--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wibracje na kierownicy
Wibracje na kierownicy
ma problem z moja Iga. przy predkosci od 120 do 140 mam wibracje na kierownicy. szczegolnie jak przyspieszam lub hamuje to sie wzmacnia ale i jak na tempomacie jade tez bije.zauwazylem ze na asfalcie 'lepszej' jakosci jak jest gladki jest duzo lepiej a na 'chropowatym' to juz massssakra
dodam ze przeguby sa cicho. nic nie klika i nie strzela. tarcze i klocki sa nowe bo wlasnie wymienilem wiec to nie jest wina przegrzania tarczi itd. nowe feli i opony poprawnie wywazone (sam wywazalem) i caly czas to samo....mial ktos taki problem w idze? moze jakis pomysl?
niechce wymieniac wszystkich przegubow pokolei az mi sie uda fartem wymienic wlasciwy. ogladalem auto od spodu i wszystko gra. wszystkie oslony przegubow itd sa cale.zero jakich kolwiek luzow na kolach. nic nie puka i nie stuka. dodam jeszcze ze te same wibracje byly na jezdzie probnej kiedy kupowalem to auto. auto z salonu i tam mechanicy to naprawili zanim odebralem auto. ale nikt mi niepowiedzial co bylo nie tak. teraz problem wrocil a te barany chca auto zabrac na serwis i sami naprawic za kosmiczne pieniadze i dopiero wtedy powiedza mi co bylo zle...POMOCY!!
dodam ze przeguby sa cicho. nic nie klika i nie strzela. tarcze i klocki sa nowe bo wlasnie wymienilem wiec to nie jest wina przegrzania tarczi itd. nowe feli i opony poprawnie wywazone (sam wywazalem) i caly czas to samo....mial ktos taki problem w idze? moze jakis pomysl?
niechce wymieniac wszystkich przegubow pokolei az mi sie uda fartem wymienic wlasciwy. ogladalem auto od spodu i wszystko gra. wszystkie oslony przegubow itd sa cale.zero jakich kolwiek luzow na kolach. nic nie puka i nie stuka. dodam jeszcze ze te same wibracje byly na jezdzie probnej kiedy kupowalem to auto. auto z salonu i tam mechanicy to naprawili zanim odebralem auto. ale nikt mi niepowiedzial co bylo nie tak. teraz problem wrocil a te barany chca auto zabrac na serwis i sami naprawic za kosmiczne pieniadze i dopiero wtedy powiedza mi co bylo zle...POMOCY!!
-
- Użytkownik
- Posty: 911
- Rejestracja: 21 paź 2013, o 19:07
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: wibracje na kierownicy
Sprawdź tuleje wahacza przedniego, najprawdopodobniej to ich wina. Jak to one to zamontuj to nowsze wzmocnione.
Dokładnie to tylne tuleje przedniego wahacza.
Dokładnie to tylne tuleje przedniego wahacza.
Re: wibracje na kierownicy
dzieki jutro sprawdze i napisze
a to jakas ich normalna wada ze sa slabsze te tuleje?
bo do tej pory juz wymienilem rurke przewodu od wspomagania i rure interkulera i powiedzieli w service ze to normalne w igach....
a to jakas ich normalna wada ze sa slabsze te tuleje?
bo do tej pory juz wymienilem rurke przewodu od wspomagania i rure interkulera i powiedzieli w service ze to normalne w igach....
Re: wibracje na kierownicy
sprawdzilem dzis te tuleje. faktycznie sa troche popekane... wymienie dla pewnosci na czasie i napisze czy pomoglo. dzieki
-
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 8 kwie 2014, o 21:55
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: wibracje na kierownicy
I jak tam sprawa z tymi tulejami?? Pomogło?
_________________________________________________________________
...::: Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 160KM AT FlexRide MY2009 :::....
...::: Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 160KM AT FlexRide MY2009 :::....
Re: wibracje na kierownicy
czekam na tulejki z polski zanajomy mi przywiezie bo tutaj sa debile sami w tych aso. pozatym jest taniej w PLm
bede mial je na poczatku maja to wymienie wtedy i napisze
bede mial je na poczatku maja to wymienie wtedy i napisze
-
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 8 kwie 2014, o 21:55
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: wibracje na kierownicy
No to czekamy na jakieś konkretne info. Ja dzisiaj pojechałem wyważyć kółka. Okazało się, że nie do końca były dobrze ogarnięte wcześniej, no i mam 2 felgi do prostowania. Przerzuciłem je na tył i jest sporo lepiej, ale jeszcze to nie to co powinno być. Coś czuję, że i mnie te tuleje nie ominą, tym bardziej, że coś mi jeszcze trochę stuka z prawej od pasażera. No może ni tyle co stuka, co jest znaczni głośniej niż od kierowcy na poprzecznych nierównościach.
_________________________________________________________________
...::: Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 160KM AT FlexRide MY2009 :::....
...::: Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 160KM AT FlexRide MY2009 :::....
Re: wibracje na kierownicy
jasne, jak tylko je wymienie to napisze co i jak
-- 20 maja 2014, o 23:28 --
nareszcie!! tulejki wymienione wibracje duuuzo sie zmniejszyly ale nie zniknely ;/
wciaz lekko wibruje przy ok 110-140 plus lekkie bicie przy hamowaniu.
felgi ok tarcze klocki nowe.
ale wymiana tulejek sama w sobie duzo pomogla. bede szukal dalej...
