--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Sprzęgło
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Sprzęgło
Możliwe, i z twojego opisu wynika że to może być ślizgająca się tarcza sprzęgła.
Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
- soulck
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 08:00
- Auto: 2.0 Ecoflex
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Sprzęgło
Witam. Czy kupując dwu masowe koło wraz zestawem sprzęgła -tak wymieniać będę napotkałem na informację w opisach że niektóre te koła pasują tylko do silników bez funkcji start-stop. Natomiast nigdzie nie znalażłem w opisach dedykowanego dwu masu do start stop. Jak to jest ?
Re: Sprzęgło
Witam panowie posiadam insignie 2.0 ecoflex od jakiegoś czasu wystąpił u mnie problem . Gdy auto stoi kilka dni sprzęgło opodal do połowy po odpaleniu i podniesieniu wszystko jest ok przez jakiś czas po rozgrzaniu się czasem sprzęgło nie wraca o jakiś centymetr trzeba go nogą podnieść nie widać aby płyn ubywał czasem gdy wyrzucam na luz słychać głuche stukniecie w tylnej części auta problemów innych niema byłem już w kilku warsztatach i nic ciekawego się nie dowiedziałem. przebieg 50 tys 3 miesiące temu był kompletny serwis.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2018, o 23:07 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
Re: Sprzęgło
witam
Moja insignia 2.0 b20dth 400nm. Przebieg 70tys. Mam problem ze ślizgajacym sprzęgłem na wysokich biegach. Czy to jakaś wada fabryczna. Czy kolega Major601 uporał się z usterką. Może szykować jakieś wzmocnione elementy tarcza i docisk.
Moja insignia 2.0 b20dth 400nm. Przebieg 70tys. Mam problem ze ślizgajacym sprzęgłem na wysokich biegach. Czy to jakaś wada fabryczna. Czy kolega Major601 uporał się z usterką. Może szykować jakieś wzmocnione elementy tarcza i docisk.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 paź 2018, o 10:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Stalowa wola
Re: Sprzęgło
Witam to mój pierwszy post więc nie wiem czy temat już był ale pisze. Mianowicie gdy wciska sprzęgło do połowy słychać głośno jak by ścieranie szuranie z okolicy sprzęgła skrzyni dodam że sprzęgło wymienione tydzień temu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 9 paź 2017, o 13:07
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Sprzęgło
Witam. Rok temu w maju wymieniałem cały komplet sprzęgła z dwumasą zestaw sasch. Od kilku dni po odpaleniu auta i puszczeniu sprzęgła słychać tarcie, szukanie. Ponowne wciśnięcie sprzęgła raz wycisza te szuranie innym razem nie. Po wbiciu biegu szuranie wycisza się zawsze. Po chwili jazdy objaw znika całkowicie a na postoju po rozgrzaniu silnika też objaw znika. Co to może być i co podejrzewać?
- Piotr
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 2 kwie 2018, o 11:38
- Auto: Top-Cosmo/SE/Elite
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warmińsko-Mazurskie
Re: Sprzęgło
Witam Wszystkich
Od niedawna ,czyli od 3 tygodni jestem posiadaczem Insigni sedan A18XER ( benzyna, 1.8, 140 KM ) Wersja wyposażenia Cosmo /SE/ELITE z 2010 r. rok modelowy 2011, kupionej w Polskim salonie od pierwszego właściciela .Aktualny przebieg 114 tys.km
Mam pytanie co jest nie tak ze sprzęgłem ,jak wciskam pedał sprzęgła ,dodam że chodzi dość ciasno i ruszam z 1 biegu to pedał sprzęgła skrzypi ,tak samo zachowuje się podczas gdy włączam wsteczny i jakieś dziwne odgłosy dochodzą z okolic silnika ( piszczenie, jakby zgrzytanie ) .
Czy może mi ktoś Pomóc i Doradzić co jest przyczyną takich zachowań .Czy trzeba wymienić sprzęgło - kończy się ,czy może zupełnie coś innego ?
Z góry Dziękuję za Pomoc
Od niedawna ,czyli od 3 tygodni jestem posiadaczem Insigni sedan A18XER ( benzyna, 1.8, 140 KM ) Wersja wyposażenia Cosmo /SE/ELITE z 2010 r. rok modelowy 2011, kupionej w Polskim salonie od pierwszego właściciela .Aktualny przebieg 114 tys.km
Mam pytanie co jest nie tak ze sprzęgłem ,jak wciskam pedał sprzęgła ,dodam że chodzi dość ciasno i ruszam z 1 biegu to pedał sprzęgła skrzypi ,tak samo zachowuje się podczas gdy włączam wsteczny i jakieś dziwne odgłosy dochodzą z okolic silnika ( piszczenie, jakby zgrzytanie ) .
