--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Przewód w układzie wspomagania kierownicy

ODPOWIEDZ
hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: hubertus » 1 lis 2017, o 20:00

Zostawiłeś metalową część i dlatego masz wszystko ok. MI facet, który to robił powiedział, że dalej nie zakuje bo tez chciałem odciąć tylko uszkodzone miejsce. Zrobiłem więc cały gumowy i to jest lipa. Jeździć się da ale jakieś niedogodności pozostają.

shadowdne
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 25 sie 2016, o 15:07
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: shadowdne » 22 lis 2017, o 14:18

Właśnie jestem po naprawie tego felernego przewodu w mojej Insi. Mój mechanik zrobił to trochę inaczej, bo w miejscu pęknięcia zakuł tylko mosiężne elementy. Oczywiście jak to u mnie bywa nie jest tak jak powinno. Na początku jazdy wspomaganie działa jak ta lala, ale gdy dojeżdżam do skrzyżowania i zaczynam hamować tracę wspomaganie. Jeśli się zatrzymam do zera i czekam na skrzyżowaniu to ciągle mam brak wspomagania (nawet jeśli zrzucę na luz (automat) i dodam gazu) dopiero gdy ruszę dalej wszystko zaczyna wracać do normy. Poziom płynu jest oczywiście odpowiedni. Jaka może być tego przyczyna? o co tu chodzi? Możne być zapowietrzony układ wspomagania? Jakoś go odpowietrzyć, czy sam powinien to zrobić? Dodam jeszcze, że pompa pracuje cicho.

EDIT --27.11.2017--

Zdecydowałem, że wymienię to połączenie, które zrobił mechanik. Poprzednio wyglądało to tak:

Obrazek

Obrazek

Tak jak sami widzicie, łączenie to zostało wykonane na zgięciu i wydawało się, że prędzej czy później zaczęło by to przeciekać. Zdecydowałem, że zrobię to tak jak polecaliście i wstawiłem nowy dłuższy kawałek z węża hydraulicznego oczywiście przekładając dławik i teraz wygląda to tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zalałem płyn Dexron VI odpowietrzyłem układ, dolałem co brakowało i jazda próbna. Niestety po zamontowaniu nowego i ulepszonego przewodu objawy nie ustąpiły.
Czy uważacie, że jest to wina pompy? Po pęknięciu tego przewodu nie dopuściłem, żeby pompa pracowała na sucho.

Seba
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 17 sie 2014, o 22:12
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: Seba » 15 gru 2017, o 01:40

Przewody od wspomagania oba wymienione jakieś 3 tygodnie temu, sam wymieniałem. Mi skorodował przewód na mocowaniu ale od strony kierowcy, przy okazji zapobiegawczo postanowiłem również wymienić od strony pasażera. Przejechałem jakieś 250 km póki co wszystko działa, mam nadzieję, że nic nie popsułem:)

Jeśli ktoś będzie wymieniał przewód od wspomagania po stronie kierowcy to musi zdemontować obudowe akumulatora oraz wysunąć wtyczkę z mocowania aby ją odrobinę przesunąć i dobrać się do spinki. Plus taki, że wygodniej przy maglownicy było mi wykręcić śrubkę i zdemontować przewody od góry zamiast wchodzić pod auto.
20171124_132721.jpg
20171124_134724.jpg
Przewód wspomagania od strony pasażera poprawiony i nie ma w tym miejscu co się przeciera tych zgrubień. Za to w tym miejscu jest przyklejona taka gumowa osłona.
Numer przewodu strona pasażera: GM 22855327
20171124_133747.jpg
Po otrzymaniu przewodu zadzwoniłem do ASO w którym ten przewód kupiłem spytań się o spinki. Oryginalna miała za małą średnicę aby złapać ten przewód z tą gumą. I faktycznie okazało się, że jest poprawiona ta spinka z nowym numerem tyle, że w systemie chyba mają błąd bo spinka z większą średnicą otworu jest montowana od strony pompy a nie maglownicy. Koszt około 8zł sztuka. I ponownie wysyłka niestety (w dwóch ASO w mojej miejscowości brak wiedzy na temat nowszej spinki).
Numery spinek:
GM 13245894 w praktyce montowana bliżej maglownicy
GM 11611350 w praktyce montowana bliżej pompy
Stara spinka lekko zdeformowana na foto była zamontowana od strony pompy. Pewnie gdybym wymieniał w ASO to by usunęli tą gumę i zamontowali pod stare mocowania.
20171124_1421331.jpg
Przed demontażem:
20171124_130928.jpg
Po montażu:
20171124_142417.jpg
Oczywiście nie mogłem zapomnieć o kampanii naprawczej Opla :)
20171124_145930.jpg
A stary przewód o dziwo się szybko sprzedał.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2017, o 11:03 przez Seba, łącznie zmieniany 1 raz.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: pawel_insignia » 15 gru 2017, o 09:08

Kolego dobra robota!
Powiedz jeszcze tylko, który numer to spinka pasująca do mocowań węża po prawej stronie przy kole? Też obydwie? Bo ja nie mam tej gumowej nakładki i potrzebuje standardowe spinki.

EDIT
A dobra już wiem, jeden numer do spinki bliżej maglownicy, a drugi bliżej pompy, am i right? :)

Seba
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 17 sie 2014, o 22:12
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: Seba » 15 gru 2017, o 11:00

Według rysunków dostępnych w sieci to:
1) Spinka bliżej maglownicy ma numer GM 11546591 pozycja nr 26 na rysunku
(zastąpiona spinką o większej średnicy otworu, numer GM 11611350 )
2) Spinka bliżej pompy ma numer GM 13245894 pozycja nr 23 na rysunku

A w praktyce spinkę którą otrzymałem o numerze GM 13245894 jest identyczna jak moje stare spinki zarówno ta bliżej maglownicy jak i pompy

Link do rysunku:
https://opel.7zap.com/en/car/g09/l/0/25-1/#23

Spinkę o numerze GM 11611350 stosujemy tylko wtedy jeśli mamy poprawiony przewód od wspomagania z gumową osłoną:
20171124_133747.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: pawel_insignia » 15 gru 2017, o 13:36

Duża jest różnica? Zamówiłem 13245894 i 11611350 (a to jest do tej z poprawionym przewodem) ja mam normalny przewód, uda mi się tą spinkę założyć? Dużo luzu zostanie?

Seba
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 17 sie 2014, o 22:12
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: Seba » 15 gru 2017, o 15:30

W praktyce tego nie sprawdzałem ale luz bankowo będzie. W dodatku to mocowanie o większej średnicy to jest goły plastik bez gumy od wewnętrznej strony. Spinkę założysz bez problemu ale luz będziesz musiał czymś zniwelować. Spinki przekręcasz i wyciągasz troszkę opór stawiają przy wyciąganiu i zakładaniu.

Jeszcze mam jedno zdjęcie z bliska tego mocowania:
20171124_142135.jpg
20171124_142137.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Lepek
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 17 cze 2017, o 03:18
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: Lepek » 30 gru 2017, o 04:41

Fajny, pomocny poradnik. Miałem zabierać się zapobiegawczo za swój przewód, lecz przyjżałem mu się i mam ten poprawiony z gumką. Zaoszczędziłem kilka stówek ;)

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: sychie » 21 sty 2018, o 14:07

przy demontażu i ponownym montażu wystarczą zwykłe uszczelki miedziane? czy są tam jakieś dedykowane?
trzeba wymieniać płyn? czy można dolać do starego po wymianie tak aby był stan?

kris92430

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: kris92430 » 23 sty 2018, o 14:09

witam wysiadł mi w mojej insigni silnik wspomagania elektrycznego i mam pytanie czy pasuje od wersji angielskiej?

Panek
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
Auto: insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: Panek » 23 sty 2018, o 19:01

Powinien pasować.

Sent from my SM-N9200 using Tapatalk

zamen133

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: zamen133 » 15 maja 2018, o 10:23

A mi się wydaje, że od anglika pasować nie będzie - trochę odkopałem temat

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: sychie » 15 maja 2018, o 21:12

ja zamontowałem oryginalny przewód GM i powiem że raz na jakiś czas słychać/czuć na kierownicy takie buczenie :/

tomdiabollo
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 26 kwie 2018, o 22:25
Auto: Insignia MY2011 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Olkusz
Postawił piwo: 1 raz

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: tomdiabollo » 29 maja 2018, o 08:23

W zeszłym tygodniu dopadło i Mnie , przewód ciekł :(
Ja natomiast zrobiłem to tak , wyciąłem wadliwy fragment i wspawałem tej samej średnicy wewnętrznej rurkę grubo ścienną ze stali nierdzewnej , na razie jest Ok nie zrobiłem za wiele kilometrów ale myślę ze bedzie dobrze ;)
Zalałem olejem GM oplowskim w sklepie po 45 Pln.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: P405 » 29 maja 2018, o 08:46

Lepiej zakuć wąż hydrauliczny bo redukuje napięcia.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: sychie » 21 cze 2018, o 22:13

no właśnie zakucie tym bardziej nie, ja byłem w 6 miejscach i nikt nie chciał tego spawać ani łączyć. A na dorobienie gumowego nikt nie dawał gwarancji że będzie ok i nie będzie buczeć.
Ale tak czy tak u mnie po wymianie raz na jakiś czas to buczenie występuje wiec też trochę bezsensu.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: P405 » 22 cze 2018, o 06:29

Mam tak przerobiony już któryś rok i jest ok. Buczenia nie ma, bo nie ma napięcia. Z powodu tego napięcia rurki potrafiły jeszcze pęknąć do góry przy silniku. Wtedy jak wypala się akurat DPF to tragedia gotowa bo płyn ma temperaturę zapłonu coś ponad 200 st. Parę aut poszło z dymem z tego powodu. U nas była cisza, ale w Anglii była swego czasu kampania na wymianę tych przewodów.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: sychie » 22 cze 2018, o 10:41

hm a jaka masz rade na buczenie ? przewód mam oryginalny z ASO + nowe spinki.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: P405 » 22 cze 2018, o 13:50

Nie wiem, próbuj trochę ponaginać .

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


kanar
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 22 lip 2018, o 10:43
Auto: opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Przewód w układzie wspomagania kierownicy

Post autor: kanar » 7 sie 2018, o 21:19

Kolega wyżej pisze o buczeniu dochodzącego z silnika przeważnie podczas np.dojazdu na luzie do skrzyżowanie .bo właśnie coś takiego zauważyłem ostatnio u siebie?w zeszłym tygodniu byłem wymienić przewód ze wspomagania w aso bo tam najlepiej się opłacało dają 30%zniżki.I mam jeszcze jedno pytanie dlaczego kontrolka braku oleju w układzie się nie zaświeciła!pozdrawiam

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”