-- 20 maja 2014, o 23:28 --
nareszcie!! tulejki wymienione wibracje duuuzo sie zmniejszyly ale nie zniknely ;/
wciaz lekko wibruje przy ok 110-140 plus lekkie bicie przy hamowaniu.
felgi ok tarcze klocki nowe.
ale wymiana tulejek sama w sobie duzo pomogla. bede szukal dalej...
Re: wibracje na kierownicy
Krzywe felgi,uszkodzone opony,niedoważone koła,uszkodzony przegub półosi lub krzywa półoś jedno z tych naPR3Z3S pisze:jasne, jak tylko je wymienie to napisze co i jak
-- 20 maja 2014, o 23:28 --
nareszcie!! tulejki wymienione wibracje duuuzo sie zmniejszyly ale nie zniknely ;/
wciaz lekko wibruje przy ok 110-140 plus lekkie bicie przy hamowaniu.
felgi ok tarcze klocki nowe.
ale wymiana tulejek sama w sobie duzo pomogla. bede szukal dalej...
napewno
Re: wibracje na kierownicy
nowe felhi i opony wywazalem osobiscie
zastanawiam sie nad przegubem...ale uszkodzony powinien charekterystycznie klikac na skreconych kolach...a tu cisza...narazie nic nie robie bo szkoda mi kase inwestowac. poczekam az sie pogorszy i bedzie juz widac dokladnie co.
do tej pory zrobilem :
nowe felgi z oponami tarcze i klocki przod tuleje na wachaczach.
wibruje coraz bardziej przy hamowaniu ostatnio...
zastanawiam sie nad przegubem...ale uszkodzony powinien charekterystycznie klikac na skreconych kolach...a tu cisza...narazie nic nie robie bo szkoda mi kase inwestowac. poczekam az sie pogorszy i bedzie juz widac dokladnie co.
do tej pory zrobilem :
nowe felgi z oponami tarcze i klocki przod tuleje na wachaczach.
wibruje coraz bardziej przy hamowaniu ostatnio...
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: wibracje na kierownicy
Zobacz jeszcze raz wyważenie, ja wywazalem wczoraj po 1,5 tys i pierwszy odczyt to 20 i 60. Wprawdzie koła przy peugocie, ale osobiście system przy wywazarce jak zmieniałem koła na letnie, a tu odrazu taka różnica.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Re: Wibracje na kierownicy
Witam ja kupiłem nowe opony zimowe Dunlop SP Winter Sport 4D wyważałem na maszynie HUNTER GSP 9700 , następnie po tygodniu doważyłem jeszcze na samochodzie , wymieniłem tuleje i nadal mam drgania przy przyśpieszaniu od 80 do 110 km/g, już nie wiem co to może być może drgania nie są aż tak duże jak były ale jednak są i to dość wyczuwalne . Zauważyłem też dziwną rzecz że po wymianie tuleii raz mi drga auto przy nabieraniu prędkości a raz nie . W ASO mówią że może półoś ,ale to tylko może , po podniesieniu auta mówią że i tak tego nie da się zobaczyć czy faktycznie półoś , no i z której strony , a koszt wymiany nie jest mały 3900 zł. plus robocizna.
- krisv84
- Użytkownik
- Posty: 206
- Rejestracja: 2 gru 2014, o 19:27
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Strzebiń
Re: Wibracje na kierownicy
Miałem podobny problem z drganiami w przedziale między 120-140km/h, z tym że u mnie pomogła wymiana tarcz i klocków na nowe. Stare na oko wydawały się dobre, a jednak..
I jak na razie przejechałem 15kkm i jest spokój.
I jak na razie przejechałem 15kkm i jest spokój.
Krzysztof
Insignia CDTI
Insignia CDTI
- Mikołaj
- Użytkownik
- Posty: 603
- Rejestracja: 12 mar 2014, o 13:33
- Auto: Insignia 1,6 Turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Amsterdam/Sosnowiec
Re: Wibracje na kierownicy
Ja tak miałem ale w innym aucie. Sprawdzałem czy są proste felgi, czy koła dobrze wyważone i na koniec wymieniłem półoś i problem znikł. Ale aż tyle kosztują półosie do Indignii?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Wibracje na kierownicy
No niestety dwa dni temu sprawdzałem cenę przy przeglądzie w ASO , można kupić używaną za 300 do 600 zł. ale gwarancji nie mam że nie będzie uszkodzona .Jeszcze zauważyłem też że po stronie pasażera jak opieram nogi o podłogę podczas jazdy to jest takie dziwne metaliczne czy też mechaniczne szumienie nie jest to słyszalne ale wyczuwalne właśnie jak opieram nogi o podłogę w tym miejscu.Więc może to półoś nie wiem.
- Mikołaj
- Użytkownik
- Posty: 603
- Rejestracja: 12 mar 2014, o 13:33
- Auto: Insignia 1,6 Turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Amsterdam/Sosnowiec
Re: Wibracje na kierownicy
Kolego miałem tak samo. Żona mówiła że coś dzieje się jej pod nogi. A używek nie kupuj. Ja tak zrobiłem właśnie i kasa wywalona w błoto. Kupiłem właśnie używkę za 300 zł a potem i tak musiałem kupić nową. Ale ja do Citroena C5 płaciłem 1200 zł za nówkę. Ale naszczescie po wszystkim wszystko ustało. Napisz mi na PW skąd jesteś, ja mam kolegę w ASO to zapytam go jak cena dla mnie
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Wibracje na kierownicy
Jestem z Opola serwisuję w Janus & Rusnak w Opolu , tam podali mi taki koszt 3900 zł. bez robocizny,trochę kosmos cena , czyli te wyczuwalne szumy to może być półoś ? W ASO też stawiają na pół oś.