--------------------------
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

ODPOWIEDZ
dzamej
Forumowicz
Posty: 130
Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
Auto: Insignia kombi 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wałbrzych

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: dzamej » 23 maja 2019, o 17:44

czyli podsumowując, czy aby wymienić oleje filtry i uszczelki wystarczy mi zakupić:

Filtr oleju z uszczelką,
olej hydrauliczny
olej mechanizmu różnicowego
Zapobiegawczo zestaw naprawczy dyferencjału - dużo z tym roboty? warto prewencyjnie wymienić gdy okarze się, że nie przelewa?

czy coś jeszcze potrzeba do ELSD?

lutor77
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 1 sie 2018, o 06:58
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Lubin 889-036-156

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: lutor77 » 12 cze 2019, o 09:51

Olej Haldex 1l. - 150 zł od VW
Olej dyfer i skrzynka rozdzielcza 2l. - 130 zł Motul
Uszczelka i filtr Haldex - 115 zł. (wszystko na Allegro)
Korek Spustowy M14 od Opla Astry (skok gwintu 1.5) 37 zł - Serwis ale można taniej kupić.
Klucz oczkowy 18 łamany 25 zł.
Torxy łamane krótkie 30 zł
Spray do czyszczenia hamulców ok. 20 zł.
Strzykawka 100 ml. 2szt. 9 zł (apteka)
Wężyk gumowy 0.6 m. 2 zł (castorama)
Klej do gwintów 18 zł (castorama)
Robocizna 0 zł
Niestety w Insignii OPC bez ściągnięcia całego wydechu i opuszczenia dyfra nie da się wymienić filtra i oleju w Haldexie , w 2.8 T. podejrzewam że będzie tak samo za gruba rura i nie ma jak włożyć rąk.
Pamiętajcie jeżeli będziecie robić korek spustowy , to rozwierćcie sobie wiertłem M12 i gwintujecie M14 ( aluminium jest miękkie ).
Korek spustowy na łbie jest dosyć szeroki dlatego wiercimy trochę głębiej żeby nie naszedł nam na rant który jest na obudowie Haldexa.
Przypomnę zasady gwintowania dla nie wiedzących , są gwintowniki 1,2 i 3 zaczynamy od 1 namaczamy go olejem z Haldexa który spuściliśmy i wkręcamy po pół obrotu i wykręcamy i tak do końca gwintowania.
Jeżeli macie jakieś pytania to proszę dzwonić Pzdr,Grzegorz.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1306
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: kuba89 » 12 cze 2019, o 10:30

Oczywiście że da się bez opuszczania haldex, trzeba tylko ściągnąć wydech


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

lutor77
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 1 sie 2018, o 06:58
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Lubin 889-036-156

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: lutor77 » 12 cze 2019, o 10:49

Może i się da ale trzeba mieć rączki przedszkolaka.

Awatar użytkownika
hubi_pl
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
Auto: Panama
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Kontakt:

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: hubi_pl » 12 cze 2019, o 20:00

lutor77 pisze:Olej Haldex 1l. - 150 zł od VW
......
Jeżeli macie jakieś pytania to proszę dzwonić Pzdr,Grzegorz.
Olej 1L z vaga to olej do 2 generacji. Do 4 jest w butelce srebrnej 850ml.

Ps. Tak, wiem, w golfach leja , ale w passacie juz nie :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

lutor77
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 1 sie 2018, o 06:58
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Lubin 889-036-156

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: lutor77 » 13 cze 2019, o 11:50

Zgadza się Numer VW G055175A2 (II generacji 1litr) lub ulepszony G060175A2 (II-V generacji 0.85 l.) , ja wlałem ten pierwszy

Awatar użytkownika
hubi_pl
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
Auto: Panama
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Kontakt:

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: hubi_pl » 13 cze 2019, o 15:01

Kolego, do 4 gena wlewamy G060175A2 (VAG), lub 2000884 (BorgWarner)... kropka ;)

lutor77
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 1 sie 2018, o 06:58
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Lubin 889-036-156

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: lutor77 » 16 cze 2019, o 20:16

4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Post autor: kuba89 » 3 paź 2017, o 20:45

Skrzynia biegów F40
- Originał: 93165383
- Alternatywa 1: Liqui Moly 4427 - GL3+ SAE 75W-80
- Alternatywa 2: Castrol 75W Syntrans FE 1502CF

Skrzynia automatyczna AF40
- Originał: 93165147 1940773
- Alternatywa 1: Fuchs Titan ATF4400 Dexron III

