--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Awatar użytkownika
exs77
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 4 sie 2015, o 10:40
Auto: 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Bydgoszcz

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: exs77 » 11 paź 2017, o 16:56

Ja wyczułem luz przy 70 000km i wtedy dokręciłem obecnie 180 000 i jest OK
Do śruby jest ciężkie dojście z kanału nasadka z łamaną przedłużką chyba 19 lub 22mm, centralnie w przekładni.
Witam.Mam też lekki luz na maglownicy.
Możecie podpowiedzieć jak dojść do kontry ,aby skręcić lekko maglownice.
Mój mechanik twierdzi po golędzinach,że to pół dnia roboty aby tą kontre popuscić .... :o niby tam jest na klucz ok 40-42. o:o

ariel
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 2 mar 2016, o 17:04
Auto: opel 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: rybnik
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: ariel » 11 paź 2017, o 17:36

Mojej tej na imbus czyli na nakretke19czy 22 nieszlo ruszyć czyżby tam jakas kontra byla
zastanawiam się nad regencją ale nie wiem jak się zabrać za demontaż

Bodex

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: Bodex » 11 paź 2017, o 18:18

Jeśli to przekładnia ze wspomaganiem hydraulicznym to należy sprawdzić na pracującym silniku

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

ariel
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 2 mar 2016, o 17:04
Auto: opel 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: rybnik
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: ariel » 11 paź 2017, o 18:26

Tak przekladnia jest hydralliczna

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Luz boczny kierownicy / kolumny kierowniczej

Post autor: Bartol » 12 paź 2017, o 13:20

kuba89 pisze:Koledzy!
Czy ma ktoś pojęcie dlaczego powstał taki luz, i jak go zlikwidowac? Nie zaglądałem pod plastiki, gdyż "zauważyłem" to dopiero dzisiaj. Wszelkie wskazówki nt dojscia i genezy problemu mile widziane :)

Na filmie moze być kiepsko widać ale jest to luz prawo-lewo.

https://vimeo.com/203506503
Jeśli jest to luz samego koła kierownicy na boki(co słabo widać na filmie) musisz zdemontować poduszkę kierowcy. Możesz to zrobić śrubokrętem(nie jest konieczny przyrząd). Następnie mocno trzymając ręką kierownicę(nie na blokadzie bo wyłamiesz :D ) dokręć główną śrubę torx. U mnie poszła przynajmniej pół obrotu.
Pomogło w sprawie luzu bocznego koła kierownicy oraz stuków wyczuwanych na nierównościach drogi.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Kcyi7khSigI[/youtube]

PS. Do demontażu poduszki na wszelki wypadek odpiąłem aku. Teoretycznie nie trzeba... ;)

Damian83

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: Damian83 » 17 lis 2017, o 20:44

Czy ma ktoś jakieś foto tej śruby którą trzeba przykrecić żeby zniwelować ten luz w przekładni ??
Bo i mnie to trafiło a chciałem sprawdzić może coś to da przed regeneracją maglownicy.

Awatar użytkownika
exs77
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 4 sie 2015, o 10:40
Auto: 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Bydgoszcz

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: exs77 » 25 lis 2017, o 04:50

Maglownica "skręcona" i tak nadal puka...i tylko kierownica ciężko chodzi :oops:
Trzeba wrócić do stanu zero :|

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: Bartol » 25 lis 2017, o 09:27

Jak skręciłeś to w takim sposób, że jest opór na kierownicy to nie powinieneś się za to zabierać :D Wiem, że wszystko można znaleźć w necie łącznie z lutowaniem czujników ABS ;) , ale w niektórych, pozornie prostych przypadkach warto udać się do mechanika.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: kuba89 » 25 lis 2017, o 21:58

Ojej napisał, ze wraca do stanu zero wiec zakładam, ze chłopak wie co robi. Jedno jest pewno- nawet mocne skręcenie nie pomogło u niego. :/


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
exs77
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 4 sie 2015, o 10:40
Auto: 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Bydgoszcz

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: exs77 » 27 lis 2017, o 09:02

kuba89 pisze:edit

No dokładnie. Skręcałem 2 razy ale tak,żeby kierownica odbijała.
Pewnie po tygodniu bym się przyzwyczaił tylko po co jak i tak puka :)
Ostatnio zmieniony 27 lis 2017, o 15:32 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Damian83

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: Damian83 » 30 kwie 2018, o 15:17

Ma ktos foto tej sruby zeby zniwelować luz na przekładni ??
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2018, o 19:46 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

karol307
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 31 paź 2015, o 19:34
Auto: Insignia SW
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: otwock

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: karol307 » 6 paź 2018, o 19:29

Witam
zrobiłem remont całego zawiasu przodu. Dalej coś stukało tuleje wzmocnione, górne mocowanie wzmocnione, śruba na maglu skręcona i nic. Zrobiłem remont magla i cisza polecam warsztat w wesołej

Awatar użytkownika
pro-choice
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 11 sie 2014, o 15:13
Auto: GTS z20net+
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Szczecin
Kontakt:

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: pro-choice » 8 paź 2018, o 13:04

karol307 pisze:
6 paź 2018, o 19:29
Edit

Niestety znalezienie dobrego warsztatu regenerującego maglownice to jak wygrana w totka.

