--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 26 kwie 2022, o 06:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Kielce
PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni
Witam
Kupiłem w kwietniu tego roku Insignie 2.0 160 cdti z 2012.
Kupując auto wszystko było w porządku, mankamenty to dwie świece z czujnikiem do zrobienia które planowałem sobie zrobić właśnie teraz (oczywiscie sprzedajacy nie poinformowal ani przez telefon ani nawet na miesjcu dopiero jak mechanik podpial komputer- żenada) , do tego łożysko z piastą prawe tył ( jak powiedział mechanik ).
Do rzeczy, wszystko było w porządku wymieniłem tylko ostatnio filtry i olej + łożysko z piastą byłem akurat 3 dni w Polsce we Wrocławiu i zostawiłem u mechanika wymienił wszystko ( czyli filtry olej + łożysko z piasta ktore byly rzekomo przyczyna dzwieku szurania ) po czym wyjeżdżam a jak huczało/szurało z prawej strony tył tak dalej to robi jednak wrócić do niego już czasu nie miałem poniewaz bylem tylko 3 dni we wroclawiu i mam setki kilometrow tam zeby jechac spowrotem wiec odpuscilem - przez telefon powiedział mechanik, że może jakąś blaszkę trzeba odgiąć
Dodatkowo co najgorsze w okolicy kiedy odebrałem auto wydaje mi się że mogło to być po wizycie u mechanika ale nie jestem pewien bo to się zaczęło okolo 3/4 tygodnie temu ( zgrywa sie z odbiorem auta ), otóż kiedy zmieniam bieg z 4 na 5 dodaje gazu a on stoi baaa, obroty nie idą ani predkość wręcz sie predkosc wytracała, musiałem cofnac bieg i wrocic na 5 i dopiero wtedy, kiedy to sie dzieje na stopie od pedalu hazu czuje jakby taki impuls zapatka jakby jakas sie zapadala to bardzo czuc i wtedy auto jakby nie reaguje na gaz, wczesniej myslalem ze cos mi sie wydaje albo cos ale po jakims czasie stalo sie to drugi raz i trzeci raz i oczywiscie juz bylo pewne ze cos jest nie tak..., zdarza sie to spontanicznie od jakis 3 tygodni, na domiar tego wczoraj jade autostrada z Kielc do Warszawy, oczywiscie odpalam automat na 6 predkosc 135km/h obroty jakos 2300, jade tak z 5km zaczyna sie gorka, a on co robi ? wytraca predkosc...
Czyli zaczelo sie od 5 biegu a teraz doszedl 6 i wyglada to tak jakby dzialo sie to coraz czesciej, ale
na biegach 1/2/3/4 brak problemu...
Sprzęgło bierze tak jak brało wydaje mi się ze normalnie, skrzynia biegow dziala tak jak dziala biegi wchodza opornie z takim szuraniem ale tak jest od poczatku i jak czytalem forum to wszystkie tak maja wiec nie wiem czy jakas wymiana oleju czy cos mogla by pomoc a wrecz wydaje mi sie ze bez szans, czy ktos z czyms takim sie spotkal ?
aktualnie bede 3 tygodnie w innym miescie (Łomża) i bede mogl tutaj oddac auto jednak sie boje i martwie. chcialem oddac tylko na swiece + to szuranie ktorego nie naprawilo wymiana lozyska z piasta, a doszedl teraz ten problem z biegami, czy ktos mial podobna sytuacje, prosze o porade zanim pojade do mechanika i gosc wymieni mi cale auto...
Zależy mi żeby to zrobić w ciągu tych 3 tygodni planuję wyjechać potem za granicę, a wiecie jak to za granicą z cenami robocizny itd...
P.s nie wiem czy odpowiedni dział, jeśli nie to proszę przenieść do odpowiedniego, bardzo proszę o pomoc ...
Kupiłem w kwietniu tego roku Insignie 2.0 160 cdti z 2012.
