--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Sprzęgło
Re: Sprzęgło
Samochód kupiony w ASO po moich skargach po cenach części wymienili mi komplet sprzęgło + koło dwumasowe + wyprzęgnik i posmarowali pedał sprzęgła bo skrzypiał. Ale jak pisałem wcześnie jest trochę lżej ale do komfortowego używania jest daleko.
Re: Sprzęgło
Dzisiaj jeździłem oktavia RS, sprzęgło chodziło bardzo lekko. Co prawda auto ma 18 tys przebiegu ale ja i tak uważam, ze w VW chodzi lżej. Ja ma świeżo wymienione ale i tak jest sporo ciężej chociaż tez w porządku. Na marginesie Oktavia RS w klekocie to świetne, tanie autko. Miejsca więcej niż w Insigni. Silnik i zawieszenie poezja. Tylko jeszcze to zdechłe zwierzątko w logo.Zmi pisze:poprzednio miałem Octavie i sprzęgło chodziło leciutko a tu jest jakaś masakra.
- kubek77
- Użytkownik
- Posty: 118
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 23:57
- Auto: Opel Insignia 192KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Sprzęgło
Panowie skrzypi mi lekko pedał sprzęgła.Niby nic ale drażni lekko.Można to jakoś przesmarować ?
- kubek77
- Użytkownik
- Posty: 118
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 23:57
- Auto: Opel Insignia 192KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Sprzęgło
Witam panowie , interesuje mnie czy w insigni A20nht mozna cos zrobic z sprzęgłem gdyż bierze od samej podłogi i wystrzegała przy samej podłodze ... ?
Jazda z takim sprzęgłem to jak nowincjusz szarpiący przy zmianie biegów . Prosze o podpowiedz ... Moze za mało jest płynu hydraulicznego albo trzeba odpowietrzyć bo to jest nie do pomyślenia by tak sie działo ...
Dziekuje i pozdrawiam .
Jazda z takim sprzęgłem to jak nowincjusz szarpiący przy zmianie biegów . Prosze o podpowiedz ... Moze za mało jest płynu hydraulicznego albo trzeba odpowietrzyć bo to jest nie do pomyślenia by tak sie działo ...
Dziekuje i pozdrawiam .
Ostatnio zmieniony 25 sie 2016, o 09:37 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej pisowni - regulamin
Powód: Proszę o stosowanie polskiej pisowni - regulamin
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Sprzęgło
Witam
szukam informacji na temat odpowietrzenia sprzęgła w insignia 2.0 diesel i czy nieodpowietrzone hamulce mogą mieć wpływ na odpowietrzenie sprzęgła ?
z góry dzięki za pomoc.
szukam informacji na temat odpowietrzenia sprzęgła w insignia 2.0 diesel i czy nieodpowietrzone hamulce mogą mieć wpływ na odpowietrzenie sprzęgła ?
z góry dzięki za pomoc.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Sprzęgło
Sprzęgło odpowietrza się tak samo jak hamulce. Tzn. zakładasz wężyk na odpowietrznik i pompujesz pedałem sprzęgła, po czym luzujesz odpowietrznik i spuszczasz płyn aż przestaną lecieć bąble powietrza.
Drugi sposób to:
- podpięcie się pod odpowietrznik zacisku hamulcowego wężykiem,
- wstępne napełnienie wężyka,
- nałożenie wężyka na odpowietrznik sprzęgła i jego poluzowanie
- poluzowanie odpowietrznika hamulca i pompowanie pedałem hamulca i obserwacja zbiorniczka płynu hamulcowego czy idą pęcherzyki powietrza. Jak przestaną to pozamykać odpowietrzniki i pozamykać układ.
Tutaj wszystko opisane:
http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-por ... -sprzegla/
Są też filmy na yt.
Drugi sposób to:
- podpięcie się pod odpowietrznik zacisku hamulcowego wężykiem,
- wstępne napełnienie wężyka,
- nałożenie wężyka na odpowietrznik sprzęgła i jego poluzowanie
- poluzowanie odpowietrznika hamulca i pompowanie pedałem hamulca i obserwacja zbiorniczka płynu hamulcowego czy idą pęcherzyki powietrza. Jak przestaną to pozamykać odpowietrzniki i pozamykać układ.
