--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
-
- Nowicjusz
- Posty: 47
- Rejestracja: 1 paź 2016, o 06:37
- Auto: Insignia 163 AT/4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Miałem identyczną sytuację. We Wrocku raczej nikogo nie ma. Sam to przerabiałem. Znalazłem 2 warsztaty, które chociaż się podjęły serwisu ale musiałem im tłumaczyć co mają robić...słaba opcja bo nie wiedzą co robią.
Ja też miałem komunikat o pompie a okazało się, że przepuszcza uszczelka pomiędzy haldexem a dyfrem.
Radzę najpierw sprawdzić pompę bo możesz wydać kasę na nową a okaże się że to nie rozwiąże problemu.
Ja też miałem komunikat o pompie a okazało się, że przepuszcza uszczelka pomiędzy haldexem a dyfrem.
Radzę najpierw sprawdzić pompę bo możesz wydać kasę na nową a okaże się że to nie rozwiąże problemu.
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
witam.czy rozwiazal pan ten problem czy może sama wymiana oleju i filtra wystarczyla czy może tez nie?Daniel81 pisze: ↑25 paź 2016, o 14:11U mnie objaw był jeden - poszarpywanie w trakcie przyspieszania powiązane z stukaniem. Problem narastał aż doszło do tego że pukalo na każdym biegu.
witam.czy ktoś ktoś miał takie obiawy jak poszarpywanie zwłaszcza na niższych biegach i wymienil tylko oleje i filtr czy wtedy pooszarpywanie ustalo czy jednak nie pomoglo?
Ostatnio zmieniony 23 paź 2018, o 12:48 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie pisz posta pod postem. Regulamin forum. Użyj funkcji edytuj!
Powód: Nie pisz posta pod postem. Regulamin forum. Użyj funkcji edytuj!
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Rzadko pomaga, często jest juz za późno. Tylko regeneracja
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 12 sie 2018, o 17:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
W sierpniu wymieniałem olej w tylnym dyfrze w Krakowie. Serwis bardzo pozytywnie mnie zaskoczył.Cała operacja kosztowała równe 1000 zł.
Serwisant znał się na rzeczy, początkowo zwodził mnie abym tego nie robił ponieważ mogę pojeździć 1 tys. km lub 20 tys. km nie ma reguły. Jeżeli nic się nie dzieje nie powinno się oleju wymieniać zaraz napisze dlaczego.
Jednak spiąłem się i podjechałem do serwisu. Ponownie otrzymałem od niego ostrzeżenie , że tylko na moją odpowiedzialność.
Moje auto przejechało 65 tys. km.
W trakcie rozmowy sprawdziliśmy historię serwisową mojego pojazdu - okazało się, że cały haldex został wymieniony przy 20 tys. km. Dodał jeszcze , że numer części oznacza , iż zamontowali mi haldex wolny od wady mieszania się oleju ( powiedział, że w Polsce zdarzało się, że pomimo tego , że auto siadło na gwarancji wymienili haldex jednak na ten wadliwy który jest jeszcze w magazynach przez co ponownie na gwarancji wracały te auta do serwisu) - moje auto były serwisowane na terenie Niemiec.
Uznał , że po numerze części oznacza , że warto olej wymienić, że nic nie będzie się działo.
Tak też zrobiłem. Pokazał mi olej oraz filtr, powiedział, że był bardzo czysty bo w sumie auto przejeździło 40 tys. km na nim.
Po powrocie do domu sprawdziłem jeszcze poziom oleju i jest wszystko ok.
Mam nadzieję, że komuś się to przyda.
Serwisant znał się na rzeczy, początkowo zwodził mnie abym tego nie robił ponieważ mogę pojeździć 1 tys. km lub 20 tys. km nie ma reguły. Jeżeli nic się nie dzieje nie powinno się oleju wymieniać zaraz napisze dlaczego.
Jednak spiąłem się i podjechałem do serwisu. Ponownie otrzymałem od niego ostrzeżenie , że tylko na moją odpowiedzialność.
Moje auto przejechało 65 tys. km.
W trakcie rozmowy sprawdziliśmy historię serwisową mojego pojazdu - okazało się, że cały haldex został wymieniony przy 20 tys. km. Dodał jeszcze , że numer części oznacza , iż zamontowali mi haldex wolny od wady mieszania się oleju ( powiedział, że w Polsce zdarzało się, że pomimo tego , że auto siadło na gwarancji wymienili haldex jednak na ten wadliwy który jest jeszcze w magazynach przez co ponownie na gwarancji wracały te auta do serwisu) - moje auto były serwisowane na terenie Niemiec.
Uznał , że po numerze części oznacza , że warto olej wymienić, że nic nie będzie się działo.
Tak też zrobiłem. Pokazał mi olej oraz filtr, powiedział, że był bardzo czysty bo w sumie auto przejeździło 40 tys. km na nim.
