--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pondek91
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
Auto: Opel Insignia COSMO
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Chorzów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: pondek91 » 16 lis 2020, o 14:40

Wczoraj zmieniłem koła na zimowe i byłem pewien (tak mi świta w głowie że w zeszłym roku też drgała kiera) że będzie drgało. Pojechałem wypalić DPFa i nic , 0 drgań :) Cieszę się, że to nie wina zawieszenia tylko tych letnich kół. Prawdopodobnie na lato będę szukał jakiś 19 więc problem powinien zniknąć o ile dobrze je wyważą :)

MBJ
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: MBJ » 1 wrz 2021, o 08:08

Czy ktoś z użytkowników Opeca zgłaszał tą przypadłość?
Pytam ponieważ tam jest ten Hiper strut. Jeżeli w Opecu drgania nie występują to jest to już jakaś wskazówka.
W moim przypadku nowe fele, opony UHP, tarcze, klocki, tuleje tylne Lemforder, świeżo po geometrii i drga jak nie powiem co.

Zastanawiam się nad rozpórką makfirsona. Może to coś pomoże.

natala2908
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 5 lis 2021, o 14:34
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Gorzów Wlkp
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: natala2908 » 15 lis 2021, o 16:20

Witam Panowie (z góry przepraszam ale jestem tylko kobietą 😉) i potrzebuję dobrej duszy, która doradzi bo nie wiem już co robić. Pacjent Insignia A 2012r kombi. Jak jade prostą drogą to czuć takie lekkie drgania samochodu (góra-dół) opony letnie wyważone 2 razy, zmienione na zimówki oczywiście wyważone na stalowych felgach i nadal to samo. Co więcej na dziurach przy predkosci od 60km kierownica drga prawo lewo 1cm w tą i tamtą stronę. Na prostej drodze nie ma takich objawów. Przy prędkości 130km wzwyż drgania na kierownicy. Byłam na tzw. "trzepakach" nic nie wykazało. Żadnych luzów ponoć zawieszenie "igła" tylko jeździć a mi już ręce opadają. Felgi i opony ponoć proste. 🙈 Czy istnieje jakiś sposób żeby sprawdzić co może być przyczyną czy od razu trzeba wymieniać po kolei całe zawieszenie? 🙈🙉🙊
Pozdrawiam.

dj1910
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 4 wrz 2019, o 11:25
Auto: Insignia A
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: dj1910 » 26 lis 2021, o 19:38

Witaj Natala :-)

Walczę z podobnym tematem jak Ty.

Mam w sumie te same objawy co Ty ale już tylko idące jakby z tylu.

Z przodu zrobiłem wymiane słynnych tuleji pływających i coś tam jeszcze i bicia na kierownicy nie mam już w ogóle. Czy jadę 30 czy 165 - to mam z głowy.


Jestem parę dni po remoncie wszystkich elementów zawiechy tylnej.
Auto jest sztywniejsze i drgania z tylu wg mnie ustały (to się dowiem jak zasiadę z tylu jako pasażer) ale bujanie gora-dół budy idące jakby z tylu mam dalej.

Jako że amorki tył też mam prawie nowe biorę teraz na wokande opony.

Z tylu są 2letnie zeetexy (niestety wygrał wariant ekonomiczny) więc wina będzie w nich lub w ich lipnym wyważeniu.

Dziś dostałem się do oponiarza premium spod Łodzi i ma mi kompleksowo sprawdzić temat. Ma sprzęt dużo wyższej klasy niż paprok u którego robiłem zmiany opon do tej pory.

Zobaczymy co ustali. No i przejde od razu na zimowko które mam już lepszej klasy jak zeetexy.

natala2908
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 5 lis 2021, o 14:34
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Gorzów Wlkp
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: natala2908 » 3 gru 2021, o 10:13

Witaj dobra duszo. Dziękuję,że jesteś 😉

Jeśli chodzi o opony to mam zimowe Pirelli. Problem w tym,że za bardzo nie wiem czy to podskakuje tył czy też przód. Ciężko to ocenić 🤔
Byłam już u dwóch mechaników. Jeden mówi,że to najprawdopodobniej wina półosi i najlepiej wymienić dwie od razu, drugi natomiast luzów na półosiach nie widzi i twierdzi,że przyczyna leży gdzie indziej. (Wahacze, opony, koncówki tulei) Już mi ręce opadają. Najgorsze jest to,że ja sie kompletnie na tym nie znam 🙊 a też nie zarabiam milionów, żeby pchać się w niepotrzebne koszty. Narazie jeżdżę tak jak jest i odłożę troszkę grosików to zaprowadzę auto do mechanika i niech coś działa.

