pytanie z przodu ze skrzyni rozdzielczej olej nie "wyleci" coś go będzie "trzymać"? Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 5 cze 2021, o 08:47
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Polska
Re: Sprzęgło Haldex
Wymienilem dzis olej i filtr w haldexie wraz z olejem w dyfsze. Wsiadlem w auto wlaczylem tryb sport i po jakims czasie komunikat "spr smodul napendu haldex" po podpieciu pod kompa pokazuje, ze to cos z pompa. Pytanie czy tak ma byc ? Ile do haldexa oleju powinno sie wlac ? 300? 350ml ? Na samyl dole komunikatu jest info o kalibracji - nie wiem czy to ma znaczenie. Przed wymiana zadnych bledow. Za malo oleju ? Wlewajac olej wg instrukcji "az bd wylewac sie z otworu"
A tutaj blad
Edit:
Problem solved. Dolalem oleju xD
A tutaj blad
Edit:
Problem solved. Dolalem oleju xD
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 8 sie 2021, o 11:49 przez klisza, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Klubowicz
- Posty: 1871
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Sprzęgło Haldex
Jak dobrze kojarzę, jest to błąd oznaczający za mało oleju. Wymianę zrobiłeś zgodnie z procedurą serwisową?
Auto w poziomie, wlać 350 ml przez odpowietrzenie, odstawić na 10 min z wyłączonym zapłonem, potem 5 min na obrotach jałowych, następnie 5 razy do odcięcia. I wtedy sprawdzić poziom oleju (po odczekaniu 10 min, aż ciśnienie zejdzie z układu), czy jest na równo z korkiem kontrolnym, jeżeli nie, to dolać 50 ml i na nowo przeprowadzić procedurę sprawdzania poziomu. Sprawdzić też testerem diagnostycznym prąd na pompce, powinno być 2500-3500 mA, jak jest mniej, to dolać 50 ml i sprawdzić poziom. I tak w kółko, aż będzie dobrze.
Wydaje mi się, że w którymś temacie było już to opisywane, możliwe, że nawet przeze mnie.
Auto w poziomie, wlać 350 ml przez odpowietrzenie, odstawić na 10 min z wyłączonym zapłonem, potem 5 min na obrotach jałowych, następnie 5 razy do odcięcia. I wtedy sprawdzić poziom oleju (po odczekaniu 10 min, aż ciśnienie zejdzie z układu), czy jest na równo z korkiem kontrolnym, jeżeli nie, to dolać 50 ml i na nowo przeprowadzić procedurę sprawdzania poziomu. Sprawdzić też testerem diagnostycznym prąd na pompce, powinno być 2500-3500 mA, jak jest mniej, to dolać 50 ml i sprawdzić poziom. I tak w kółko, aż będzie dobrze.
Wydaje mi się, że w którymś temacie było już to opisywane, możliwe, że nawet przeze mnie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 wrz 2021, o 21:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Unisław
Re: Sprzęgło Haldex
Dzień dobry,
Panowie, insignia A 4x4 2.0 biturbo automat. Mam problemy z haldexem, auto ciagle wpada w „poślizg” po jakimś czasie ustępuje, a przy mocnym skręcie kół przeskakuje. Na rozmowie w serwisie ustaliliśmy ze uszkodzenie mechaniczne. Jak wyciągnąłem bezpiecznik to spokój. W grę wchodzi regeneracja lub używka? Możecie polecić kogoś kto to porządnie zregeneruje?? A może jakieś inne rady?
Panowie, insignia A 4x4 2.0 biturbo automat. Mam problemy z haldexem, auto ciagle wpada w „poślizg” po jakimś czasie ustępuje, a przy mocnym skręcie kół przeskakuje. Na rozmowie w serwisie ustaliliśmy ze uszkodzenie mechaniczne. Jak wyciągnąłem bezpiecznik to spokój. W grę wchodzi regeneracja lub używka? Możecie polecić kogoś kto to porządnie zregeneruje?? A może jakieś inne rady?
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Sprzęgło Haldex
A może by tak na początek wymiana oleju i filtra ,bo nic nie piszesz czy było robione
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 wrz 2021, o 21:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Unisław
Re: Sprzęgło Haldex
Niestety, ale wymienione. Po wymianie jak przejechałem około 1000 zaczęły się poślizgi na zimnym. Dlatego wizyta w aso, a tam serwisant po przejechaniu zasugerował regenerację i nie wymienialiśmy drugi raz oleju i filtra, bo wg nich to nic nie da.
Przy wymianie zauważyli jeszcze takie uszkodzenie jak na zdjęciu.
Przy wymianie zauważyli jeszcze takie uszkodzenie jak na zdjęciu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
- Auto: Insignia kombi 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wałbrzych
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Sprzęgło Haldex
U mnie był poślizg szczególnie właśnie przy skrętach. Wymieniałem olej sam, co 200-300km na ravenol awd-h. Aktualnie po 5 wymianach, czyli jeżdżę na 6, problemu już całkowicie nie ma
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 10 cze 2021, o 05:46
- Auto: Insignia 4x4 195
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Łódź
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Sprzęgło Haldex
Mam na kompie coś takiego i błąd c0407 64 Jakiś pomysł ps oleje się nie mieszają stan w dyfsze ok Pompę sprawdziłem podając napięcie i działa
Dodano po 5 minutach 9 sekundach:
I coś takiego
Dodano po 5 minutach 9 sekundach:
I coś takiego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 lip 2021, o 15:14
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
Re: Sprzęgło Haldex
Wie może ktoś jakie ciśnienie występuje w przewodach haldexa? Moje są już skorodowane ale jeszcze są w miarę sztywne. Chciałbym to oczyścić z grubsza i czymś zabezpieczyć ale nie wiem czy jest sens. Jeśli jest tam "sporo barów", to w każdej chwili może je rozerwać.
Będę wdzięczny za podpowiedź, bo koszt nowych...
Będę wdzięczny za podpowiedź, bo koszt nowych...
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
- Auto: Insignia kombi 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wałbrzych
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy