--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Przewód w układzie wspomagania kierownicy

ODPOWIEDZ
sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: sychie » 14 sty 2019, o 21:45

rataj73 pisze:
14 sty 2019, o 19:43
No to niezłych masz tam fachowców. U mnie za zakucie węża biorą 30 zł za każde zakucie + cena węża i zakuwają na 200 atmosfer. Prędzej pompę rozszczelni niż wąż lub połączenie strzeli.
jak na miasto które posiada 350tys mieszkańców to jakoś nikt nie chciał tego zrobić nikt, a jechać na drugi koniec polski zakuć przewód chyba sie nie opłaca :) ale widziałem również na FB że nie ja jedyny miałem problem z tym aby to zakuć...

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: rataj73 » 15 sty 2019, o 07:42

A w moim 20 tysięcznym mieście zrobił mi to koleś od ręki w sklepie z częściami do maszyn rolniczych (są co najmniej 3 takie firmy).
W hydraulice siłowej np. w koparkach są dużo wyższe ciśnienia i jakoś wszyscy zakuwają bo taniej i szybciej. Nie wiem czemu u Ciebie nikt się tego nie podjął.

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: sychie » 15 sty 2019, o 19:22

też mnie to zastanawiało, bo nawet pojechałem do miasta obok gdzie mieli tylko takie rzeczy + zakuwali do maszyn rolniczych... i powiedzieli ze nie, bo nawet jak nagwintują to się ześlizgnie... wiec słabo.. dlatego zrezygnowałem...

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: Bartol » 15 sty 2019, o 19:53

Ja się boje tej awarii, bo będzie wiązała się z wymianą płynu. Delikatnie poci mi się maglownica, więc prawdopodobnie na nowym płynie puści i będzie do zrobienia przewód i po niedługim czasie maglownica do regeneracji.
Mam nadzieję, że mnie to ominie.

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: sychie » 15 sty 2019, o 22:18

a problem dotyczy tez 1.8? hm to ze poci nie znaczy że od razu puści po wymianie płynu... w którym dokładnie miejscu Ci się poci?

Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: Buluś » 15 sty 2019, o 22:28

maglownica poci się do osłon drążków z reguły..
problem nie dotyczy benzyn, ale w dwóch 1.8 widziałem pocące się przewody na wejściu do pompy
jeśli chodzi o wspomaganie to w 1.8 większy problem jest z samymi pompami które lubią się zacierać i walą opiłki min na magiel, wystarczy zobaczyć w jakim stanie jest płyn

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: Bartol » 15 sty 2019, o 23:03

Buluś pisze:
15 sty 2019, o 22:28
problem nie dotyczy benzyn,
To mnie pocieszyłeś, myślałem, że to wada fabryczna dotycząca wszystkich egzemplarzy.
Siedzę i czekam na awarię, a tu taka informacja ;)
sychie pisze:
15 sty 2019, o 22:18
a problem dotyczy tez 1.8? hm to ze poci nie znaczy że od razu puści po wymianie płynu... w którym dokładnie miejscu Ci się poci?
Pisałem o tym tutaj:
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f ... 20#p160768
Szczerze mówić to temat nie był odpowiedni, ale występowały u mnie stuki i sam nie wiedziałem jak to ugryźć.

Dam_Ogorek
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 30 mar 2018, o 10:58
Auto: Insignia
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: Dam_Ogorek » 24 sty 2019, o 10:52

Przekładnia w benzynie jest inna niż w dieslu?

R1985
Użytkownik
Posty: 179
Rejestracja: 16 cze 2016, o 22:49
Auto: ST 2.0T 4x4 Cosmo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: SKMKraków
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: R1985 » 26 sty 2019, o 19:10

hubertus pisze:
25 paź 2017, o 15:54
Cieknie najprawdopodobniej na tym rancie. Moim zdaniem nic tam się nie przeciera a następuje zmęczenie materiału. Wydaje mi się, że te garby to taka jak by sprasowana rurka. Mająca amortyzować drgania na zasadzie sprężyny. I to na skutek wibracji z czasem pęka. Chodzi mi o drgania wzdłużne rurki na zasadzie rozciągania sprężynki.
Hubertus masz rację.
Dziś wymieniałem przewód gdyż był pordzewiały. Po demontażu starego potwierdzam, że problemem są garby na pierwszym uchwycie (na drugim uchwycie obok półosi nie ma garbów). Garby te powstają poprzez ścisnięcie rurki w procesie technologicznym.

Po demontażu starego przewodu, rozpadł mi się on w rękach dokładnie na drugim garbie. Grzbiet garbu jest newralgicznym i najsłabszym punktem (wygląda on tak jakby metalowe U zgnieść by jego boki się ze sobą zeszły a jedynym punktem łączącym jest grzbiet). Podczas pracy układu ścianki garbu pracują osłabiając grzbiet.

Dla potomnych nr GM przewodu dla A20NHT 4x4 - GM 13219376

Kliberit
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 25 maja 2018, o 10:14
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: Kliberit » 14 lut 2019, o 13:45

Panowie a czy na koncach tego węża sa jakies uszczelki ( oringi ) które trzeba wymieniac ? Czeka mnie wymiana przewodu od pompy do przekladni i zastanawiam sie czy mam wszystko.

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: sychie » 17 lut 2019, o 11:27

ja już dawno wymieniałem ale z tego co pamiętam przy pompie były miedziane, a na dole przy kolumnie nie było żadnych.

osti
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 4 mar 2017, o 17:10
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Warszawa

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: osti » 21 lut 2019, o 10:47

Panowie mam Insignię z napędem na 4 łapy i w najbliższym czasie czeka mnie wymiana tego przewodu od wspomagania - zaczyna się lekko pocić. Nie wiem do końca jak to tego podejść, nie koniecznie chciałbym zakuwać stary przewód, a nowy oryginalny z ASO kosztuje prawie 600 zł. Bawił się ktoś w przystosowanie tego przewodu od przednionapędowców do wersji z 4 łapami ? Jak to powinno wyglądać ? Co należy zrobić aby ten przewód pasował ? A może jest jeszcze jakieś inne wyjście albo zamiennik ? Dzięki.

el_guapo
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 14 kwie 2017, o 16:51
Auto: Insignia SW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: el_guapo » 9 kwie 2019, o 16:51

Dziś profilaktycznie wymieniłem u mechanika przewód i rury intecooler'a.
Dodatkowo wszystkie filtry i olej.
Za robotę + 1l płynu wspomagania mechanior zainkasował 450zł - dużo czy mało?
Części były moje.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: Rooff_ » 9 kwie 2019, o 18:44

A ile czasu mu to zajęło?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
wossi_2011
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 18 gru 2018, o 11:16
Auto: OPEL-INSIGNIA ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: WA-WA

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: wossi_2011 » 22 sie 2019, o 13:27

Hej nie będę się za bardzo rozpisywał bo sprawa wydaje się już opisana do końca i tylko pozostaje mi zadać jedno pytanie / choć już padło jednak odpowiedź wydaje się niewystarczająca / :-) czy od strony maglownicy tego nieszczęsnego węża jest jakiś oring ? czy nie ? bo w całym wątku nikt tego tematu nie rozwinął . Od strony pompy w zestawie są dwie miedziane podkładki pod śrubę przelotową natomiast od magla nic nie ma w zestawie zakupionym w aso ( 367 pln po rabacie :-) ) .
Kiedyś wymieniałem taki przewód w moim starym passacie i oring był ,dla tego dla pewności zadaję to pytanie. Pozdrowienia dla wszystkich .

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: sychie » 22 sie 2019, o 14:40

ja też miałem przewód z ASO i też nie było, wsuwa się tam tylko go i tyle.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: rataj73 » 22 sie 2019, o 15:01

O ile dobrze pamiętam to końcówka w maglownicy jest na stożek i nie trzeba oringu ale ręki uciąć nie dam. Ja przynajmniej nie dawałem nic nowego oprócz 2 miedzianych podkładek przy pompie.

Awatar użytkownika
wossi_2011
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 18 gru 2018, o 11:16
Auto: OPEL-INSIGNIA ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: WA-WA

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: wossi_2011 » 22 sie 2019, o 18:23

Dzięki wielkie jutro zabieram się za robotę . pozdro :-))

red_devil03
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 2 lut 2020, o 15:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Piła

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: red_devil03 » 16 lut 2020, o 06:42

jaki olej do wspomagania kupić najlepiej, taki żeby dokulać się do mechanika a drugi żeby już był na lata?

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1019
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: spiryt4 » 16 lut 2020, o 14:15

Jeśli jest wyciek to raczej dolewka nic nie da ze względu na wysokie ciśnienie w układzie, przerabiałem to dwa razy . Za pierwszym razem był to przewód gumowo-aluminiowy, a za drugim razem rozszczelnienie maglownicy przy maglu dolewka nawet się nie sprawdziła żeby wystarczyło wjechać i zjechać z lawety. Z resztą przy przewodzie sytuacja była analogiczna z tym ze przewód strzelił mi przed garażem wystarczyło żeby wjechać na kanał. Więc bym nie ryzykował zatarcia pompy

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”