--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Sprzęgło
Re: Sprzęgło
Nie pytałem, na razie nie byłem z ta usterka w serwisie ale z ciekawości chciałbym wiedzieć co mnie ewentualnie czeka
Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Sprzęgło
Dwumasa pada w zależności od użytkowania. Jak ma się obroty ok 1400 to cierpi najbardziej. Najlepiej od 1800 w górę, wtedy wytrzymałość jest większa.
Xperia Z3
Xperia Z3
Re: Sprzęgło
Buda nie trzęsie. Cięgna o.k ale naprowadziłeś mnie z tymi wskazówkami i teraz wiem, ze to wina sprzęgła a nie skrzyni. Pochwala poszła.radkor pisze:Czy jak ciężko wchodzi 1 i 2 to po szybkim wrzuceniu 5, 1 i 2 już wchodzą lekko?
Czy przy wrzucaniu 1 gdy jest ciężko to chwieje się buda?
Jeśli tak to sprzęgło całkowicie nie wysprzegla i skrzynia pracuje.
Wrzucenie 5 wyhamowuje i zatrzymuje wałek skrzyni.
Mam identycznie w Mondeo już od 3 lat. Tylko na zimnej skrzyni.
Ewentualnie możesz mieć cięgna do regulacji.
Re: Sprzęgło
witam - jeżeli nie w tym temacie to - sorry ----- jaki jest koszt dwumasy i sprzęgła do 2.0 diesel 160 koni?
dzięki
dzięki
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Sprzęgło
Zależy gdzie - allegro, ASO, jakaś hurtownia.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Sprzęgło
Koledzy, podrzuci ktoś numery części (dwumasa + tarcza + docisk + wysprzęglik) do insigni 2,0 cdti 160 KM (F40) 2009 rok, bez start/stop?
Szukam w sklepach internetowych, ale tam opisy są marne i nie wiadomo co do czego. Polecicie jakieś sprawdzone miejsca na zakup w/w gratów?
U mnie przebieg prawie 218 tys., sprzęgło fabryczne jeszcze nie ruszane, dopiero teraz zaczyna kończyć się dwumasa - (głównie)na zimnym, przy hamowaniu silnikiem słychać chrobot przy schodzeniu z obrotów + wibracje przy 1800-1200 rpm; do tego przy szybkiej zabawie pedałem gazu na postoju słychać charakterystyczne stuki; biegi wchodzą dobrze (jak na f40), sprzęgło się nie ślizga, ale bierze na samym dole.
Szukam w sklepach internetowych, ale tam opisy są marne i nie wiadomo co do czego. Polecicie jakieś sprawdzone miejsca na zakup w/w gratów?
U mnie przebieg prawie 218 tys., sprzęgło fabryczne jeszcze nie ruszane, dopiero teraz zaczyna kończyć się dwumasa - (głównie)na zimnym, przy hamowaniu silnikiem słychać chrobot przy schodzeniu z obrotów + wibracje przy 1800-1200 rpm; do tego przy szybkiej zabawie pedałem gazu na postoju słychać charakterystyczne stuki; biegi wchodzą dobrze (jak na f40), sprzęgło się nie ślizga, ale bierze na samym dole.
Re: Sprzęgło
Dlatego kupiłem auto z AF40 i mam spokój ...
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Sprzęgło
Ja też, tylko poczekaj aż coś się zacznie dziać z tym automatem... Porządna naprawa skrzyni to jakieś 3 komplety sprzęgieł do manualnej + dwumasy. Trzeba dbać i zmieniać olej.
Podaj VIN to Ci sprawdzimy.Fede pisze:Koledzy, podrzuci ktoś numery części
Ostatnio zmieniony 4 maja 2016, o 14:38 przez radkor, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Sprzęgło
Porządna naprawa automatu to koszt wymiany dwumasy i Co. Ale przewaga automatu jest taka, ze może sie nie zdażyć awaria a dwumasa na pewno sie przytrafi.
- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Sprzęgło
Podaję VIN: W0LGT57M291025810
Dwumasa zaczyna się odzywać w moim aucie przy prawie 220 kkm, zanim oddam do zrobienia na pewno jeszcze kilka(naście) kkm przelecę. Wynik moim zdaniem cokolwiek przyzwoity.
