--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Dwumasa, koło dwumasowe

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: nika84-24 » 4 sty 2015, o 15:49

Witam, pytanie mam bo widzę ze do 2.0cdti 160km z 2009r pasuje kolo dwumasowe sachs 2294 001 592 które montowane jest też w biturbo. I teraz mam pytanie czy będzie ono grało razem ze sprzęgłem z 160km, które mam w aucie czy jest do niego przewidziane inne sprzeglo?
Słyszałem ze aso na gwarancji wymienialo padnięte dwunasy w 160km na dwumasy z biturbo bez wymiany sprzegla. Czy tyczy się to też aut przed 2011r?

-- 4 sty 2015, o 15:49 --

Odpowiedziałem sobie sam. Pozdarawiam. Temat do zmakniecia.

Kot

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Kot » 4 sty 2015, o 20:42

Raczej tak wyślij na PW numer vin jutro podam ci numer ori oraz zamienniki opcjonalne.

Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: nika84-24 » 5 sty 2015, o 12:08

Ano.... tyle ze z dwumasa dalej nie wiem czy z biturbo podejdzie do mnie. Wie ktoś moze?

Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: nika84-24 » 7 sty 2015, o 16:43

Montuje jednak z 118kw bo mimo że organoleptycznie wyglądały tak samo to nikt nie dawał gwarancji ze nie będzie kłopotów po montażu. Razem z dwumasa wymieniam tez wysprzeglik, tarcza i docisk wyglądały ok.

Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: nika84-24 » 8 sty 2015, o 09:36

Wojej ale chodzi ci o różnice między biturbo i 118kw? Czy tym co założyłem a całym kpl ze sprzęgłem ? Jeśli o to drugie to sprzęgło z odciskiskiem około 900zl (po rabatach 650zl).

-- 8 sty 2015, o 09:36 --

A wszysto razem:
-kolo Sachs do 118kw- po rabarach 1520zl
-wysprzeglik fte -po rabatach 300zl
-sprzęgło Sachs tak jak wyżej pisałem

Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: nika84-24 » 8 sty 2015, o 22:56

Kpl nie wymieniałem bo sprzęgła jeszcze dużo było. Robie głównie autostrady a do tego myślę że dużej jak 1-2 lata nie będę tym jezdzil. Dam znać jak odbiorę dziś auto.

-- 8 sty 2015, o 22:56 --

Całkiem inna jazda, jak nowym autem. Cisza, plynna zmiana biegow, polecam wszystkim korzy nie mają co robić z nadmiarem gotówki ;)

jackss

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: jackss » 9 sty 2015, o 18:34

Czy magiczne STUK PUK występowało wczesniej i teraz ta Cisza, plynna zmiana biegow po remontach czy nie .

Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: nika84-24 » 9 sty 2015, o 19:42

Chrobotanie przy szybkim dodawaniu i odejmowaniu obrotów na postoju na luzie przy obrotach 800-1000. A od niedawna na postoju sama się odzywała "Cyk cyk. .." po zmianie tak jak piszesz

jackss

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: jackss » 10 sty 2015, o 18:40

Chodzi mi raczej o takie "uderzenie" w momencie puszczania sprzęgła lub nagłego dodania lub odpuszczenia gazu.
Było to już parokrotnie opisywane a molestuje Cię bo jesteś najświeższy po takich grubych reperacjach.

Marek333

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Marek333 » 16 sty 2015, o 21:55

Witam co to może być za przyczyna rozchodzi się o Insignię Sport tourer 2.0 CDTI 160 km z 2010 r.To jest mój pierwszy diesel ,jadąc na drugim biegu na małych obrotach,prawie bez gazu auto bardzo mi szarpie ,do tej pory miałem już cztery Ople w benzynie i na dwójce mogłem jechać praktycznie bez gazu i nic nie szarpało a teraz kupiłem piątego (mam hopla na punkcie Opla :D ) diesla i nie wiem czy to jest normalne,czy po prostu nie lubi małych obrotów,czy to może być walnięta dwu masa,na innych biegach wszystko jest ok,wczoraj po tym jak mi tak szarpnęła dwa razy przejechałem trzy kilometry i rozszarpało mi pasek klinowy alternatora.

jaromat

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: jaromat » 17 sty 2015, o 06:57

dwumasa to nie jest,cos ze sprzęgłem,tylko ja w moim tez tak nie raz mialem,a szczegolnie jak byl zimny,to dwojke i bez gazu nie dalo rade,moze to i masa auta,zawsze musiałem troche ten samochod rozpędzić

Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: nika84-24 » 17 sty 2015, o 10:09

u mnie też przed wymianą dwumasy nie równo chodził w takich sytuacjach jak u Ciebie. Z reguły tak nie jeżdżę i nie jestem zwolennikiem takiej jazdy ale raz czy dwa się zapomniałem z redukcją do 1-dynki i wtedy to zauważyłem. Dzisiaj rano specjalnie spróbowałem ponownie (po przeczytaniu Twojego postu) i nie zauważyłem żadnego szarpania kulając sie na dwójce bez gazu po prostej.

