--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

ODPOWIEDZ
hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: hubertus » 16 wrz 2018, o 08:20

@hubi_pl to nie kwestia wiary a doświadczenia.

wylde
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: 1 paź 2016, o 06:37
Auto: Insignia 163 AT/4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: wylde » 17 wrz 2018, o 07:45

Miałem identyczną sytuację. We Wrocku raczej nikogo nie ma. Sam to przerabiałem. Znalazłem 2 warsztaty, które chociaż się podjęły serwisu ale musiałem im tłumaczyć co mają robić...słaba opcja bo nie wiedzą co robią.
Ja też miałem komunikat o pompie a okazało się, że przepuszcza uszczelka pomiędzy haldexem a dyfrem.
Radzę najpierw sprawdzić pompę bo możesz wydać kasę na nową a okaże się że to nie rozwiąże problemu.

mariusz3280

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: mariusz3280 » 22 paź 2018, o 14:22

Daniel81 pisze:
25 paź 2016, o 14:11
U mnie objaw był jeden - poszarpywanie w trakcie przyspieszania powiązane z stukaniem. Problem narastał aż doszło do tego że pukalo na każdym biegu.
witam.czy rozwiazal pan ten problem czy może sama wymiana oleju i filtra wystarczyla czy może tez nie?

witam.czy ktoś ktoś miał takie obiawy jak poszarpywanie zwłaszcza na niższych biegach i wymienil tylko oleje i filtr czy wtedy pooszarpywanie ustalo czy jednak nie pomoglo?
Ostatnio zmieniony 23 paź 2018, o 12:48 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie pisz posta pod postem. Regulamin forum. Użyj funkcji edytuj!

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: kuba89 » 23 paź 2018, o 22:48

Rzadko pomaga, często jest juz za późno. Tylko regeneracja


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

artiwie15
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 12 sie 2018, o 17:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: artiwie15 » 28 paź 2018, o 07:26

W sierpniu wymieniałem olej w tylnym dyfrze w Krakowie. Serwis bardzo pozytywnie mnie zaskoczył.Cała operacja kosztowała równe 1000 zł.
Serwisant znał się na rzeczy, początkowo zwodził mnie abym tego nie robił ponieważ mogę pojeździć 1 tys. km lub 20 tys. km nie ma reguły. Jeżeli nic się nie dzieje nie powinno się oleju wymieniać zaraz napisze dlaczego.
Jednak spiąłem się i podjechałem do serwisu. Ponownie otrzymałem od niego ostrzeżenie , że tylko na moją odpowiedzialność.
Moje auto przejechało 65 tys. km.
W trakcie rozmowy sprawdziliśmy historię serwisową mojego pojazdu - okazało się, że cały haldex został wymieniony przy 20 tys. km. Dodał jeszcze , że numer części oznacza , iż zamontowali mi haldex wolny od wady mieszania się oleju ( powiedział, że w Polsce zdarzało się, że pomimo tego , że auto siadło na gwarancji wymienili haldex jednak na ten wadliwy który jest jeszcze w magazynach przez co ponownie na gwarancji wracały te auta do serwisu) - moje auto były serwisowane na terenie Niemiec.
Uznał , że po numerze części oznacza , że warto olej wymienić, że nic nie będzie się działo.
Tak też zrobiłem. Pokazał mi olej oraz filtr, powiedział, że był bardzo czysty bo w sumie auto przejeździło 40 tys. km na nim.
Po powrocie do domu sprawdziłem jeszcze poziom oleju i jest wszystko ok.
Mam nadzieję, że komuś się to przyda.

matek
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 3 paź 2017, o 13:18
Auto: iśka
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: matek » 1 lis 2018, o 00:07

koledzy przydazyla mi sie dzis taka sytuacja wjezdzajac do garazu z trasy zapalil mi sie slynny komunikat poszlem zamknac brame a pod iska pasek oleju na bruku az do garazu schylilem sie a tu caly dyfetr w oleju zdjelem kolo i szukajac wycieku okazalo sie ze rurka taka stalowa gorna wyskoczyla z gniazda jak to mozliwe wcisnelem ja spowrotem wlozylem zabezpieczenie .i co teraz kupic olej dolac i jezdzic czemu wysadzilo ta rurke .czy moge wyjac bezpiecznik 33 i narazie jezdzic bo musze nic sie niestanie
Ostatnio zmieniony 1 lis 2018, o 00:07 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: hubertus » 1 lis 2018, o 09:51

Kup olej i dolej. Nie wiadomo czy coś jeszcze zostało w środku.

