--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Kierownica

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4194
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Kierownica

Post autor: IBZI » 12 paź 2016, o 17:21

Zmienisz bez problemu pod warunkiem, że wyposażenie jest to samo, tzn. tempomat itp. Zwróć też uwagę na grzanie kierownicy. Jeśli masz u siebie grzaną, to szukaj najlepiej też z taką opcją.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Kierownica

Post autor: Alex » 12 paź 2016, o 17:30

Tylko, że ta z drugiego zdjęcia jest dedykowana do Astry. Podejdzie w takiej sytuacji do Insignii ?
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

pawelus668
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 29 mar 2016, o 22:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: Kierownica

Post autor: pawelus668 » 12 paź 2016, o 18:25

Tempomat mam ale grzania nie mam. Chodzi o to czy Airbag da się przełożyć i czy wszystkie mocowania z Astry sa takie same.

kris84

Re: Kierownica

Post autor: kris84 » 29 maja 2017, o 19:57

Witajcie... mam pytanie dot. sposobu dzialnia podgrzewanej kierownicy.
Jaki element wpina sie w miejsce czarnej wtyczki?
Niebieska wtyczka to od razu mata grzewcza... a czarna???
(Zakladam to do innego auta niz Insignia i stad moje pytanie.)

Obrazek

Obrazek

R1985
Użytkownik
Posty: 179
Rejestracja: 16 cze 2016, o 22:49
Auto: ST 2.0T 4x4 Cosmo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: SKMKraków
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Kierownica

Post autor: R1985 » 30 maja 2017, o 20:14

Podejrzewam jakis termostat by kierownicy nie grzało non stop po włączeniu....

Awatar użytkownika
aras 2
Użytkownik
Posty: 115
Rejestracja: 3 wrz 2014, o 09:04
Auto: Astra J Sedan
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Kierownica

Post autor: aras 2 » 30 maja 2017, o 21:01

W przypadku tej kiery i instalacji w Astrze J do czarnej wtyczki musisz podać zasilanie 12VDC. Te dwa luźne przewody wychodzące ze sterownika grzania są do załączenia grzania i sygnalizacji załączenia grzania kierownicy.
Tutaj masz schemat podłączenia
https://www.dropbox.com/s/2ofoj928srbsp ... a.jpg?dl=0

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Kierownica

Post autor: KaMYk » 30 maja 2017, o 21:33

Dodam, że kiera ze zdjęcia pochodzi z wersji poliftowej, jeśli montujesz ją do wersji auta przedliftowego, to nie będzie działał tempomat. Musisz przełożyć przyciski tempomatu ze starej kiery.

Awatar użytkownika
aras 2
Użytkownik
Posty: 115
Rejestracja: 3 wrz 2014, o 09:04
Auto: Astra J Sedan
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Kierownica

Post autor: aras 2 » 31 maja 2017, o 06:21

Krzysiek a ja dodam że ta kiera ze zdjęcia jest twoja ;)

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Kierownica

Post autor: KaMYk » 31 maja 2017, o 07:08

:lol: no faktycznie, moje zdjęcie mojej kiery :)

kris84

Re: Kierownica

Post autor: kris84 » 1 cze 2017, o 18:45

aras 2 pisze:W przypadku tej kiery i instalacji w Astrze J do czarnej wtyczki musisz podać zasilanie 12VDC. Te dwa luźne przewody wychodzące ze sterownika grzania są do załączenia grzania i sygnalizacji załączenia grzania kierownicy.
Tutaj masz schemat podłączenia
https://www.dropbox.com/s/2ofoj928srbsp ... a.jpg?dl=0
Dzieki to duzo wyjasnia.
Czyli czarna wtyczka to +12V i GND.

Pytanie o te dodatkowe luzne przewody (zolto-szary i brazowo-bialy).
One sa podpiete pod monostabilny przycisk czy pod bistabilny?
Czyli wystarczy je zewrzec na krotka chwile zeby wlaczyc grzanie i ponownie zewrzec na krotka chwile aby je wylaczyc... czy raczej aby grzalo musza byc non-stop zwarte?

Ja to zakladam do zupelnie innego auta, stad moja dociekliwosc.
Tak, zdjecie znalazlem na forum.
Schemat tez widzialem ale jest dla mnie niestety nieczytelny :|
Poki co, mata ze sterowaniem nie dziala... podpieta bezposrednio pod zasilania grzeje az milo.
Ostatnio zmieniony 2 cze 2017, o 08:57 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8

Awatar użytkownika
aras 2
Użytkownik
Posty: 115
Rejestracja: 3 wrz 2014, o 09:04
Auto: Astra J Sedan
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Kierownica

Post autor: aras 2 » 1 cze 2017, o 20:06

Tak przycisk jest monostabilny, przewód bialo brązowy - załączenie grzania, żółto szary potwierdzenie załączenie grzania - led. Podaj impuls masy (0VDC) na przewód biało brązowy i powinno grzać, następny impuls wyłączy grzanie.

kris84

Re: Kierownica

Post autor: kris84 » 1 cze 2017, o 20:36

aras 2 pisze:...
Teraz dziala 8-)
...jest tylko jedno ale, grzanie wyzwala sie impulsem z przewodu zolto-bialego ;)

Wielkie dzieki Panowie za pomoc :!:

-- 3 cze 2017, o 14:27 --

Panowie, jeszcze jedno pytanie... jak zmusic diode sygnalizujaca wlaczenie grzania do swiecenia?
Ostatnio zmieniony 1 cze 2017, o 20:39 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

czamil
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 25 wrz 2016, o 18:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: Kierownica

Post autor: czamil » 8 lis 2018, o 00:07

Dodam, że w Insigni by zadziałał impuls startu grzania łączymy pin 9 złącza przy „ślimaku” z pinem 8 złącza przycisku podgrzewania kierownicy. Pin 10 kostki ślimaka z pinen 7, to odpowiada za diodę sygnalizacyjną.
Zasilanie po kluczyku najłatwiej z zapalniczki, oryginalnie idzie z RECa.