Ja regenerowałem swój magiel z powodu luzów i stuków, śruba była już dokrecona na maxa i nic to nie pomagało.
Pojechałem do polecanej firmy pod Bydgoszczą i po ich regeneracji była poprawa w pracy przekładni jednak do ideału jeszcze jej brakowało. Nacieszylem sie 7miesiecy bo wtedy puścił uszczelniacz w maglu i wyleciał płyn ze wspomagania.
Naprawili niechetnie gwarancyjnie ale znów przekładnie chodzi gorzej i stuka. W moim przypadku - wyrzucone pieniądze.
Ostatnio zmieniony 8 paź 2018, o 13:04 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: Bartol » 15 paź 2018, o 18:28

Przy szybkich, krótkich ruchach kierownicą wyczułem i usłyszałem delikatne stukanie. Końcówki sprawdziłem i nie mają luzu. Natomiast czuć to stukanie na obydwu drążkach(trzymając ręką drążek), na lewym zdecydowanie mocniej.
Czy uszkodzone, wewnętrzne mocowanie lewego drążka może powodować podobne odczucia z obu stron? Czy raczej to luz na maglownicy? Na drążkach nie wyczułem luzu tylko stukanie powiązane ze zmianą kierunku ruchu kierownicy.

EDIT:
Podejrzewam, że powyższy opis dotyczy delikatnego luzu na maglownicy.
Czy możecie mi wskazać, która śruba z poniższych służy do niwelowania luzu?
Czy mogę coś rozszczelnić w moim przypadku? Zapocenie widoczne na zdjęciach występuje około 1,5 roku i nie pogłębia się? Może lepiej tego nie ruszać?
Obrazek
Obrazek

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: Bartol » 9 gru 2018, o 23:41

Jak wyżej wspomniałem zapocenia na maglownicy są od dłuższego czasu, a poziom płynu w zbiorniczku jest na tym samym poziomie, nie ubywa go.
Namierzyłem to stukanie. Na zdjęciu widoczny jest krzyżak znajdujący się za pedałami.
Drążek wchodzi pod podłogę przez ten biały element, który zamocowany jest w czarnej gumie, guma natomiast za pomocą zaczepów wpięta jest w plastikowy element podłogi.
Tam musi być kolejny krzyżak... wypiąłem tą gumę, wpuściłem dużo smaru silikonowego w sprayu i przestało stukać.
Przy okazji nasmarowałem również to co widać na zdjęciu.
Zdjęcie po kliknięciu otwiera się w pionie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: Dan » 16 maja 2019, o 01:39

Bartol pisze:Przy szybkich, krótkich ruchach kierownicą wyczułem i usłyszałem delikatne stukanie. Końcówki sprawdziłem i nie mają luzu. Natomiast czuć to stukanie na obydwu drążkach(trzymając ręką drążek), na lewym zdecydowanie mocniej.
Czy uszkodzone, wewnętrzne mocowanie lewego drążka może powodować podobne odczucia z obu stron? Czy raczej to luz na maglownicy? Na drążkach nie wyczułem luzu tylko stukanie powiązane ze zmianą kierunku ruchu kierownicy.

EDIT:
Podejrzewam, że powyższy opis dotyczy delikatnego luzu na maglownicy.
Czy możecie mi wskazać, która śruba z poniższych służy do niwelowania luzu?
Czy mogę coś rozszczelnić w moim przypadku? Zapocenie widoczne na zdjęciach występuje około 1,5 roku i nie pogłębia się? Może lepiej tego nie ruszać?
Obrazek
Obrazek
Ta pierwsza to od kasowania luzu. Tylko wyjmij ten gumowy korek to nasadka z imbusem 19 głębiej wejdzie. Jak ją oczyscisz to nawet znaki zobaczysz.Obrazek

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka


komar12
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 5 kwie 2016, o 12:35
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Luz boczny kierownicy / kolumny kierowniczej

Post autor: komar12 » 1 mar 2023, o 15:55

Bartol pisze:
12 paź 2017, o 13:20
kuba89 pisze:Koledzy!
Czy ma ktoś pojęcie dlaczego powstał taki luz, i jak go zlikwidowac? Nie zaglądałem pod plastiki, gdyż "zauważyłem" to dopiero dzisiaj. Wszelkie wskazówki nt dojscia i genezy problemu mile widziane :)

Na filmie moze być kiepsko widać ale jest to luz prawo-lewo.

Jeśli jest to luz samego koła kierownicy na boki(co słabo widać na filmie) musisz zdemontować poduszkę kierowcy. Możesz to zrobić śrubokrętem(nie jest konieczny przyrząd). Następnie mocno trzymając ręką kierownicę(nie na blokadzie bo wyłamiesz :D ) dokręć główną śrubę torx. U mnie poszła przynajmniej pół obrotu.
Pomogło w sprawie luzu bocznego koła kierownicy oraz stuków wyczuwanych na nierównościach drogi.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Kcyi7khSigI[/youtube]

PS. Do demontażu poduszki na wszelki wypadek odpiąłem aku. Teoretycznie nie trzeba... ;)
Hej. U mnie na luz też pomogło dokręcenie śruby. Trochę więcej niż pół obrotu..

Kiloscar
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 4 gru 2020, o 17:44
Auto: Insignia my 2009
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przekładnia kierownicza - luz/stuki

Post autor: Kiloscar » 6 maja 2023, o 09:28

Witajcie,u mnie chyba tez magiel.Co prawda luzu nie wyczuwam na kierownicy,wycieków tez nie ma ale ostatnio zaczęła mi ocierać tarcza o osłonę tarczy hamulcowej,(prawa lewa strona)auto delikatnie pływa na nie równościach,po zdemontowaniu koła z prawej strony i ruszaniu energicznie kierownica prawo lewo, mam wrażenie ze jest luz (trzymając drążek kierowniczy)wydaje mi sie ze to wszystko powinno byc na sztywno ?co mogę ewentualnie jeszcze sprawdzić przed demontażem magla ? Ewentualnie co może być nie tak.Dzieki za pomoc :)

P.S
Dodam jeszcze ze przy szybkim kręceniu kierownicy w lewo(do oporu) lub prawo czuć uderzenie na końcu skrętu.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”