--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Zbieżność geometria

Awatar użytkownika
marcinmg
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
Auto: Insignia BiTurbo ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: mazowieckie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zbieżność geometria

Post autor: marcinmg » 7 cze 2019, o 14:27

Prawdopodobnie skrzywiony drążek kierowniczy.


Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


dziusiox
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 12 lis 2018, o 12:49
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Gdynia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Zbieżność geometria

Post autor: dziusiox » 10 gru 2019, o 23:39

Cześć, czy insignie też się obciąża jak Vectrze przy ustawianiu geometrii??

Panek
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
Auto: insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Zbieżność geometria

Post autor: Panek » 2 mar 2020, o 18:52

Według instrukcji to robi się na "pusto", lub tak jak na co dzień jeździsz, teoretycznie nie powinno się dociążać do geometrii

Sent from my K10 using Tapatalk


orzechmal1
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 30 maja 2019, o 17:58
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: iłowo

Re: Zbieżność geometria

Post autor: orzechmal1 » 28 mar 2020, o 13:07

podepne się do tematu zawieszenie tył, nie mogą mi ustawić kąta pochylenia koła w prawym kole (koniec regulacji) zbierznosc śruba prawie na 0 , w lewym kole na odwrót skończyła się regulacją zbierznosci niby miesci sie w tolerancji a kat pochylenia kat prawie na 0
Ostatnio zmieniony 28 mar 2020, o 14:40 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
Łukasz 1
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 19 gru 2018, o 00:39
Auto: Insignia A kombi aut
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Gdynia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Zbieżność geometria

Post autor: Łukasz 1 » 10 maja 2020, o 01:15

orzechmal1 pisze:
28 mar 2020, o 13:07
[...]nie mogą mi ustawić kąta pochylenia koła w prawym kole (koniec regulacji) zbieżnosć śruba prawie na 0 , w lewym kole na odwrót skończyła się regulacją zbieżności niby mieści się w tolerancji a kąt pochylenia kąt prawie na 0
Poprawiłem ortografię i znaki diakrytyczne w cytacie 8-)

Przed jakąkolwiek regulacją tyłu trzeba bardzo dobrze sprawdzić, czy nie ma nigdzie najmniejszych luzów, inaczej cała regulacja o kant..... Jak jest koniec zakresu regulacji to pewnie albo są jakieś luzy, albo coś jest krzywe i do wymiany. Szukać, szukać, szukać.
Padał tutaj problem z zapieczonymi śrubami mimośrodowymi. Faktycznie tylko kątówka jest niestety jedynym rozwiązaniem i potem wymiana tulei.

Panek
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
Auto: insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Zbieżność geometria

Post autor: Panek » 18 sie 2020, o 15:21

Potrzebne wartości na geometrie, zbieżność zawieszenia tył Insignia kombi 2.0dth Sport tourer, Jakie są wartości?
Może ktoś z tis lub global tis podac?

Sent from my K10 using Tapatalk


-ucho-
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 12 lut 2018, o 21:33
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Zbieżność geometria

Post autor: -ucho- » 11 lut 2021, o 22:54

Panek pisze:
18 sie 2020, o 15:21
edit
Znalazłeś gdzieś wartości zbieżności i pochylenia koła?
Ostatnio zmieniony 11 lut 2021, o 22:54 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Zbieżność geometria

Post autor: P405 » 12 lut 2021, o 13:59

Przód liftback 2010.Obrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Luki OPC
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 8 mar 2023, o 20:31
Auto: Insignia OPC 2.8 aut
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2012
Miasto: Rydułtowy

Re: Zbieżność geometria

Post autor: Luki OPC » 30 maja 2023, o 20:21

Nie wiem czy jeszcze temat aktywny. W moim OPC mam problem z pochyleniem tylnego prawego koła po wymianie osłony przegubu od strony mostu, była wyciągana półoś prawy tył. Widać gołym okiem że kąty tyłu lewego i prawego koła są różne i czuć w czasie jazdy przy ok. 50-60km/h że coś nie tak. Mechanik powiedział, że tu nie ma regulacji kątów pochylenia. Przed naprawą było ok. Czy jest regulacja pochylenia koła i moze coś jest źle poskładane?, czy wersje OPC mają inny tylny zawias w stosunku do zwykłych wersji?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”