Odnośnie kosztów - dwumasa w e-parts 1592 zł (nie jestem pewien czy to właściwa do mnie), wysprzęglik 380 zł, tarcza z dociskiem prawdopodobnie pójdzie do regeneracji (120 zł), wymiana około 4 stów. Tragedii nie ma
Dwumasa zaczyna się odzywać w moim aucie przy prawie 220 kkm, zanim oddam do zrobienia na pewno jeszcze kilka(naście) kkm przelecę. Wynik moim zdaniem cokolwiek przyzwoity.
Odnośnie kosztów - dwumasa w e-parts 1592 zł (nie jestem pewien czy to właściwa do mnie), wysprzęglik 380 zł, tarcza z dociskiem prawdopodobnie pójdzie do regeneracji (120 zł), wymiana około 4 stów. Tragedii nie ma
Re: Sprzęgło
Regeneracja tarczy i docisku raczej okolo 250 a nie 120. Jeśli regenerujesz sprzęgło, to dlaczego dwumase kupujesz? Juz regeneruj komplet.
Za sprzęgło tez sie zabiorę ale dwumasa nie daje żadnych niedomagań i mam dylemat czy tez cos robić czy nie ruszać.
Za sprzęgło tez sie zabiorę ale dwumasa nie daje żadnych niedomagań i mam dylemat czy tez cos robić czy nie ruszać.
- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Sprzęgło
120 zł płaciłem ze 2,5 roku temu w Warszawie na pl. Hallera za sprzęgło do Vectry C 2,2 dti na skrzyni F35, nie sądzę żeby do F40 było jakoś znacząco droższe. Oczywiście na oryginalnych okładzinach (chyba LUK).
Według opinii pracownika i właściciela tego warsztatu dwumasy nie nadają się do regeneracji, przynajmniej on by do siebie takiej nie wsadził (a swoją drogą jeździł Vectrą C kombi z F40 ). Patrząc na to jaki mają tam przerób, to ja wierzę w jego doświadczenie, dlatego dwumas + wysprzęglik profilaktycznie nowy.
Według opinii pracownika i właściciela tego warsztatu dwumasy nie nadają się do regeneracji, przynajmniej on by do siebie takiej nie wsadził (a swoją drogą jeździł Vectrą C kombi z F40 ). Patrząc na to jaki mają tam przerób, to ja wierzę w jego doświadczenie, dlatego dwumas + wysprzęglik profilaktycznie nowy.
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Sprzęgło
Dwumasowe koło zamachowe:Fede pisze:Podaję VIN: W0LGT57M291025810
55577123 KOŁO ZAMACHOWE, ZESP. (IDENT GE) (STOSOWANE ZE F40 SKRZYNIĄ BIEGÓW O SZEROKIM ZAKRESIE PRZEŁOŻEŃ)
Cena w ASO: ??
Cena w iParts (hurtownia): Sachs - 1990zł, LUK - 2087zł
Tarcza sprzęgła + docisk:
55581279 ZESTAW, SPRZĘGÓO (OBEJMUJE TAKŻE 55579999 6 79 071)
Cena w ASO: 1400zł
Cena w iParts (hurtownia): Sachs - 828zł
Wysprzęglik:
55565331 CYLINDER, ZESP., WYKONAWCZY SPRZĘGŁA, MNIEJSZA RURA
Cena w ASO: 670zł
Cena w iParts (hurtownia): LUK - 378zł, Textar - 383zł, Sachs - 387zł
Zostają Ci jeszcze inne hurtownie. Części szukaj po numerach, które podałem.
Ze swojej strony polecam wymieniać wszystkie te elementy na elementy tylko jednej firmy. Polecam Sachsa. LUK też nie jest zły.
To jest niestety smutna prawda. Na własne oczy widziałem u swojego mechanika kilka regenerowanych dwumas, które padły po przebiegach mniejszych niż 1000km.Fede pisze:Według opinii pracownika i właściciela tego warsztatu dwumasy nie nadają się do regeneracji
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Sprzęgło
Co do regeneracji dwumasy i całej reszty podzespołów z nią związanych, to z doświadczenia wiem, że długo taki zestaw po regeneracji nie pociągnie. I nie dotyczy to tylko Opla. Dlatego lepiej zainwestować w nowe części.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Sprzęgło
@radkor
Dziękuję bardzo
Widzę, że ogarniasz temat.
