--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia automatyczna AF-40
-
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: 10 wrz 2023, o 19:59
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Senička
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Moim zdaniem jeżeli po resecie błędu działa prawidłowo aż do momentu przełączenia na R i na tym R też jedzie normalnie aż do kolejnego przełączenia na D to nie będzie żadna mechaniczna usterka. ściągnij klemy z Aku na pół godziny dla pewności złącz obydwie klemy ZDJĘTE Z AKUMULATORA!!!! Jakimś kluczem albo śrubokrętem przynajmniej na minutę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 cze 2024, o 14:15
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Warszawa
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Robiłem to już. Nie zrobiło to żadnej różnicy.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2024, o 17:23 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: 10 wrz 2023, o 19:59
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Senička
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Po kodzie błędu albo padł czujnik prędkość na wejściu do skrzyni albo jego okablowanie ale możliwy też jest zbyt niski poziom oleju w skrzyni, nie pojawił się jakiś wyciek mały gdzieś ze skrzyni albo chłodnicy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 cze 2024, o 14:15
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Warszawa
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Po usunięciu błędu sprawdziłem ponownie bez uruchamiania silnika i znowu ten błąd. Wygląda na to, że to nie poziom oleju, bo silnik jeszcze nie odpalił, a błąd się pojawił. Wydaje mi się, że w skrzyni nie ma czujnika poziomu oleju.
-
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: 10 wrz 2023, o 19:59
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Senička
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Wiem że nie ma czujnika ale niski poziom mógłby powodować zła pracę mechaniki a to wywoływać błąd, ale jeżeli się pojawia na zgaszonym silniku to wskazuje na jakąś usterkę elektroniki. Może ten czujnik Halla może jakieś połączenie...
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 cze 2024, o 14:15
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Warszawa
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Szkoda, że nie znam specjalisty w Warszawie, który nie zabrałby się za demontaż skrzyni biegów bez sprawdzenia wszystkiego innego, co mogłoby spowodować taką usterkę.
-
- Użytkownik
- Posty: 237
- Rejestracja: 24 mar 2024, o 22:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Mam pana mechanika pod garwolinem naprawiła mi skrzynie kupił druga mechatronike i wymienił
-
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: 10 wrz 2023, o 19:59
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Senička
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Tu masz manual do tego błędu jest opisana procedura jak sprawdzić ten czujnik Halla normalnie miernikiem. Czujnik nie jest drogi koło 2-3 stówek
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... dtc_p0715/
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... dtc_p0715/
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 maja 2024, o 21:27
- Auto: CDTI 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Witam kolegów i koleżanki. Czytam i czytam, ale postanowiłam ze i tak zapytam. Iśke posiadam od końca maja. 2008 rok 2.0 CDTI 160KM automat. Przebieg 230tyś. Coraz bardziej nie podoba mi się kultura pracy skrzyni biegów. Przy jeździe około 40-50 km/h bardzo wyczuwalna jest zmiana biegów. Nagle obroty podskakują i dopiero skrzynia zmienia bieg. Czasem potrafi szarpnąć przy redukcji. Im więcej kilometrów przejadę, tym bardziej zaczyna szarpać. Tzn. od zakupu nastukalam ok. 1000km (nie dużo, cóż ) i jest gorzej niż na początku, przy powrocie do domu autem. Sprawdzałam książkę serwisowa i wcześniejszy właściciel wymieniał olej w skrzyni przy przebiegu 158tyś. Wiem, ze przez internet Iśki mi nikt nie zdiagnozuje, ale zaczynam się martwić, że skrzynia biegów siada i wpędzam się w dosyć niemałe, niepotrzebne koszta, a nie wiąże z tym autem bardzo długiej przyszłości. Są nawet głosy ze wymiana oleju w skrzyni wszystko pogorszy. To co ja mam zrobić? Dopiero za około tydzień będę miała okazje podjechać do mechanika. Czy ktoś może mi coś doradzić, co z ten automat może bolec? Bo już odchodzę od zmysłów Pozdrawiam Maria.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 cze 2024, o 14:15
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Warszawa
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Jedynym problemem jest to, że nie mogę znaleźć jego lokalizacji na skrzyni biegów.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 sie 2024, o 13:32
- Auto: Astra 2,0cdti
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Piła
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Tu jest jak zalozyc chlodnice i samemu dynamicznie wymienic olej https://youtu.be/ND9jkU_BB90?feature=shared
-
- Użytkownik
- Posty: 237
- Rejestracja: 24 mar 2024, o 22:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Może warto pomyśleć o zakupie na aliexpres całego ustrojstwa z zaworami bo tak defacto to odpowiada za zmianę biegów mechatronike
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 7 sty 2019, o 19:53
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Biała
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Cześć,
może ktoś pomoże. Na parkingu przy zatrzymaniu się i próbie zmiany biegów (automat) z D na P, lewarek zablokował się na R i ani rusz. Po wyłączeniu samochodu nie ma opcji go uruchomienia. Pojawią się tylko ikony na desce i zapłon odcięty.
Ktoś się spotkał z czymś takim? Akumulator na noc odpięty i nic się nie zresetowało.
Awaryjne odblokowanie skrzyni pomaga na chwile zmienić lewar ale jak wróci na P to nadal blokada i nie odpala.
może ktoś pomoże. Na parkingu przy zatrzymaniu się i próbie zmiany biegów (automat) z D na P, lewarek zablokował się na R i ani rusz. Po wyłączeniu samochodu nie ma opcji go uruchomienia. Pojawią się tylko ikony na desce i zapłon odcięty.
Ktoś się spotkał z czymś takim? Akumulator na noc odpięty i nic się nie zresetowało.
Awaryjne odblokowanie skrzyni pomaga na chwile zmienić lewar ale jak wróci na P to nadal blokada i nie odpala.
-
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: 10 wrz 2023, o 19:59
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Senička
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Spróbuj zdjąć ten dekiel srebrny lewarka tylko ostrożnie są tam kabelki od podświetlenia, i zobacz czy cięgło które idzie od przycisku na gałce zwalnia blokadę. Z r na d by się miało przełożyć bez tego ale może się rozsypała jakaś blokada i złapało w pozycji r.
Dodano po 3 minutach 30 sekundach:
Albo się wybierak/cięgło zablokowało
Dodano po 3 minutach 30 sekundach:
Albo się wybierak/cięgło zablokowało
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 gru 2023, o 06:41
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Cześć,
Insignia 2016 rok silnik B20DTH skrzynia AF40. Aktualnie przebieg 129k olej wymieniany ostatni raz przy 108k. Auto mam od grudnia 2023 na początku roku wywalił komunikat "usługa skrzynia biegów" i biegi zmieniały się dopiero przy obrotach ~2.5tys. Po zgaszeniu silnika wszystko wróciło do normy, ale oddałem do mechanika. Po podłączeniu kompa błąd zacięty bieg 3. Po skasowaniu żadnych problemów do teraz i znowu to samo. Przejechane około 10k kilometrów. W obu przypadkach błąd pojawił się po 2-3 godzinach jazdy po autostradzie. Błędy z OBDII P0700 i P0741 Na co dzień problemów żadnych, nie szarpie, delikatnie muli na zimnym, ale to nic nadzwyczajnego z tego co się orientuję. Dzisiaj w serwisie powiedzieli, że albo sprzęgło albo sterownik. Mechanik ze mnie żaden, więc chciałbym zapytać o poradę czy jest sens myśleć o regenerowanych podzespołach (sprzęgło to chyba jeszcze ok) ale sterownik to raczej nowy? I Na jakie koszty się nastawiać 6-8koła czy więcej? Ewentualnie czy możecie polecić kogoś sprawdzonego od skrzyń biegów we Wrocławiu?
Insignia 2016 rok silnik B20DTH skrzynia AF40. Aktualnie przebieg 129k olej wymieniany ostatni raz przy 108k. Auto mam od grudnia 2023 na początku roku wywalił komunikat "usługa skrzynia biegów" i biegi zmieniały się dopiero przy obrotach ~2.5tys. Po zgaszeniu silnika wszystko wróciło do normy, ale oddałem do mechanika. Po podłączeniu kompa błąd zacięty bieg 3. Po skasowaniu żadnych problemów do teraz i znowu to samo. Przejechane około 10k kilometrów. W obu przypadkach błąd pojawił się po 2-3 godzinach jazdy po autostradzie. Błędy z OBDII P0700 i P0741 Na co dzień problemów żadnych, nie szarpie, delikatnie muli na zimnym, ale to nic nadzwyczajnego z tego co się orientuję. Dzisiaj w serwisie powiedzieli, że albo sprzęgło albo sterownik. Mechanik ze mnie żaden, więc chciałbym zapytać o poradę czy jest sens myśleć o regenerowanych podzespołach (sprzęgło to chyba jeszcze ok) ale sterownik to raczej nowy? I Na jakie koszty się nastawiać 6-8koła czy więcej? Ewentualnie czy możecie polecić kogoś sprawdzonego od skrzyń biegów we Wrocławiu?
Ostatnio zmieniony 31 paź 2024, o 08:42 przez tomek_PL, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 237
- Rejestracja: 24 mar 2024, o 22:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Moim zdaniem trzeba było by się dowiedzieć czy jest to awaria mechaniczna czy elektronika ale to może powiedzieć ktoś z dużym doświadczeniem.
W pierwszej kolejności czytalbym internet o skrzyniach niekoniecznie af40 bo zasada działania chyba wszystkich jest podobna
W pierwszej kolejności czytalbym internet o skrzyniach niekoniecznie af40 bo zasada działania chyba wszystkich jest podobna
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 8 lis 2024, o 17:17
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Głogów
Re: Skrzynia automatyczna AF-40
Ja dziś jestem po wymianie dynamicznej oleju w automacie. Ostatnia wymiana według serwisu była przy stanie licznika 25tys km a dziś już 146tys km więc pojechałem wymieniłem i spokój na lata . Olej zlany był już czarny jak smoła ale autko nie sprawiało problemów. Koszt wymiany ze wszystkmi 1320zl maszyna Revanol olej również. Serwis w Głogowie.