Co do paska to sprawdź stan napinacza, rolek - czy nie szumią, tą na alternatorze też czy pnie szumi i czy płynnie wychamowuje wirnik po zatrzymaniu rolki oraz czy łagodnie zaczyna ciągnąć w chwili zasprzęglania wirnikia
Ja u siebie razem z dwumasą wymieniłem rolkę na alternatorze i oddałem do sprawdzenia. Został przygotowany do zrobienia kolejnych 150tyś.

Rolki sprawdzisz po zdjeciu obudowy obudowy filtra, odciągasz napinacz i zrzucasz pasek. reką sprawdzisz rolki czy szumią i rolkę/sprzęgło alternatora oraz napinacz tez wyczujesz w chwili odciągania i po nałożeniu paska sprawdź jeszcze jak naciąga pasek.

Marek333

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Marek333 » 18 sty 2015, o 13:55

Co do tej jazdy to tak nie jeżdżę cały czas ,zdarzyło mi się to parę razy na parkingu gdzie muszę trochę po manewrować zanim wyjadę,rolkę napinacza już zdemontowałem,bez ściągania obudowy,ponieważ trochę się podtopiła,muszę jeszcze sprawdzić dokładnie rolkę od alternatora,niby chodzi płynnie ale jeszcze się upewnię,w tej chwili przebywam w DE,a tu nie chcę się wpędzać w koszta,w niedzielę dojedzie z PL do mnie nowy pasek i rolka napinacza,a jak zjadę do PL na urlop to wymienię sobie na oryginały GM pasek i napinacz wtedy będę miał chociaż pewność że będzie się to jakoś kulało,mam jeszcze jedno pytanko jak wygląda tu sytuacja z regulacją napinacza,czy samoczynnie się naciąga bo bez demontażu obudowy nic nie zobaczę,a wymieniać będę dopiero po weekendzie.I dzięki wielkie wszystkim za pomoc i szybkie odpowiedzi.

-- 18 sty 2015, o 14:55 --

Mógł by ktoś jeszcze powiedzieć jak tu wygląda sytuacja z regulacją napinacza,ręką nie mogę nic wyczuć,dojścia za bardzo niema ,zdemontowałem obudowę filtra powietrza ale nie mogę zdjąć tego grubego węża,opaskę węża oczywiście poluzowałem,wąż obraza się w koło ale nie chce zejść,nie chcę robić nic na siłę bo jeszcze coś uszkodzę.

Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: nika84-24 » 19 sty 2015, o 13:38

co do węża to musisz mocniej ciągnać i obracać...

do siebie mamy 200km, do Jarka masz 100 :)

Marek333

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Marek333 » 20 sty 2015, o 19:37

Temat z paskiem ogarnięty dzięki wszystkim za pomoc .

Awatar użytkownika
hajt
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 10 gru 2014, o 21:23
Auto: insignia cosmo
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: hajt » 25 sty 2015, o 18:27

panowie po czym poznać kończącą się dwumase ?? jakie są objawy?

Awatar użytkownika
Luki
Użytkownik
Posty: 606
Rejestracja: 26 cze 2014, o 20:15
Auto: Insignia 1.6 Turbo
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2012
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: Luki » 25 sty 2015, o 18:45

W vectrze tłukło się jak nie wiem co na puszczonym sprzęgle, tutaj sądzę że tak samo :)

Awatar użytkownika
hajt
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 10 gru 2014, o 21:23
Auto: insignia cosmo
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: hajt » 25 sty 2015, o 18:56

a może ci co wymieniali podpowiedzą?

Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: nika84-24 » 28 sty 2015, o 14:19

grzechotanie, chrobotanie przy szybkim dodawaniu i odpuszczaniu gazu na poostoju od 800 do 1000 obr/min i czasami szarpanie przy ruszaniu.

Awatar użytkownika
hajt
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 10 gru 2014, o 21:23
Auto: insignia cosmo
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa

Re: Dwumasa, koło dwumasowe

Post autor: hajt » 28 sty 2015, o 16:47

ze sprzęgłem nic się nie dzieje?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”