Czy może mi ktoś Pomóc i Doradzić co jest przyczyną takich zachowań .Czy trzeba wymienić sprzęgło - kończy się ,czy może zupełnie coś innego ?
Z góry Dziękuję za Pomoc
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 24 sie 2018, o 19:54
- Auto: insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Podlasie
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
- Piotr
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 2 kwie 2018, o 11:38
- Auto: Top-Cosmo/SE/Elite
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warmińsko-Mazurskie
Re: Sprzęgło
Witam .
Wie może ktoś co może być przyczyna pisku sprzęgła podczas ruszania,występuję tylko gdy ruszam z pierwszego biegu lub na wstecznym . Po wrzucaniu kolejnych biegów błoga cisza ?
Czy trzeba wymieniać sprzęgło .Jeśli tak czy wystarczy wymienić : docisk sprzęgła i tarcze, wysprzęglik ,łożysko oporowe ?
Mam jeszcze jedno pytanie jakie sprzęgło kupić ,chodzi mi o markę ?
Silnik 1.8 benzyna , 2010 model 20111 rok , przebieg 116 tys.km
Z góry Dziękuję za Pomoc
Wie może ktoś co może być przyczyna pisku sprzęgła podczas ruszania,występuję tylko gdy ruszam z pierwszego biegu lub na wstecznym . Po wrzucaniu kolejnych biegów błoga cisza ?
Czy trzeba wymieniać sprzęgło .Jeśli tak czy wystarczy wymienić : docisk sprzęgła i tarcze, wysprzęglik ,łożysko oporowe ?
Mam jeszcze jedno pytanie jakie sprzęgło kupić ,chodzi mi o markę ?
Silnik 1.8 benzyna , 2010 model 20111 rok , przebieg 116 tys.km
Z góry Dziękuję za Pomoc
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 gru 2019, o 12:18
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: zabrze
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Sprzęgło
Witam cycus_pl. Mam taki sam problem w mojej insigni. Czy udało ci się rozwiązać problem?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8447
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Sprzęgło
Chłopaki, a jak pedał sprzęgła po wciśnięciu nie wraca (muszę go czubkiem buta ciągnąć do siebie) lub czasem odbije tak że aż stopa boli, to co mi się zepsuło? Ten pedał , czy sprzęgło będę wymieniać? (Zapasowa mazdolotka, tam chyba nie ma żadnych dwumas tylko coś tańszego, nie?)
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
- Auto: Insignia GS 2019
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Sprzęgło
Ja nie mam pojęcia, ale z tym coś nie tak jest. Na forum insigni b pewnie czytałaś ,też już są problemy z pedałem sprzęgła ,w podłodze, podobno wysprzęglik. Forum AK to jak czytam to już plaga z wysprzeglikiem . AJ miałem też problem niby inny ale pedał się na boki rozbujał jak statek na morzu . Teraz w insigni jakieś puknięcia, wprawdzie co jakiś czas jakby w pedałach czuć ,aż czuję to w kierownicy ,tylko że jak kręcę kierownicą ,jedno puknięcie. ASO nie widzi problemu bo nie występuje to cały czas . Podobno opel nie chce wziąść jako akcje naprawczą . Koledzy piszą na forum AK ,że niektóre Aso mówi żeby zgłaszać problem i wtedy wymieniają wysprzęglik.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 mar 2020, o 19:55
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Oświęcim
Re: Sprzęgło
Panowie piszę z prośbą o poradę. W mojej miesiąc temu zakupionej Insignia 2014 DTE (140KM) zaczyna ślizgać sprzęgło.
Objawia się to tak, że od 3 biegu w górę po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu silnik wspina się na obroty bez jakichkolwiek odczuć z przyśpieszania. Na biegu 6 już po przekroczeniu 2000 obr/min. sprzęgło uślizguje i samochód nie przyśpiesza - po odjęciu i delikatnym dodawaniu idzie dalej.
Tarcza sprzęgła nie ma co drążyć, trzeba wymienić. Ale nie wiem co robić ponieważ tak, samochód ma 160k przebiegu, od zakupu zrobiłem 1000 km. Dwumasa według mnie nie daje oznak zużycia. Co mnie frapuje to chęć uniknięcia kosztów. Zastanawiam się czy:
1. wrzucać komplet Sachsa/Luk'a i zostawić dwumasę (najchętniej)
2. zakładam komplet jak wyżej i regeneruję koło (optymalnie)
3 wrzucał cały nowy komplet (niechętnie)
Czytałem, że koła spokojnie wytrzymują 300k w tych samochodach. Za wymianę sprzęgła mój mechanik mówi 700 zł ze względu na konieczność zrzucenia sanek.
Proszę o poradę co byłoby optymalne tak rozsądnie. Ja wiem, że najlepiej wymienić komplet wiec tego możemy nie poruszać.