Tutaj wszystko opisane:
http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-por ... -sprzegla/
Są też filmy na yt.
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Sprzęgło
mam nadzieje że mi to pomoże bo biegi nie wchodzą
-- 31 sie 2016, o 20:13 --
Potrzebuje pomocy, jak wygląda prawidłowo założona tarczą sprzęgła? ona ma taki frez z jednej strony wystający ok 1 cm, z drugi nie i teraz pytanie, tym wystsjacy do skrzyni? czy do bloku?
-- 31 sie 2016, o 20:13 --
Potrzebuje pomocy, jak wygląda prawidłowo założona tarczą sprzęgła? ona ma taki frez z jednej strony wystający ok 1 cm, z drugi nie i teraz pytanie, tym wystsjacy do skrzyni? czy do bloku?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Sprzęgło
W niemal nowej Insignii (20 tys. km) zaczęły pojawiać się objawy nieodbijania pedału sprzęgła. Zjawisko niepokojące, występuje na pewno, jestem wyczulony na takie drobiazgi. Pewnego dnia żona wróciła do garażu, czekałem tam na nią i mówię - czemu tak śmierdzi samochód, zgadzamy się, że to zapach sprzęgła. Żona mówi, że przy ruszaniu miała wrażenie, jakby sprzęgło zostało w połowie, ale zrzuciła to na karb niedawnego zabiegu chirurgicznego lewej nogi i jej obniżonej sprawności (2 tyg. nie mogła jeździć). Od tego czasu minęły 3 tygodnie, a samochód kilka razy wprawił mnie w niepokój - zawsze takie same okoliczności - auto rozgrzane, wrzucenie dwójki (obojętnie rozpędzanie czy redukcja), dość wysokie obroty (bo rozpędzanie energiczne, a redukcja przed zakrętem przy jeździe po serpentynach), a pedał nie wraca za nogą, tylko jakby "przywieszał się" po drodze. Samochód jedzie prawie normalnie (prawie, bo przy rozpędzaniu przez to mi szarpnął, jakbym nie umiał jeździć), nie ma zapachu sprzęgła. Potem kilkaset kilometrów trasy normalnie, bez żadnych objawów. Pedał sam w końcu wraca po 2-3 sek, nie trzeba go poprawiać nogą, nie ucieka sam w dół (co już przeżyłem w innym aucie), po prostu nie odbija od razu do końca jak powinien.
W przyszłym tygodniu jadę do ASO z oficjalną reklamacją, wkurza mnie ten układ przeniesienia napędu od początku - stukająca dwumasa - i w ogóle jakiś specjalnych umiejętności potrzeba, żeby ruszać, albo jeździć w korku, tym autem płynnie. Ponad 20 lat jeżdżę różnymi samochodami, ale Insignia (przynajmniej 2.0T) rządzi się swoimi prawami. Niech mi udostępnią inny egzemplarz do porównania, inaczej nie uwierzę, że tak ma być. Nieodbijające sprzęgło to już za wiele.
Czy ktoś miał podobne objawy?
M.
W przyszłym tygodniu jadę do ASO z oficjalną reklamacją, wkurza mnie ten układ przeniesienia napędu od początku - stukająca dwumasa - i w ogóle jakiś specjalnych umiejętności potrzeba, żeby ruszać, albo jeździć w korku, tym autem płynnie. Ponad 20 lat jeżdżę różnymi samochodami, ale Insignia (przynajmniej 2.0T) rządzi się swoimi prawami. Niech mi udostępnią inny egzemplarz do porównania, inaczej nie uwierzę, że tak ma być. Nieodbijające sprzęgło to już za wiele.
Czy ktoś miał podobne objawy?
M.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Sprzęgło
Poziom płynu hamulcowego sprawdzaleś? Nie uległ zmianie? Bo albo masz gdzieś nieszczelność i płyn lekko ucieka albo układ zapowietrzony. W najlepszym wypadku to wina starego płynu hamulcowego który nałapał już tyle wilgoci że pod wpływem temperatury woda paruje i tworzy się poduszka powietrzna zmniejszając skuteczność układu albo boże broń wysprzęglik podcieka. Choć padające wysprzęgliki to domena Vectry b raczej.
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Sprzęgło
Płyn hamulcowy - samochód nie ma jeszcze roku. Wymiana co 2 lata. Nie zagotowałem go nigdy serią ostrych hamowań. Na pewno jest OK. Co do jego poziomu, to wiem że sprzęgło chodzi na tym płynie, więc oczywiście go sprawdziłem - i mam wątpliwość. Jest do połowy zbiornika, a przywykłem w innych autach, że zbiornik był wypełniony prawie na maxa. Nie pamiętam jak miałem tuż po zakupie.
Dzisiaj pedał sprzęgła "przywiesił się" przy zmianie z 1. na 2., ale auto nie było tym razem rozgrzane. Żadnego rajdowania, zwykła jazda wokół komina.
Wkurzające są takie objawy, bo auto muszę mieć sprawne na trasy, a tu zaczynają się gierki p.t. "ja ci pokażę kto tu rządzi". Najgorsze, że ciężko to będzie zademonstrować nawet zaprzyjaźnionemu mechanikowi. Jak nie przyjedziesz na lawecie, to wszystko inne będzie tylko moją fanaberią i przeczuleniem. A wyraźnie coś zaczyna się pier*
M.
Dzisiaj pedał sprzęgła "przywiesił się" przy zmianie z 1. na 2., ale auto nie było tym razem rozgrzane. Żadnego rajdowania, zwykła jazda wokół komina.
Wkurzające są takie objawy, bo auto muszę mieć sprawne na trasy, a tu zaczynają się gierki p.t. "ja ci pokażę kto tu rządzi". Najgorsze, że ciężko to będzie zademonstrować nawet zaprzyjaźnionemu mechanikowi. Jak nie przyjedziesz na lawecie, to wszystko inne będzie tylko moją fanaberią i przeczuleniem. A wyraźnie coś zaczyna się pier*
M.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Sprzęgło
To jak do połowy zbiornika to mało bo zazwyczaj układ hamulcowy i wysprzęglik mimo że zasilane są tym samym płynem hamulcowym z jednego zbiorniczka to jest to tak skonstruowane że od góry zbiornika do połowy jest płyn do wysprzęglika, a od połowy do dna do układu hamulcowego dlatego że np. przy awarii układu wysprzęglania i wycieku płynu hamulcowego zbiornik opróżni się tylko do połowy żebyś miał czym hamować
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Sprzęgło
Czy znaczne już zużycie klocków hamulcowych (niebawem wymiana) może wpłynąć na obniżenie się poziomu płynu w zbiorniku, a tym samym na zajście okoliczności, o których pisze Dan? Aż trudno mi w to uwierzyć, tym niemniej dziękuję za odpowiedź!
M.
M.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Sprzęgło
Chyba tak. W końcu tłoczki są wypchnięte z zacisku i płyn hamulcowy jest tam zebrany. Dlatego przy wymianie klocków zaleca się monitorowanie stanu płynu w zbiorniczku, żeby po wciśnięciu tłoczka się nie ulało.
Re: Sprzęgło
Panowie może podpowiecie coś sensownego.
Od kilku dni mam problemy z wbiciem jedynki i czasem dwójki.
Problem pojawia się wyłącznie po długiej jeździe w korku przy ciągłym machaniu dźwignią.
Po pewnym czasie zaczyna coraz trudniej wchodzić 1 potem 2 a na koniec trudno jest wybić bieg z 1.
Po krótkim odpoczynku biegi znów wchodzą ładnie.
Zaobserwowałem że w momencie zgłaszania silnika biegi znów wchodzą gładko. Nie mam żadnych innych objawów sprzęgła. Auto ma 107000 km.
Od kilku dni mam problemy z wbiciem jedynki i czasem dwójki.
Problem pojawia się wyłącznie po długiej jeździe w korku przy ciągłym machaniu dźwignią.
