--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni

ODPOWIEDZ
Eyell95
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 26 kwie 2022, o 06:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Kielce

PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni

Post autor: Eyell95 » 7 sie 2022, o 09:32

Witam

Kupiłem w kwietniu tego roku Insignie 2.0 160 cdti z 2012.

Kupując auto wszystko było w porządku, mankamenty to dwie świece z czujnikiem do zrobienia które planowałem sobie zrobić właśnie teraz (oczywiscie sprzedajacy nie poinformowal ani przez telefon ani nawet na miesjcu dopiero jak mechanik podpial komputer- żenada) , do tego łożysko z piastą prawe tył ( jak powiedział mechanik ).

Do rzeczy, wszystko było w porządku wymieniłem tylko ostatnio filtry i olej + łożysko z piastą byłem akurat 3 dni w Polsce we Wrocławiu i zostawiłem u mechanika wymienił wszystko ( czyli filtry olej + łożysko z piasta ktore byly rzekomo przyczyna dzwieku szurania ) po czym wyjeżdżam a jak huczało/szurało z prawej strony tył tak dalej to robi jednak wrócić do niego już czasu nie miałem poniewaz bylem tylko 3 dni we wroclawiu i mam setki kilometrow tam zeby jechac spowrotem wiec odpuscilem - przez telefon powiedział mechanik, że może jakąś blaszkę trzeba odgiąć o:o

Dodatkowo co najgorsze w okolicy kiedy odebrałem auto wydaje mi się że mogło to być po wizycie u mechanika ale nie jestem pewien bo to się zaczęło okolo 3/4 tygodnie temu ( zgrywa sie z odbiorem auta ), otóż kiedy zmieniam bieg z 4 na 5 dodaje gazu a on stoi baaa, obroty nie idą ani predkość wręcz sie predkosc wytracała, musiałem cofnac bieg i wrocic na 5 i dopiero wtedy, kiedy to sie dzieje na stopie od pedalu hazu czuje jakby taki impuls zapatka jakby jakas sie zapadala to bardzo czuc i wtedy auto jakby nie reaguje na gaz, wczesniej myslalem ze cos mi sie wydaje albo cos ale po jakims czasie stalo sie to drugi raz i trzeci raz i oczywiscie juz bylo pewne ze cos jest nie tak..., zdarza sie to spontanicznie od jakis 3 tygodni, na domiar tego wczoraj jade autostrada z Kielc do Warszawy, oczywiscie odpalam automat na 6 predkosc 135km/h obroty jakos 2300, jade tak z 5km zaczyna sie gorka, a on co robi ? wytraca predkosc...

Czyli zaczelo sie od 5 biegu a teraz doszedl 6 i wyglada to tak jakby dzialo sie to coraz czesciej, ale
na biegach 1/2/3/4 brak problemu...


Sprzęgło bierze tak jak brało wydaje mi się ze normalnie, skrzynia biegow dziala tak jak dziala biegi wchodza opornie z takim szuraniem ale tak jest od poczatku i jak czytalem forum to wszystkie tak maja wiec nie wiem czy jakas wymiana oleju czy cos mogla by pomoc a wrecz wydaje mi sie ze bez szans, czy ktos z czyms takim sie spotkal ?
aktualnie bede 3 tygodnie w innym miescie (Łomża) i bede mogl tutaj oddac auto jednak sie boje i martwie. chcialem oddac tylko na swiece + to szuranie ktorego nie naprawilo wymiana lozyska z piasta, a doszedl teraz ten problem z biegami, czy ktos mial podobna sytuacje, prosze o porade zanim pojade do mechanika i gosc wymieni mi cale auto...
Zależy mi żeby to zrobić w ciągu tych 3 tygodni planuję wyjechać potem za granicę, a wiecie jak to za granicą z cenami robocizny itd... :(



P.s nie wiem czy odpowiedni dział, jeśli nie to proszę przenieść do odpowiedniego, bardzo proszę o pomoc ...

Szwagier
Użytkownik
Posty: 164
Rejestracja: 29 mar 2019, o 19:14
Auto: Opel insignia A
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Łuków
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni

Post autor: Szwagier » 8 sie 2022, o 11:29

Nie wiem co za autostradą jechałeś ale jadąc S7 w okolicach Kielc są takie górki że na 6 biegu przy prędkości około 135km/h moc będzie pewnie za mała przy tych obrotach i prędkość może spadać. Ja mam 1,6 turbo w benzynie 180KM i jak jeżdżę tamtędy to nie używam tempomatu w tamtych okolicach bo podjeżdżając pod górki spalanie jest b. duże (kopm. pokazuje na tempomacie ponad 22l/100km na 6 biegu przy prędkości oko 150km/h) a prędkość i tak spada, po prostu mocy jest za mało przy tych obrotach silnika. Jakbym chciał tam jeszcze przyspieszyć musiałbym zredukować pewnie do 4. Po prostu pod górkę mi trochę zwolni ale z górki rozpędzi się do ponad 180.