Awatar użytkownika
Baltona
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 26 cze 2017, o 16:43
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków

Re: Kierownica

Post autor: Baltona » 7 paź 2019, o 08:49

Witam wszystkich i pozdrawiam.
Czy mógłby ktoś ponownie zamieścić schematy podłączenia ogrzewanej kierownicy w Insigni. Linki w wątku nie działają. Gdyby ktoś miał zdjęcie taśmy z funkcją ogrzewania to byłbym zobowiązany, bo dobrze jest wiedzieć czego się szuka, a nie mogę sobie wyobrazić gdzie się podłącza kostkę z zasilaniem (tą z dwoma kabelkami). Za każdą podpowiedź będę wdzięczny, bo poranki coraz chłodniejsze a bez zimowych rękawiczek znacznie lepiej się jeżdzi. :)

100szek
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 9 wrz 2018, o 03:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz

Re: Kierownica

Post autor: 100szek » 29 lis 2019, o 08:48

Cześć,
Prawdopodobnie chodzi o ten schemat pochodzacy z rosyjskiego forum:
Obrazek
Polecam zajrzeć do tamtego wątku. Wszystko ładnie zostało opisane wraz ze zdjęciami - https://www.drive2.ru/l/484918713783419524/
czamil pisze:
8 lis 2018, o 00:07
Dodam, że w Insigni by zadziałał impuls startu grzania łączymy pin 9 złącza przy „ślimaku” z pinem 8 złącza przycisku podgrzewania kierownicy. Pin 10 kostki ślimaka z pinen 7, to odpowiada za diodę sygnalizacyjną.
(...)
I tu mam pytanie. W wątku z drive2.ru koleś łączy te przewody do pinów przełącznika 4 i 5 zamiast 7 i 8. Czy chodzi tu o zastosowany przełącznik podwójny albo potrójny i wtedy inaczej łączymy? Jaki wy zastosowaliście przełącznik?
Mam taki sam podwójny przełącznik jak w powyższym linku.

EDIT:
Wyjaśniło się w czasie montażu. Pin 5 we wtyczce przycisku jest już zajęty. Także prawidłowe podłączenie to 7 i 8 pin. Działa, grzeje :) Montaż jest dość prosty jeśli ma się wszystkie narzędzia, hehe.

dludwik
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 4 gru 2019, o 09:08
Auto: Insignia 1,6
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa

Re: Kierownica

Post autor: dludwik » 4 gru 2019, o 10:03

Del.
Ostatnio zmieniony 7 gru 2019, o 08:16 przez dludwik, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Kierownica

Post autor: mazmarcin » 4 gru 2019, o 10:13

Skąd to zdjęcie?
W klakierze działa temperatura oleju.

czamil
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 25 wrz 2016, o 18:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: Kierownica

Post autor: czamil » 4 gru 2019, o 19:52

100szek pisze:
29 lis 2019, o 08:48
Cześć,
Prawdopodobnie chodzi o ten schemat pochodzacy z rosyjskiego forum:
Obrazek
Polecam zajrzeć do tamtego wątku. Wszystko ładnie zostało opisane wraz ze zdjęciami - https://www.drive2.ru/l/484918713783419524/
czamil pisze:
8 lis 2018, o 00:07
Dodam, że w Insigni by zadziałał impuls startu grzania łączymy pin 9 złącza przy „ślimaku” z pinem 8 złącza przycisku podgrzewania kierownicy. Pin 10 kostki ślimaka z pinen 7, to odpowiada za diodę sygnalizacyjną.
(...)
I tu mam pytanie. W wątku z drive2.ru koleś łączy te przewody do pinów przełącznika 4 i 5 zamiast 7 i 8. Czy chodzi tu o zastosowany przełącznik podwójny albo potrójny i wtedy inaczej łączymy? Jaki wy zastosowaliście przełącznik?
Mam taki sam podwójny przełącznik jak w powyższym linku.

EDIT:
Wyjaśniło się w czasie montażu. Pin 5 we wtyczce przycisku jest już zajęty. Także prawidłowe podłączenie to 7 i 8 pin. Działa, grzeje :) Montaż jest dość prosty jeśli ma się wszystkie narzędzia, hehe.
Pin 4 i 5 to w Astrze, w insigni pin 7 i 8. Ten schemat co masz ze wschodniego forum właśnie jest z Astry.

dludwik
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 4 gru 2019, o 09:08
Auto: Insignia 1,6
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa

Re: Kierownica

Post autor: dludwik » 5 gru 2019, o 08:59

Del.
Ostatnio zmieniony 7 gru 2019, o 08:16 przez dludwik, łącznie zmieniany 2 razy.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Kierownica

Post autor: norbi333 » 5 gru 2019, o 09:04

dludwik pisze:
4 gru 2019, o 10:03
Dołączę do tematu.
Czy ktoś może podpowiedzieć jak zdemontować chrom ozdobny w kierownicy aby dostać się do przycisków w Insignii 2016 (po lifcie - załączam zdjęcie)
A co to za wskazania na liczniku ?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”