Po pewnym czasie zaczyna coraz trudniej wchodzić 1 potem 2 a na koniec trudno jest wybić bieg z 1.
Po krótkim odpoczynku biegi znów wchodzą ładnie.
Zaobserwowałem że w momencie zgłaszania silnika biegi znów wchodzą gładko. Nie mam żadnych innych objawów sprzęgła. Auto ma 107000 km.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Sprzęgło
Koledzy proszę Was o pomoc.
Moja insignia ma niecałe 2 lata i przejechane 39000km.
Jeżdżę większość drogi po trasach, styl jazdy uważam jako normalny, choć czasem lubię sobie depnąć bo 400Nm kusi... Silnik Diesel B20DTH
Od paru dni zauważyłem że przede wszystkim na 5 i na 6 biegu przy około 2000obrotów po mocnym wciśnięciu pedału gazu obroty podskakują około 500 w górę powodując poślizg sprzęgła i po chwili dopiero "sprzęgło złapie". Nie zauważyłem tego przy innych obrotach (wyższych).
Czy to już objaw wykończonego sprzęgła - trochę za wcześnie moim zdaniem, jeżdżę 20 lat różnymi samochodami i pierwszy raz przy tak małym przebiegu występują problemy ze sprzęgłem.
Przy okazji pytanie do Was czy Opel wymieni sprzęgło w ramach gwarancji która jeszcze nie upłynęła. W poniedziałek wybieram się do ASO na diagnozę...
Moja insignia ma niecałe 2 lata i przejechane 39000km.
Jeżdżę większość drogi po trasach, styl jazdy uważam jako normalny, choć czasem lubię sobie depnąć bo 400Nm kusi... Silnik Diesel B20DTH
Od paru dni zauważyłem że przede wszystkim na 5 i na 6 biegu przy około 2000obrotów po mocnym wciśnięciu pedału gazu obroty podskakują około 500 w górę powodując poślizg sprzęgła i po chwili dopiero "sprzęgło złapie". Nie zauważyłem tego przy innych obrotach (wyższych).
Czy to już objaw wykończonego sprzęgła - trochę za wcześnie moim zdaniem, jeżdżę 20 lat różnymi samochodami i pierwszy raz przy tak małym przebiegu występują problemy ze sprzęgłem.
Przy okazji pytanie do Was czy Opel wymieni sprzęgło w ramach gwarancji która jeszcze nie upłynęła. W poniedziałek wybieram się do ASO na diagnozę...
- elfiasty
- Użytkownik
- Posty: 522
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Sprzęgło
W kwestii wymiany sprzęgła na ASO na 100 % nie masz co liczyć. Na resztę pytań niestety Ci nie odpowiem, ale skoro masz na gwarancji to jedź do ASO może to coś innego się dzieje.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Sprzęgło
byłem w ASO dziś i potwierdzili że sprzęgło ślizga się zgodnie z moimi obserwacjami.
Gadka-szmatka jak to zapewne źle jest samochód eksploatowany i powiedzieli że trzeba dokonać oceny i weryfikacji po demontażu sprzęgła...
Koszt - robocizna 1700 + 1540 tarcza i docisk.
Wątpię że przy jakiejkolwiek opcji Opel wymieniłby na nowe w ramach gwarancji...
Zaczynam mieć dość tego samochodu i powoli żałować zakupu. Tyle kasy a taka mierna jakość...
Gadka-szmatka jak to zapewne źle jest samochód eksploatowany i powiedzieli że trzeba dokonać oceny i weryfikacji po demontażu sprzęgła...
Koszt - robocizna 1700 + 1540 tarcza i docisk.
Wątpię że przy jakiejkolwiek opcji Opel wymieniłby na nowe w ramach gwarancji...
Zaczynam mieć dość tego samochodu i powoli żałować zakupu. Tyle kasy a taka mierna jakość...
- michalm83
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Sprzęgło
Ewidentnie coś jest nie tak. U mnie ponad 200 tys nalotu i problemu ze ślizgających sprzęgłem nie było.
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka