--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wspomaganie kierownicy
Re: Wspomaganie kierownicy
Mam też taki problem teraz, że w prawą stronę kręcąc kierownicą czuć lekki opór jak go pokonam to normalnie już się kręci tylko tyle, że mam świeżo regenerowaną przekładnie i dziś dopiero ustawiono mi zbieżność. Auto z 2010 czyli wspomaganie hydrauliczne podobno po regeneracji może troszkę ciężej kierownica chodzić ale coś takiego?
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Wspomaganie kierownicy
A co to jest nr 22 na schemacie? Chłodnica wspomagania czy inne "ustrojstwo"?
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 maja 2015, o 13:07
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
Re: Wspomaganie kierownicy
Mam w mojej Insignii podobny problem jak kilka innych osób, które już pisały w tym wątku.
W związku z tym, że zbliża mi się przegląd okresowy/gwarancyjny, chciałem temat jeszcze raz odnowić i poprosić kogoś lepiej obeznanego w temacie ode mnie o rady, czy to "znany problem" i ASO powinno wiedzieć o co chodzi, czy za każdym razem przyczyną może być coś innego i trzeba im to dobrze wytłumaczyć.
Mianowicie:
przy jeździe na wprost z większa prędkością (90-120km/h), co jakiś czas, jak wykonuję minimalną korekcję toru jazdy, na kierownicy przez chwilę odczuwalny jest jak gdyby większy opór, po czym po delikatnym przełamaniu oporu, wspomaganie kierownicy znów jest jak gdyby mocniejsze.
Nie ukrywam, że trochę to jest denerwujące i chciałbym aby w ramach gwarancji "coś" z tym zrobili...
W związku z tym, że zbliża mi się przegląd okresowy/gwarancyjny, chciałem temat jeszcze raz odnowić i poprosić kogoś lepiej obeznanego w temacie ode mnie o rady, czy to "znany problem" i ASO powinno wiedzieć o co chodzi, czy za każdym razem przyczyną może być coś innego i trzeba im to dobrze wytłumaczyć.
Mianowicie:
przy jeździe na wprost z większa prędkością (90-120km/h), co jakiś czas, jak wykonuję minimalną korekcję toru jazdy, na kierownicy przez chwilę odczuwalny jest jak gdyby większy opór, po czym po delikatnym przełamaniu oporu, wspomaganie kierownicy znów jest jak gdyby mocniejsze.
Nie ukrywam, że trochę to jest denerwujące i chciałbym aby w ramach gwarancji "coś" z tym zrobili...
Re: Wspomaganie kierownicy
Mogą to być łożyska kolumny macpercon, podnieś przód samochodu i obracając ręcznie kołem w lewo i prawo wyczujesz czy coś jest nie tak lub w serwisie ale tylko na gwarancji bo po gwarancji to Ci wcisną że łożyska do wymiany.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Wspomaganie kierownicy
Maglownica do sprawdzenia, ale wątpię aby ASO na przeglądzie dobrze się do tego przyłożyło. Może być dokładnie tak jak piszesz i być odczuwalne w konkretnych warunkach (prędkość, jazda na wprost).
Profilaktycznie sprawdź jeszcze poziom płynu wspomagania. Mała szansa, że coś ze wspomaganiem, ale warto dmuchać na zimne.
Profilaktycznie sprawdź jeszcze poziom płynu wspomagania. Mała szansa, że coś ze wspomaganiem, ale warto dmuchać na zimne.
-
- Użytkownik
- Posty: 911
- Rejestracja: 21 paź 2013, o 19:07
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wspomaganie kierownicy
Z opisu wynika że to 2015 więc ma wspomaganie elektryczne.IBZI pisze:Maglownica do sprawdzenia, ale wątpię aby ASO na przeglądzie dobrze się do tego przyłożyło. Może być dokładnie tak jak piszesz i być odczuwalne w konkretnych warunkach (prędkość, jazda na wprost).
Profilaktycznie sprawdź jeszcze poziom płynu wspomagania. Mała szansa, że coś ze wspomaganiem, ale warto dmuchać na zimne.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Wspomaganie kierownicy
Fakt, nie spojrzałem na sygnaturkę. Przy elektrycznym może to tak działać, ale nie powinno być mocno odczuwalne.
Re: Wspomaganie kierownicy
jeżeli jeszcze na gwarancji to z reklamacją do ASO, tam nie może nic blokować.
Re: Wspomaganie kierownicy
To nie jest blokowanie... Przy jeździe autostradowej , przy jeździe na wprost i delikatnym skręcaniu, baaardzo delikatnym czuć takie chwilowe "przyblokowanie" - jest to efekt działania układu wspomagania elektrycznego. Sprawdziłem na 2 "nowych" egzemplarzach. Dlatego pisze ten typ tak ma.
Sam po sobie widzę, że człowiek czasami zbyt dużo oczekuje od nowego samochodu.
Sam po sobie widzę, że człowiek czasami zbyt dużo oczekuje od nowego samochodu.
-
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: 1 kwie 2014, o 20:25
- Auto: I
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: B/DE
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wspomaganie kierownicy
Też tak mam i na początku też się tym martwiłem... po przesiadce z ekektro-hydraulicznego.
With mobilephone sent.
With mobilephone sent.
- flcn
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
- Auto: ST Cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: LDZ
Wspomaganie kierownicy
Witajcie,
Czy ktoś z Was tak miał / ma? Mianowicie, w ST ciężko chodzi kierownica na wolnych obrotach. Wystarczy dodać lekko gazu i działa dobrze. Płyn oczywiście jest. Zastanawiam się czy to może być pompa... Jak myślicie?
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Czy ktoś z Was tak miał / ma? Mianowicie, w ST ciężko chodzi kierownica na wolnych obrotach. Wystarczy dodać lekko gazu i działa dobrze. Płyn oczywiście jest. Zastanawiam się czy to może być pompa... Jak myślicie?
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wspomaganie kierownicy
Myślimy, że to może być pompa.
Gdyby to była wina przekładni to raczej zwiększenie obrotów silnika nie miałoby na nią wpływu. A tak to pompa nie daje rady. Jakiś zawór pewnie się przyciął. Tak czy siak pompa na stół do regeneracji.
Gdyby to była wina przekładni to raczej zwiększenie obrotów silnika nie miałoby na nią wpływu. A tak to pompa nie daje rady. Jakiś zawór pewnie się przyciął. Tak czy siak pompa na stół do regeneracji.
- flcn
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
- Auto: ST Cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: LDZ
Re: Wspomaganie kierownicy
radkor, cieszę się, że myślicie tak jak ja
No właśnie... Co lepiej - kupić używkę za jakieś śmieszne pieniądze (widzę, że chodzą po 150-200 pln) czy regenerować?
Orientujecie się czy do flexa jest taka sama jak bez? Albo bardziej ogólnie czy taka sama pompa idzie do wszystkich insigni i np. astr J?
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
No właśnie... Co lepiej - kupić używkę za jakieś śmieszne pieniądze (widzę, że chodzą po 150-200 pln) czy regenerować?
Orientujecie się czy do flexa jest taka sama jak bez? Albo bardziej ogólnie czy taka sama pompa idzie do wszystkich insigni i np. astr J?
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka