--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

ODPOWIEDZ
krzys138
Użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: 12 lis 2015, o 19:42
Auto: opel insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Krapkowice
Postawił piwo: 1 raz

Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: krzys138 » 29 mar 2016, o 05:30

witam mam problem mam założone nowe opony letnie o rozmiarze 20/35/255 i podczas jazdy autostradą zauważyłem ściąganie w lewo geometria ustawiona nie w serwisie opla ale komputerowo, ciśnienie równe w wszystkich kołach a moje pytanie jest takie czy to może być układ drogi przy tak szerokich oponach czy to wina auta

Gizd

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: Gizd » 29 mar 2016, o 09:27

Jeśli na zimowych było dobrze a założyłeś lato i ściąga to to nie geometria. 20 cali to duzo, ale na równej, prostej drodze i tak powinno być dobrze.
Geometria, szczególnie w Oplu to często trudna sprawa do ustawienia. Sam szukam kogoś kto ustawi, bo u znajomego, który jest dobrym mechanikiem albo nawet bdb. to z geometria sobie nie radzi i to już w którymś moim Oplu z kolei. Zawsze po ustawieniu ściąga lekko w lewo i kierownica jest minimalnie w lewo przy jeździe na wprost. Chyba jest w Oplach cos o czym nie każdy ustawiacz wie, albo trzeba konkretny sprzęt. Podejrzewam, ze chodzi o ustawianie tylu.
Polećcie kogoś z południa kraju, który umie ustawiać geometrie w Oplach.

SAFIK
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: 12 gru 2013, o 12:42
Auto: Insignia GS 1.6 T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: lubelskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: SAFIK » 29 mar 2016, o 10:21

W moim przypadku po zmianie z 17'' na 19'' kierownica skrzywiona w lewo ale auta nie ściąga w lewo czy prawo. Dziś jadę na geometrię aby wyprostowali kierownicę i przy okazji nic nie spierniczyli bo jak pisałem auto sunie się jak po sznurku.

krzys138
Użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: 12 lis 2015, o 19:42
Auto: opel insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Krapkowice
Postawił piwo: 1 raz

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: krzys138 » 29 mar 2016, o 18:20

z tego co się dzisiaj dowiedziałem od mechanika to powiedział że takie ściąganie może być od przez profil opony mówił że opona wtedy nie ma tak zwanego luzu i i idzie torem pochylenia jezdni ale dodam że nie zawsze ściąga w lewą czasmi idzie prosto i i tez w prawo ściąga ale bardziej idzie na lewo

mslupski

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: mslupski » 23 sty 2018, o 10:06

Mój problem zaczął się od pukania w przednim zawieszeniu, puknięcie przy każdym ruszeniu i zatrzymaniu. Po kliku wizytach na stacjach diagnostycznych i w serwisie Opla usłyszałem diagnozę: "Jedyne co ma jakikolwiek luz to lewy przegub". 2 dni później przegub został wymieniony, po 10 minutach okazało się, że diagnoza była błędna. Pukanie występowało nadal. Wyeliminowania usterki podjął się kolejny serwis, przy oddaniu samochodu zgłosiłem też że ściąga lekko w lewo. Tutaj muszę pochwalić serwis, pukanie zostało zlokalizowane w kilka minut, okazało się, że była luźna belka do której mocowane są wahacze. Została przykręcona i problem zniknął. Serwis wziął się za ustawianie geometrii, tutaj zaczęły się schody, okazało się że nie da się ustawić kątów w tylnym zawieszeniu - zastałe śruby w tulejach, brak możliwości regulacji. Po kontakcie ze mną serwis zrobił remont tylnego zawieszenia, geometria dała się bez problemu ostawić, niestety samochód jak ściągał tak ściąga. Kolejna diagnoza propozycja serwisu to wymiana tulei przednich wahaczy - zgodziłem się. Niestety nie pomogło. Serwis stwierdził " no to my już nie wiemy, poddajemy się". Zostawiłem sporo pieniędzy a problem jest nierozwiązany.
Insignia na 100 metrach zmienia pas na lewy. Czy może ktoś spotkał się z podobnym problemem i ma pojęcie co może być przyczyną?

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: kuba89 » 23 sty 2018, o 10:50

Częstym powodem ściąganie jest wlasnie tylna os. Jeżeli tam jest ok, geometria ustawiona, zawieszenie sprawne to... zamieniałes juz koła lewy-prawy/przód-tył?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

mslupski

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: mslupski » 23 sty 2018, o 10:54

Oczywiście, serwis zamieniał, prawo/lewo, przód/tył. Sprawdzane też były opory toczenia, różnice w kołach 2% (podobno do 12-15% jest nieodczuwalne). Nic nie pomogło.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: kecraminsignia » 23 sty 2018, o 11:03

Niech ktoś albo Ty sprawdź grubość bieżnika. Miałem taki przypadek że jedną opona była bardziej startą od pozostałych i sciagalo.
Problemem również może być peknieta sprężyna.
Będziesz pewnie musiał zrobić test drogowy. Nie każdy warsztat to robi.

mslupski

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: mslupski » 23 sty 2018, o 11:14

Tak jak pisałem jak koła by nie były zamienione cały czas ściąga na lewą stronę. Sprężyny z tyłu wymienione przy okazji wahaczy. Z przodu podobno prześwity identyczne - sprężyny ok. Tak stwierdzili. Na czym polega ta zbieżność? Czy może mi pomóc czy bardziej chodzi o wykazanie gdzie jeszcze leży problem?

