--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wibracje na kierownicy
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3038
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Mnie to wygląda na jedną oponę. Kiedyś miałem podobnie wracając z trasy 900 km i ostatnie 120 km takie objawy. Rano do wulkanizatora i zmiana 2 szt aby na osi było tak samo. Wyskoczyła buła od środka, nie do zobaczenia na aucie, dopiero po zdjęciu.tomeks922 pisze: ↑1 lip 2019, o 14:16u mnie teraz dodatkowo poza wibracjami od 120 doszło coś w rodzaju "jazda po pofalowanej drodze" w przedziale 40-60 km/h, mam już powoli dosyć tego samochodu....olej w skrzyni zmieniałem 2 krotnie statycznie, więc skrzynia odpada w moim przypadku, pracuje jak nalezy
Insignia MY2012
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Wyząbkowane opony też takie efekty potrafią powodować. A jeśli falowanie rozumiesz jako bujanie góra-dół to amortyzatory.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 12 mar 2015, o 14:19
- Auto: CountrTourer 2.0CDTI
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bielawa
Re: Wibracje na kierownicy
dokładnie wyczuwalne skakanie auta góra dół, nie jakieś ordynarne ale wyczuwalne, opony są nowe górna półka Bridgestone A005, na wczesniejszych ori Continentalach było to samo, amortyzatory (flexride w trybie normal) sprawność 86%
rozbiore jeszcze wszystkie zaciski hamulcowe, poczyszcze, wymienie gumki, zmontuje jeszcze raz wszystko może to coś da, dodam że wibracje są mniejsze na trybie SPORT, i jak w opony są zimne (2.2 bar), po rozgrzaniu opon (2.5-2.6 bar) wibracje są silniejsze, no i na trybie TOUR również są silniejsze, ale podejrzewam że to ma związek z hamulcami, nie moge sobie przypomnieć czy zaraz po kupnie auta wibracje były czy nie, po przesiadce z zajechanej pracowniczej Audi A3 8l którą jeżdziłem 3 miesiące, bo poprzednia inse sprzedałem zbyt szybko to ta nowa wywarła na mnie wrazenie jakbym wsiadł do statku kosmicznego a hamulce zmieniłem krótko po kupnie, i od tego momentu jak wyjechałem na S-ke to zacząłem wyczuwać wibracje
rozbiore jeszcze wszystkie zaciski hamulcowe, poczyszcze, wymienie gumki, zmontuje jeszcze raz wszystko może to coś da, dodam że wibracje są mniejsze na trybie SPORT, i jak w opony są zimne (2.2 bar), po rozgrzaniu opon (2.5-2.6 bar) wibracje są silniejsze, no i na trybie TOUR również są silniejsze, ale podejrzewam że to ma związek z hamulcami, nie moge sobie przypomnieć czy zaraz po kupnie auta wibracje były czy nie, po przesiadce z zajechanej pracowniczej Audi A3 8l którą jeżdziłem 3 miesiące, bo poprzednia inse sprzedałem zbyt szybko to ta nowa wywarła na mnie wrazenie jakbym wsiadł do statku kosmicznego a hamulce zmieniłem krótko po kupnie, i od tego momentu jak wyjechałem na S-ke to zacząłem wyczuwać wibracje
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Nie wydaje mi się, żeby hamulce miały coś do bujania. W poprzedniej Astrze miałem teoretycznie sprawność amorów na poziomie 50% na tylnej osi i bujało jak pontonem. Przy okazji wymiany okazało się, że amortyzator można w rękach ścisnąć. Tryb Sport utwardza amory, dlatego kiwanie jest mniejsze. Niestety test maszynowy amortyzatora nie oddaje czasem jego faktycznego stanu, dlatego przyjrzałbym się przede wszystkim im.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 12 mar 2015, o 14:19
- Auto: CountrTourer 2.0CDTI
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bielawa
Re: Wibracje na kierownicy
auto ma 130k przebiegu, poprzednią inse sprzedawałem na oryginalnych amorach i przebieg 245k bo miałem ją od nowosci praktycznie i czegoś takiego nie było... myślę że tarcza mimo że tylko a może aż 321mm to swoje waży, i jak jest nie wyważona w fabryce to może powodować wibracje takie, kwestia że hamowanie z prędkości autostradowej drugi i kolejny raz z kolei powoduje wibracje delikatne na pedale to chyba normalne w tych autach, poprzednia miała jeszcze mniejsze hamulce 296mm i było tak samo, a wibracji brak
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Jakbyś miał tarcze niewyważone, czy jak kto woli bicie większe niż 0,05mm to byłyby wibracje niemal na bank. Mogłoby też powodować taki efekt, że przy jednostajnym trzymaniu pedału hamulca siła hamowania by pulsowała tak jakbyś mocniej i słabiej dociskał pedał. U mnie był taki efekt i zestaw 321mm wyleciał a wpadło 337mm. Od tego czasu spokój - nieważne jak często i jak mocno hamuję.
