--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wibracje na kierownicy

ODPOWIEDZ
Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Maverick_86 » 7 kwie 2019, o 19:24

@ Didi-K2 kierownica drga u ciebie raczej przez złe wyważone koła, na swoim przykładzie polecam jechać tam gdzie mają maszynę Hunter z testem drogowym, nie muszą nawet korzystać z tego testu samo dokładne wyważenie na tej maszynie wystarczy, osobiście przez blisko rok jeździłem po różnych wulkanizacjach aż znalazłem taką gdzie mają Huntera, i teraz nigdzie indziej jak do nich nawet nie mam zamiaru jechać. Co do drgań podłogi i gazu poczytaj tu:https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=18&t=7325 Mój wątek, rozwiązanie jak dotąd nie znalezione. :x

tomeks922
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 12 mar 2015, o 14:19
Auto: CountrTourer 2.0CDTI
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bielawa

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: tomeks922 » 8 kwie 2019, o 10:29

Witam szanownych kolegów, jestem na forum od 2015 roku, jeszcze jak miałem pierwszą iśke, na moje nieszczęście dałem się namówić na Country Tourera z 2015 roku Biturbo 4x4 Flexride w automacie, wszytsko z autem jest ok poza no właśnie wibracjami na kierownicy, klasyczny przedział 120-150, do tej pory wyeliminowano, opony (kupione 4 nowe Bridgestony) na poprzenich Conti Sport Contact 5 było to samo, felgi ori 18" prościutkie takie na jakich auto wyjechało z fabryki, nowe tarcze Textar HC i nowe klocki również Textar (sam zmieniałem więc wszystko dopilnowane i wyczyszczone), koła wyważana już w 5 warsztatach łącznie z Hunterem, na trzepakach diagnosta mówi że on nie może się do niczego przyczepić, a płaciłem extra za badanie i sprawdzał razem ze mną każdy element zawiasu, tuleje mam założone napewno fabryczne o kodzie GM: 22792989, więc te "wzmacniane" ich przebieg, jak i całego auta to oryginalne 131000 km, nie chciałbym wymienać w ciemno tych tulejek jeżeli według diagnosty są dobre, a według forum są wolne od wad, co drodzy koledzy byście polecili? jeszcze jedno pytanie do tych co wymieniali swoje tuleje, jak wyglądały stare? jakieś uszkodzenia? i czy ktoś to robił w insigniii po lifcie? Serdecznie dziękuje za wszelkie podpowiedzi

tomeks922
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 12 mar 2015, o 14:19
Auto: CountrTourer 2.0CDTI
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bielawa

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: tomeks922 » 10 kwie 2019, o 11:41

dzisiaj tuleje wymienione na nowe o takim samym numerze czyli oryginalne z salonu MM Katowice GM: 22792989, koła wyważone na Hunterze, zbiezność ustawiona, brak poprawy.....może sugestywnie ciut mniejsze drgania. Już mnie ch** strzela z tym samochodem, kolejne 600zł wywalone w błoto......

Awatar użytkownika
Didi-K2
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
Auto: Opel insignia 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Didi-K2 » 10 kwie 2019, o 21:33

Ja jutro jadę tez na test drogowy hunter.I do tego wymieniam komplet tarcz jak to nie pomoże to już nie wiem będę wymieniał coś dalej.Poki co Połoski,tuleje,końcówki drążków jutro tarcze i hunter zobaczymy.

Dodano po 52 sekundach:
A i płyn cały w układzie wspomagania będzie wymieniony gdzieś czytałem ze to komuś pomogło.Zdam relacje.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Bartol » 10 kwie 2019, o 22:24

Poproś żeby zmierzyli bicie piast, a następnie bicie nowych tarcz.

Awatar użytkownika
Didi-K2
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
Auto: Opel insignia 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Didi-K2 » 10 kwie 2019, o 22:32

Ok :)

Awatar użytkownika
Didi-K2
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
Auto: Opel insignia 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Didi-K2 » 11 kwie 2019, o 17:17

Wymienione tarcze,koła zrobione na hunterze powiedzieli mi że 4 felgi są Krzywe i nie mogli skalibrować.Wiec w poniedziałek im zawożę 4 koła jeżeli są Krzywe i to nie pomoże to już nie wiem.Dziwi mnie fakt ze na zimowkach 17 też było bicie w kierownicy wiec co też Krzywe felgi by mogły być? Jutro jeszcze zmieniam płyn w układzie wspomagania bo dzisiaj nie było czasu.Juz wszystko co mogłem wymieniłem chyba ze jeszcze coś nie tak,nie wiem.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Bartol » 11 kwie 2019, o 18:06

Przy krzywych felgach to choćbyś wymienił całe zawieszenia to wibracji nie wyeliminujesz ;)
Priorytetem są proste felgi, koła idealnie wyważone(test drogowy) i przykręcone kluczem dynamometrycznym, bicie piasty i tarczy zgodne z tolerancją. Jeśli to nie jest sprawdzone to nie ma co dotykać czegokolwiek w zawieszeniu.
Prawdopodobnie gdybym u siebie sprawdził w/w to przy 125 tys. km nie musiałbym nawet wymieniać tylnych tulei wahacza.

Awatar użytkownika
Didi-K2
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
Auto: Opel insignia 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Didi-K2 » 11 kwie 2019, o 18:12

Oczywiście zgadzam się,teraz już czasu nie cofnę wszystko wymienione może to i dobrze i wygląd ładniejszy bo teraz są tarcze z dziurkami :D felgi daje do prostowania dziwi mnie tylko fakt ze zimówki tez byłyby Krzywe bo to samo miałem na zimowkach.No zobaczymy po prostowaniu letnich jak już wszystko będzie cacy z kołami a dalej będzie to samo to kaplica.

Dodano po 3 minutach 55 sekundach:
Jeszcze w żadnym samochodzie nie spotkałem się z takim czymś jak bicie kierownicy a mialem już ich kilka miałem Audi a6c6 koła 19 3 felgi były pokrzywione a później prostowane przy wymianie opon.A mimo to nie miałem żadnych bić na kierownicy.

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Maverick_86 » 11 kwie 2019, o 19:20

Insignia jest bardzo wrażliwa i nawet minimalne niewyważenie kol zaraz się przenosi na kierownicę lub na nadwozie. Również miałem juz kilka aut wcześniej i nigdy aż tyle zachodu nie było potrzebne z wyważaniem kół jak obecnie.

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Maverick_86 » 12 kwie 2019, o 06:50

Kolego Didi-K2, a powiedz mi czy ta wymiana tarcz pomogła lub chociaż wyeliminowała jakaś część objawów drgań, które masz? Bo bicie kierownicy to na pewno od krzywych felg, ale wibracje odczuwalne na pedale gazu i na podłodze w nogach kierowcy przy wyższej prędkości to wydaje mi się że przyczyną mogą być właśnie krzywe tarcze. Bo u mnie felgi mam proste wszystkie, a jedyne czego nie robiłem to właśnie tarcze i też mam drgania na pedale gazu i podłodze w nogach.

Awatar użytkownika
Didi-K2
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
Auto: Opel insignia 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Didi-K2 » 12 kwie 2019, o 14:48

Teraz już mam bardzo małe bicie a wręcz tylko mrowienie.Musiałem klocki dotrzeć bo nowe klocki i tarcze i teraz jest już na prawdę znośnie może nawet tak już zostawię a kołami się zajmę później.

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Maverick_86 » 13 kwie 2019, o 01:02

No u mnie właśnie też bym tego nie nazwał drganiami tylko raczej właśnie lekkim mrowieniem, dodam że kierownica po Hunterze u mnie nie drga w zasadzie w ogóle. A tak dopytam jeszcze gdzie je czuć u ciebie teraz na pedale gazu i w okolicy nóg kierowcy to mrowienie, przy jakich warunkach to wystepuje, przyspieszanie/zawsze? Bo u mnie tylko tam w zasadzie to czuć i bardziej przy przyspieszaniu.

Awatar użytkownika
Didi-K2
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
Auto: Opel insignia 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Didi-K2 » 13 kwie 2019, o 09:09

W podłodze czułem jadąc powyżej 160 km/h dzisiaj jadę do poznania to powiem czy to jeszcze jest.

Awatar użytkownika
Didi-K2
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
Auto: Opel insignia 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Didi-K2 » 15 kwie 2019, o 11:57

Wibracje na kierownicy już są bardzo małe ale w podłodze czuje nadal.Jak się uporam z kołami napisze.

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Maverick_86 » 15 kwie 2019, o 12:18

Walcz dalej kolego w takim razie. Liczę że wspólnie rozwiążemy temat tych drgań, mnie w zasadzie chodzi tylko o te w podłodze i pedałach. U mnie po Hunterze kierownica już nie drży, u ciebie po prostowaniu kół spodziewam się że będzie też z kierownicą spokój.

Awatar użytkownika
Didi-K2
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 19 sty 2019, o 21:40
Auto: Opel insignia 4x4
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Didi-K2 » 19 kwie 2019, o 18:31

Cały czekam za kołami letnimi.Ale dzisiaj sobie kupiłem zimówki na stołówkach bicie są cały czas i powoli tracę nadzieje że z letnimi będzie lepiej.

tomeks922
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 12 mar 2015, o 14:19
Auto: CountrTourer 2.0CDTI
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bielawa

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: tomeks922 » 23 kwie 2019, o 12:50

koledzy, mam ciekawostke, z racji że mam country tourera doposażonego to jest on bardzo ciężki, a konkretnie na wadze z rezerwą w baku wazy 1950kg, i zawsze miałem ciśnienie w kołach 2.7 przód i 2.9 tył czyli z naklejki drzwiowej EKO, a i tak koła wyglądały na "nie dopompowane", ale do konkretów spuściłem powietrze na 2.2 i wibracje się zmniejszyły dalej są ale wyrażnie mniejsze (jakby mrowienie). teraz jak się zapomne to nawet nie zwracam na nie uwagi, a powyżej 150 km/h nie ma kompletnie nic, natomiast w ostatnie ciepłe dni (23 w cieniu u mnie było) to koła po nagrzaniu z 2.2 doszły do 2.6 i wibracje znowu się nasiliły, ale w mniejszym stopniu niż było na ciśnieniu EKO

Awatar użytkownika
Maddox
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 7 mar 2016, o 12:12
Auto: BiTurbo 4x4
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Piaseczno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: Maddox » 25 kwie 2019, o 20:25

To i ja dorzucę do pieca :-)
4x4 BiTurbo, zmienione opony na letnie, 18”
Niby wywalone ale czuć bicie od 105-130. W zeszłym roku pojechałem na doważenie na aucie - przód tył bez problemu, zero drgań.
W tym roku pojechałem w to samo miejsce, maszyna nie mogła rozpędzić kół na tyle, jakiś opór. Przy jeździe w ogóle tego nie czuć, nic nie zwalnia, nie trze etc. Przód bez problemu.
Ja się pytam WTF?

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2347
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: dare50 » 25 kwie 2019, o 20:37

A wiesz że przy 4x4 nie można dwóch kół na jednej osi kręcić w jedna stronę jak tył stoi ? , jak na stacji diagnostycznej robisz przegląd ? może w tym jest problem

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”