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni

Post autor: Radek84 » 10 sie 2022, o 21:27

To jest diesel i moment 350nm powinien dać sobie radę z górkami na autostradzie bez problemu. Ja się jeszcze nie spotkałem z taką żeby auto mi zwalniało (oczywiście na autostradzie).

Bez komputera się pewnie nie obędzie. Sterownik widzi jakiś problem i uruchamia limitery tzn. obcina moc. Zobacz może czy sztanga od turbo chodzi bez oporów.
Ja bym spróbował pogonić trochę auto na wyższych obrotach tzn. 3 czy 4 bieg i ponad 3tys przez jakieś 10-15km

Eyell95
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 26 kwie 2022, o 06:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Kielce

Re: PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni

Post autor: Eyell95 » 13 sie 2022, o 15:57

Szwagier pisze:
8 sie 2022, o 11:29
Nie wiem co za autostradą jechałeś ale jadąc S7 w okolicach Kielc są takie górki że na 6 biegu przy prędkości około 135km/h moc będzie pewnie za mała przy tych obrotach i prędkość może spadać. Ja mam 1,6 turbo w benzynie 180KM i jak jeżdżę tamtędy to nie używam tempomatu w tamtych okolicach bo podjeżdżając pod górki spalanie jest b. duże (kopm. pokazuje na tempomacie ponad 22l/100km na 6 biegu przy prędkości oko 150km/h) a prędkość i tak spada, po prostu mocy jest za mało przy tych obrotach silnika. Jakbym chciał tam jeszcze przyspieszyć musiałbym zredukować pewnie do 4. Po prostu pod górkę mi trochę zwolni ale z górki rozpędzi się do ponad 180.

Nigdy z tym nie bylo problemu conajwyzej o 2 na godzine schodziła prędkość pod górkę a z gorki po prostu podwyższa sie o 2 na godzine nie w tym sęk totalnie zle zrozumiałeś temat …

Dodano po 1 minucie 27 sekundach:
Radek84 pisze:
10 sie 2022, o 21:27
To jest diesel i moment 350nm powinien dać sobie radę z górkami na autostradzie bez problemu. Ja się jeszcze nie spotkałem z taką żeby auto mi zwalniało (oczywiście na autostradzie).

Bez komputera się pewnie nie obędzie. Sterownik widzi jakiś problem i uruchamia limitery tzn. obcina moc. Zobacz może czy sztanga od turbo chodzi bez oporów.
Ja bym spróbował pogonić trochę auto na wyższych obrotach tzn. 3 czy 4 bieg i ponad 3tys przez jakieś 10-15km
Mysle ze to ze bede krecil na innych biegach wysokie obroty totalnie nic niw da bo 1/2/3/4 jezdze zawsze jak jest rozgrzany miedzy 2.5-3.5k

Auto stoi u mechanika szukaja przyczyny mowili ze podejrzenia na jakas przepływke wiec chyba chodzi o przepływomierz ale jak sprawdzam w google objawy to mi sie totalnie nie zgadza w srode ktos ma podjechac inna Insignia jakis kolega i przełożą to na testy zeby sie upewnic coby na darmo nie kupowac ale według mnie nie w tym problem …


Ktos ma jakies pomysły rady jeszcze ?

lucabianco
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 15 sty 2021, o 08:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Białystok
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni

Post autor: lucabianco » 13 sie 2022, o 16:51

Hej,
Sprawdź ten temat.
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=14&t=4582

Czy skanowałeś auto w poszukiwaniu błędów? Interfejs kosztuje 40 zł~ na allegro, aplikacja darmowa OPL DTC Reader.
Z fusów nikt nie wywróży.