Może poduszki silnika?
Może poduszki silnika?
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 12 mar 2015, o 14:19
- Auto: CountrTourer 2.0CDTI
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bielawa
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wibracje na kierownicy
A jeszcze jedna sprawa mi przyszła do głowy - indeks nośności opon. Pisałeś, że auto waży dużo. Może nośność opon nie wyrabia? Albo mają jakąś wadę fabryczną, która się przy dużej prędkości ujawnia? Nie wiem z jaką prędkością są robione te testy drogowe itd., ale nie sądzę, żeby rozkręcali koło do prędkości autostradowych.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 12 mar 2015, o 14:19
- Auto: CountrTourer 2.0CDTI
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bielawa
Re: Wibracje na kierownicy
Opony obecne maja 101W a wcześniejsze ori 97V ale to auto nigdy do 240 nie dobije żeby to był problem
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wibracje na kierownicy
Nie o literę chodzi, a o cyfrę przed. 101 to wartość ok. Jedyne co mi przychodzi do głowy to właśnie jakaś wada skoro cała reszta w stanie fabrycznym.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 12 mar 2015, o 14:19
- Auto: CountrTourer 2.0CDTI
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bielawa
Re: Wibracje na kierownicy
kolejna obserwacja, na bardziej napompowanych kołach wibracje po rozgrzaniu hamulców są bardziej wyczuwalne, na tarczy jednej pojawił się jasnoniebieski pasek, czyli przegrzanie?
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Łódź
Re: Wibracje na kierownicy
Tak... przegrzane. Sprawdź zaciski, tłoczki, prowadnice czy gdzieś nie blokuje. Sprawdź też felgę czy grzeje się.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 12 mar 2015, o 14:19
- Auto: CountrTourer 2.0CDTI
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bielawa
Re: Wibracje na kierownicy
Mały update, wibracje są silniejsze i postępują wraz ze wzrostem temperatury układu oraz zużyciem zestawu, klocki mam już kwalifikujące się do wymiany - ich grubość (części ciernej) to 3mm, tarcze również maja duży rant i najprawdopodobniej po wakacjach wleci zestaw Zimermann sport wiercony i zwykle klocki EBC czarne, swoją drogą masakra że po 22k km przednie hamulce wymagają wymiany.....tylny zestaw wyglada jak dopiero niedawno założony, a zakładane było w tym samym dniu wszystko jednak waga auta i skrzynia AT robią swoje, przy wymianie przypilnuje mechanika żeby dokładnie wyczyścił i nasmarował wszystko co konieczne i dam znać czy temat rozwiązany.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 gru 2018, o 08:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Pisz
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wibracje na kierownicy
Myślę że wymiana tarcz nie rozwiąże problemu. U mnie to samo, tarcze i klocki przód wymienione, zawieszenie przetrzepane (sprawdzone) i wibracje jak były tak są. Koła wyważane łącznie z testem drogowym kilka razy (na 2 zestaweie felgi+opony zimowe to samo). Co dziwne czasami wibracje ustają po skręcie w lewą stronę. Jednak po kilku zakrętach znowu powracają. Wszystko przy prędkościach powyżej 120km/h. Mechanik wspominał jeszcze że jest minimalny ale naprawdę minimalny luz na przegubie wewnętrznym, ale tego trzeba wymieniać razem z półosią i nie daje gwarancji że to pomoże. Opad rąk z tymi wibracjami
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 21 lut 2018, o 09:50
- Auto: Insignia ST manual
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wibracje na kierownicy
A nie masz przypadkiem takich lekkich wibracji / pulsowania przy dodawaniu gazu w dość ciasnym łuku, prędkość nie musi być wysoka?
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 gru 2018, o 08:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Pisz
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wibracje na kierownicy
Pulsowania przy dodawaniu gazu nie zaobserwowałem. Drgania kierownicy są nawet jak odpuszczam gaz. Przy niższych prędkościach auto prowadzi się super, po przekroczeniu 120 km/h (czasami 110)kiera wibruje że widać nawet "gołym okiem". Jak wspomniałem wcześniej, mam wrażenie że skręt w lewą stronę uspokaja drżenie, po skręcie w prawo sytuacja się powtarza.
-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 21 lut 2018, o 09:50
- Auto: Insignia ST manual
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wibracje na kierownicy
Ja bym sprawdził przeguby, zwłaszcza wewnętrzne, miałem kiedyś podobne objawy w VC, tam był luz pomiędzy półosią a przegubem ( na wielowypuście ). Wyszło to dopiero jak mi ścięło kompletnie wielowypusty w półosi i strzelił wewnętrzny pierścień w przegubie. Po wymianie półosi i przegubu drżenia ustały.