Skrzynia rozdzielcza 0,66l
- Originał: 93165383 1940777
- Alternatywa 1: Liqui Moly 4434 - GL4+ SAE 75E-90
- Alternatywa 2: Castrol Syntrax Long Life 75W-90 154F09
- Alternatywa 3: Febi 32590

Haldex 0,52 - 0,56l
- Originał: 93165387 1940057
- Alternatywa 1: VW G055 175 A2 (Haldex Gen II / III / IV)
- Alternatywa 2: VW G060 175 A2 (Haldex Gen IV / V)
- Alternatywa 3: Borg Warner 2000884 ( to samo co VW G060175A2)
- Alternatywa 4: Volvo 31367940

Dyferencjał 0,6 - 0,7l
- Originał: 93165388 1940058
- Alternatywa 1: Saab 88862624 AWD LS 75W-90
- Alternatywa 2: ACDelco 10-4034 Dexron 75W-90

Uszczelka z filtrem (Wymiana oleju w Haldex)
- Originał: 0403012 20986573

Uszczelnienie potrzebne w przypadku "mieszania" się olejów. Szpera-->dyferencjał
- Originał: 22956728 0402092
Proszę bardzo strona 14

Awatar użytkownika
hubi_pl
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
Auto: Panama
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Kontakt:

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: hubi_pl » 17 cze 2019, o 08:27

Po co takie /cenzura/ piszesz, serio nie rozumiem.

Mnie to rybka co Ty sobie zalejesz do Insigni, ale nie ma tygodnia żeby ktoś nie dzwonił bo ma problem z 4x4 w Insigniach. Jak tłumaczymy że 1 co może być przyczyną to olej to potem stękanie że taki drogi a on tańszy wolał zalać, no to lej tańszy.

Jeżeli ktoś ma trochę oleju w głowie to poszuka info.

Ty wklejasz coś co jest błędne, tak jak już pisałem.

ps. nawet nie wiedziałeś pewnie że VW nie miał nigdy 3 generacji, a takie wkleiłeś info ;)

lutor77
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 1 sie 2018, o 06:58
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Lubin 889-036-156

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: lutor77 » 26 cze 2019, o 18:09

Po pierwsze koleżko ten olej nie był tańszy ( cena była przybliżona ), po drugie doczytałem do strony 15 , ( na 14 oryginał i alternatywy ) , i nic nie było napisane że ten olej się nie nadaje [ dopiero pojawiłeś się na 16 stronie pół roku później że to nie jest ten olej (widocznie długo się dokształcałeś w tym temacie)].
Po trzecie mam trochę oleju w głowie ale ty chyba mniej , na razie przejechałem prawie 1.5 tys. km i nic się nie dzieje , a jak coś się wydarzy to dam znać i wymienię na ten właściwy który ty niby polecasz (bjorg wagner :P za 420 zł ja wydałem 265 zł. z uszczelką oczywiście) Pzdr.

Awatar użytkownika
hubi_pl
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
Auto: Panama
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Kontakt:

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: hubi_pl » 26 cze 2019, o 21:32

lutor, tak jak pisalem-mnie to serio grzeje co sobie wlejesz. A jak juz chcesz zablysnac to napisz poprawnie BW bo to my produkujemy te napedy....ale pewnie tego nie wiedziales....


Sent from my iPhone using Tapatalk

lutor77
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 1 sie 2018, o 06:58
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Lubin 889-036-156

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: lutor77 » 27 cze 2019, o 17:39

Specjalnie tak napisałem żeby nie reklamować , mnie to też to grzeje kto to produkuje ( to ma być trwałe a nie jeden wielki szlam w środku , aż trzy razy to czyściłem żeby zalać świeży olej), wlałem to co wlałem z nie wiedzy , ale na razie nic się nie dzieje .
Teraz mam korek spustowy , jak coś zacznie szwankować wymiana zajmie max. 30 minut , chyba że dojdzie wymiana filtra i uszczelki , też mam to opanowane i nie będzie większego problemu .
Pzdr.BW

Dodano po 42 minutach 36 sekundach:
Zapomniałem wspomnieć że Iśka jest ściągnięta z zachodniej granicy , sam ją ściągałem z salonu w którym stała (gościu zostawił ją w rozliczeniu) , miała uszkodzony rozrząd przy 123 tys. , oczywiście pełna historia serwisowa , wymiana oleju Haldex , nowy olej, itp.
Niestety to co zobaczyłem w Haldexie aż mnie przeraziło i nie wspomnę o skrzynce rozdzielczej , jeden wielki smród.
Teraz czeka mnie wymiana świec zapłonowych też bardzo ciężki temat i na tym się teraz skupiam , ale chyba dam radę sam to zrobić , chociaż nie jestem mechanikiem , ale kumple mają trochę wiedzy na ten ten temat więc zaryzykuję (Haldex jest teraz na 2 miejscu i na razie śmiga ).