Kupując auto wszystko było w porządku, mankamenty to dwie świece z czujnikiem do zrobienia które planowałem sobie zrobić właśnie teraz (oczywiscie sprzedajacy nie poinformowal ani przez telefon ani nawet na miesjcu dopiero jak mechanik podpial komputer- żenada) , do tego łożysko z piastą prawe tył ( jak powiedział mechanik ).
Do rzeczy, wszystko było w porządku wymieniłem tylko ostatnio filtry i olej + łożysko z piastą byłem akurat 3 dni w Polsce we Wrocławiu i zostawiłem u mechanika wymienił wszystko ( czyli filtry olej + łożysko z piasta ktore byly rzekomo przyczyna dzwieku szurania ) po czym wyjeżdżam a jak huczało/szurało z prawej strony tył tak dalej to robi jednak wrócić do niego już czasu nie miałem poniewaz bylem tylko 3 dni we wroclawiu i mam setki kilometrow tam zeby jechac spowrotem wiec odpuscilem - przez telefon powiedział mechanik, że może jakąś blaszkę trzeba odgiąć
Dodatkowo co najgorsze w okolicy kiedy odebrałem auto wydaje mi się że mogło to być po wizycie u mechanika ale nie jestem pewien bo to się zaczęło okolo 3/4 tygodnie temu ( zgrywa sie z odbiorem auta ), otóż kiedy zmieniam bieg z 4 na 5 dodaje gazu a on stoi baaa, obroty nie idą ani predkość wręcz sie predkosc wytracała, musiałem cofnac bieg i wrocic na 5 i dopiero wtedy, kiedy to sie dzieje na stopie od pedalu hazu czuje jakby taki impuls zapatka jakby jakas sie zapadala to bardzo czuc i wtedy auto jakby nie reaguje na gaz, wczesniej myslalem ze cos mi sie wydaje albo cos ale po jakims czasie stalo sie to drugi raz i trzeci raz i oczywiscie juz bylo pewne ze cos jest nie tak..., zdarza sie to spontanicznie od jakis 3 tygodni, na domiar tego wczoraj jade autostrada z Kielc do Warszawy, oczywiscie odpalam automat na 6 predkosc 135km/h obroty jakos 2300, jade tak z 5km zaczyna sie gorka, a on co robi ? wytraca predkosc...
Czyli zaczelo sie od 5 biegu a teraz doszedl 6 i wyglada to tak jakby dzialo sie to coraz czesciej, ale
na biegach 1/2/3/4 brak problemu...
Sprzęgło bierze tak jak brało wydaje mi się ze normalnie, skrzynia biegow dziala tak jak dziala biegi wchodza opornie z takim szuraniem ale tak jest od poczatku i jak czytalem forum to wszystkie tak maja wiec nie wiem czy jakas wymiana oleju czy cos mogla by pomoc a wrecz wydaje mi sie ze bez szans, czy ktos z czyms takim sie spotkal ?
aktualnie bede 3 tygodnie w innym miescie (Łomża) i bede mogl tutaj oddac auto jednak sie boje i martwie. chcialem oddac tylko na swiece + to szuranie ktorego nie naprawilo wymiana lozyska z piasta, a doszedl teraz ten problem z biegami, czy ktos mial podobna sytuacje, prosze o porade zanim pojade do mechanika i gosc wymieni mi cale auto...
Zależy mi żeby to zrobić w ciągu tych 3 tygodni planuję wyjechać potem za granicę, a wiecie jak to za granicą z cenami robocizny itd...
P.s nie wiem czy odpowiedni dział, jeśli nie to proszę przenieść do odpowiedniego, bardzo proszę o pomoc ...