Objawia się to tak, że od 3 biegu w górę po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu silnik wspina się na obroty bez jakichkolwiek odczuć z przyśpieszania. Na biegu 6 już po przekroczeniu 2000 obr/min. sprzęgło uślizguje i samochód nie przyśpiesza - po odjęciu i delikatnym dodawaniu idzie dalej.
Tarcza sprzęgła nie ma co drążyć, trzeba wymienić. Ale nie wiem co robić ponieważ tak, samochód ma 160k przebiegu, od zakupu zrobiłem 1000 km. Dwumasa według mnie nie daje oznak zużycia. Co mnie frapuje to chęć uniknięcia kosztów. Zastanawiam się czy:
1. wrzucać komplet Sachsa/Luk'a i zostawić dwumasę (najchętniej)
2. zakładam komplet jak wyżej i regeneruję koło (optymalnie)
3 wrzucał cały nowy komplet (niechętnie)
Czytałem, że koła spokojnie wytrzymują 300k w tych samochodach. Za wymianę sprzęgła mój mechanik mówi 700 zł ze względu na konieczność zrzucenia sanek.
Proszę o poradę co byłoby optymalne tak rozsądnie. Ja wiem, że najlepiej wymienić komplet wiec tego możemy nie poruszać.
- quadzz
- Użytkownik
- Posty: 288
- Rejestracja: 14 mar 2020, o 18:24
- Auto: Insignia A ST FL 4x4
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Sprzęgło
Jeżeli dwumas nie ma luzów - zostawiasz.
Nie ma obowiązku zmiany dwumasu wraz ze sprzęgłem.
Nie ma obowiązku zmiany dwumasu wraz ze sprzęgłem.
- marcinmg
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
- Auto: Insignia BiTurbo ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: mazowieckie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Sprzęgło
Powiem tak, ja zmieniałem komplet przy 220, bo też sprzęgło się slizgalo. Ja zmieniałem w ASO a oni dają gwarancje tylko na komplet. Chcę tym samochodem jeszcze trochę pojeździć więc wymieniłem całość ale moje koło sprzedałem za 200 zł bo miało tylko 2cm luzu, choć mechanik które je chciał kupić powiedział że nowe prawie tego luzu nie maja. W końcu nie kupił bo okazało się że te ze start stop mają inna budowe. Kupił je inny nawet bez sprawdzania . Więc na handel pewnie tak robią ale jak masz mieć problemy i znów coś robić oraz tracić czas to nie wiem czy warto.
-
- Klubowicz
- Posty: 1870
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Sprzęgło
Decyzję, czy wymieniać dwumas, czy nie, w momencie kiedy nie ma wyraźnych objawów bez zdjęcia skrzyni jest jak wróżenie z fusów. Trzeba zdjąć, zobaczyć stan i ocenić ile jeszcze może posłużyć.
Możesz też wziąć po uwagę wariant, że wymieniasz komplet, a starą dwumasę sprzedajesz firmie regenerującej/komuś, żeby odzyskać część kosztów (choćby 200zł jak Kolega wyżej), a przy okazji oszczędzasz 700zł na wymianie w przyszłości.
PS.: Dwumasę można rozwalić na przestrzeni nawet kilku tysięcy, jak ktoś jest "zdolny", ale i można kilka setek nastukać jeżdżąc świadomym jej posiadania i tego czego nie lubi.
Możesz też wziąć po uwagę wariant, że wymieniasz komplet, a starą dwumasę sprzedajesz firmie regenerującej/komuś, żeby odzyskać część kosztów (choćby 200zł jak Kolega wyżej), a przy okazji oszczędzasz 700zł na wymianie w przyszłości.
PS.: Dwumasę można rozwalić na przestrzeni nawet kilku tysięcy, jak ktoś jest "zdolny", ale i można kilka setek nastukać jeżdżąc świadomym jej posiadania i tego czego nie lubi.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 mar 2020, o 19:55
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Oświęcim
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 lis 2022, o 18:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Starogard
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Sprzęgło
Witam mam ten sam problem co kolega tylko ze 2.0 cdti. Kolego może powiesz co było przyczyną jeżeli jeszcze jesteś na forum i posiadasz Opelkacycus_pl pisze: ↑22 gru 2017, o 17:09Witam
Od kilku dni mam dziwne zachowania się silnika mianowicie jadąc na 2 ,3 czy 4 biegu przy 2000 - 3000 obrotów wciskają pedał w podłogę obroty natychmiastowo wrastają do ponad 4500 obrotów ( NIE ZAKAZDYM RAZEM ) a autko jakby jechało normalnie a nie jak na turbo , dziwne uczucie jakby się ślizgało sprzęgło .Czy to możliwe że się kończy sprzęgło czy coś innego ?
pacjentka 1.6 turbo 180KM 156 tyś.