--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Skrzynia biegów M32

ODPOWIEDZ
Bartol
Zapaleniec
Posty: 1529
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Bartol » 18 gru 2020, o 14:08

W sprawie uszkodzeń obudowy nowego typu dostałem taką informację, argumentowaną tym, że łożyska są większe i nie ma miejsca na pierścień zabezpieczający jak to miało miejsce w starej wersji skrzyni. Łożyska są nabijane na wałki i nie zabezpieczone prą na obudowę uszkadzając ją z czasem.
Nie rozumiem dlaczego nie może robić dla ASO? Chyba nic dziwnego jeśli pozyskał sobie takiego klienta. Przetaczałem tarcze niedaleko ASO Opla i gość mówił, że Opel przysyła do niego auta oraz serwis BMW.

Dodano po 12 minutach 22 sekundach:
Aaa, rzeczywiście napisałem wcześniej, że są zmienione na mniejsze, sorry, pomyłka.

Dodano po 9 minutach 20 sekundach:
pawel794032032 pisze:
17 gru 2020, o 19:29
Skrzynie M32 same w sobie nie są takie strasznie awaryjne jak się wszędzie pisze, przy regularnych wymianach oleju i w ogóle przy prawidłowym poziomie oleju potrafią wytrzymać pod 300 000km. Ale najczęściej olej nie wymieniany i często już w fabryce za mało nalane :)
Opinia o awaryjności nie wzięła się z nikąd, bo w innych skrzyniach manualnych mało kto wymienia olej i jeżdżą bezawaryjnie, a m32 jest wyjątkowo delikatna. Podejrzewam, że większości awarii jest właśnie na fabrycznym oleju po 50 000- 150 000 km(loteria), a ten kto wymienia jeździ i nie ma na co narzekać.

Spadi
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 10 sty 2021, o 22:05
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Płock

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: Spadi » 11 sty 2021, o 06:55

Jestem świeżo po regeneracji skrzyni biegów M32 w mojej Insigni 1,8 B. Regeneracja obejmowała wymianę łożysk, wymianę kół zębatych 2 i 3 biegu, wymianę piasty 1/2 oraz 3/4, wymianę satelit mechanizmu różnicowego oraz wszystkich uszczelniaczy. Dodatkowo przy montażu wymieniłem dwumasowe koło zamachowe oraz komplet sprzęgła.
Samochód dostał nowe życie. Po montażu przejechałem około 500 km i niepokoi mnie jedna rzecz. W dolnych położeniach dźwigni zmiany biegów czyli na biegach 2,4,6 widać delikatne ruchy lewarka (około 2-3 mm) po wrzuceniu biegu. Najbardziej jest to widoczne na biegu 2.
Pytanie: Czy "ten typ tak ma" i należy się tym przejmować ?

pawel794032032
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 16 gru 2020, o 21:25
Auto: Astra J
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: pawel794032032 » 11 sty 2021, o 11:13

Niewielkie ruchy lewarka nie są powodem do obawy, nawet przy prawidłowym naprężeniu łożysk koła zębate muszą mieć nieco luzy i skośne zęby powodują niewielki ruch koła razem z piastą co dalej się przenosi na widełki, wybierak, linki i dźwignię zmiany biegów. Przy zużytych/cienkich łożyskach skok ten się mocno zwiększa bo cały wałek zaczyna się przemieszczać. W tym przypadku raczej nie należy się tym przejmować.
Jeszcze dwa słowa odnośnie satelit mechanizmu różnicowego które Wymieniałeś - nie spotkałem się z satelitami dobrej jakości, zestawy z internetu oddawałem na politechnikę do ekspertyzy i niestety nie za bardzo nadają się do stosowania - materiał jest niejednorodny a hartowane były chyba w ognisku , taka satelita pokruszy się szybciej niż stara oryginalna i ja nie odważyłem się montować czegoś takiego klientom i montuję tylko nowe oryginalne kompletne mechanizmy różnicowe.
Zwróćcie uwagę na zdjęcia w powiększeniu:

https://www.insignia-club.pl/download/f ... w&id=15976
https://www.insignia-club.pl/download/f ... w&id=15977
https://www.insignia-club.pl/download/f ... w&id=15978
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

wojaczekpl
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 13 sty 2021, o 11:33
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: bialystok

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: wojaczekpl » 13 sty 2021, o 15:02

Witam Co jakiś czas mam dziwny problem z biegami. Gdy wrzucam 1 bieg wskakuje mi bieg wsteczny i dopiero po kilku próbach udaje się wbić 1. Nie zdarza się to często ale jak już się zdarzy jest to bardzo uciążliwe. Czy wie pan moze co jest powodem? Auto to opel insignia 2.0 diesel 160km

pawel794032032
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 16 gru 2020, o 21:25
Auto: Astra J
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa

Re: Skrzynia biegów M32

Post autor: pawel794032032 » 13 sty 2021, o 17:51

Jeśli ten przycisk w lewarku od wstecznego biegu blokuje prawidłowo skrajną lewą pozycję to najbardziej prawdopodobna możliwość to rozregulowane lub zużyte linki zmiany biegów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”