--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

inmar
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: 16 wrz 2017, o 07:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: inmar » 2 lut 2018, o 06:41

Bodex pisze:Mnie tak.na starych było , kolega z serwisu zamienil lewe na prawe i znikło
Zamiana kompletnego koła,felgi czy opony ?

inmar
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: 16 wrz 2017, o 07:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: inmar » 3 lut 2018, o 10:32

Wczoraj zamieniłem stronami koła i bez efektu.Pojechałem do znajomego diagnosty,z mechanikiem tak wytrzepali auto,że chyba bardziej się już nie dało no i nie znaleźli nic do naprawy,sugerowali jedynie by warto było by ustawić geometrię tyłu.Zadzwoniłem do ASO,gdzie mi ustawiali zbieżność z późniejszą korektą i twierdzą,że tył też ustawiali.

-- 3 lut 2018, o 15:13 --

Wróciłem właśnie z ASO,zrobili korektę geometrii tylnego zawieszenia,były w sumie dobrze ustawione.Pojeżdżę kilka dni i zobaczymy jak się teraz będzie sprawować auto.

Mefisto89
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 8 lis 2017, o 18:11
Auto: Iśka - HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: Mefisto89 » 3 kwie 2018, o 10:24

Może amortyzatory, może źle wyważone koła, sprawdź wizualnie koła czy są równe, może gdzieś są starte nierówno

inmar
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: 16 wrz 2017, o 07:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: inmar » 3 kwie 2018, o 10:49

Koła były zamieniane stronami i przód z tyłem.Wydaje się,że jest lepiej,ale poczekam jeszcze na zmianę opon letnich.

Awatar użytkownika
lcr
Użytkownik
Posty: 895
Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ruda Śląska
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: lcr » 19 kwie 2018, o 20:34

U mnie podobna sytuacja. Ściąga mi samochód lekko w prawo, ale mimo wszystko i pojechałem na geometrię po zmianie kół na letnie. Tylną oś do regulacji, co jednak nie zostało wykonane bo śruby są zapieczone i odsyłają mnie do mechanika. W sumie 4 śruby trzeba odkręcić, żeby to wyregulować. Nie za bardzo się na tym znam, ale obawiam sie, że trzeba będzie wymienić tuleje i o czymś jeszcze wspomniał mi Pan na serwisie.
Obrazek

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
xmax
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 23 paź 2017, o 01:41
Auto: Vauxhall Insignia
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Londyn / Białystok
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: xmax » 4 cze 2018, o 21:52

U mnie auto lekko ściągało w prawo, byłem teraz w polsce i zrobiłem geometrie, niby wszystko jest ustawione dobrze ale auto zaczęło troche bardziej uciekać w prawo, facet w warsztacie powiedział, że lepiej już ustawić się nie da. Mówił też, że prawe przednie koło jest minimalnie cofnięte względem lewego, a tego regulacji nie ma w tym aucie, określił to coś w stylu kąt wyprzedzenia koła, nie pamiętam dokładnie. Mówił, że jedynie można się pobawić z ustawieniem na luzie montażowym.
Moje pytanie, jak to ogarnąć, faktycznie tym luzem tylko? Czy może po prostu ten mechanik nadaje się do pompowania kół tylko?

Wysłane z Xperia XZ Premium


juras625
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2015, o 11:57
Auto: insignia 2.0CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: juras625 » 29 lip 2018, o 15:27

Cześć, jak w temacie od jakiegoś czasu ściąga mi auto na lewą stronę. Na początku myślałem że to zbieżność, jednak po ustawieniu zbieżności, wyważeniu kół problem jest cały czas. Wymienione zostały końcówki drążków (przed ustawianiem zbieżności :) ) Czuję ze kręcenie w lewo jest lżejsze niż w prawo do tego czasem czuje lekki jednak wyczuwalny przeskok przy skręcaniu w lewo. Przy mocnym skręceniu kierownicy do oporu słychać głośne uderzenie, jeden mechanik mówi jedno drugi drugie więc piszę tu, może ktoś miał podobny problem i wie gdzie jest problem?? :cry:

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: xul » 29 lip 2018, o 17:11

Ja miałem podobny problem w VC, koła wyważone, zbieżność igła, a ciągnęło w prawo. Okazało się, że problemem był amortyzator, bo jak po zaliczeniu dziury musiałem go wymienić, to problem zniknął. Nie pamietam, żeby przy kręceniu kierownicą były jakieś dodatkowe objawy.

