------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 15-17 maja - zapraszamy
--------------------
---------------------------Zapraszamy na naszą nową stronę klubową https://portal.insignia-club.pl
--------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku --------------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Dwumasa, koło dwumasowe

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 3118
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: IBZI » 15 lut 2018, o 23:18

Mój mechanik twierdzi, że się różnią. Ale nie musi mieć monopolu na prawdę ;-)

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1329
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: kuba89 » 16 lut 2018, o 11:45

sychie pisze:pytanie teoretyczne. Czy dwumas od m32 będzie pasował do f40? Wyczytałem na forum że ktoś zmieniał i pasowała. prawda to?

Jak co mam używkę do f40 w idealnym stanie :p


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Benek1980
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 11 gru 2017, o 20:47
Auto: 2.0 cdti 160km 2
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Dębno Zach Pom

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Benek1980 » 5 mar 2018, o 15:34

Witam.Mam problem po zamontowaniu drugiej dwu masy cały nowy komplet i zrobieniu ok 3tyś km i isterka powróciła jak za starej .Mianowicie strasznie tłucze przy wciskaniu sprzegła i pedał drży ,najbardziej słychać jak sie rusza z 1 a najbardziej z 2 i coś takiego ty ty ty ty ty .Czy mozliwe jest ze jest wadliwa dwu masa fimy Sachs.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2534
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 24 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Rooff_ » 5 mar 2018, o 16:07

Sprawdź alternator - zdejmij pasek osprzętu i zobaczysz, czy to coś zmieni. Jak będzie lepiej to regeneracja.

Benek1980
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 11 gru 2017, o 20:47
Auto: 2.0 cdti 160km 2
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Dębno Zach Pom

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Benek1980 » 5 mar 2018, o 16:15

Jak była wymieniona było ok cisza dopiero niedawno zaczęło coś stukać ,mam nadzieje ,że to nie wał czy panewki.

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 3984
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Cascada, Insignia FL
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 36 razy
Kontakt:

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: peja-1991 » 5 mar 2018, o 20:02

Cały nowy komplet czyli dwumas, sprzęgło, tarcza, docisk oraz wysprzęglik?
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

Benek1980
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 11 gru 2017, o 20:47
Auto: 2.0 cdti 160km 2
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Dębno Zach Pom

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Benek1980 » 5 mar 2018, o 20:32

Dokładnien wszystko koszt 2550

-- 6 mar 2018, o 14:35 --

Witam .Po rozebraniu srzyni okazało sie ze rozsypała sie nowa dwumasa awt nie miała 2 miesiecy.Pytanie jak odzyskać pieniądze od firmy sachs za wadliwy element .Mam paragon zakupu i pieczatki warsztatu co ja montował.

Awatar użytkownika
Bodex
Zapaleniec
Posty: 2319
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Bodex » 6 mar 2018, o 20:39

Złóż reklamację tam gdzie kupiłeś , lub bezpośrednio w sachs Polska.

Dlatego warto , żeby warsztat to kupował , nawet gdy ciut drożej jest , bo teraz warsztat ma problem , a ty masz drugą dwumasę , a tak ? masz problem i nie masz dwumasy.

Przerabiałem to z oponami , nigdy już nie kupię na internecie .

Acha , jeśli nie wystawili ci karty gwarancyjnej to obowiązuje rękojmia , a ta jeśli wada wystąpiła do 6 miesięcy to muszą wymienić na nową i możesz zażądać zwrotu kosztów demontażu i montażu, ale z tym bedzie cieżko. Lub zwrotu kasy za część i kosztów.

Widzisz kupując u mechanika , jak coś klęknie to nie płacisz 2 x za robotę.

Współczuję.


Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Benek1980
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 11 gru 2017, o 20:47
Auto: 2.0 cdti 160km 2
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Dębno Zach Pom

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Benek1980 » 6 mar 2018, o 21:46

Dziękuję bardzo jutro wysyłam do churtowni w której zakupiłem.Nerwy mam niesamowite.Pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony 7 mar 2018, o 14:21 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
SARCOidosis
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: SARCOidosis » 2 maja 2018, o 14:04

benek, jak to sie skonczyło ?
Ostatnio zmieniony 2 maja 2018, o 14:05 przez SARCOidosis, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
SARCOidosis
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: SARCOidosis » 8 maja 2018, o 10:04

Witam,

Mechanik mówi ze przy wymianie dwumasy kompletu nie wymieniać uszczelniacza wału jesli nie cieknie bo żeby to "dobrze" zrobić to trzeba "zdejmować miske" , kleić coś później na silikon i reszty nie pamietam... Coś jakiś dziwny sposób nie uważacie? z tego co pamietam to uszczelniacz wału się "wciska" tam w wał i dobija młoteczkiem i jest git w innych autach. Powedziałem mu to ale on mówi, że w insigni jest ta ramka i żeby to tak zrobić to robić tak jak on mówi... co myślicie?

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2534
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 24 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Rooff_ » 8 maja 2018, o 14:43

Najprawdopodobniej miska jest przyklejona do jakiegoś elementu obudowy uszczelniacza i żeby wyjąć uszczelniacz trzeba ściągnąc miskę. A później ją założyć - przy czym zakłada się przyklejając na specjalny silikon.

Awatar użytkownika
SARCOidosis
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: SARCOidosis » 21 maja 2018, o 10:06

Dwumasa (komplet) wymieniona, uszczelniacz wału też :) - inne auto, bajka :)
po wymianie myślałem, że pulsowanie (praca silnika) na pedale sprzegla po nacisnieciu ustanie ale nadal wystepuje, widocznie tak ma być :) Nie tylko ja po wymianie nadal tak mam :)
Ale jedno mnie troche martwi - sprzegło jest delikatnie twardsze, też ktoś tak miał ? Plus myślałem ze bedzie sprzeglo brać od samego dołu, a nie bierze od samego dołu, gdzieś od połowy ;p co myślicie?

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 593
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: pawel_insignia » 21 maja 2018, o 12:05

ja mam tak samo

Awatar użytkownika
noirdk
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: noirdk » 21 maja 2018, o 16:26

Sprzęgło powinno łapać od połowy.
Jak od dołu to za szybko i auto przy gwałtownym ruszaniu może zgasnąć, a jak na górze to przy ruszaniu spod świateł, zdążył byś herbatę zaparzyć ;) więc jest ok

sychie
Użytkownik
Posty: 431
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubelskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: sychie » 21 maja 2018, o 21:49

sprzęgło zawsze będzie brać koło połowy bo jest samonastawne.

marcin.1987
Użytkownik
Posty: 849
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: marcin.1987 » 22 maja 2018, o 07:41

Chyba, że jest źle odpowietrzone. Wtedy łapie przy samej podłodze i nawet drgnięcie stopy na pedale powoduje szarpnięcie auta. Na szczęście w Insignii dość łatwo dostać się do odpowietrznika i to poprawić.

Awatar użytkownika
SARCOidosis
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: SARCOidosis » 22 maja 2018, o 08:54

to sprzeglo ciezko chodzi od wymiany a dziś doszło jeszcze ze na zimnym nie mogłem wbić przez chwile wstecznego ani jedynki (bardzo ciężko weszły) - jutro jadę na poprawki. Mam nadzieję, że tylko odpowietrzy układ lub zrobi coś innego nie wymagającego rozbierania...

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1329
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: kuba89 » 22 maja 2018, o 17:20

Układ sam sie powinien odpowietrzyć. Sprawdź poziom płynu hamulcowego


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
SARCOidosis
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 12 lut 2018, o 18:37
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: SARCOidosis » 23 maja 2018, o 08:43

Poziom plynu hamulcowego podniesiony prawie pod sam korek, to chyba znaczy ze uklad zapowietrzony prawda?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”