Po powrocie do domu sprawdziłem jeszcze poziom oleju i jest wszystko ok.
Mam nadzieję, że komuś się to przyda.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 3 paź 2017, o 13:18
- Auto: iśka
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
koledzy przydazyla mi sie dzis taka sytuacja wjezdzajac do garazu z trasy zapalil mi sie slynny komunikat poszlem zamknac brame a pod iska pasek oleju na bruku az do garazu schylilem sie a tu caly dyfetr w oleju zdjelem kolo i szukajac wycieku okazalo sie ze rurka taka stalowa gorna wyskoczyla z gniazda jak to mozliwe wcisnelem ja spowrotem wlozylem zabezpieczenie .i co teraz kupic olej dolac i jezdzic czemu wysadzilo ta rurke .czy moge wyjac bezpiecznik 33 i narazie jezdzic bo musze nic sie niestanie
Ostatnio zmieniony 1 lis 2018, o 00:07 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Kup olej i dolej. Nie wiadomo czy coś jeszcze zostało w środku.
- hubi_pl
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
- Auto: Panama
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Auto na serwis, rurki olejowe zapewne przegniły, wlejesz olej to znów wywali pod ciśnieniem.
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Ktoś mi kiedyś mówił, ze te rurki pare tysięcy kosztuja w Aso
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
A nie da się ich dorobić miedzianych tak jak się to robi w układzie hamulcowym. Można dobrać przekrój rurek a z doborem końcówek też nie powinno być problemu, można nawet dorobić u tokarza jeśli okazały by się nietypowe.
-
- Użytkownik
- Posty: 534
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Patrząc na rynek pracy, to większym problemem może być znalezienie tego-dobrego tokarza, jak rurek
Sorry za OT
Sorry za OT
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Pytałem u siebie w aso odnośnie 4x4 i wymiany oleju.Twierdzą ,że sama wymiana oleju zbytnio nie ma sensu,bo cały szlam i tak zostaje.Oni rozbierają,czyszczą wszystko i na nowo składają.Ale to koszt 2 tys zł
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 3 paź 2017, o 13:18
- Auto: iśka
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
koledzy a wiec tak problem jeszcze gorszy po naprawie tej rurki wymiany oleju filtra uszczelki itp.haldex niedziala a by tego bylo malo wyswietla sie komunikat o systemie esp i pali sie kontrolka zolta od esp na zegarach rece opadaja jak wyjme bez. 33 to wyswietla sie komunikat tylko o awd i o sprawdzeniu modulu sterowania napedem ,dlaczego wyeala esp
Ostatnio zmieniony 5 lis 2018, o 18:28 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Warto odczytać błędy. ESP może oznaczać zupełnie przypadkową awarię czujnika przy kole,
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
zacznij od błędów i sprawdzenia wtyczki od napędu i przewodów do wtyczki Jak świeci esp bez abs to czujniki w kołach są ok lecz ESP jest powiązany z haldexem i może świecić przez brak komunikacji z napędem jak nie masz komunikacji bądź zasilania napędu to i pewnie przez to nie działa
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 3 paź 2017, o 13:18
- Auto: iśka
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
wracajac do domu zajechalrm na cpn tankujac pomyslalem ze wloze bezpiecznik33 bo mam 3 km to zobacze co sie stanie wkladam kluczyk a tu zero komunikatow eszystko dziala dojechalem do domu nez problemu zgasilem myslac oco chodzi odpalilem pojechalem na trawnik dalem gazu ciagnie na cztery lapy ciekawe jak rano cos sie psuje tylko co
Ostatnio zmieniony 5 lis 2018, o 22:08 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
- THOR78
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: 18 lis 2018, o 19:19
- Auto: Opel Insignia 2.0 T
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Reda
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Panowie wczoraj kupiłem Insignie 4x4, ostrzegano mnie przed tym całym haldex em. Wyczytałem tu że wady tego napędu miały insignie do 2013 roku. Ja mam z 2015 i przebieg 60 tyś. Jeździ dobrze. Mam wymieniać olej i uszczelki? Bo sam już nie wiem. Mam dobrego znajomego (jest mechanikiem w Opel) także zrobi to w dobrej cenie. Robię bardzo mało km, około 7-10 tyś rocznie, znając życie jak bede sprzedawał samochód to nie będzie miał nawet 100 tyś.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Ja bym wymienił bo właśnie co 60 tyś. się powinno wymieniać , a lepiej dmuchać na zimne a koszt nie duży a święty spokój najważniejszy no i przy sprzedaży plusa złapiesz że olej wymieniłeś
- THOR78
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: 18 lis 2018, o 19:19
- Auto: Opel Insignia 2.0 T
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Reda
Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
No też tak myślę, lecz gdzieś ktoś napisał że problemy mu się zaczęły właśnie po wymianie bo olej coś wyplukal, stąd moje wątpliwości.