Zamiana kompletnego koła,felgi czy opony ?Bodex pisze:Mnie tak.na starych było , kolega z serwisu zamienil lewe na prawe i znikło
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zmiana toru jazdy - ściąganie auta
-
- Użytkownik
- Posty: 257
- Rejestracja: 16 wrz 2017, o 07:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta
-
- Użytkownik
- Posty: 257
- Rejestracja: 16 wrz 2017, o 07:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta
Wczoraj zamieniłem stronami koła i bez efektu.Pojechałem do znajomego diagnosty,z mechanikiem tak wytrzepali auto,że chyba bardziej się już nie dało no i nie znaleźli nic do naprawy,sugerowali jedynie by warto było by ustawić geometrię tyłu.Zadzwoniłem do ASO,gdzie mi ustawiali zbieżność z późniejszą korektą i twierdzą,że tył też ustawiali.
-- 3 lut 2018, o 15:13 --
Wróciłem właśnie z ASO,zrobili korektę geometrii tylnego zawieszenia,były w sumie dobrze ustawione.Pojeżdżę kilka dni i zobaczymy jak się teraz będzie sprawować auto.
-- 3 lut 2018, o 15:13 --
Wróciłem właśnie z ASO,zrobili korektę geometrii tylnego zawieszenia,były w sumie dobrze ustawione.Pojeżdżę kilka dni i zobaczymy jak się teraz będzie sprawować auto.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 18:11
- Auto: Iśka - HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta
Może amortyzatory, może źle wyważone koła, sprawdź wizualnie koła czy są równe, może gdzieś są starte nierówno
-
- Użytkownik
- Posty: 257
- Rejestracja: 16 wrz 2017, o 07:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta
Koła były zamieniane stronami i przód z tyłem.Wydaje się,że jest lepiej,ale poczekam jeszcze na zmianę opon letnich.
- lcr
- Użytkownik
- Posty: 895
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ruda Śląska
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta
U mnie podobna sytuacja. Ściąga mi samochód lekko w prawo, ale mimo wszystko i pojechałem na geometrię po zmianie kół na letnie. Tylną oś do regulacji, co jednak nie zostało wykonane bo śruby są zapieczone i odsyłają mnie do mechanika. W sumie 4 śruby trzeba odkręcić, żeby to wyregulować. Nie za bardzo się na tym znam, ale obawiam sie, że trzeba będzie wymienić tuleje i o czymś jeszcze wspomniał mi Pan na serwisie.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- xmax
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 01:41
- Auto: Vauxhall Insignia
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Londyn / Białystok
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta
U mnie auto lekko ściągało w prawo, byłem teraz w polsce i zrobiłem geometrie, niby wszystko jest ustawione dobrze ale auto zaczęło troche bardziej uciekać w prawo, facet w warsztacie powiedział, że lepiej już ustawić się nie da. Mówił też, że prawe przednie koło jest minimalnie cofnięte względem lewego, a tego regulacji nie ma w tym aucie, określił to coś w stylu kąt wyprzedzenia koła, nie pamiętam dokładnie. Mówił, że jedynie można się pobawić z ustawieniem na luzie montażowym.
Moje pytanie, jak to ogarnąć, faktycznie tym luzem tylko? Czy może po prostu ten mechanik nadaje się do pompowania kół tylko?
Wysłane z Xperia XZ Premium
Moje pytanie, jak to ogarnąć, faktycznie tym luzem tylko? Czy może po prostu ten mechanik nadaje się do pompowania kół tylko?
Wysłane z Xperia XZ Premium
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 lis 2015, o 11:57
- Auto: insignia 2.0CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta
Cześć, jak w temacie od jakiegoś czasu ściąga mi auto na lewą stronę. Na początku myślałem że to zbieżność, jednak po ustawieniu zbieżności, wyważeniu kół problem jest cały czas. Wymienione zostały końcówki drążków (przed ustawianiem zbieżności ) Czuję ze kręcenie w lewo jest lżejsze niż w prawo do tego czasem czuje lekki jednak wyczuwalny przeskok przy skręcaniu w lewo. Przy mocnym skręceniu kierownicy do oporu słychać głośne uderzenie, jeden mechanik mówi jedno drugi drugie więc piszę tu, może ktoś miał podobny problem i wie gdzie jest problem??
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta
Ja miałem podobny problem w VC, koła wyważone, zbieżność igła, a ciągnęło w prawo. Okazało się, że problemem był amortyzator, bo jak po zaliczeniu dziury musiałem go wymienić, to problem zniknął. Nie pamietam, żeby przy kręceniu kierownicą były jakieś dodatkowe objawy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 30 lis 2017, o 22:23
- Auto: Insignia 2.0 ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta
Cześć,
przerabiałem temat ściągania w prawą stronę - trzy razy u różnych "speców" od geometrii, każdy ustawiał coś innego mówiąc że będzie dobrze, opony zmieniane, ciśnienie w kołach itp wszystko idealnie.
Co się okazało - do wymiany uszczelki smoka olejowego, poluzowane i opuszczone zostały sanki zawieszenia żeby wyjąć miskę. Po złożeniu i skręceniu teoretycznie nic nie powinno się ruszyć - a jednak. Sprawdziliśmy zwykłą miarką odległość lewego tylnego koła od lewego przedniego i analogicznie prawa strona - różnica 0,5cm.
Auto w górę, sanki poluzowane, naciągnięte, odległość między kołami z lewej i z prawej strony ustawiona taka sama - auto nie ściąga.
