--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zbieżność w napędzie 4x4
Zbieżność w napędzie 4x4
Byłem ostatnio na badaniu okresowym auta i diagnosta stwierdził, że mam lekko rozregulowaną zbieżność w tylnej osi. Udałem siė z tą informacją do ASO i poprosiłem o ustawienie. Tam pracownik zaproponował mi ponowne sprawdzenie zbieżności. po przejechaniu ścieżki stwierdził że nie da się zbadać dokładnie zbieżności o oporów toczenia bo to jest 4x4 i komputer im głupieje i że to jest taki urok tych aut że mają tą zbieżność inaczej ustawioną. Poproszę o opinie właścicieli 4x4 jak jest u Was.
-
- Użytkownik
- Posty: 132
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 17:46
- Auto: Insignia 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: zbieżność w 4x4
Mi na ścieżce nigdy nie powiedzieli, że mam coś nie tak jak powinno ze zbieżnością, proponuje sprawdzić w jeszcze jednym ASO i wtedy ocenisz czy w Twoim się migają od poprawienia tego
Btw zbieżność nie jest jakimś bardzo trudnym do ogarnięcia tematem i wydaje mi sie, że nie trzeba tego robić w ASO. Większość stacji diagnostycznych robi to za ok. 100 zł, nie wiem tylko jak się ma do tego gwarancja i czy można zrobić to poza ASO.
Btw zbieżność nie jest jakimś bardzo trudnym do ogarnięcia tematem i wydaje mi sie, że nie trzeba tego robić w ASO. Większość stacji diagnostycznych robi to za ok. 100 zł, nie wiem tylko jak się ma do tego gwarancja i czy można zrobić to poza ASO.
-
- Użytkownik
- Posty: 153
- Rejestracja: 7 mar 2015, o 20:38
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zbieżność w napędzie 4x4
witam ja ustawiałem u siebie zbieżność w 4x4 przód i tył i nic w tym trudnego. Z tyłu ustawiałem też pochylenia kół ogarną ci to w warsztacie gdzie mają sprzęt do zbieżności koszt około 150 zl za pełną geometrie
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zbieżność w napędzie 4x4
Panowie, nie porównujcie profesjonalnego komputerowego sprawdzenia geometrii z głupią płytą na ścieżce diagnostycznej, która mierzy jedynie uślizg osi...
To badanie nie mówi nic poza tym, że samochód może lekko ściągać z toru jazdy.
Dopiero porządna komputerowa geometria na porządnej maszynce, jak np. Hunter 3D:
powie dokładnie co w trawie piszczy: jakie są kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, kąty pochylenia kół czy zbieżność z przodu i z tyłu.
PS. Często jest tak, że jeśli zostawiacie w ASO samochód na ustawienie geometrii to ląduje on w warsztacie z porządnym sprzętem.
PPS. Odradzam ustawianie zbieżności na stacjach diagnostycznych/stacjach kontroli pojazdów, gdzie robią to za pomocą obrotowej płyty na końcu ścieżki diagnostycznej.
Ustawiałem tak zbieżność jakiś czas temu. Następnego dnia pojechałem na geometrię komputerową gdzie złapali się za głowę jak zobaczyli ustawienie zbieżności wykonane na SKP.
To badanie nie mówi nic poza tym, że samochód może lekko ściągać z toru jazdy.
Dopiero porządna komputerowa geometria na porządnej maszynce, jak np. Hunter 3D:
powie dokładnie co w trawie piszczy: jakie są kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, kąty pochylenia kół czy zbieżność z przodu i z tyłu.
PS. Często jest tak, że jeśli zostawiacie w ASO samochód na ustawienie geometrii to ląduje on w warsztacie z porządnym sprzętem.
PPS. Odradzam ustawianie zbieżności na stacjach diagnostycznych/stacjach kontroli pojazdów, gdzie robią to za pomocą obrotowej płyty na końcu ścieżki diagnostycznej.
Ustawiałem tak zbieżność jakiś czas temu. Następnego dnia pojechałem na geometrię komputerową gdzie złapali się za głowę jak zobaczyli ustawienie zbieżności wykonane na SKP.
Re: Zbieżność w napędzie 4x4
mnie chyba czeka ten zabieg bo zaczyna mi ciąć opony z przodu od wewnętrznej strony
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Zbieżność w napędzie 4x4
Czy jest ktoś w stanie sprawdzić z pewnością 100% jaki dokładnie jest drążek kierowniczy i końcówka drążka po VIN? Różne długości ze względu na wersje etc a nie znajduje takiego który ze wszystkimi parametrami pasuje do mojego.
Chce zamówić na święta a nie mam teraz jak go zmierzyć ...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Chce zamówić na święta a nie mam teraz jak go zmierzyć ...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- hubi_pl
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: 15 maja 2017, o 14:54
- Auto: Panama
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: Zbieżność w napędzie 4x4
Ostatnio zmieniony 15 gru 2019, o 20:01 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.