Zerkniesz czy coś takiego będzie do mnie pasowało, bo już głupieję: http://e-autoparts.pl/kolo-zamachowe-du ... 69287.html (jeśli nie można wrzucać linków na forum to przepraszam). Po numerze OEM niby podchodzi, ale jest wyraźnie tańsze niż w innych hurtowniach/alledrogo.
I jeszcze jedno: "STOSOWANE ZE F40 SKRZYNIĄ BIEGÓW O SZEROKIM ZAKRESIE PRZEŁOŻEŃ" czy to znaczy, że mam ecoflex'a?
@Alex
Moje doświadczenia z regenerowaniem tarczy sprzęgła/docisku są raczej na plus. Tarcza wytrzymała kilkadziesiąt kkm w aucie z 25% podniesioną mocą, a być może nadal jeździ
Dziękuję bardzo
Widzę, że ogarniasz temat.
Zerkniesz czy coś takiego będzie do mnie pasowało, bo już głupieję: http://e-autoparts.pl/kolo-zamachowe-du ... 69287.html (jeśli nie można wrzucać linków na forum to przepraszam). Po numerze OEM niby podchodzi, ale jest wyraźnie tańsze niż w innych hurtowniach/alledrogo.
I jeszcze jedno: "STOSOWANE ZE F40 SKRZYNIĄ BIEGÓW O SZEROKIM ZAKRESIE PRZEŁOŻEŃ" czy to znaczy, że mam ecoflex'a?
@Alex
Moje doświadczenia z regenerowaniem tarczy sprzęgła/docisku są raczej na plus. Tarcza wytrzymała kilkadziesiąt kkm w aucie z 25% podniesioną mocą, a być może nadal jeździ
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Sprzęgło
Powinno pasować, ale postaw na sprawdzony sklep, żeby nie było w razie problemów kłopotów z reklamacją.
Tamten chyba opis nie dotyczy EcoFlexa. Z kolei po zdekodowaniu Twojego VINU jest informacja "Silnik wysokoprężny 2.0 CDTI/ 2.0 CDTI ECOFLEX". Nie wiem, nie znam się.
Tamten chyba opis nie dotyczy EcoFlexa. Z kolei po zdekodowaniu Twojego VINU jest informacja "Silnik wysokoprężny 2.0 CDTI/ 2.0 CDTI ECOFLEX". Nie wiem, nie znam się.
Re: Sprzęgło
Tarcza to kawałek blachy + okładzina. Jeśli okładzina zostanie wymieniona na identyczna z ta z nowej tarczy to co tu może być gorsze?Alex pisze:Co do regeneracji dwumasy i całej reszty podzespołów z nią związanych, to z doświadczenia wiem, że długo taki zestaw po regeneracji nie pociągnie. I nie dotyczy to tylko Opla. Dlatego lepiej zainwestować w nowe części.
Docisk, tez nie żaden cud komplikacji.
To, ze sprzęgła padają szybko, to według mnie sprawa badziewnego montażu a nie wina regenerowanej części.
Ktory to mechanik w Pl słyszał o centrowaniu tarczy a już o momentach dokręceń to na pewno żaden.
Dlatego zaopatrzę się w odpowiedni przyzad i dopiero wtedy do kaszaniaza, bo nie mam podnośnika i nie chce się brudzić.
- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Sprzęgło
@radkor
Już u nich kiedyś zamawiałem graty do VC, wszystko było w porządku, istnieją kilka lat i odbiór osobisty znajduje się kilkaset metrów ode mnie Napisałem do nich wiadomość, czy to pełnowartościowa nowa część z gwarancją, czy może jakiś "refurbished"
W wydrukowanym w ASO wyposażeniu nie mam ecoflexa, dlatego mnie to zdziwiło Pewnie tylko taki zapis.
Dziękuję za pomoc
@Gizd
Docisk często nie nadaje się do regeneracji - jest tak skrzywiony, że go nie da rady splanować (1-2 mm max).
Już u nich kiedyś zamawiałem graty do VC, wszystko było w porządku, istnieją kilka lat i odbiór osobisty znajduje się kilkaset metrów ode mnie Napisałem do nich wiadomość, czy to pełnowartościowa nowa część z gwarancją, czy może jakiś "refurbished"
W wydrukowanym w ASO wyposażeniu nie mam ecoflexa, dlatego mnie to zdziwiło Pewnie tylko taki zapis.
Dziękuję za pomoc
@Gizd
Docisk często nie nadaje się do regeneracji - jest tak skrzywiony, że go nie da rady splanować (1-2 mm max).