-- 23 sty 2018, o 11:18 --

Testy drogowe były robione. Ale serwis ma geometrie na zielono. I mimo że droga pokazuje że nie jest dobrze to serwis nie wie jak to naprawić.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: kecraminsignia » 23 sty 2018, o 11:23

W moim przypadku problemem były opony. Na 4 szt. Jedną była z mniejszym bieznikiem. Nie wiem dlaczego. Nawet jak zmienilem opony miejscami to i tak ta opona była po lewej stronie i sciagalo. Zrobili mi u wulkanizatora test drogowy. U mnie bardzo mało warsztatów oponiarskich ma taką możliwość. Sprawdzili i na tym wyszlo ze bieznik jest niższy. Tak pozamieniali oponami że sciagalo Ale już dużo mniej. Najważniejsze że dowiedziałem się w czym był problem.

mslupski

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: mslupski » 23 sty 2018, o 11:26

No tutaj to nie to, opony to wzmocniony continental 18 cali z identycznym bieżnikiem.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: kecraminsignia » 23 sty 2018, o 11:28

No to nic innego Ci nie doradze. Natomiast jeżeli obstawiasz opony to powinieneś to zrobić. W moim przypadku winny był bieznik Ale nie tylko to mogą tam sprawdzić. Zadzwoń i popytaj.
Czy na letnich też ściąga?

mslupski

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: mslupski » 23 sty 2018, o 12:35

Nie mam jeszcze letnich. Nie mam możliwości sprawdzenia na innych kołach.

mslupski

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: mslupski » 31 sty 2018, o 19:12

Nikt nie wymyśli czegoś nowego? Serwisy rozkładają ręce...... :|

mirpo
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 30 sty 2016, o 16:05
Auto: Astra 2.0 cdti ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: WPR

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: mirpo » 31 sty 2018, o 20:18

A jak mocno przyspieszasz to ściąga mocniej? Jak wrzucisz na luz to też ściąga?
Jeśli w obydwu przypadkach nie widzisz różnicy to też bym się zainteresował oponami/felgami.

Bodex

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: Bodex » 31 sty 2018, o 23:47

Tak panowie to opony, na poorzednich letnich tak mi ciągną , na tych co mam zjawisko ściągania i szarpania kierą na koleinach , czy garbach całkiem znikło .

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

inmar
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: 16 wrz 2017, o 07:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: inmar » 1 lut 2018, o 07:44

Mi też ściąga auto w lewo,ale są chwile,że nie ściąga.Stojąc w korku i podjeżdżając przy hamowaniu kierownica idzie w lewo.Ustawiałem w ASO geometrię,później robili mi jeszcze korektę,ale bez zmian.Dodam,że zmiana opon z letnich na zimowe niczego nie zmieniły,tak samo przekładka kół przód z tyłem.ASO twierdzi,że nie było problemu z uzyskaniem odpowiednich parametrów w moim samochodzie.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: Bartol » 1 lut 2018, o 20:23

Bodex pisze:(...) na tych co mam zjawisko ściągania i szarpania kierą na koleinach , czy garbach całkiem znikło .
Nie ma to jak wielozeson, dobry na wszystko ;D

Bodex

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: Bodex » 1 lut 2018, o 21:45

inmar pisze:Mi też ściąga auto w lewo,ale są chwile,że nie ściąga.Stojąc w korku i podjeżdżając przy hamowaniu kierownica idzie w lewo.Ustawiałem w ASO geometrię,później robili mi jeszcze korektę,ale bez zmian.Dodam,że zmiana opon z letnich na zimowe niczego nie zmieniły,tak samo przekładka kół przód z tyłem.ASO twierdzi,że nie było problemu z uzyskaniem odpowiednich parametrów w moim samochodzie.
Mnie tak.na starych było , kolega z serwisu zamienil lewe na prawe i znikło

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Bodex

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: Bodex » 1 lut 2018, o 21:46

Bartol pisze:
Bodex pisze:(...) na tych co mam zjawisko ściągania i szarpania kierą na koleinach , czy garbach całkiem znikło .
Nie ma to jak wielozeson, dobry na wszystko ;D
Gdy kupię to tylko takie , sprawdzaja się , ale kupię w DE

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”