A jak sytuacja z podskakiwaniem u Ciebie po wywazeniu opon ustala?

Pozdrawiam serdecznie 😉

dj1910
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 4 wrz 2019, o 11:25
Auto: Insignia A
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: dj1910 » 14 gru 2021, o 18:32

Hej Natala :-)

No więc jeszcze odniosę się do Twojego przypadku. Założę się, że masz do wymiany z przodu tylne tuleje wahaczy z przodu.
Te dziwne zachowanie kierownicy i przedniego zawieszenia wyeliminował mini-remont przedniej zawiechy. Żaden diagnosta nic nie widział nie tak, w tym aucie pewnego rodzaju uszkodzenia tuleji widać dopiero po demontażu.

Z robocizną poszło jakieś 500 zł może? Jakos tak. 4 tuleje coś tam jeszcze może jakiś łącznik stabilizatora. Ale te tuleje najważniejsze . Dużo o tym w necie że to się sypie.

Lecimy dalej ;-) wróćmy do kwestii opon i tego co zrobiłem ostatnio.

Tak jak wcześniej wspominałem przed zmianą opon z letnich na zimowe zrobiłem kompletne zawieszenie tylne (nawet tuleje zwrotnic). Plus tarcze i klocki bo i tak juz były na wykończeniu .
Wszystko na lemforderze i febi. 550zl robota niecałe Plus 1200 części. Na szczęście pod Łodzią w Bedoniu jest 2 świetnych mechaników co nie biorą majątku za robotę.

Oczywiście wuja to dało w kwestii bujania budy góra-dół, zwłaszcza na niskich prędkościach.

Za to samo prowadzenie auta, zachowanie się na drodze jest BEZ ZARZUTU.
Układ kierowniczy, wchodzenie w zakręty itd - mucha nie siada. Jak nowe auto.

Co do opon.

Letnie opony mimo że 2letnie okazały się być rozdupcone pod kątem struktury. Tak zwane kwadratowe się zrobiły. Wg Pana Rafała z Rotej to wina złego montażu (montaż na smar, brak czyszczenia felgi itd)

Fakt- poprzedni oponiarz bardzo szybko te 18stki przekładał.

Opony mam 235/45/18 fela alu originał. Felgi ponoc proste. Zimowki mimo że też 2 letnie i przejechały jakieś grosze (może 3tys km) to też wcześniej montowane u paproka na smar i też lekko oberwały. Ale zdecydowanie mniej i nadają się do normalnej eksploatacji. Wyważenie poszło na lajcie, małe ilości dociażnikow.

Efekt? Auto prowadzi się jeszcze lepiej, zniknęły wibracje jeszcze innego typu które szły od zjebanych opon z tylu ale bujanie for A dół zostało .
Tak zwany wóz drabiniasty.

Jak się jedzie stałym tempem dosyć wolno to telepie. Jak się przyspiesza albo /cenzura/ na bahnie jest ok.

Mój werdykt: ta zawiecha tak ma i jest zestrojona pod jazdę na trasie.

Mierzylem też ostatnio tłumienie amorkow. Z przodu jest oryginał jeszcze i są bardzo "twarde".

Ja sobie daje siana z tym tematem i nic więcej nie robię. Na forach brytyjskich i nawet innych polskich jest sporo wątków o tym bujaniu góra dół w trakcie wolnej jazdy.

Pamiętajmy, to nie jest auto z oponką 195/65/R15 jak mam w audi A4 B6 i jest mega komfortowo. Zawiecha I koła takie A nie inne robią swoje.

Pozdro

porucznikborewicz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 1 cze 2022, o 21:11
Auto: POLONEZ 1976
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: HAMERYKA
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h

Post autor: porucznikborewicz » 9 paź 2022, o 07:58

Czy ktoś znalazl antidotum na drgania? Raz są raz ich nie ma. Tylne tuleje wymienione ,auto wczoraj po przeglądzie , koła 18 letnie Ori wyważone , kolazima 17 i na jednych i na drugich to samo.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”