Eyell95
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 26 kwie 2022, o 06:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Kielce

Re: PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni

Post autor: Eyell95 » 13 sie 2022, o 17:59

U mechanika stoi
U mnie nie ma żadnego błędu procz błędu związanego ze świecami odkad go kupilem i planowałem wymienic przed zima, ale swiece teraz przy okazji mam zamiar wymienic 2 i 3 z czujnikiem niestety …
A problem z tymi biegami zaczal sie jakos po odebraniu auta od mechanika jak wymieniał mi filtry olej i lozysko z Piasta ale nie mam pewnosci czy po czy chwile przed juz sie zaczelo…
Mysle ze raczej nie powiązane( chyba )

Tematy podobne jednak troche rozne, ale napomknę mechanikowi o wtryskach bo widze w innym temacie problem niby inny ale podobny i pomogło

A bylbym zapomniał mam go od kwietnia duzo jezdze tez trasami typu 1000km tak raz w miesiacu i moze dlatego ale nie widzialem ani razu zeby na postoju mi sie wypalał dpf
Normalnie zalozmy mam obroty 800 a max widzialem na postoju po jezdzie z 1100 i to doslownie z minute dwie juz bylo 800
Wiec moze dpf nie wypala sie ?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8481
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni

Post autor: dokia » 13 sie 2022, o 22:17

A sprawdzałeś jakąś aplikacją poziom zapełnienia DPF? Bo nie widać abyś podawał taką wartość. Może nie masz DPF już?

lucabianco
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 15 sty 2021, o 08:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Białystok
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni

Post autor: lucabianco » 14 sie 2022, o 06:53

Dokia dobrze pisze, może masz całkowicie zatkany DPF i w momencie wypalania na wyższych biegach brakuje dla auta mocy? Ja bym jednak sprawdził też DPF, to może być dobry trop.

Zanim bym w ogóle zaczął wymieniać cokolwiek, to bym sprawdził również filtry, mimo że były wymieniane. (sprawdził bym czy są dobrze założone).

Eyell95
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 26 kwie 2022, o 06:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Kielce

Re: PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni

Post autor: Eyell95 » 16 sie 2022, o 07:40

Zadzwoniłem do mechanika
Zaproponowałem mu sprawdzenie
Czy dpf nie zapchany, czy gosciu filtry mi dobrze założył zmieniając je, czy to nie egr czy wtryski odpowiedział ze nie lekko argumentując wszystko i mowi ze czekamy do jutra rana az kolega podejdzie inna Insignia zeby przełożyć „przeplywke” bo cos przekłamuje ( tutaj nie zrozumialem ) przełożą sprawdza i ponoc od razu bedzie wiadomo czy to jest przyczyna potestują i jesli tak to dopiero zamówią nowa czesc takze pod tym wzgledem okej, naczytałem sie na forum to az głowa boli ile przyczyn w tematach ludzie pisali mam nadzieje, ze u mnie jutro sie to wyjaśni …

Szwagier
Użytkownik
Posty: 164
Rejestracja: 29 mar 2019, o 19:14
Auto: Opel insignia A
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Łuków
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni

Post autor: Szwagier » 16 sie 2022, o 15:57

Nie wiem czy u Twojego mechanika jest stosowana taka zasada ale u niektórych za "dobre rady" trzeba dopłacić ekstra, bo mało który lubi żeby go pouczać co i gdzie ma szukać :)

Eyell95
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 26 kwie 2022, o 06:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Kielce

Re: PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni

Post autor: Eyell95 » 18 sie 2022, o 10:05

Nie wiem jestem w obcym miescie wiec to nowy mechanik, wczoraj zadzwonił popoludniu i powiedzial, ze to nie przeplywka czuje ze z tym bedzie duzo zabawy a finalnie i tak wyjdzie ze to nie jest zadna /cenzura/ tylko jakas skrzynia, dpf albo wtryski … mimo ze on mowil ze nie …
Zostaje tu jeszcze 1.5 tygodnia a potem musze miec full sprawne auto i wiadomo najleoiej jak by mi je oddał wczesniej zebym mogl potestować a nie ze zrobi i odda mi na wyjazd stad ehh

Dodano po 1 godzinie 54 minutach 55 sekundach:
Dostalem SMS
„Gotowe usterka usunieta 1540 zl razem”

2 swiece z czujnikiem + odbojki tylne + ta usterka czyli wychodzi na to ze musiala to byc /cenzura/ skoro 1540 razem bo swiece z czujnikiem x2 to 900zl + 100zl robota
Ze 200zl max 2 odbojki plus robota
Wiec okoli 300zl wychodzi za ta usterkę mam nadzieje ze rzeczywiście jest z glowy dam wam znac jak odbiore co to bylo i potestuje

Eyell95
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 26 kwie 2022, o 06:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Kielce

Re: PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni

Post autor: Eyell95 » 2 paź 2022, o 22:52

Wszystko od tamtego momentu jest cacy 💪
Zrobiło sie rozszczelnienie w przewodzie intercoolera i tyle 😉

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”