Awatar użytkownika
hubi_pl
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
Auto: Panama
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: hubi_pl » 1 lis 2018, o 21:43

Auto na serwis, rurki olejowe zapewne przegniły, wlejesz olej to znów wywali pod ciśnieniem.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: kuba89 » 2 lis 2018, o 12:56

Ktoś mi kiedyś mówił, ze te rurki pare tysięcy kosztuja w Aso


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
hubi_pl
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
Auto: Panama
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: hubi_pl » 4 lis 2018, o 17:04

Nie pamiętam ile , ale tanie to nie jest....

wojtas69
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
Auto: Insignia 2.8T 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: wojtas69 » 4 lis 2018, o 22:25

A nie da się ich dorobić miedzianych tak jak się to robi w układzie hamulcowym. Można dobrać przekrój rurek a z doborem końcówek też nie powinno być problemu, można nawet dorobić u tokarza jeśli okazały by się nietypowe.

Kub@
Użytkownik
Posty: 534
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: Kub@ » 5 lis 2018, o 15:37

Patrząc na rynek pracy, to większym problemem może być znalezienie tego-dobrego tokarza, jak rurek ;)
Sorry za OT

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: norbi333 » 5 lis 2018, o 16:05

Pytałem u siebie w aso odnośnie 4x4 i wymiany oleju.Twierdzą ,że sama wymiana oleju zbytnio nie ma sensu,bo cały szlam i tak zostaje.Oni rozbierają,czyszczą wszystko i na nowo składają.Ale to koszt 2 tys zł

matek
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 3 paź 2017, o 13:18
Auto: iśka
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: matek » 5 lis 2018, o 18:28

koledzy a wiec tak problem jeszcze gorszy po naprawie tej rurki wymiany oleju filtra uszczelki itp.haldex niedziala a by tego bylo malo wyswietla sie komunikat o systemie esp i pali sie kontrolka zolta od esp na zegarach rece opadaja jak wyjme bez. 33 to wyswietla sie komunikat tylko o awd i o sprawdzeniu modulu sterowania napedem ,dlaczego wyeala esp
Ostatnio zmieniony 5 lis 2018, o 18:28 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8

mortoss
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
Auto: Insignia AT 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: mortoss » 5 lis 2018, o 19:50

Warto odczytać błędy. ESP może oznaczać zupełnie przypadkową awarię czujnika przy kole,

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: grzegorz13 » 5 lis 2018, o 20:28

zacznij od błędów i sprawdzenia wtyczki od napędu i przewodów do wtyczki Jak świeci esp bez abs to czujniki w kołach są ok lecz ESP jest powiązany z haldexem i może świecić przez brak komunikacji z napędem jak nie masz komunikacji bądź zasilania napędu to i pewnie przez to nie działa

matek
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 3 paź 2017, o 13:18
Auto: iśka
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: matek » 5 lis 2018, o 22:08

wracajac do domu zajechalrm na cpn tankujac pomyslalem ze wloze bezpiecznik33 bo mam 3 km to zobacze co sie stanie wkladam kluczyk a tu zero komunikatow eszystko dziala dojechalem do domu nez problemu zgasilem myslac oco chodzi odpalilem pojechalem na trawnik dalem gazu ciagnie na cztery lapy ciekawe jak rano cos sie psuje tylko co
Ostatnio zmieniony 5 lis 2018, o 22:08 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8

Awatar użytkownika
THOR78
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: 18 lis 2018, o 19:19
Auto: Opel Insignia 2.0 T
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2015
Miasto: Reda

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: THOR78 » 18 lis 2018, o 20:18

Panowie wczoraj kupiłem Insignie 4x4, ostrzegano mnie przed tym całym haldex em. Wyczytałem tu że wady tego napędu miały insignie do 2013 roku. Ja mam z 2015 i przebieg 60 tyś. Jeździ dobrze. Mam wymieniać olej i uszczelki? Bo sam już nie wiem. Mam dobrego znajomego (jest mechanikiem w Opel) także zrobi to w dobrej cenie. Robię bardzo mało km, około 7-10 tyś rocznie, znając życie jak bede sprzedawał samochód to nie będzie miał nawet 100 tyś.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2347
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: dare50 » 18 lis 2018, o 20:45

Ja bym wymienił bo właśnie co 60 tyś. się powinno wymieniać , a lepiej dmuchać na zimne a koszt nie duży a święty spokój najważniejszy no i przy sprzedaży plusa złapiesz że olej wymieniłeś :)

Awatar użytkownika
THOR78
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: 18 lis 2018, o 19:19
Auto: Opel Insignia 2.0 T
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2015
Miasto: Reda

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: THOR78 » 18 lis 2018, o 21:15

No też tak myślę, lecz gdzieś ktoś napisał że problemy mu się zaczęły właśnie po wymianie bo olej coś wyplukal, stąd moje wątpliwości.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”