Kub@
Użytkownik
Posty: 533
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: Kub@ » 30 lip 2018, o 10:45

Sprawdź też sprężyny w McPersonie

tomeck
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 30 lis 2017, o 22:23
Auto: Insignia 2.0 ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: tomeck » 2 sie 2018, o 21:58

Cześć,

przerabiałem temat ściągania w prawą stronę - trzy razy u różnych "speców" od geometrii, każdy ustawiał coś innego mówiąc że będzie dobrze, opony zmieniane, ciśnienie w kołach itp wszystko idealnie.
Co się okazało - do wymiany uszczelki smoka olejowego, poluzowane i opuszczone zostały sanki zawieszenia żeby wyjąć miskę. Po złożeniu i skręceniu teoretycznie nic nie powinno się ruszyć - a jednak. Sprawdziliśmy zwykłą miarką odległość lewego tylnego koła od lewego przedniego i analogicznie prawa strona - różnica 0,5cm.
Auto w górę, sanki poluzowane, naciągnięte, odległość między kołami z lewej i z prawej strony ustawiona taka sama - auto nie ściąga.

Odległość między kołami sprawdzaliśmy zwykłą miarką naciągniętą między krawędzią felg na tej samej wysokości przód / tył

Awatar użytkownika
Łukasz 1
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 19 gru 2018, o 00:39
Auto: Insignia A kombi aut
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Gdynia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: Łukasz 1 » 25 lut 2019, o 23:51

Zainteresowanych odsyłam do wątku geometria -przedostatni post ( mój ) z 11.01.2019. na geometrii i ściąganiu w Vectrze C zjadłem zęby ale efekt osiągnąłem 100%

inmar
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: 16 wrz 2017, o 07:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: inmar » 18 sty 2020, o 14:53

Przy okazji innych prac okazało się,że osłona łożyska mcphersona jest uszkodzona i prawdopodobnie to może być przyczyną moich problemów.Po wymianie łożysk napiszę czy się coś zmieniło.

AdrianOl
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 9 paź 2019, o 04:01
Auto: Opel Insignia 2.0cdt
Rok produkcji: 2016
Miasto: Ełk

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: AdrianOl » 15 lut 2020, o 16:11

a ilu z was przy robieniu geometrii robi reset/adaptacje czujnika położenia kierownicy ?ja pojechałem na geometrie bo miałem kierownice lekko w lewo ustawiona, auto jechało ok, panowie podłączyli sprzęt ustawili wszytko, kierownice wyprostowali i pojechałem na test a tu auto w lewo ściąga... wróciłem i mowie że ściąga a oni że niemożliwe bo mają super sprzęt, podpięli wszystko i wychodzi że jest ok, mechanik że to opony wiec go wyśmiałem i mówię że na pewno nie bo są nowe, podrapał się w głowę i podłączył komputer, wyszło że na komputerze przy kierownicy teraz na wprost auto ma zapisane że jest skręcona o 12 stopni w prawo, zresetował zrobił adaptacje i pojechał sprawdzić, wszytko było już ok...
Ostatnio zmieniony 16 lut 2020, o 00:32 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Wachowsky
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 28 lip 2020, o 07:09
Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Dopiewo

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: Wachowsky » 2 lut 2021, o 13:28

Witam, problem u mnie jak u większości w tym temacie.
Po zakupie auta po jakimś miesiącu czasu oddałem auto do mechanika, na wymianę rozrządu, filtrów, oleju w skrzyni no i wszystko co było potrzebne.
Przed wizytą wszystko było git, jechał jak po sznurku.
Po wizycie zaczęło ściągać w lewo.
Dzwoniłem do mechanika czy coś ruszał w zawieszeniu, odkręcał tylko prawe koło przy wymianie rozrządu.
Pojechałem na zbieżność, była zła, ale ustawili na nowo i dalej zjedża, już nie tak znacznie, ale jednak.
Pan mi powiedział, że opony do wymiany.
Moje pytanie jest takie, czy jest to możliwe, że przed wizytą u mechanika wszystko grało i jeździł tak jak na auto przystało, a po ściągnięciu koła nagle zaczął ściągać? To rzeczywiście mogą być opony? Czy ściema?

dafix
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 12 lut 2022, o 13:49
Auto: insignia 2.0 cdti
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Olsztyn

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: dafix » 21 lut 2022, o 17:42

i co sie okazało mam ten sam problem nie mogą ustawić zbieżność,
ciągnie na prawo, teraz zwalili na tylne wahacze, że do wymiany
bo nie mogą dobrze ustawić zbierznośći

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8412
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta

Post autor: dokia » 21 lut 2022, o 19:58

Auto nie miało jakiejś przygody? Bo przy wymianie części to zbieżność powinna ustawić się bezproblemowo. Miałam w zapasowym połamane obie sprężyny na tylnej osi, dolne wahacze w stanie rozpadu, aż negatywy zrobiły się na tylnych kołach, ale po wymianie części zbieżność ustawiono, tylko że te auto nigdy nie było bite.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”