--------VI Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 06.2019 - fotorelacja
----------------------------------
-------------------------------------Śląski spot - 30.06 - zapraszamy
----------------------------------
--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

ODPOWIEDZ
dzamej
Nowicjusz
Posty: 71
Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
Auto: Insignia kombi 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wałbrzych

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: dzamej » 23 maja 2019, o 17:44

czyli podsumowując, czy aby wymienić oleje filtry i uszczelki wystarczy mi zakupić:

Filtr oleju z uszczelką,
olej hydrauliczny
olej mechanizmu różnicowego
Zapobiegawczo zestaw naprawczy dyferencjału - dużo z tym roboty? warto prewencyjnie wymienić gdy okarze się, że nie przelewa?

czy coś jeszcze potrzeba do ELSD?

lutor77
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 1 sie 2018, o 06:58
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Lubin 889-036-156

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: lutor77 » 12 cze 2019, o 09:51

Olej Haldex 1l. - 150 zł od VW
Olej dyfer i skrzynka rozdzielcza 2l. - 130 zł Motul
Uszczelka i filtr Haldex - 115 zł. (wszystko na Allegro)
Korek Spustowy M14 od Opla Astry (skok gwintu 1.5) 37 zł - Serwis ale można taniej kupić.
Klucz oczkowy 18 łamany 25 zł.
Torxy łamane krótkie 30 zł
Spray do czyszczenia hamulców ok. 20 zł.
Strzykawka 100 ml. 2szt. 9 zł (apteka)
Wężyk gumowy 0.6 m. 2 zł (castorama)
Klej do gwintów 18 zł (castorama)
Robocizna 0 zł
Niestety w Insignii OPC bez ściągnięcia całego wydechu i opuszczenia dyfra nie da się wymienić filtra i oleju w Haldexie , w 2.8 T. podejrzewam że będzie tak samo za gruba rura i nie ma jak włożyć rąk.
Pamiętajcie jeżeli będziecie robić korek spustowy , to rozwierćcie sobie wiertłem M12 i gwintujecie M14 ( aluminium jest miękkie ).
Korek spustowy na łbie jest dosyć szeroki dlatego wiercimy trochę głębiej żeby nie naszedł nam na rant który jest na obudowie Haldexa.
Przypomnę zasady gwintowania dla nie wiedzących , są gwintowniki 1,2 i 3 zaczynamy od 1 namaczamy go olejem z Haldexa który spuściliśmy i wkręcamy po pół obrotu i wykręcamy i tak do końca gwintowania.
Jeżeli macie jakieś pytania to proszę dzwonić Pzdr,Grzegorz.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1302
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: kuba89 » 12 cze 2019, o 10:30

Oczywiście że da się bez opuszczania haldex, trzeba tylko ściągnąć wydech


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

lutor77
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 1 sie 2018, o 06:58
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Lubin 889-036-156

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: lutor77 » 12 cze 2019, o 10:49

Może i się da ale trzeba mieć rączki przedszkolaka.

Awatar użytkownika
hubi_pl
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
Auto: Panama
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Kontakt:

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: hubi_pl » 12 cze 2019, o 20:00

lutor77 pisze:Olej Haldex 1l. - 150 zł od VW
......
Jeżeli macie jakieś pytania to proszę dzwonić Pzdr,Grzegorz.
Olej 1L z vaga to olej do 2 generacji. Do 4 jest w butelce srebrnej 850ml.

Ps. Tak, wiem, w golfach leja , ale w passacie juz nie :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

lutor77
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 1 sie 2018, o 06:58
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Lubin 889-036-156

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: lutor77 » 13 cze 2019, o 11:50

Zgadza się Numer VW G055175A2 (II generacji 1litr) lub ulepszony G060175A2 (II-V generacji 0.85 l.) , ja wlałem ten pierwszy

Awatar użytkownika
hubi_pl
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
Auto: Panama
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Kontakt:

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: hubi_pl » 13 cze 2019, o 15:01

Kolego, do 4 gena wlewamy G060175A2 (VAG), lub 2000884 (BorgWarner)... kropka ;)

lutor77
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 1 sie 2018, o 06:58
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Lubin 889-036-156

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: lutor77 » 16 cze 2019, o 20:16

4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze
Post autor: kuba89 » 3 paź 2017, o 20:45

Skrzynia biegów F40
- Originał: 93165383
- Alternatywa 1: Liqui Moly 4427 - GL3+ SAE 75W-80
- Alternatywa 2: Castrol 75W Syntrans FE 1502CF

Skrzynia automatyczna AF40
- Originał: 93165147 1940773
- Alternatywa 1: Fuchs Titan ATF4400 Dexron III

Skrzynia rozdzielcza 0,66l
- Originał: 93165383 1940777
- Alternatywa 1: Liqui Moly 4434 - GL4+ SAE 75E-90
- Alternatywa 2: Castrol Syntrax Long Life 75W-90 154F09
- Alternatywa 3: Febi 32590

Haldex 0,52 - 0,56l
- Originał: 93165387 1940057
- Alternatywa 1: VW G055 175 A2 (Haldex Gen II / III / IV)
- Alternatywa 2: VW G060 175 A2 (Haldex Gen IV / V)
- Alternatywa 3: Borg Warner 2000884 ( to samo co VW G060175A2)
- Alternatywa 4: Volvo 31367940

Dyferencjał 0,6 - 0,7l
- Originał: 93165388 1940058
- Alternatywa 1: Saab 88862624 AWD LS 75W-90
- Alternatywa 2: ACDelco 10-4034 Dexron 75W-90

Uszczelka z filtrem (Wymiana oleju w Haldex)
- Originał: 0403012 20986573

Uszczelnienie potrzebne w przypadku "mieszania" się olejów. Szpera-->dyferencjał
- Originał: 22956728 0402092
Proszę bardzo strona 14

Awatar użytkownika
hubi_pl
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
Auto: Panama
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Kontakt:

Re: 4x4 wymiana oleju w tylnym dyfrze

Post autor: hubi_pl » wczoraj, o 08:27

Po co takie /cenzura/ piszesz, serio nie rozumiem.

Mnie to rybka co Ty sobie zalejesz do Insigni, ale nie ma tygodnia żeby ktoś nie dzwonił bo ma problem z 4x4 w Insigniach. Jak tłumaczymy że 1 co może być przyczyną to olej to potem stękanie że taki drogi a on tańszy wolał zalać, no to lej tańszy.

Jeżeli ktoś ma trochę oleju w głowie to poszuka info.

Ty wklejasz coś co jest błędne, tak jak już pisałem.

ps. nawet nie wiedziałeś pewnie że VW nie miał nigdy 3 generacji, a takie wkleiłeś info ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”