rubenn33
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 16 sie 2019, o 18:31
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Górnośląskie

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze , sprzęgło Haldex

Post autor: rubenn33 » 18 sie 2019, o 14:35

- Alternatywa 1: Liqui Moly 4434 - GL4+ SAE 75E-90 ten co to piszę to nie w ogóle pojęcia czym jest sprzęgło w Insignia A typ Haldex 4. Żadnych wiarygodnych danych nie ma , że tego producenta olej Liqui Moly 4434 jest dedykowany , prędzej do skrzyni kątowej z systemem 4x4 byłby wskazane aczkolwiek również do Opla nie posiada rekomendacji. Po za tym oleju do sprzęgła należy wlać min. 450ml obecnie na rynku polskim abrobatę na tą sprzęgło oprócz OE Opel VOLVO ma tylko FEBI Bilstein BorgWarner Ravenol. Olej do sprzęgła należy wlać z rekomendacją Opla i nic więcej. Ja korzystałem od gościa z firmy Multiline Piekary Śląskie i wydaję się , że ma sporą wiedzę i dobrego nie drogiego mechanika, który ogarnia temat. Po wymianie wszystkich 3x olei , sprzęgło Haldex , skrzynia kątowa , tylny most auto śmiga , trzymać się tylko przebiegów. Min 30 tyś sprzęgło Haldex + filtr z uszczelką 60 tyś pozostałe płyny w tym automat AF40 Aisin.

Awatar użytkownika
hubi_pl
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
Auto: Panama
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Kontakt:

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: hubi_pl » 19 sie 2019, o 19:04

Kolego, producent tego sprzęgła jasno zatwierdził oleje: OE lub BorgWarner i nic innego. Reszta to już wg nabywcy.

Coś tu mieszasz w tematach....

jaro850
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 10 sie 2019, o 19:48
Auto: Insignia 2.0CDTI 4x4
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Ciechanów

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: jaro850 » 3 wrz 2019, o 15:19

Witajcie,
z powodu poszarpywania tylnej osi, wymiany oleju 3-krotnego (bez efektu) postanowiłem wyjąć tylny most i rozebrać haldex w celu oczyszczenia wnętrza. Dotarłem do etapu rozbiórki obudowy. Nie chciałbym czegoś uszkodzić stąd moje pytanie czy rozbierał ktoś haldexa i może podpowiedzieć jak rozebrać obudowę tak aby nic nie uszkodzić przy demontażu. W załączniku fotki.
Pozdrawiam
Jarek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

kolomixkolo
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 22 cze 2019, o 23:14
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Piotrków

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: kolomixkolo » 14 wrz 2019, o 21:09

I co kolego rozebrałeś tego haldexa? Bo ja rozebrałem swojego i łożysko mi się wysypało .A jeżeli chodzi o rozebranie to uszczelnienia tylko nowe . A rozebranie polega na odkręceniu nakrętki na flanszy ,nakręcenia nakrętki równo z wałkiem i praca młotkiem i tył wyskakuje tylko z wyczuciem żeby tarczki z koszyka się nie rozsypały.A przy okazji wie ktoś gdzie można zdobyć części do haldexu ,dokładne łożyska.?

Wiktor
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 28 kwie 2019, o 11:58
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Ostrów Wielkopolski

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: Wiktor » 8 paź 2019, o 08:33

Witam,
U mnie problem wygląda tak, że kiedyś po wjechaniu w sporą dziurę wyskoczyły mi błędy od awd, oczywiście odłączyło tylni napęd. Po wyłączeniu samochodu i włączeniu było wszystko ok. Ponownie stało się to podczas dłuższej trasy. Ponownie po wyłączeniu było ok. Ostatnio jadąc bez przyczyny pokazał się błąd i od tego momentu jest on bez przerwy.
Diagnostyka pokazała takie błędy:

C0407-04 silnik pompy olejowej awd otwarte
C056E-46 oprogramowanie elektronicznej jednostki sterujące konfiguracja

Dodam że nigdy nie było żadnych hałasów z tylnej osi, po prostu błąd wyskoczył sam z siebie. Wiazka przy haldexie sprawdzona, bezpiecznik również. Mechanik twierdzi że nie ma napięcia na pompie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”