-
- Użytkownik
- Posty: 164
- Rejestracja: 29 mar 2019, o 19:14
- Auto: Opel insignia A
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Łuków
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni
Nie wiem co za autostradą jechałeś ale jadąc S7 w okolicach Kielc są takie górki że na 6 biegu przy prędkości około 135km/h moc będzie pewnie za mała przy tych obrotach i prędkość może spadać. Ja mam 1,6 turbo w benzynie 180KM i jak jeżdżę tamtędy to nie używam tempomatu w tamtych okolicach bo podjeżdżając pod górki spalanie jest b. duże (kopm. pokazuje na tempomacie ponad 22l/100km na 6 biegu przy prędkości oko 150km/h) a prędkość i tak spada, po prostu mocy jest za mało przy tych obrotach silnika. Jakbym chciał tam jeszcze przyspieszyć musiałbym zredukować pewnie do 4. Po prostu pod górkę mi trochę zwolni ale z górki rozpędzi się do ponad 180.
-
- Użytkownik
- Posty: 358
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni
To jest diesel i moment 350nm powinien dać sobie radę z górkami na autostradzie bez problemu. Ja się jeszcze nie spotkałem z taką żeby auto mi zwalniało (oczywiście na autostradzie).
Bez komputera się pewnie nie obędzie. Sterownik widzi jakiś problem i uruchamia limitery tzn. obcina moc. Zobacz może czy sztanga od turbo chodzi bez oporów.
Ja bym spróbował pogonić trochę auto na wyższych obrotach tzn. 3 czy 4 bieg i ponad 3tys przez jakieś 10-15km
Bez komputera się pewnie nie obędzie. Sterownik widzi jakiś problem i uruchamia limitery tzn. obcina moc. Zobacz może czy sztanga od turbo chodzi bez oporów.
Ja bym spróbował pogonić trochę auto na wyższych obrotach tzn. 3 czy 4 bieg i ponad 3tys przez jakieś 10-15km
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 26 kwie 2022, o 06:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Kielce
Re: PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni
Szwagier pisze: ↑8 sie 2022, o 11:29Nie wiem co za autostradą jechałeś ale jadąc S7 w okolicach Kielc są takie górki że na 6 biegu przy prędkości około 135km/h moc będzie pewnie za mała przy tych obrotach i prędkość może spadać. Ja mam 1,6 turbo w benzynie 180KM i jak jeżdżę tamtędy to nie używam tempomatu w tamtych okolicach bo podjeżdżając pod górki spalanie jest b. duże (kopm. pokazuje na tempomacie ponad 22l/100km na 6 biegu przy prędkości oko 150km/h) a prędkość i tak spada, po prostu mocy jest za mało przy tych obrotach silnika. Jakbym chciał tam jeszcze przyspieszyć musiałbym zredukować pewnie do 4. Po prostu pod górkę mi trochę zwolni ale z górki rozpędzi się do ponad 180.
Nigdy z tym nie bylo problemu conajwyzej o 2 na godzine schodziła prędkość pod górkę a z gorki po prostu podwyższa sie o 2 na godzine nie w tym sęk totalnie zle zrozumiałeś temat …
Dodano po 1 minucie 27 sekundach:
Mysle ze to ze bede krecil na innych biegach wysokie obroty totalnie nic niw da bo 1/2/3/4 jezdze zawsze jak jest rozgrzany miedzy 2.5-3.5kRadek84 pisze: ↑10 sie 2022, o 21:27To jest diesel i moment 350nm powinien dać sobie radę z górkami na autostradzie bez problemu. Ja się jeszcze nie spotkałem z taką żeby auto mi zwalniało (oczywiście na autostradzie).
Bez komputera się pewnie nie obędzie. Sterownik widzi jakiś problem i uruchamia limitery tzn. obcina moc. Zobacz może czy sztanga od turbo chodzi bez oporów.
Ja bym spróbował pogonić trochę auto na wyższych obrotach tzn. 3 czy 4 bieg i ponad 3tys przez jakieś 10-15km
Auto stoi u mechanika szukaja przyczyny mowili ze podejrzenia na jakas przepływke wiec chyba chodzi o przepływomierz ale jak sprawdzam w google objawy to mi sie totalnie nie zgadza w srode ktos ma podjechac inna Insignia jakis kolega i przełożą to na testy zeby sie upewnic coby na darmo nie kupowac ale według mnie nie w tym problem …
Ktos ma jakies pomysły rady jeszcze ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 15 sty 2021, o 08:08
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Białystok
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni
Hej,
Sprawdź ten temat.
