--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

wyciek + uszkodzona maglownica

ODPOWIEDZ
juras625
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2015, o 11:57
Auto: insignia 2.0CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

wyciek + uszkodzona maglownica

Post autor: juras625 » 5 kwie 2020, o 16:13

Witam wszystkich w tych trudnych czasach... od pewnego czasu mam problem z układem kierowniczym. Przegapiłem początki wycieku płynu i doszło moim zdaniem do uszkodzenia maglownicy (sciąganie auta w lewo, szumy przy skręcaniu kierownicą podczas postoju, przy skręcie do oporu w lewo lub w prawo słychać mocne metaliczne uderzenie). Uszkodzeniu uległa też moim zdaniem pompa wspomagania(słychać szum) na załączonych zdjęciach widać gdzie jest wyciek( odrazu obok zbiorniczka, obudowa wentylatora mokra od płynu pod nią widoczne ślady wycieku...) ze względu na pracę nie miałem możliwości wcześniej odstawić auta do mechanika, tydzień temu przez sytację którą mamy udałem się do mechanika który stwierdził że dolał płynu ale powiedział że nie widzi żeby był wyciek... płyny dzisiaj jest odrobinę poniżej minimum i wszystko mokre w okolicach zbiorniczka.. wiem że czeka mnie naprawa całego układu a moje pytania są takie czy z wymianą pompy muszę wymieniać pasek ( nowy 2 miesiące temu). na ebay znalazłem używaną maglownicę w dość przystępnej cenie ale jest napisane że electric power steering, jak sprawdzić czy używana maglownica będzie pasować?? Mieszkam w uk i wokół mnie nie ma specjalistów którzy mogli by dorobić części i wymienić dziurawy element. końcówki drążków są nowe czy przy wymianie maglownicy mogę je użyć czy potrzebne są nowe..? Z góry dzięki za pomoc i mam nadzieję tekst jest w miarę czytelny i wiadomo o co chodzi :lol: :lol: Dużo zdrowia ;) ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: wyciek + uszkodzona maglownica

Post autor: Bartol » 5 kwie 2020, o 19:27

Paska nie musisz wymieniać.
Masz wyciek płynu hydraulicznego, a pytasz czy wspomaganie elektryczne będzie pasowało? Serio?
Oddaj auto do mechanika, bo czytając twoją diagnozę myślę, że wydasz kupę kasy, a prawdopodobnie wystarczy wymienić uszkodzony przewód.
Jak stwierdziłeś, że wszystko do wymiany? Jak maglownica uległa uszkodzeniu? Pompa się zatarła i nie działa wspomaganie?

juras625
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2015, o 11:57
Auto: insignia 2.0CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: wyciek + uszkodzona maglownica

Post autor: juras625 » 5 kwie 2020, o 20:11

nie jestem mechanikiem ani znawcą dlatego pytam, jeżeli to tylko przewód to jak wytłumaczyć to że auto ściąga na lewo czuć opór na kierownicy przy kręceniu w miejscu oraz odgłos szumu oraz czasami wyczuwalny przeskok na kierownicy przy skręcie w lewo.? Naprawę zacznę od przewodu i jeżeli nic się nie zmieni wymieniać będę kolejne części, pytam ponieważ nie chce płacić 3x za mechanika plus nie za bardzo mam kiedy mu tyle razy auto zostawiać...

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: wyciek + uszkodzona maglownica

Post autor: Bartol » 5 kwie 2020, o 21:56

Zmień przewód, bo to musisz zrobić, nie masz wyjścia.
Reszta to wróżenie z fusów, prawdopodobnie awaria jednego podzespołu, a opis jakby pół auta odmówiło posłuszeństwa.
W trakcie pracy(kręcenia kierownicą), może być słychać delikatne buczenie pompy i nie oznacza to, że jest zepsuta. Przy skręceniu kierownicy w skrajne położenie również słyszalne jest jakby uderzenie, to jest normalne.
Jeśli masz rozsypane łożysko kolumny MCPERSONA, to przy kręceniu będziesz czuł przeskoki kierownicy, opór i trzaski.
Odczucia użytkownika to jedno, a zacząć należy od prawidłowej diagnostyki.

Dodano po 4 minutach 5 sekundach:
I przy zatartym łożysku kolumny również będzie ściągało auto. Po pierwsze diagnostyka.

szczurek
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 20 gru 2014, o 08:34
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: gdynia

Re: wyciek + uszkodzona maglownica

Post autor: szczurek » 28 paź 2020, o 15:18

wyciek od strony kierownice mokre elementy oslon jeśli ktoś miał taki przypadek prosil bym o wiadomość czy to maglownica czy jakas uszczelka a wrazie czego jaka cena usuniecia wycieku
Ostatnio zmieniony 28 paź 2020, o 18:27 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1019
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: wyciek + uszkodzona maglownica

Post autor: spiryt4 » 28 paź 2020, o 15:34

Mi kiedyś puściła manszeta właśnie od str kierowcy. Regeneracja, montaż + płukanie i zalanie układu to był koszt 1160zł

Woojciech6@onet.pl
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 7 cze 2022, o 19:36
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2016
Miasto: Mirfield

Re: wyciek + uszkodzona maglownica

Post autor: Woojciech6@onet.pl » 19 sie 2022, o 10:40

Witam zna ktoś może jakie są wymiary uszczelniaczy (oringów) na końcówce drążka kierowniczego w Insignia 1.8

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”