Odległość między kołami sprawdzaliśmy zwykłą miarką naciągniętą między krawędzią felg na tej samej wysokości przód / tył
przerabiałem temat ściągania w prawą stronę - trzy razy u różnych "speców" od geometrii, każdy ustawiał coś innego mówiąc że będzie dobrze, opony zmieniane, ciśnienie w kołach itp wszystko idealnie.
Co się okazało - do wymiany uszczelki smoka olejowego, poluzowane i opuszczone zostały sanki zawieszenia żeby wyjąć miskę. Po złożeniu i skręceniu teoretycznie nic nie powinno się ruszyć - a jednak. Sprawdziliśmy zwykłą miarką odległość lewego tylnego koła od lewego przedniego i analogicznie prawa strona - różnica 0,5cm.
Auto w górę, sanki poluzowane, naciągnięte, odległość między kołami z lewej i z prawej strony ustawiona taka sama - auto nie ściąga.
Odległość między kołami sprawdzaliśmy zwykłą miarką naciągniętą między krawędzią felg na tej samej wysokości przód / tył
- Łukasz 1
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 19 gru 2018, o 00:39
- Auto: Insignia A kombi aut
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Gdynia
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta
Zainteresowanych odsyłam do wątku geometria -przedostatni post ( mój ) z 11.01.2019. na geometrii i ściąganiu w Vectrze C zjadłem zęby ale efekt osiągnąłem 100%
-
- Użytkownik
- Posty: 257
- Rejestracja: 16 wrz 2017, o 07:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta
Przy okazji innych prac okazało się,że osłona łożyska mcphersona jest uszkodzona i prawdopodobnie to może być przyczyną moich problemów.Po wymianie łożysk napiszę czy się coś zmieniło.
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 9 paź 2019, o 04:01
- Auto: Opel Insignia 2.0cdt
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Ełk
Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta
a ilu z was przy robieniu geometrii robi reset/adaptacje czujnika położenia kierownicy ?ja pojechałem na geometrie bo miałem kierownice lekko w lewo ustawiona, auto jechało ok, panowie podłączyli sprzęt ustawili wszytko, kierownice wyprostowali i pojechałem na test a tu auto w lewo ściąga... wróciłem i mowie że ściąga a oni że niemożliwe bo mają super sprzęt, podpięli wszystko i wychodzi że jest ok, mechanik że to opony wiec go wyśmiałem i mówię że na pewno nie bo są nowe, podrapał się w głowę i podłączył komputer, wyszło że na komputerze przy kierownicy teraz na wprost auto ma zapisane że jest skręcona o 12 stopni w prawo, zresetował zrobił adaptacje i pojechał sprawdzić, wszytko było już ok...
Ostatnio zmieniony 16 lut 2020, o 00:32 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 lip 2020, o 07:09
- Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Dopiewo
Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta
Witam, problem u mnie jak u większości w tym temacie.
Po zakupie auta po jakimś miesiącu czasu oddałem auto do mechanika, na wymianę rozrządu, filtrów, oleju w skrzyni no i wszystko co było potrzebne.
Przed wizytą wszystko było git, jechał jak po sznurku.
Po wizycie zaczęło ściągać w lewo.
Dzwoniłem do mechanika czy coś ruszał w zawieszeniu, odkręcał tylko prawe koło przy wymianie rozrządu.
Pojechałem na zbieżność, była zła, ale ustawili na nowo i dalej zjedża, już nie tak znacznie, ale jednak.
Pan mi powiedział, że opony do wymiany.
Moje pytanie jest takie, czy jest to możliwe, że przed wizytą u mechanika wszystko grało i jeździł tak jak na auto przystało, a po ściągnięciu koła nagle zaczął ściągać? To rzeczywiście mogą być opony? Czy ściema?
Po zakupie auta po jakimś miesiącu czasu oddałem auto do mechanika, na wymianę rozrządu, filtrów, oleju w skrzyni no i wszystko co było potrzebne.
Przed wizytą wszystko było git, jechał jak po sznurku.
Po wizycie zaczęło ściągać w lewo.
Dzwoniłem do mechanika czy coś ruszał w zawieszeniu, odkręcał tylko prawe koło przy wymianie rozrządu.
Pojechałem na zbieżność, była zła, ale ustawili na nowo i dalej zjedża, już nie tak znacznie, ale jednak.
Pan mi powiedział, że opony do wymiany.
Moje pytanie jest takie, czy jest to możliwe, że przed wizytą u mechanika wszystko grało i jeździł tak jak na auto przystało, a po ściągnięciu koła nagle zaczął ściągać? To rzeczywiście mogą być opony? Czy ściema?
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 lut 2022, o 13:49
- Auto: insignia 2.0 cdti
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Olsztyn
Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta
i co sie okazało mam ten sam problem nie mogą ustawić zbieżność,
ciągnie na prawo, teraz zwalili na tylne wahacze, że do wymiany
bo nie mogą dobrze ustawić zbierznośći
ciągnie na prawo, teraz zwalili na tylne wahacze, że do wymiany
bo nie mogą dobrze ustawić zbierznośći
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8412
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Zmiana toru jazdy - ściąganie auta
Auto nie miało jakiejś przygody? Bo przy wymianie części to zbieżność powinna ustawić się bezproblemowo. Miałam w zapasowym połamane obie sprężyny na tylnej osi, dolne wahacze w stanie rozpadu, aż negatywy zrobiły się na tylnych kołach, ale po wymianie części zbieżność ustawiono, tylko że te auto nigdy nie było bite.