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=14&t=4582
Czy skanowałeś auto w poszukiwaniu błędów? Interfejs kosztuje 40 zł~ na allegro, aplikacja darmowa OPL DTC Reader.
Z fusów nikt nie wywróży.
Sprawdź ten temat.
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=14&t=4582
Czy skanowałeś auto w poszukiwaniu błędów? Interfejs kosztuje 40 zł~ na allegro, aplikacja darmowa OPL DTC Reader.
Z fusów nikt nie wywróży.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 26 kwie 2022, o 06:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Kielce
Re: PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni
U mechanika stoi
U mnie nie ma żadnego błędu procz błędu związanego ze świecami odkad go kupilem i planowałem wymienic przed zima, ale swiece teraz przy okazji mam zamiar wymienic 2 i 3 z czujnikiem niestety …
A problem z tymi biegami zaczal sie jakos po odebraniu auta od mechanika jak wymieniał mi filtry olej i lozysko z Piasta ale nie mam pewnosci czy po czy chwile przed juz sie zaczelo…
Mysle ze raczej nie powiązane( chyba )
Tematy podobne jednak troche rozne, ale napomknę mechanikowi o wtryskach bo widze w innym temacie problem niby inny ale podobny i pomogło
A bylbym zapomniał mam go od kwietnia duzo jezdze tez trasami typu 1000km tak raz w miesiacu i moze dlatego ale nie widzialem ani razu zeby na postoju mi sie wypalał dpf
Normalnie zalozmy mam obroty 800 a max widzialem na postoju po jezdzie z 1100 i to doslownie z minute dwie juz bylo 800
Wiec moze dpf nie wypala sie ?
U mnie nie ma żadnego błędu procz błędu związanego ze świecami odkad go kupilem i planowałem wymienic przed zima, ale swiece teraz przy okazji mam zamiar wymienic 2 i 3 z czujnikiem niestety …
A problem z tymi biegami zaczal sie jakos po odebraniu auta od mechanika jak wymieniał mi filtry olej i lozysko z Piasta ale nie mam pewnosci czy po czy chwile przed juz sie zaczelo…
Mysle ze raczej nie powiązane( chyba )
Tematy podobne jednak troche rozne, ale napomknę mechanikowi o wtryskach bo widze w innym temacie problem niby inny ale podobny i pomogło
A bylbym zapomniał mam go od kwietnia duzo jezdze tez trasami typu 1000km tak raz w miesiacu i moze dlatego ale nie widzialem ani razu zeby na postoju mi sie wypalał dpf
Normalnie zalozmy mam obroty 800 a max widzialem na postoju po jezdzie z 1100 i to doslownie z minute dwie juz bylo 800
Wiec moze dpf nie wypala sie ?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8481
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni
A sprawdzałeś jakąś aplikacją poziom zapełnienia DPF? Bo nie widać abyś podawał taką wartość. Może nie masz DPF już?
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 15 sty 2021, o 08:08
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Białystok
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni
Dokia dobrze pisze, może masz całkowicie zatkany DPF i w momencie wypalania na wyższych biegach brakuje dla auta mocy? Ja bym jednak sprawdził też DPF, to może być dobry trop.
Zanim bym w ogóle zaczął wymieniać cokolwiek, to bym sprawdził również filtry, mimo że były wymieniane. (sprawdził bym czy są dobrze założone).
Zanim bym w ogóle zaczął wymieniać cokolwiek, to bym sprawdził również filtry, mimo że były wymieniane. (sprawdził bym czy są dobrze założone).
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 26 kwie 2022, o 06:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Kielce
Re: PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni
Zadzwoniłem do mechanika
Zaproponowałem mu sprawdzenie
Czy dpf nie zapchany, czy gosciu filtry mi dobrze założył zmieniając je, czy to nie egr czy wtryski odpowiedział ze nie lekko argumentując wszystko i mowi ze czekamy do jutra rana az kolega podejdzie inna Insignia zeby przełożyć „przeplywke” bo cos przekłamuje ( tutaj nie zrozumialem ) przełożą sprawdza i ponoc od razu bedzie wiadomo czy to jest przyczyna potestują i jesli tak to dopiero zamówią nowa czesc takze pod tym wzgledem okej, naczytałem sie na forum to az głowa boli ile przyczyn w tematach ludzie pisali mam nadzieje, ze u mnie jutro sie to wyjaśni …
Zaproponowałem mu sprawdzenie
Czy dpf nie zapchany, czy gosciu filtry mi dobrze założył zmieniając je, czy to nie egr czy wtryski odpowiedział ze nie lekko argumentując wszystko i mowi ze czekamy do jutra rana az kolega podejdzie inna Insignia zeby przełożyć „przeplywke” bo cos przekłamuje ( tutaj nie zrozumialem ) przełożą sprawdza i ponoc od razu bedzie wiadomo czy to jest przyczyna potestują i jesli tak to dopiero zamówią nowa czesc takze pod tym wzgledem okej, naczytałem sie na forum to az głowa boli ile przyczyn w tematach ludzie pisali mam nadzieje, ze u mnie jutro sie to wyjaśni …
-
- Użytkownik
- Posty: 164
- Rejestracja: 29 mar 2019, o 19:14
- Auto: Opel insignia A
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Łuków
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni
Nie wiem czy u Twojego mechanika jest stosowana taka zasada ale u niektórych za "dobre rady" trzeba dopłacić ekstra, bo mało który lubi żeby go pouczać co i gdzie ma szukać
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 26 kwie 2022, o 06:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Kielce
Re: PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni
Nie wiem jestem w obcym miescie wiec to nowy mechanik, wczoraj zadzwonił popoludniu i powiedzial, ze to nie przeplywka czuje ze z tym bedzie duzo zabawy a finalnie i tak wyjdzie ze to nie jest zadna /cenzura/ tylko jakas skrzynia, dpf albo wtryski … mimo ze on mowil ze nie …
Zostaje tu jeszcze 1.5 tygodnia a potem musze miec full sprawne auto i wiadomo najleoiej jak by mi je oddał wczesniej zebym mogl potestować a nie ze zrobi i odda mi na wyjazd stad ehh
Dodano po 1 godzinie 54 minutach 55 sekundach:
Dostalem SMS
„Gotowe usterka usunieta 1540 zl razem”
2 swiece z czujnikiem + odbojki tylne + ta usterka czyli wychodzi na to ze musiala to byc /cenzura/ skoro 1540 razem bo swiece z czujnikiem x2 to 900zl + 100zl robota
Ze 200zl max 2 odbojki plus robota
Wiec okoli 300zl wychodzi za ta usterkę mam nadzieje ze rzeczywiście jest z glowy dam wam znac jak odbiore co to bylo i potestuje
Zostaje tu jeszcze 1.5 tygodnia a potem musze miec full sprawne auto i wiadomo najleoiej jak by mi je oddał wczesniej zebym mogl potestować a nie ze zrobi i odda mi na wyjazd stad ehh
Dodano po 1 godzinie 54 minutach 55 sekundach:
Dostalem SMS
„Gotowe usterka usunieta 1540 zl razem”
2 swiece z czujnikiem + odbojki tylne + ta usterka czyli wychodzi na to ze musiala to byc /cenzura/ skoro 1540 razem bo swiece z czujnikiem x2 to 900zl + 100zl robota
Ze 200zl max 2 odbojki plus robota
Wiec okoli 300zl wychodzi za ta usterkę mam nadzieje ze rzeczywiście jest z glowy dam wam znac jak odbiore co to bylo i potestuje
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 26 kwie 2022, o 06:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Kielce
Re: PROBLEM - Przy zmianie biegu na 5 i 6 brak mocy od 3 tygodni
Wszystko od tamtego momentu jest cacy
Zrobiło sie rozszczelnienie w przewodzie intercoolera i tyle
Zrobiło sie rozszczelnienie w przewodzie intercoolera i tyle